skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Puvodne BAZ. Rok vyroby neznamy, ale asi starsi, neb ma Garde tapecirunky a nema vyhrivane zadni okno...
bez dokladu.... pujde na me "putovni" rapid doklady.
bez kol.....tedy lepe receno na 14" kazdy kolo jiny... :-D
bez motoru - tedy s rozebranym 742.12 motorem v kufru ... do budoucna asi favoriti engine.
Zjisteno, ze bylo vyvareno sice pohledove pekne a celkem i kvalitne (vrsky podbehu a P kapsy), nicmene nebyly pouzity origo karosarske dily, ale rovny plech.. tzn predni blatniky jsou na zavrtnych sroubech atd... :( Necham to tak.....sice bude problematictejsi dopasovat nove blatniky - stare byly napasovane blbe, ale kdyz to neni deravy, tak je skoda do toho rezat.....
Stav: koroze podlahy u ridice-dira....chcala tam brzdovka. Koroze spoje chladicovka podbeh. Koroze kolem drzaku hadic 4-pistu. Vytrzena konzola heveru na strane ridice (alias trhac prahu). A posledni koroze je leva zadni kapsa...I prd velebnosti je shnilej podbeh-nekdo privaril lem jen tam kde bylo k cemu a zbytek "utesnil" medvedim hovnem. No nic... Srat na to, to bych to rozrezal cely a skoncilo by to ve srotu.
Ridicovy dvere prokople a maji spatny pant. Spolujezdcuv blatnik oloupany.
Plan: Vyvarit, vymenit "postizenou" plecharinu, spravne napasovat predni blatniky (ted je mezi blatnikem a dverma dira jak do prdele). ponechat "vyvozni" (pochybuju ze BAZ vyvazel) cerne lemovani.
Vyprat interier (mozna ty sedacky svliknu a dam na to jedny vyprany, tyhle vyperu a ulozim), dat lepsi tapce - mam lepsi sadu taktez garde tapecu.
22.6.2013 - odstrojen predek-dvere, blatniky, predni celo - z duvodu nutnosti vyvarky kufru - rohy a spoj chladicovka podbeh. Zapocata priprava "nove" plechariny... Nastrikano predni celo a ridicovy dvere (dopadly spatne-udelany posleze jine). Castecne vyvaren kufr.
30.6.2013 - dovyvaren kufr a dira v podbehu u spolujezdce. U ridice se ukazala byt dira ponekud vetsi nez bylo ocekavani, nicmene na vymenu podlahy to neni a v patek bude zavarena. Predni brzdove trubicky KO-sotva jsem se jich dotkl, tak praskly. Po lehkem boji se povedlo sehnat nove - 3.7.2013 je budu mit doma. Sehnat jednotlive kusy je celkem problem. Bud maji celou sadu nebo jen na 120, coz je mi u 4p k nicemu. Dekuji timto firme Autodily Krc za velkou ochotu a pomoc-ac je nemeli na sklade a nevedeli zda sezenou, tak behem 15min telefon zpet ze sehnali-takto si predstavuji kvalitni sluzby.
Dale dokompletovana predni maska-chybela jedna "brejle" a stred byl popraskany, tak uz je komplet ok, bohuzel vsak bez stribrneho lemovani. Take vymeneno vyhnile svetlo za temer nove.
5.7.2013 a 7.7.2013 - vyvarena podlaha a dirka u ridice v podbehu... Z vareni uz chybi jen konzola heveru na strane ridice... Pripraven LP blatnik. A zahajena priprava ridicovych dveri.
10.7.2013 Koupen PP blatnik na vrakaci v Melniku...jeste si tam zajedu pro zadni celo.... z plechariny mam tudiz vsecko (jeste by to chtelo lepsi ridicovy dvere)... jen nastrikat...
