skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi
Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998
Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4
Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.
Karoserie:
- sériová je a taky zůstane!
- lakované zrcátka
- lakované kliky a kroužky kolem zámků
- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I
- kompletně vyvařená a ošetřená
- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)
- zavařená díra pro zadní stěrač
- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)
- žluté přední mlhovky
- v plánu je:
- vystříkat dutiny
Motor:
- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série
- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry
- svíčky NGK BKUR6ET-10
- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit
- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A
- v plánu je:
- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm
- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery
- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...
Podvozek
- HP sk.A (vrchařská verze)
- vpředu těhlice sk. A v komaxitu
- rozpěrná tyč předních tlumičů
- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP
- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15
- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental
- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm
- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)
- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení
- v plánu je:
- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod
- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)
Interiér a výbava:
- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy
- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP
- nové origo tapece z verze Colorline
- nový palubní PC Apri TC-6
- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka
- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy
- origo zpožďovač vnitřního osvětlení
- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu
Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!
Plány 2013:
Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:
- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit
- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla
- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)
Aktuálně:
15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.
27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.
Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.
15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí
15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).
1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.
6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)
7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.
29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.
10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.
10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)
11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.
12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)
13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.
14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.
Poděkování:
Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !
Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.
Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998
Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4
Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.
Karoserie:
- sériová je a taky zůstane!
- lakované zrcátka
- lakované kliky a kroužky kolem zámků
- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I
- kompletně vyvařená a ošetřená
- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)
- zavařená díra pro zadní stěrač
- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)
- žluté přední mlhovky
- v plánu je:
- vystříkat dutiny
Motor:
- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série
- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry
- svíčky NGK BKUR6ET-10
- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit
- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A
- v plánu je:
- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm
- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery
- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...
Podvozek
- HP sk.A (vrchařská verze)
- vpředu těhlice sk. A v komaxitu
- rozpěrná tyč předních tlumičů
- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP
- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15
- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental
- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm
- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)
- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení
- v plánu je:
- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod
- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)
Interiér a výbava:
- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy
- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP
- nové origo tapece z verze Colorline
- nový palubní PC Apri TC-6
- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka
- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy
- origo zpožďovač vnitřního osvětlení
- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu
Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!
Plány 2013:
Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:
- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit
- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla
- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)
Aktuálně:
15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.
27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.
Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.
15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí
15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).
1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.
6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)
7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.
29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.
10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.
10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)
11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.
12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)
13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.
14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.
Poděkování:
Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !
Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.
Deacon / 1.3MPi - komentáře:
00:41:03
06.02.2017
06.02.2017
Mach
-> Deacon: tak to budeme dva kdo bude řešit jak posílit motor jak se na to tak koukám
20:25:09
03.11.2016
03.11.2016
Alenka
-> Deacon: pokud to chceš stavět na MPI, máš dva zásadní problémy:
1) sériový MPI sání je marný a pokud na to nevlítneš s flexou a svářečkou, tak navzdory všem úpravám marný zůstane.
Řešení: sehnat minikit
2) sériovou jednotku nikdo pořádně nenaladí. Je to historický kus železa, jehož funkci nikdy nikdo pořádně nerozuměl a jakýkoli vývoj se zastavil před deseti lety, takže i kdybys měl schopný železo, nemáš ho pořádně čím řídit.
Řešení: dát programovatelnou ECU/karburátor
Tl;dr: nemá smysl ztrácet čas s MPI.
1) sériový MPI sání je marný a pokud na to nevlítneš s flexou a svářečkou, tak navzdory všem úpravám marný zůstane.
Řešení: sehnat minikit
2) sériovou jednotku nikdo pořádně nenaladí. Je to historický kus železa, jehož funkci nikdy nikdo pořádně nerozuměl a jakýkoli vývoj se zastavil před deseti lety, takže i kdybys měl schopný železo, nemáš ho pořádně čím řídit.
Řešení: dát programovatelnou ECU/karburátor
Tl;dr: nemá smysl ztrácet čas s MPI.
17:32:53
03.11.2016
03.11.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Deacon 03.11.16 17:29:20: 1,4 asi klidně jo, 1,5 pokud má být pořádně už je větší investice a otázka, zda to má nějaký větší smysl. Určitě to chce probrat včetně nějakého nacenění ;)
17:29:20
03.11.2016
03.11.2016
Deacon
-> Alenka: Jenom tím to nebude, hele..
-> Milan 136: Asi to tak taky udělám ME je jistota, jistotu chci a peníze je mi jasný, že vtom budou, tak ať to vydrží.
-> Tuner#2: To jsem přesně chtěl slyšet. Klasickou cestou od ME jít nechci. Takže přesně moje představy byly taky takový, dát něco jinýho. Udělat z toho 1.4 nebo 1.5? Má to smysl?
Vačku rozhodně delší, stím budou spojené další úpravy, ale pořád mi jde o to, aby mohlo zůstat krmení. Asi si budu muset udělat výlet.
-> Milan 136: Asi to tak taky udělám ME je jistota, jistotu chci a peníze je mi jasný, že vtom budou, tak ať to vydrží.
