Deacon / 1.3MPi Deacon / 1.3MPi

komentáře | popis | fotky | Deacon | 13.11.23 19:45 | 293x v oblíbených
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi

Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998

Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4



Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.



Karoserie:



- sériová je a taky zůstane!

- lakované zrcátka

- lakované kliky a kroužky kolem zámků

- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I

- kompletně vyvařená a ošetřená

- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)

- zavařená díra pro zadní stěrač

- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)

- žluté přední mlhovky



- v plánu je:



- vystříkat dutiny



Motor:



- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série

- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry

- svíčky NGK BKUR6ET-10

- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit

- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A



- v plánu je:



- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm

- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery

- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...



Podvozek



- HP sk.A (vrchařská verze)

- vpředu těhlice sk. A v komaxitu

- rozpěrná tyč předních tlumičů

- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP

- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15

- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental

- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm

- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)

- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení



- v plánu je:



- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod

- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)



Interiér a výbava:



- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy

- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP

- nové origo tapece z verze Colorline

- nový palubní PC Apri TC-6

- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka

- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy

- origo zpožďovač vnitřního osvětlení

- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu



Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!



Plány 2013:

Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:



- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit

- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla

- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)



Aktuálně:



15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.



27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.

Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.



15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí



15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).



1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.



6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)



7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.



29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.



10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.



10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)



11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.



12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)



13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.



14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.



Poděkování:



Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !



Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.





Deacon / 1.3MPi - komentáře:

00:41:03
06.02.2017
Mach
-> Deacon: tak to budeme dva kdo bude řešit jak posílit motor jak se na to tak koukám 3
20:25:09
03.11.2016
Alenka
-> Deacon: pokud to chceš stavět na MPI, máš dva zásadní problémy:



1) sériový MPI sání je marný a pokud na to nevlítneš s flexou a svářečkou, tak navzdory všem úpravám marný zůstane.

Řešení: sehnat minikit



2) sériovou jednotku nikdo pořádně nenaladí. Je to historický kus železa, jehož funkci nikdy nikdo pořádně nerozuměl a jakýkoli vývoj se zastavil před deseti lety, takže i kdybys měl schopný železo, nemáš ho pořádně čím řídit.

Řešení: dát programovatelnou ECU/karburátor



Tl;dr: nemá smysl ztrácet čas s MPI.
upraveno 1x, naposled 03.11.2016 20:25:54
17:32:53
03.11.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Deacon 03.11.16 17:29:20: 1,4 asi klidně jo, 1,5 pokud má být pořádně už je větší investice a otázka, zda to má nějaký větší smysl. Určitě to chce probrat včetně nějakého nacenění ;)
17:29:20
03.11.2016
Deacon
-> Alenka: Jenom tím to nebude, hele.. 3

-> Milan 136: Asi to tak taky udělám 1 ME je jistota, jistotu chci a peníze je mi jasný, že vtom budou, tak ať to vydrží.

-> Tuner#2: To jsem přesně chtěl slyšet. Klasickou cestou od ME jít nechci. Takže přesně moje představy byly taky takový, dát něco jinýho. Udělat z toho 1.4 nebo 1.5? Má to smysl?

Vačku rozhodně delší, stím budou spojené další úpravy, ale pořád mi jde o to, aby mohlo zůstat krmení. Asi si budu muset udělat výlet.
06:29:57
02.11.2016
M@rtin
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.16 21:47:11: Prej se tady o mě něco píše .....



Ano mám motor od ME, ale stejně to nejede .....4 pojede mě kdejaká stará žlutá nebo červená škodovka40
21:49:55
01.11.2016
Milan 136
-> Tuner#2: myslim, ze to tu bylo vicekrat 3

Osobne bych to tak udelal taky. Bude to stat nejakou korunu, ale clovek ma nejakou jistotu funkcnosti a vydrze.

Nez jit cestou laborovani, upalenycj pistu atd...., ktera bude ve finale drazsi...
21:47:11
01.11.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 01.11.16 21:27:35: Kdo říkal? 3



-> Deacon 31.10.16 18:08:38: Já myslím, že ME je jasná volba. třeba M@rtin má od nich taky motor včetně softu, ale šel bych do delší vačky než 265/258° 4
21:27:35
01.11.2016
Milan 136
-> Deacon 31.10.16 18:08:38: zadal bych to cely do ME a pak s tim machroval, stejne jako to prej dela Tuner#2 3
21:08:50
01.11.2016
Alenka
Já mám hlavu a vačku Motor-Excel a docela to jede.
20:45:57
01.11.2016
Deacon
-> MaxxFucktor: Asi jo. Motor-Excel je jistota, ale když už, tak aby to nebyla ta stále dokola stejná písnička, ale o trošku něco víc. Každopádně vstřikování chci zachovat. Něco vymyslím.
16:00:06
01.11.2016
MaxxFucktor
-> Deacon: Podle mě asi dle referencí a funkčnosti je jasná volba Motor Excel. Sám tam na konci zimy povezu ještě hlavu ze svojí 1.6 a už se na to docela těším ... 4
upraveno 2x, naposled 02.11.2016 07:13:39
18:08:38
31.10.2016
Deacon
Tak už je na čase s tím někam pohnout. Přemýšlel jsem i o swapu, ale to už bych se po ose svezl na veřejných komunikacích minimálně, takže to padá a proto se ptám těch zkušenějších v této oblasti: Kam, kde, jak - dát upravit motor?

Chtěl bych se pohybovat okolo 90-100koní, chtěl bych zachovat krmení, ikdyž nevím, jestli to bude stačit. Klasika hlava, ostřejší vačka, upravenej soft, atd atd atd.

Předem děkuji za přínosné rady! 1
20:22:54
06.10.2016
-> Deacon: to se vždycky najde 4 nejsi jedinej, takže pár prken v nejhorším a je to 4
18:56:45
06.10.2016
castrol
-> Deacon: to chce odtahovku a nie plato 1
18:55:43
06.10.2016
Milan 136
-> Deacon: dáš pětimetrový fošny a najedeš1
18:03:15
06.10.2016
Deacon
-> Milan 136: No jo, neboj 1

-> T: Já vím, ale chce to nějakej, na kterej najedu :-D
upraveno 1x, naposled 06.10.2016 18:03:59
20:09:06
03.10.2016
Milan 136
-> Deacon: zaplať příspěvek, ať tu nemusíš mít jen 5 fotek1
20:05:56
28.09.2016
-> Deacon: plaťák se dá půjčit v půjčovně ;-)

Motor nevim, ale asi by to chtělo co nejdříve, ne ? :-P
19:42:44
28.09.2016
Deacon
-> Eidy: Až na jaře. Mít svůj vlastní plaťák, neváhám. Od toho se taky odvíjí to, že jezdím jen na akce, který jsou přilehlý někde poblíž jihu 4
Extreme Tyres