skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi
Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998
Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4
Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.
Karoserie:
- sériová je a taky zůstane!
- lakované zrcátka
- lakované kliky a kroužky kolem zámků
- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I
- kompletně vyvařená a ošetřená
- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)
- zavařená díra pro zadní stěrač
- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)
- žluté přední mlhovky
- v plánu je:
- vystříkat dutiny
Motor:
- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série
- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry
- svíčky NGK BKUR6ET-10
- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit
- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A
- v plánu je:
- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm
- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery
- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...
Podvozek
- HP sk.A (vrchařská verze)
- vpředu těhlice sk. A v komaxitu
- rozpěrná tyč předních tlumičů
- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP
- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15
- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental
- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm
- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)
- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení
- v plánu je:
- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod
- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)
Interiér a výbava:
- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy
- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP
- nové origo tapece z verze Colorline
- nový palubní PC Apri TC-6
- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka
- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy
- origo zpožďovač vnitřního osvětlení
- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu
Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!
Plány 2013:
Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:
- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit
- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla
- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)
Aktuálně:
15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.
27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.
Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.
15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí
15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).
1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.
6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)
7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.
29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.
10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.
10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)
11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.
12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)
13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.
14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.
Poděkování:
Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !
Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.
Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998
Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4
Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.
Karoserie:
- sériová je a taky zůstane!
- lakované zrcátka
- lakované kliky a kroužky kolem zámků
- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I
- kompletně vyvařená a ošetřená
- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)
- zavařená díra pro zadní stěrač
- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)
- žluté přední mlhovky
- v plánu je:
- vystříkat dutiny
Motor:
- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série
- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry
- svíčky NGK BKUR6ET-10
- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit
- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A
- v plánu je:
- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm
- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery
- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...
Podvozek
- HP sk.A (vrchařská verze)
- vpředu těhlice sk. A v komaxitu
- rozpěrná tyč předních tlumičů
- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP
- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15
- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental
- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm
- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)
- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení
- v plánu je:
- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod
- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)
Interiér a výbava:
- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy
- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP
- nové origo tapece z verze Colorline
- nový palubní PC Apri TC-6
- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka
- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy
- origo zpožďovač vnitřního osvětlení
- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu
Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!
Plány 2013:
Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:
- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit
- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla
- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)
Aktuálně:
15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.
27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.
Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.
15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí
15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).
1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.
6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)
7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.
29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.
10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.
10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)
11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.
12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)
13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.
14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.
Poděkování:
Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !
Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.
Deacon / 1.3MPi - komentáře:
20:44:42
19.11.2023
19.11.2023
Milan 136
Ten lem je "hranatej". To bude u té vytahovačky asi problém. Na MB to moc nefungovalo
19:35:23
19.11.2023
19.11.2023
Deacon
-> radekp: mně ani tak o zaválcování nejde, jako o vytažení. Toho se bojím víc
09:26:08
19.11.2023
19.11.2023
radekp
-> Deacon: mě zaválcovával klempíř v autolakovně, tak nevím.
Ty ale nemáš kulaté lemy. To myslím bude největší problém
Ty ale nemáš kulaté lemy. To myslím bude největší problém
16:06:30
17.11.2023
17.11.2023
Deacon
Kluci, máte prosím zkušenosti s vytažením lemu? Alespoň o 10mm? Půjde to?
Záložní plán mám, ale tohle by bylo prozatím s nastavením větších odklonů daleko přijatelnější a snazší řešení. Děkuju
Záložní plán mám, ale tohle by bylo prozatím s nastavením větších odklonů daleko přijatelnější a snazší řešení. Děkuju
20:00:16
14.11.2023
14.11.2023
Deacon
-> T: ještě jsem je nevážil, ale žádný pírka to nejsou. Tipuju něco jako byly Braidy, 7-8kg
-> Eidy: Trošku Ba né, ale chtěl jsem nějaký fakt top. Speedliny jsou fajn, ale jsou to starý kola a i přes renovaci je to na nich z blízka vidět. A tyhle jsem taky někdy chtěl pořídit, naskytly se a tak jsem neváhal. A líbí se mi zatím mnohem víc, jak bílý Speedliny. Ještě to bude chtít trošku práce, skrz nízké ET, ale na jaře to bude snad fertig
-> Eidy: Trošku Ba né, ale chtěl jsem nějaký fakt top. Speedliny jsou fajn, ale jsou to starý kola a i přes renovaci je to na nich z blízka vidět. A tyhle jsem taky někdy chtěl pořídit, naskytly se a tak jsem neváhal. A líbí se mi zatím mnohem víc, jak bílý Speedliny. Ještě to bude chtít trošku práce, skrz nízké ET, ale na jaře to bude snad fertig
07:36:21
14.11.2023
14.11.2023
Eidy
-> Deacon: Zajímavý kolečka. Ty máš nějakou úchylku, že pořád zkoušíš nový koláče?