13.7.2013 a 14.7.2013 tento vikend se nesl ve znameni strikani a tahani brzdovych trubek. Je tudiz natazeno nove brzdove potrubi na predku a jsou nalakovane oba blatniky a ridicovy dvere, ktere se musi jeste slozit. Nalakovano i prozatimni zadni celo - nez dojedu pro to luxusni na vrakac. Predni blatnik u spolujezdce k celu sedi naprosto perfektne a k haubne taky, tak u dveri je opet dira jak do prdele....zacinam mit podezreni ze ty dvere jsou nejaky divny... uvidime jak to bude na strane ridice, kde budou dvere menene.... Brzdy zkusmo odvzdusneny a kostky ani nic jineho netece.... tak snad po odvzdusneni "nacisto" bude vse OK.
21.7.2013 - kdyz se dari, tak se dari :( cerny vrsek a ram ridicovych dveri se povedl na jednicku. Totez se neda rict o blatniku u spolujezdce, kde barva zreagovala a pote se zacla loupat az na plech, takze to pekne obrousim opet na plech a znovu nastrikam. Snad to tentokrat bude ok. byl mi doporucen postup: poprasit cernou, nechat zaschnout, poprasit, zaschnout.... atd.... ze vyprcha redidlo a nestihne to zreagovat....
27.7.2013 a 28.7.2013 odlakovani spolujezdcova blatniku a nastrikani vrsku ridicova blatniku. Nastrikani spolujezdcova blatniku zakladovkou a sprejem - nestacil, bude nutno dostrikat.... nicmene zkusebni cerny vrsek OK.
3.8.2013 a 4.8.2013 a mame v prahach vyztuhy.. ovsem narozdil od anglickych soudruhu jsem je poradne privaril k zadnim podbehum a az potom "zazatkoval", ne jak anglani, ze tam prdli 3 body a pak hned zatku na podbeh.
18.8.2013 - jsem to rozbil.... Upadla mi strecha to bude zas prace :-D
25.8.2013 clovek mini a priroda meni.... takze oblouk zatim nenavaren - proc sakra musi prset?! Zavareny pouze diry po sloupkach..... nasazena prava tretina lizatka a uvidime (za tyden) jak dopadl pokus o oziveni predniho prepregu, neb ten,co je na aute uz ma nejlepsi leta za sebou, tak jsem vytahl druhy...nicmene ten byl nekdy v minulosti strikany a pekne se loupal....
31.8.2013 - 1.9.2013 Navaril jsem hlavni oblouk... pak bohuzel dosel plyn, tak se slozila prozatimni pohonna jednotka 742.12...neodzkouseno.... dale pak vymena kominku prevodovky a spojkoveho loziska...jeste je treba vymenit pomocny spojkovy valecek....
7.9.2013 - 8.9.2013 - zjisteno ze motor startuje, avsak je treba sehnat karbec... Puvodne jsem predpokladal, ze uvarim karburatorovou polivku, ale dojet na ekolikvidaci pro funkcni karbec bude jistejsi... Navareno T. Nejake zastriky a brouseni... Pokracovani o dalsim vikendu. Chybi: striska na uchyceni strechy nad prednim oknem, rozsirit sloupky a podvarit oblouk, zavarit zbytek ramu strechy, vymyslet napinak, zadni plato...., donastrikat podvozek a castecne podlahu zevnitr, dopojit motor, zadni celo....
14.9.2013 - 15.9.2013 - namontovan karburator z vrakoviste - kupodivu bez problemu funkcni. Zapojena voda, elektrika, dano zadni celo.... vse blika, sviti, troubi.... nastrikan spodek - tam kde se varilo.
29.9.2013 - I zapocalo rozsirovani B sloupku. Na strane ridice uz chybi jen par bodu. U spolujezdce toho chybi vice, nicmene kupodivu ridicova strana vypada moooc dobre. Foto nekdy v tydnu.....
5.10.2013 - 6.10.2013 dovareni sloupku... lehky kitung a fouknuti cernou... plus uklizeni atd.....
20.10.2013 probehla akce celni okno.. tzn navsteva Plzne a prevzeti okna od clena NWKT, kteremu timto velice dekuji. Pote nasledovala cesta do docasneho uloziste a zaroven pracovniho prostoru a okno se dalo na auto, proto dekuji tez Czertovi za zaskleni.
