Dík. Snad to bude fungovat.
Zítra to vytáhnu po zimě z garáže, nafoukám ty prázdný letňáky na tom a zkusím štěstí u STK
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi
Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998
Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4
Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.
Karoserie:
- sériová je a taky zůstane!
- lakované zrcátka
- lakované kliky a kroužky kolem zámků
- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I
- kompletně vyvařená a ošetřená
- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)
- zavařená díra pro zadní stěrač
- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)
- žluté přední mlhovky
- v plánu je:
- vystříkat dutiny
Motor:
- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série
- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry
- svíčky NGK BKUR6ET-10
- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit
- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A
- v plánu je:
- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm
- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery
- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...
Podvozek
- HP sk.A (vrchařská verze)
- vpředu těhlice sk. A v komaxitu
- rozpěrná tyč předních tlumičů
- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP
- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15
- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental
- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm
- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)
- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení
- v plánu je:
- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod
- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)
Interiér a výbava:
- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy
- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP
- nové origo tapece z verze Colorline
- nový palubní PC Apri TC-6
- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka
- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy
- origo zpožďovač vnitřního osvětlení
- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu
Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!
Plány 2013:
Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:
- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit
- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla
- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)
Aktuálně:
15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.
27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.
Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.
15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí
15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).
1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.
6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)
7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.
29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.
10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.
10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)
11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.
12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)
13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.
14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.
Poděkování:
Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !
Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.
Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998
Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4
Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.
Karoserie:
- sériová je a taky zůstane!
- lakované zrcátka
- lakované kliky a kroužky kolem zámků
- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I
- kompletně vyvařená a ošetřená
- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)
- zavařená díra pro zadní stěrač
- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)
- žluté přední mlhovky
- v plánu je:
- vystříkat dutiny
Motor:
- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série
- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry
- svíčky NGK BKUR6ET-10
- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit
- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A
- v plánu je:
- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm
- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery
- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...
Podvozek
- HP sk.A (vrchařská verze)
- vpředu těhlice sk. A v komaxitu
- rozpěrná tyč předních tlumičů
- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP
- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15
- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental
- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm
- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)
- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení
- v plánu je:
- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod
- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)
Interiér a výbava:
- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy
- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP
- nové origo tapece z verze Colorline
- nový palubní PC Apri TC-6
- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka
- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy
- origo zpožďovač vnitřního osvětlení
- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu
Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!
Plány 2013:
Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:
- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit
- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla
- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)
Aktuálně:
15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.
27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.
Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.
15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí
15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).
1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.
6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)
7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.
29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.
10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.
10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)
11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.
12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)
13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.
14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.
Poděkování:
Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !
Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.
Deacon / 1.3MPi - komentáře:
19:12:49
04.05.2014
04.05.2014
Deacon
09:11:50
04.05.2014
04.05.2014
BigKarelStereo
SUPER díly, pěkně se na to kouká :) ;)
08:30:27
04.05.2014
04.05.2014
Deacon
-> krtik: Jde to pomalu, ale přeci. Zatím tu sezónu vidím optimisticky
-> MajoLR: Vďaka
-> MajoLR: Vďaka
18:09:19
03.05.2014
03.05.2014
MajoLR
Fuuu... Tie brzdy to je paraaaadicka!!!
17:27:10
03.05.2014
03.05.2014
krtik
-> Deacon: jůůů, na to se hezky kouká, jak už kupíš tu výbavu
Jak to vypadá s cestou u garáží?
Jak to vypadá s cestou u garáží?
17:09:22
03.05.2014
03.05.2014
Deacon
-> T: -> castrol: Dík
-> NixiQ: Tvůj názor beru. Nejsi první, určitě ani poslední, kdo mi tohle řekl. Ale já se držím hesla, že nejdřív mít auto v perfektním stavu, co se týče karoserie, podvozku a v poslední řadě až motor. A jelikož tohle všechno už budu mít tuto sezónu téměř hotovo, tak bych na zimu 2014 chtěl řešit i ten motor. Ale jak řikám, základem je mít hotový to nejdůležitější, protože motor musíš na něčem ukočírovat a já vtom žádnou 1.3/1.6 s pár poníkama nehodlám mít
-> NixiQ: Tvůj názor beru. Nejsi první, určitě ani poslední, kdo mi tohle řekl. Ale já se držím hesla, že nejdřív mít auto v perfektním stavu, co se týče karoserie, podvozku a v poslední řadě až motor. A jelikož tohle všechno už budu mít tuto sezónu téměř hotovo, tak bych na zimu 2014 chtěl řešit i ten motor. Ale jak řikám, základem je mít hotový to nejdůležitější, protože motor musíš na něčem ukočírovat a já vtom žádnou 1.3/1.6 s pár poníkama nehodlám mít
15:15:31
03.05.2014
03.05.2014
NixiQ
Ok, dodám už jen... Nejdřív pořádně čtěte, co kdo píše, a potom reagujte!