-> Tuner#2: To jsem přesně chtěl slyšet. Klasickou cestou od ME jít nechci. Takže přesně moje představy byly taky takový, dát něco jinýho. Udělat z toho 1.4 nebo 1.5? Má to smysl?
Vačku rozhodně delší, stím budou spojené další úpravy, ale pořád mi jde o to, aby mohlo zůstat krmení. Asi si budu muset udělat výlet.
06:29:57
02.11.2016
02.11.2016
M@rtin
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.16 21:47:11: Prej se tady o mě něco píše .....
Ano mám motor od ME, ale stejně to nejede ..... pojede mě kdejaká stará žlutá nebo červená škodovka
Ano mám motor od ME, ale stejně to nejede ..... pojede mě kdejaká stará žlutá nebo červená škodovka
21:49:55
01.11.2016
01.11.2016
Milan 136
-> Tuner#2: myslim, ze to tu bylo vicekrat
Osobne bych to tak udelal taky. Bude to stat nejakou korunu, ale clovek ma nejakou jistotu funkcnosti a vydrze.
Nez jit cestou laborovani, upalenycj pistu atd...., ktera bude ve finale drazsi...
Osobne bych to tak udelal taky. Bude to stat nejakou korunu, ale clovek ma nejakou jistotu funkcnosti a vydrze.
Nez jit cestou laborovani, upalenycj pistu atd...., ktera bude ve finale drazsi...
21:47:11
01.11.2016
01.11.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 01.11.16 21:27:35: Kdo říkal?
-> Deacon 31.10.16 18:08:38: Já myslím, že ME je jasná volba. třeba M@rtin má od nich taky motor včetně softu, ale šel bych do delší vačky než 265/258°
-> Deacon 31.10.16 18:08:38: Já myslím, že ME je jasná volba. třeba M@rtin má od nich taky motor včetně softu, ale šel bych do delší vačky než 265/258°
21:27:35
01.11.2016
01.11.2016
Milan 136
-> Deacon 31.10.16 18:08:38: zadal bych to cely do ME a pak s tim machroval, stejne jako to prej dela Tuner#2
21:08:50
01.11.2016
01.11.2016
Alenka
Já mám hlavu a vačku Motor-Excel a docela to jede.
20:45:57
01.11.2016
01.11.2016
Deacon
-> MaxxFucktor: Asi jo. Motor-Excel je jistota, ale když už, tak aby to nebyla ta stále dokola stejná písnička, ale o trošku něco víc. Každopádně vstřikování chci zachovat. Něco vymyslím.
16:00:06
01.11.2016
01.11.2016
MaxxFucktor
-> Deacon: Podle mě asi dle referencí a funkčnosti je jasná volba Motor Excel. Sám tam na konci zimy povezu ještě hlavu ze svojí 1.6 a už se na to docela těším ...
18:08:38
31.10.2016
31.10.2016
Deacon
Tak už je na čase s tím někam pohnout. Přemýšlel jsem i o swapu, ale to už bych se po ose svezl na veřejných komunikacích minimálně, takže to padá a proto se ptám těch zkušenějších v této oblasti: Kam, kde, jak - dát upravit motor?
Chtěl bych se pohybovat okolo 90-100koní, chtěl bych zachovat krmení, ikdyž nevím, jestli to bude stačit. Klasika hlava, ostřejší vačka, upravenej soft, atd atd atd.
Předem děkuji za přínosné rady!
Chtěl bych se pohybovat okolo 90-100koní, chtěl bych zachovat krmení, ikdyž nevím, jestli to bude stačit. Klasika hlava, ostřejší vačka, upravenej soft, atd atd atd.
Předem děkuji za přínosné rady!
20:22:54
06.10.2016
06.10.2016
T
-> Deacon: to se vždycky najde nejsi jedinej, takže pár prken v nejhorším a je to
18:56:45
06.10.2016
06.10.2016
castrol
-> Deacon: to chce odtahovku a nie plato
18:55:43
06.10.2016
06.10.2016
Milan 136
-> Deacon: dáš pětimetrový fošny a najedeš
18:03:15
06.10.2016
06.10.2016
Deacon
-> Milan 136: No jo, neboj
-> T: Já vím, ale chce to nějakej, na kterej najedu :-D
-> T: Já vím, ale chce to nějakej, na kterej najedu :-D
20:09:06
03.10.2016
03.10.2016
Milan 136
-> Deacon: zaplať příspěvek, ať tu nemusíš mít jen 5 fotek
20:05:56
28.09.2016
28.09.2016
T
-> Deacon: plaťák se dá půjčit v půjčovně ;-)
Motor nevim, ale asi by to chtělo co nejdříve, ne ? :-P
Motor nevim, ale asi by to chtělo co nejdříve, ne ? :-P
19:42:44
28.09.2016
28.09.2016
Deacon
-> Eidy: Až na jaře. Mít svůj vlastní plaťák, neváhám. Od toho se taky odvíjí to, že jezdím jen na akce, který jsou přilehlý někde poblíž jihu