24.11.2013 dovezena prvni strecha. Zjistena nutnost upravy ksiltu - ma moc velky radius. Jeste je o moc vetsi zbytek "strechy", takze o vikendu budeme rezat a varit.... a taky prevezeme na zimni stanoviste....
5.1.2014 prevoz do zimoviste... cca 35km. Akce az na drobny technicky problem /povolena podlozka na PP kole/ dopadla na vybornou.... Elektrika funguje skvele - vse sviti, troubi, cyklovac cykluje atd.... Motor chce seridit predstih a nove kabely, dodat termostat... jinak podvozkove SUPER - aby taky ne, kdyz jsou predni tlumice nove a zadni slusne... kola nekopou, tedy prestaly pote, co z nich opadalo bahno :-D
15.3.2014 Nalita voda a benzin. bez problemu nastartovano :) mirne serizen predstih. a to bylo vse... kvuli desti :( pokracovani az bude cas... planovany vyjezd - DOKSY kveten 2014 - NESTIHAME... TAKZE POHOFEST nebo BESINY
04.2014 Probehla vymena pohonne jednotky za 781.136 - puvodni 742.12 zacal zajimavym zpusobem mlatit...
31.5.2014 Udelan napinak na strechu... konecne to ma trochu tvar..... Navstiven 18.sraz Skodahome - na kukacku-garde zustalo pred kempem....
10.6.2014 Mame opravenou LZ brzdu - chcalo prasatko... Dale mame filtrbox, filtr a pruzinu plynu. Motor se uklidnil, tak uvidime, co udela zitra postelovani predstihu...
22.6.2014 Naprosto dementni zavada.. Strihly se dva stefty na zadku. Utechou jest ze nebyly puvodni, ale nejake delsi, ktere jsem posleze zkracoval.. na lomu bylo zretelne videt, ze byly z nejake "cokolady". Jinak krom KO praveho svislaku se to chova celkem slusne.... Nicmene motor se furt tvari, ze ma bohatou smes..... pritom benzin je celkem uskrcen a ani to nezere...
5.7.2014 Absolvovan Poho(ň)Fest. Vcelku to jede.. stale to chce seridit... ale mechanicky to celkem jde :)
15.8.2014 STK. mame to na mesic z duvodu nefunkcniho posilovace - hadice KO a taky KO pravej svislak... jinak vse OK.
bez dokladu.... pujde na me "putovni" rapid doklady.
bez kol.....tedy lepe receno na 14" kazdy kolo jiny... :-D
bez motoru - tedy s rozebranym 742.12 motorem v kufru ... do budoucna asi favoriti engine.
Zjisteno, ze bylo vyvareno sice pohledove pekne a celkem i kvalitne (vrsky podbehu a P kapsy), nicmene nebyly pouzity origo karosarske dily, ale rovny plech.. tzn predni blatniky jsou na zavrtnych sroubech atd... :( Necham to tak.....sice bude problematictejsi dopasovat nove blatniky - stare byly napasovane blbe, ale kdyz to neni deravy, tak je skoda do toho rezat.....
Stav: koroze podlahy u ridice-dira....chcala tam brzdovka. Koroze spoje chladicovka podbeh. Koroze kolem drzaku hadic 4-pistu. Vytrzena konzola heveru na strane ridice (alias trhac prahu). A posledni koroze je leva zadni kapsa...I prd velebnosti je shnilej podbeh-nekdo privaril lem jen tam kde bylo k cemu a zbytek "utesnil" medvedim hovnem. No nic... Srat na to, to bych to rozrezal cely a skoncilo by to ve srotu.
Ridicovy dvere prokople a maji spatny pant. Spolujezdcuv blatnik oloupany.
Plan: Vyvarit, vymenit "postizenou" plecharinu, spravne napasovat predni blatniky (ted je mezi blatnikem a dverma dira jak do prdele). ponechat "vyvozni" (pochybuju ze BAZ vyvazel) cerne lemovani.
Vyprat interier (mozna ty sedacky svliknu a dam na to jedny vyprany, tyhle vyperu a ulozim), dat lepsi tapce - mam lepsi sadu taktez garde tapecu.
