Deacon / 1.3MPi Deacon / 1.3MPi

komentáře | popis | fotky | Deacon | 13.11.23 19:45 | 293x v oblíbených
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi

Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998

Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4



Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.



Karoserie:



- sériová je a taky zůstane!

- lakované zrcátka

- lakované kliky a kroužky kolem zámků

- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I

- kompletně vyvařená a ošetřená

- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)

- zavařená díra pro zadní stěrač

- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)

- žluté přední mlhovky



- v plánu je:



- vystříkat dutiny



Motor:



- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série

- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry

- svíčky NGK BKUR6ET-10

- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit

- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A



- v plánu je:



- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm

- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery

- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...



Podvozek



- HP sk.A (vrchařská verze)

- vpředu těhlice sk. A v komaxitu

- rozpěrná tyč předních tlumičů

- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP

- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15

- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental

- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm

- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)

- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení



- v plánu je:



- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod

- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)



Interiér a výbava:



- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy

- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP

- nové origo tapece z verze Colorline

- nový palubní PC Apri TC-6

- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka

- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy

- origo zpožďovač vnitřního osvětlení

- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu



Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!



Plány 2013:

Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:



- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit

- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla

- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)



Aktuálně:



15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.



27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.

Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.



15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí



15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).



1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.



6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)



7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.



29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.



10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.



10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)



11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.



12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)



13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.



14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.



Poděkování:



Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !



Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.





Deacon / 1.3MPi - komentáře:

18:27:47
07.06.2019
Eidy
-> Deacon 07.06.19 16:12:26: Snadný. Čepy na řízení a snížení jejich uchycení. 4

A jinak teda moc pěkný kusy železa.
upraveno 1x, naposled 07.06.2019 19:27:26
17:33:00
07.06.2019
Deacon
-> Tuner#2: To nedávám a u holičky jsem byl dneska 3 Čekám ještě na podvozek a mám ještě dost věcí, co chci udělat. Navíc STK chci nechat asi až na jaro a v září to vzít na podvalu do Mostu.
16:31:32
07.06.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Deacon 07.06.19 16:17:59: Jak v září? Besiny jsou za týden 4
16:17:59
07.06.2019
Deacon
A ještě jedna prkotina, prodloužení nábojů pro lepší manipulaci s diskem
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 07.06.2019 16:17:59
16:12:26
07.06.2019
Deacon
Ve spolupráci s ALS Motorsport tu mám nějaký skládačkový novinky. Odlehčený a pozinkovaný náboje, ze 1470 na 1140g. Upravený těhlice s adaptéry dle sk.A, upravený ramena s unibaly dle sk.A, duralovou lyžinu pod motor a převodovku v černém komaxitu a další droboť 6

Začnu to pomalu dávat dokupy a mým cílem je a byl bych za to rád, abych v září vyjel.

Kdopak uhádne k čemu bude sloužit toto? 4
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 07.06.2019 16:12:26
08:01:50
23.03.2019
Deacon
-> castrol: děkuju



-> jate-line: je to širší, než klasický 165. Když změřím šířku včetně bočnic, je to nějakých 205mm. Styčná plocha je cca 190mm teď bez zatížení. Takže ve skutečnosti je to něco mezi 185 a 195. Ale na těhlech 6palcových Speedlinech jsou fakt super. Sedí moc pěkně 4
12:08:44
22.03.2019
castrol
-> Deacon: dobre to vyzera4
12:01:21
22.03.2019
jate-line
-> havlik: No právě, oni si někteří prodejci protiřečí a napisou tam oboje, tak bych pochopil ze si můžeš vybrat, ale ta možnost tam není3
11:57:33
22.03.2019
havlik
-> jate-line: no to označení záleží jak si to který prodejce přebere, ale dělají dvě verze TW180 a měkčí TW120.
11:32:36
22.03.2019
jate-line
Ve 165 je to tak široké, nebo to klame ? A vysvětlí mi někdo to jejich značení některé jsou semi-slick, street 180, medium a nevim co jsem u nich ještě našel1 3
11:13:10
22.03.2019
Milan 136
-> Eidy 22.03.19 11:00:45: Nejsou. Ty jsem z toho včera sundal. Opravdu to je 165/50 R15
11:12:18
22.03.2019
Deacon
-> Eidy: Kdepak. Neuklepl 4 ty 195/50 byly prpstě obří. Jak profilem tak šířkou. Tohle je supr.
11:01:43
22.03.2019
Luky
-> Eidy: já to ani nečetl, koukal jsem jen na obrázek, v návaznosti na nedávnou diskusi, kdy to zase bylo "moc široký" 1
11:00:45
22.03.2019
Eidy
-> Luky: Deacon se uklepl. Určitě to jsou 195. 4
10:13:16
22.03.2019
Luky
-> Deacon 22.03.19 09:50:20: není to moc úzký?







47
09:50:20
22.03.2019
Deacon
NS-2R 165/50 sedí parádně 4
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 22.03.2019 09:50:20
08:04:28
21.03.2019
Deacon
Lepší? 1
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 21.03.2019 08:04:28
21:41:32
08.03.2019
Deacon
-> vhml: Řekl bych, že je to úplně stejný. Akorát u těch origo disků víc lezou ven paprsky, který to trošku opticky zmenšujou. Uvidím na autě. Ale to bude až někdy v květnu možná.
20:01:33
08.03.2019
vhml
19:58:27
08.03.2019
havlik
-> vhml: Mě ten odkaz nefunguje
Extreme Tyres