15:02:38
03.05.2014
03.05.2014
kamikaze
-> NixiQ: Podvozek ti neumožní předjet silnější auto, ale v zatáčkách mu smažeš výkonnostní rozdíl, protože tu zatáčku prokličkuješ klidně o 20km/h rychleji
14:50:43
03.05.2014
03.05.2014
NixiQ
Určitě by měl větší šanci potrápit silnější auto s tréningáčema, který tam měl původně a 20 000,- nacpanýma do motoru než zase se sériovou jednatrojkou a dalším podvozkem.
A netahejte sem vaše zážitky, kdy jste s Felicií přejdeli vylágrovaný dvoulitry, nemá to nic společnýho s tím, na co jsem narážel
A netahejte sem vaše zážitky, kdy jste s Felicií přejdeli vylágrovaný dvoulitry, nemá to nic společnýho s tím, na co jsem narážel
09:43:22
03.05.2014
03.05.2014
pavucina
-> NixiQ: Nesouhlas ! Zrejme jsi nikdy nevidel lehke slabe auto s dobrym podvozkem jak dokaze potrapit daleko silnejsi soupere jak na bezné silnici tak na okruhu uz jen z duvodu, ze muze jet porad plnej a nemusi se bat ze mu to zacne prokluzovat. Kdyz to je jeste ve spojeni s brzdama tak skoda mluvit .
Tento postup je i lepsi z duvodu nauceni se s autem...
Tento postup je i lepsi z duvodu nauceni se s autem...
07:50:38
03.05.2014
03.05.2014
MATTESS
-> NixiQ: a opačně by to bylo dobré? Mít silný motor na slaboučkém podvozku? Podvozek musí být "rychlejší" než motor
05:49:25
03.05.2014
03.05.2014
NixiQ
To muselo stát pěknej ranec Nebylo by lepší už zainvestovat něco do motoru? Na slaboučký jednatrojce takovej podvozek snad ani nevyužiješ...
20:55:43
02.05.2014
02.05.2014
castrol
-> Deacon: pekne tlmenie
19:53:48
02.05.2014
02.05.2014
T
-> Deacon: : hezkej podvozek
20:30:56
28.04.2014
28.04.2014
Milan 136
-> Deacon: dám ti vyčistit a vyleštit drátěný kolo ze Spitfire a pak nadávej
18:49:13
27.04.2014
27.04.2014
Deacon
Žádný sajrajty nepoužívám a ani nechci. Umývám jarovou vodou a prostě drhnu, drhnu a drhnu.. a pak nadávám
15:09:04
27.04.2014
27.04.2014
suri
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.04.14 14:58:20: pokiaľ som umýval origo disky nebol problém , ale na iné by som to ani neskúmal , a už s tým beriem fakt len silnú špinu , na bežné umytie mám gél od škodovky , čistí dobre , trošku aj konzervuje a nie je to žieravina...
14:58:20
27.04.2014
27.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 27.04.14 13:23:56: ja bych to nepouzil ani jednou. Kamos to vzal jednou na lestene kola=cernota, druhy ma po tom popraskanou barvu. Chemii ani zadarmo. Vlazna voda, oplach a pak pekne rucne svedska uterka a fertig.
13:47:08
27.04.2014
27.04.2014
castrol
-> francomk: myslel som hlavne tie mini paprskove ale taky tak
13:23:56
27.04.2014
27.04.2014
suri
Sajrajtu na disky je kopec - Mafra Super mafrasol , Wurth 30sekundový čistič diskoV a pod .
ale nedoporučujem to používať na každé umytie , slušne to žere lak diskov , hrdzavejú skrutky a železné časti a čistý hliník sčerná ... oplatí sa to použiť len na silnú brzdovú špinu
inak rozumný štetec a gél na disky od škodovky stačí , nesteká , nežerie a slušne umýva ..
ale nedoporučujem to používať na každé umytie , slušne to žere lak diskov , hrdzavejú skrutky a železné časti a čistý hliník sčerná ... oplatí sa to použiť len na silnú brzdovú špinu
inak rozumný štetec a gél na disky od škodovky stačí , nesteká , nežerie a slušne umýva ..