22.6.2013 - odstrojen predek-dvere, blatniky, predni celo - z duvodu nutnosti vyvarky kufru - rohy a spoj chladicovka podbeh. Zapocata priprava "nove" plechariny... Nastrikano predni celo a ridicovy dvere (dopadly spatne-udelany posleze jine). Castecne vyvaren kufr.
30.6.2013 - dovyvaren kufr a dira v podbehu u spolujezdce. U ridice se ukazala byt dira ponekud vetsi nez bylo ocekavani, nicmene na vymenu podlahy to neni a v patek bude zavarena. Predni brzdove trubicky KO-sotva jsem se jich dotkl, tak praskly. Po lehkem boji se povedlo sehnat nove - 3.7.2013 je budu mit doma. Sehnat jednotlive kusy je celkem problem. Bud maji celou sadu nebo jen na 120, coz je mi u 4p k nicemu. Dekuji timto firme Autodily Krc za velkou ochotu a pomoc-ac je nemeli na sklade a nevedeli zda sezenou, tak behem 15min telefon zpet ze sehnali-takto si predstavuji kvalitni sluzby.
Dale dokompletovana predni maska-chybela jedna "brejle" a stred byl popraskany, tak uz je komplet ok, bohuzel vsak bez stribrneho lemovani. Take vymeneno vyhnile svetlo za temer nove.
5.7.2013 a 7.7.2013 - vyvarena podlaha a dirka u ridice v podbehu... Z vareni uz chybi jen konzola heveru na strane ridice... Pripraven LP blatnik. A zahajena priprava ridicovych dveri.
10.7.2013 Koupen PP blatnik na vrakaci v Melniku...jeste si tam zajedu pro zadni celo.... z plechariny mam tudiz vsecko (jeste by to chtelo lepsi ridicovy dvere)... jen nastrikat...
13.7.2013 a 14.7.2013 tento vikend se nesl ve znameni strikani a tahani brzdovych trubek. Je tudiz natazeno nove brzdove potrubi na predku a jsou nalakovane oba blatniky a ridicovy dvere, ktere se musi jeste slozit. Nalakovano i prozatimni zadni celo - nez dojedu pro to luxusni na vrakac. Predni blatnik u spolujezdce k celu sedi naprosto perfektne a k haubne taky, tak u dveri je opet dira jak do prdele....zacinam mit podezreni ze ty dvere jsou nejaky divny... uvidime jak to bude na strane ridice, kde budou dvere menene.... Brzdy zkusmo odvzdusneny a kostky ani nic jineho netece.... tak snad po odvzdusneni "nacisto" bude vse OK.
21.7.2013 - kdyz se dari, tak se dari :( cerny vrsek a ram ridicovych dveri se povedl na jednicku. Totez se neda rict o blatniku u spolujezdce, kde barva zreagovala a pote se zacla loupat az na plech, takze to pekne obrousim opet na plech a znovu nastrikam. Snad to tentokrat bude ok. byl mi doporucen postup: poprasit cernou, nechat zaschnout, poprasit, zaschnout.... atd.... ze vyprcha redidlo a nestihne to zreagovat....
27.7.2013 a 28.7.2013 odlakovani spolujezdcova blatniku a nastrikani vrsku ridicova blatniku. Nastrikani spolujezdcova blatniku zakladovkou a sprejem - nestacil, bude nutno dostrikat.... nicmene zkusebni cerny vrsek OK.
3.8.2013 a 4.8.2013 a mame v prahach vyztuhy.. ovsem narozdil od anglickych soudruhu jsem je poradne privaril k zadnim podbehum a az potom "zazatkoval", ne jak anglani, ze tam prdli 3 body a pak hned zatku na podbeh.
18.8.2013 - jsem to rozbil.... Upadla mi strecha to bude zas prace :-D
25.8.2013 clovek mini a priroda meni.... takze oblouk zatim nenavaren - proc sakra musi prset?! Zavareny pouze diry po sloupkach..... nasazena prava tretina lizatka a uvidime (za tyden) jak dopadl pokus o oziveni predniho prepregu, neb ten,co je na aute uz ma nejlepsi leta za sebou, tak jsem vytahl druhy...nicmene ten byl nekdy v minulosti strikany a pekne se loupal....