21:26:43
13.11.2023
13.11.2023
T
-> Deacon 13.11.23 19:44:56: co to váží ?
19:44:56
13.11.2023
13.11.2023
Deacon
-> ZdrubT: -> Javor: díky kluci. Taky se mi moc líbí, dokonce víc jak Speedliny
Ještě na tom bude nějaká práce, ale jsou fajn
Ještě na tom bude nějaká práce, ale jsou fajn
12:40:01
12.11.2023
12.11.2023
Javor
Deacon: Jirko, Ty jsi se rozhodl mít Feldu s nejlepšíma variacema kol
08:41:30
11.11.2023
11.11.2023
ZdrubT
Krásná kola.
08:23:31
10.11.2023
10.11.2023
JuroSport
Ak je ta posledná fotka real, že ich máš tak gratulujem, nádherný počin.
12:47:21
25.10.2023
25.10.2023
JuroSport
-> Deacon:
Ba, práveže zrovna tvoju kartu čítam relatívne pravidelne či si už čosi nepodnikol s motorom :))) tak, šup sem aktualizuj
Ba, práveže zrovna tvoju kartu čítam relatívne pravidelne či si už čosi nepodnikol s motorom :))) tak, šup sem aktualizuj
06:31:40
25.10.2023
25.10.2023
Deacon
-> ZdrubT: děkuji. Já myslel, že už to nikdo nečte Ale mohl bych to zaaktualizovat, tak třeba o víkendu
20:34:53
24.10.2023
24.10.2023
ZdrubT
-> Deacon: Krásné auto, co trochu aktualizovat popis?
11:54:05
20.10.2023
20.10.2023
Deacon
-> Javor: Ahoj Luky, děkuji!
Je o tak, jak říkáš. Akorát vpředu jsem teď bez stabíku a po ježdění na okruhu v Písku, kde ten okruh je hodně technickej jsem zjistil, že při vracákách vnitřní kolo podhrabuje, takže tam stabilizátor zase na zkoušku půjde, co to bude dělat. Mám tu průměr 22mm, tak uvidím. Když jsem jezdil HPčka, tak tam to bylo zase se stabíkem spíš horší, než lepší. Ale teď už jsou zase adaptéry ještě mezi těhlicí a ramenem, tyčky řízení uložený zespod, aby byly při tomhle aktuálním snížení v rovině s ramenem, tak by to mohlo fungovat, ale musím to vyzkoušet.
Jinak Protlum absolutní pecka a jsem s podvozkem maximálně spokojen
Je o tak, jak říkáš. Akorát vpředu jsem teď bez stabíku a po ježdění na okruhu v Písku, kde ten okruh je hodně technickej jsem zjistil, že při vracákách vnitřní kolo podhrabuje, takže tam stabilizátor zase na zkoušku půjde, co to bude dělat. Mám tu průměr 22mm, tak uvidím. Když jsem jezdil HPčka, tak tam to bylo zase se stabíkem spíš horší, než lepší. Ale teď už jsou zase adaptéry ještě mezi těhlicí a ramenem, tyčky řízení uložený zespod, aby byly při tomhle aktuálním snížení v rovině s ramenem, tak by to mohlo fungovat, ale musím to vyzkoušet.
Jinak Protlum absolutní pecka a jsem s podvozkem maximálně spokojen
14:40:44
13.10.2023
13.10.2023
Javor
Gratulace ke svatbě! Hezký foto ze Special Drive. Jaký je vlastně finální setup? Protlum sk.A, unibaly a stabíky?
06:18:05
28.06.2023
28.06.2023
T
-> Deacon 27.06.23 19:39:55: pak je to v pořádku
21:18:37
27.06.2023
27.06.2023
Milan 136
-> Deacon 27.06.23 19:39:55: Dneska jsem tu našel tu fotku se 195/50 a to bylo fakt ošklivý. Tohle vypadá super.
20:26:49
27.06.2023
27.06.2023
Eidy
-> Deacon: Kola vypadají stále (už zase) parádně a autu moc sluší.
19:39:55
27.06.2023
27.06.2023
Deacon
Dík.
-> T: reálně mají šířku 190mm. Na 6" disku 195/50 vypadá hrozně. Je to šílenej balón v semislickách snad od každého výrobce. Tyhle krásně sedí a dobře i vypadají. Takže za mě spokojenost a navíc jsou ty gumy o dost lehčí
-> T: reálně mají šířku 190mm. Na 6" disku 195/50 vypadá hrozně. Je to šílenej balón v semislickách snad od každého výrobce. Tyhle krásně sedí a dobře i vypadají. Takže za mě spokojenost a navíc jsou ty gumy o dost lehčí