Deacon / 1.3MPi Deacon / 1.3MPi

komentáře | popis | fotky | Deacon | 13.11.23 19:45 | 293x v oblíbených
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi

Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998

Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4



Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.



Karoserie:



- sériová je a taky zůstane!

- lakované zrcátka

- lakované kliky a kroužky kolem zámků

- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I

- kompletně vyvařená a ošetřená

- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)

- zavařená díra pro zadní stěrač

- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)

- žluté přední mlhovky



- v plánu je:



- vystříkat dutiny



Motor:



- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série

- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry

- svíčky NGK BKUR6ET-10

- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit

- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A



- v plánu je:



- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm

- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery

- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...



Podvozek



- HP sk.A (vrchařská verze)

- vpředu těhlice sk. A v komaxitu

- rozpěrná tyč předních tlumičů

- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP

- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15

- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental

- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm

- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)

- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení



- v plánu je:



- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod

- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)



Interiér a výbava:



- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy

- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP

- nové origo tapece z verze Colorline

- nový palubní PC Apri TC-6

- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka

- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy

- origo zpožďovač vnitřního osvětlení

- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu



Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!



Plány 2013:

Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:



- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit

- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla

- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)



Aktuálně:



15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.



27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.

Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.



15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí



15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).



1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.



6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)



7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.



29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.



10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.



10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)



11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.



12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)



13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.



14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.



Poděkování:



Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !



Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.





Deacon / 1.3MPi - komentáře:

13:08:45
04.03.2021
-> Deacon: vždycky je to o penězích 3 takže začni s tím, kolik do toho chceš dát, ale jako základ to co tady kluci píšou.....hlava, vačka,....ale s 1,4 bych neváhal, zase tolik peněz a komplikací to není 4
12:34:44
04.03.2021
Luky
-> kury: asi někdo kdo dělá motory do motorek, ne? 1
11:02:23
04.03.2021
kury
-> vhml: Ertl je Velesin. Nebo na fcb najit skoda jerabek a zeptat se ho,kdo mu delal motor.
10:34:17
04.03.2021
vhml
-> Deacon 04.03.21 07:22:59: vzhledem k tomu, že jsi z Budějek, tak se nechá doporučit místní Roman Ertl někde od Krumlova. Ale jinak píše Eidy, pořádná hlava, vačka, nastavení a jít od toho. Maximálně třeba doplnit spodkem z Fabie, ale to už je zas plno práce a peněz a navíc. A samozřejmě největší parádu s autem nadělá převodovka...
upraveno 1x, naposled 04.03.2021 11:11:04
10:30:38
04.03.2021
Eidy
-> Deacon: Do úprav motorů moc nevidím, ale určitě bych šel v tomhle případě za Urbim. Řekl bych, že dostat se lehce přes 100 koní není dnes až takový problém. Pořádně upravená hlava, sání, dobrá vačka a krmení (mapa) a není to problém se sériovým zbytkem (písty, ojnice atd.). Bavit se třeba o 120 koních už je jiný příběh.
07:22:59
04.03.2021
Deacon
Ahoj kluci, hodím sem jeden příspěvek jen tak pro info a k debatě. Plánuji konečně posílit Feldu i po motorové stránce. Jezdím sní převážně rekreačně, ať už jde o semtam nějakou "nedělní" vyjíždku, semtam navštívení nějakého srazu a nebo nějaký "hobby závody", typu slalom, vrch, okruh. Zajímal by mě i Váš názor, zkušenějších, protože nemám úplně představu, co se dneska dělá a vyplatí a taky co se životnosti a po finanční stránce týče a co by pro mé účely bylo nejlepší.

Moje představa je taková, že bych chtěl jít rozhodně přes 100Hp, chtěl bych zůstat u vstřikování (4klapka?) a u feldího bloku.

Pak je tu ještě otázka druhá a tou je swap. Je mi jasné, že v případě swapu se dostanu na hodnoty upraveného motoru Škodovky, ale legislativa už jde stranou a auto na plaťáku se mně moc tahat nechce. Ale zase na druhou stranu je to možná víc muziky za půl peněz, ale jde to proti mému škodovkaření a srdci.



Díky za případné rady, návrhy, tipy a připomínky 4
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 04.03.2021 07:22:59
upraveno 2x, naposled 04.03.2021 07:24:46
23:04:51
13.02.2021
JuroSport
-> Marty227: Veru! Nie len tak pre nič-za nič je 282x pridaná v oblúbených 5 4
22:30:35
06.02.2021
Deacon
-> Marty227: jenom nepřeháněj. Díky 4
11:16:32
05.02.2021
onda
Kluci díky,a at se daří.4
21:52:42
04.02.2021
Marty227
neskutočné auto, top felicia na virte !
20:29:17
04.02.2021
Deacon
-> Chali: díky 6
16:55:37
04.02.2021
Chali
-> onda: Stabik dáš u Favorira dozadu krásně, stačí navrtat dvě díry.
16:53:18
04.02.2021
Chali
-> Deacon: Paráda 157 156
16:17:20
04.02.2021
Deacon
-> Tuner#2: -> gogino1987: -> Pegy: -> Eidy: -> JuroSport: díky kluci. Těší mě, že se líbí! 4



-> onda: Ahoj a děkuju. Co se Favorita týče, tak nevím, jestli některé verze stabík měly, ale s pár upravama ho tam určitě dostaneš. Přecijenom ty nápravnice jsou skoro stejný a nebude v tom problém. Kola mám 15", jak to mám nízko vůbec netuším. Neměřil jsem to a ani mě to nenapadlo, ale je to o dost výš, než to bylo na HPčkách. Přeju ať se daří 6
09:48:36
04.02.2021
JuroSport
-> Pegy: Súhlasím, moja reč.
10:21:04
03.02.2021
onda
Zdarec, šup a jsi v oblíbených. Máš to moc pěkný, já jsem zachránil favorita, taky ho chci dát do sportovní úpravy. Mám pár dotazů. Kola máš 16ky?O kolik to máš snížený? Jde dát i dozadu na fávo stabík, a popřípadě je tam poznat rozdíl když tam je? Já zatím nebudu mít stavitelnej podvozek, ale pevnej, musí se nějak začít.
upraveno 1x, naposled 03.02.2021 10:24:25
18:36:06
02.02.2021
Eidy
-> Deacon: Hezký a čistý. To je parádní práce. 4
18:01:41
02.02.2021
Pegy
Toto mě bere a moooc !!! Nádherná práce a obrovskej klobouk dolů.
12:19:39
02.02.2021
gogino1987
-> Deacon: posledné foto super20 20 20
23:16:00
01.02.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Deacon: pěkná práce 4
Extreme Tyres