31.8.2013 - 1.9.2013 Navaril jsem hlavni oblouk... pak bohuzel dosel plyn, tak se slozila prozatimni pohonna jednotka 742.12...neodzkouseno.... dale pak vymena kominku prevodovky a spojkoveho loziska...jeste je treba vymenit pomocny spojkovy valecek....
7.9.2013 - 8.9.2013 - zjisteno ze motor startuje, avsak je treba sehnat karbec... Puvodne jsem predpokladal, ze uvarim karburatorovou polivku, ale dojet na ekolikvidaci pro funkcni karbec bude jistejsi... Navareno T. Nejake zastriky a brouseni... Pokracovani o dalsim vikendu. Chybi: striska na uchyceni strechy nad prednim oknem, rozsirit sloupky a podvarit oblouk, zavarit zbytek ramu strechy, vymyslet napinak, zadni plato...., donastrikat podvozek a castecne podlahu zevnitr, dopojit motor, zadni celo....
14.9.2013 - 15.9.2013 - namontovan karburator z vrakoviste - kupodivu bez problemu funkcni. Zapojena voda, elektrika, dano zadni celo.... vse blika, sviti, troubi.... nastrikan spodek - tam kde se varilo.
29.9.2013 - I zapocalo rozsirovani B sloupku. Na strane ridice uz chybi jen par bodu. U spolujezdce toho chybi vice, nicmene kupodivu ridicova strana vypada moooc dobre. Foto nekdy v tydnu.....
5.10.2013 - 6.10.2013 dovareni sloupku... lehky kitung a fouknuti cernou... plus uklizeni atd.....
20.10.2013 probehla akce celni okno.. tzn navsteva Plzne a prevzeti okna od clena NWKT, kteremu timto velice dekuji. Pote nasledovala cesta do docasneho uloziste a zaroven pracovniho prostoru a okno se dalo na auto, proto dekuji tez Czertovi za zaskleni.
24.11.2013 dovezena prvni strecha. Zjistena nutnost upravy ksiltu - ma moc velky radius. Jeste je o moc vetsi zbytek "strechy", takze o vikendu budeme rezat a varit.... a taky prevezeme na zimni stanoviste....
5.1.2014 prevoz do zimoviste... cca 35km. Akce az na drobny technicky problem /povolena podlozka na PP kole/ dopadla na vybornou.... Elektrika funguje skvele - vse sviti, troubi, cyklovac cykluje atd.... Motor chce seridit predstih a nove kabely, dodat termostat... jinak podvozkove SUPER - aby taky ne, kdyz jsou predni tlumice nove a zadni slusne... kola nekopou, tedy prestaly pote, co z nich opadalo bahno :-D
15.3.2014 Nalita voda a benzin. bez problemu nastartovano :) mirne serizen predstih. a to bylo vse... kvuli desti :( pokracovani az bude cas... planovany vyjezd - DOKSY kveten 2014 - NESTIHAME... TAKZE POHOFEST nebo BESINY
04.2014 Probehla vymena pohonne jednotky za 781.136 - puvodni 742.12 zacal zajimavym zpusobem mlatit...
31.5.2014 Udelan napinak na strechu... konecne to ma trochu tvar..... Navstiven 18.sraz Skodahome - na kukacku-garde zustalo pred kempem....
10.6.2014 Mame opravenou LZ brzdu - chcalo prasatko... Dale mame filtrbox, filtr a pruzinu plynu. Motor se uklidnil, tak uvidime, co udela zitra postelovani predstihu...
22.6.2014 Naprosto dementni zavada.. Strihly se dva stefty na zadku. Utechou jest ze nebyly puvodni, ale nejake delsi, ktere jsem posleze zkracoval.. na lomu bylo zretelne videt, ze byly z nejake "cokolady". Jinak krom KO praveho svislaku se to chova celkem slusne.... Nicmene motor se furt tvari, ze ma bohatou smes..... pritom benzin je celkem uskrcen a ani to nezere...
