Deacon / 1.3MPi Deacon / 1.3MPi

komentáře | popis | fotky | Deacon | 13.11.23 19:45 | 293x v oblíbených
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi

Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998

Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4



Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.



Karoserie:



- sériová je a taky zůstane!

- lakované zrcátka

- lakované kliky a kroužky kolem zámků

- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I

- kompletně vyvařená a ošetřená

- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)

- zavařená díra pro zadní stěrač

- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)

- žluté přední mlhovky



- v plánu je:



- vystříkat dutiny



Motor:



- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série

- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry

- svíčky NGK BKUR6ET-10

- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit

- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A



- v plánu je:



- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm

- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery

- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...



Podvozek



- HP sk.A (vrchařská verze)

- vpředu těhlice sk. A v komaxitu

- rozpěrná tyč předních tlumičů

- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP

- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15

- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental

- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm

- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)

- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení



- v plánu je:



- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod

- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)



Interiér a výbava:



- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy

- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP

- nové origo tapece z verze Colorline

- nový palubní PC Apri TC-6

- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka

- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy

- origo zpožďovač vnitřního osvětlení

- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu



Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!



Plány 2013:

Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:



- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit

- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla

- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)



Aktuálně:



15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.



27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.

Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.



15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí



15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).



1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.



6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)



7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.



29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.



10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.



10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)



11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.



12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)



13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.



14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.



Poděkování:



Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !



Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.





Deacon / 1.3MPi - komentáře:

20:39:19
18.07.2013
Milan 136
každopádně mrtvý jak už jsem řekl
20:33:43
18.07.2013
Deacon
Asi budu řezat mrtvý, páč když bych fiknul činný, tak by to zvyšovalo progresivitu pružiny a tlumič by pracoval v úplně jiný poloze.
20:14:49
18.07.2013
Mr._Nosferatu
-> De&coN: Ja bych riznul mrtvy, asi o 1, 5 az 2 zavity.
19:31:27
18.07.2013
castrol
-> De&coN: podla mna rezat mrtve
19:24:00
18.07.2013
Deacon
Zeptám se i zde. Chci vzadu pokrátit pružiny, abych se dostal cca o 30mm níž. Mám řezat mrtvé závity, nebo činné a přibližně kolik jich mám fiknout? Případně to budu dělat po závitech a odměřovat 4

Děkuju za rady!
21:24:39
25.06.2013
Deacon
Termín lakování: 10. srpen 2013 4
15:20:50
25.06.2013
Deacon
-> Tommyk: Podložky na předek nechci. Takhle je to akorát 4
01:21:33
25.06.2013
Tommyk
-> De&coN: ET35? tak to tam máš podložky, ne? ja mam 33 a místa je tam ještě habaděj

edit - hm, ale je pravda že podle popisu máš kola o půl palce širší 1
upraveno 1x, naposled 25.06.2013 01:22:54
20:53:46
24.06.2013
Deacon
-> Milan 136: Stím ET35 je to zároveň s blaníkem a je to v poho 4
20:34:54
24.06.2013
castrol
-> De&coN: to hej 4
20:29:11
24.06.2013
Milan 136
-> De&coN: a kolo se s tím ET vejde do lemu v pohodě ne?
20:21:19
24.06.2013
Deacon
-> Milan 136: Tak jasně, stím se počítá 3

-> castrol: Lamina nechci. Origo je origo 4
19:38:36
24.06.2013
castrol
-> De&coN: alebo zohnat spasovane lamino dvere
18:35:43
24.06.2013
Milan 136
-> De&coN: nic lepšího než zatmelit tu kapsu na vodu nevymyslíš. Stejně ti tam nateče až pojedeš někde v dešti. Tomu se nevyhneš1
18:28:29
24.06.2013
Deacon
-> crawen: Díky za tip. Udělám to tmelem jak říkáš, aby to něco vydrželo 4 Stejně to v zimním a sychravém počasí nevyjede 3
12:09:07
16.06.2013
crawen
jo na ty pátý vrata je asi nejlepší karosářský tmel a špachtlí to pořádně zacpat pod plech...ted to dělám na svoji colorce. Koupil jsem v OB veškerou plechařinu co tam měli na feldu dveře,kapotu,blatníky,pra hy...i zadní světla :)
10:35:48
08.06.2013
Deacon
-> 8-valec: No mě se poštěstilo v jedné Mototechně přes kamaráda 4



-> Milan 136: Dík. No přemýšlel jsem, že to nějak ošetřím, ale zatím tomu dávám čas, je na tom ještě strašně moc práce 10

Jinak jo, dveře jsou z OB. Jo, světla už mají poslední no.
upraveno 2x, naposled 08.06.2013 10:38:15
20:10:27
07.06.2013
Milan 136
-> De&coN: pěkně jedeš. Kde jsi koupil ty 5. dveře? OB?

Budeš na nich dělat nějaký opatření na tom spoji? Nějak to zevnitř zatmelit?



Mně dneska přišlo PZ světlo na pikouše z OB
18:06:28
07.06.2013
suri
De&coN 06.06.13 17:12:58 napsal:

→ Radek Retro eLeSo: A vsadíš se, že je? Kvůli tomu

jsem ho kupoval. Jasně, dával se převážně do OF, ale ten šedivý plast

z boku je ke světlé palubce do NF 2

Blinkry stály 397,–Kč/ks ve Škodovce. Hella je přestala vyrábět, jako

všechny ostatní světla a jinde se sehnat nedají 4
na tých smerovkách je rozdiel nákup predaj cca 50kč
18:01:53
07.06.2013
8-valec
-> De&coN: zhanam ten isty stredovy panel a neviem sa k nemu dostat vsetko maju tmave na OF 8 inak drzim palce zo stavbou
Extreme Tyres