5.7.2014 Absolvovan Poho(ň)Fest. Vcelku to jede.. stale to chce seridit... ale mechanicky to celkem jde :)
15.8.2014 STK. mame to na mesic z duvodu nefunkcniho posilovace - hadice KO a taky KO pravej svislak... jinak vse OK.
GARDE BAZ - prodano - komentáře:
21:53:40
17.09.2014
17.09.2014
Milan 136
-> Matsoft: na můj vkus docela svérázný pojetí celkově
20:56:44
17.09.2014
17.09.2014
Matsoft
-> Milan 136: a muzes specifikovat, co se ti krom calouneni, chybejiciho laminatu vzadu a napinaciho oblouku nelibilo? Auto jsem nechal v podstate ve stavu jak jsem ho koupil-tzn uz v dobe koupe melo na prahach BODY a BAZ cerne lemovani jsem nechal schvalne. Pouze jsem ho vyvaril, kde bylo potreba a dal nove brzdove trubky.
19:07:40
17.09.2014
17.09.2014
Matsoft
-> Milan 136: no je na tom jeste prace... a ad vyjezd z pumpy... to byl fakt fail...
19:34:45
15.09.2014
15.09.2014
Milan 136
Nic ve zlým, ale u tohohle auta jsem nevěděl, jestli se mám smát, nebo spíš brečet
A výjezd v Klatovech od pumpy málem pod autobus jsem dlouho rozdýchával
A výjezd v Klatovech od pumpy málem pod autobus jsem dlouho rozdýchával
16:20:39
15.09.2014
15.09.2014
oppik
v úterý jsem byl na orlíku
21:01:36
05.01.2014
05.01.2014
Nwkt
-> Tomaso435: Vydrž Prťka vydrž
20:34:44
05.01.2014
05.01.2014
castrol
-> Tomaso435: aerodynamika vole
20:17:42
05.01.2014
05.01.2014
Tomaso435
-> Nwkt: kde to vázne? :D
-> Matsoft: tak to jde. čekal sem něco kolem kila.. aby to zustalo suchý :D
-> Matsoft: tak to jde. čekal sem něco kolem kila.. aby to zustalo suchý :D
20:10:51
05.01.2014
05.01.2014
Nwkt
-> Tomaso435: Nevim, mě to ještě nejezdí
20:08:17
05.01.2014
05.01.2014
Matsoft
-> Tomaso435: lze... pri beznem desti staci 60km/h.. pri vetsim tak 80km/h...
20:07:14
05.01.2014
05.01.2014
Tomaso435
-> Nwkt: lze toho docílit?
20:05:03
05.01.2014
05.01.2014
Nwkt
-> Tomaso435: Musíš jet tak rychle aby na tebe nepršelo
19:59:28
05.01.2014
05.01.2014
Tomaso435
neteklo na tebe trochu ? :-D
00:13:01
06.10.2013
06.10.2013
Romano
koukám, jak jsi s tim pohnul, pěkný to je :-)
10:57:35
04.10.2013
04.10.2013
hany601
Ano.Dobře nás zasobuje.Taky jsmu tu měli jeho MTX ROADSTER. Spousta aut se tu střídá.Pravě zde mám i par zavodních specialu Škoda Lada a formule Warburg.
23:38:12
03.10.2013
03.10.2013
Matsoft
-> hany601: stejne jako pan Svoboda taktez zapujcil cerveneho rapida, ktery je nyni prodan na Plzensko. Asi se budu muset do Automuzea vypravit... Lepe receno do obou muzei. Jak do Terezina, tak do Kozovaz.
22:49:41
03.10.2013
03.10.2013
hany601
Original je zapůjčen do Automuzea v Terezíně :-)
21:14:17
25.08.2013
25.08.2013
Matsoft
-> Jarda: viz foto 16. Jen zezadu jako to ma vetsina. Ale narozdil od anglanu jsem to provaril s podbehem velmi peclive...