skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aktuální info 2012 - doplněny novinky
Felda byla vyrobena v roce 1995, tovární barva je 9451 Ledová modrá, je to krátká nezesílená kastle a původně ji poháněl motor 1.3 (50 kW) s jednobod vstřikem Bosch Monomotronic
Exteriér předělán na facelift, originální motor šel z auta a nahradila ho nově postavená 1.4 s díly od ME (a se vstřikováním MPI) - základ blok 136M r.v. 2000, klikové ústrojí z fabie AQW
na podvozku se podobně jako na zbytku auta nezachovalo moc původních dílů
Nejsem příznivcem laminátů a nějakých hnusů jenom abych byl za každou cenu "originální", proto felda vypadá tak jak vypadá - nenápadná série na kolech, pod kapotou (aspoň to vypadá) slušná strojovna a podvozek vždy rychlejší než motor
Auto slouží jako denní přibližovadlo, nejde o letní povoz nebo srazovou leštěnku, proto jsem volil takové úpravy (motoru i ostatních věcí) aby vyhovovaly použití auta v běžném provozu
kompletní galerie z úprav a velké fotky najdete tady: apophis.jezekus.net/galle ry/index.php?/category/... do limitu 2 MB se se vším nevejdu
Úpravy:
Exteriér
- Přestavba na facelift - oba nárazníky, komplet maska+kapota+světla, na pátých dveřích vyměněny původní lišty za nové bez nápisů a nalepen nový nápis Felicia
- široké otěrové lišty
- střešní okno Galileo
- "čtyřoko" - mlhovky a denní svícení v jedné krytce
- ztmavení skel, folie Global
- ostřikovače světel
- stříška pátých dveří Airdesign s třetím brzdovým světlem
- lakovaná zrcátka a vnější kliky
- čelní sklo zelené s modrým pruhem (Splintex)
Interiér
- kompletní modrý interiér z modelu Colorline, originální látkou potažená i loketní opěra a stropnice
- nekompletní "kožený paket" (zatím řadička a madlo ruční brzdy)
- volant z O I facelift
- přídavné budíky na tlak a teplotu oleje VDO (původem z AUDI 4000)
- středový panel
- Alpine 9881R
- Manuální klimatizace
- vytlumení motorové příčky, podlahy a vnitřní strany podběhů (Vibraflex a SilentCoat)
Fičury
- elektrické naklápění světel
- centrál na DO, vystřelovací klíč v originálním obalu, odskok kufru
- alarm KEETEC s pagerem, dálkový start
Motor
- 1.4 MPI ve 136M bloku, klika + písty + ojnice fabia AQW
- hlava 7 mm dříky ventilů, dvojitá pružina, upravená ME přímo pro 1.4
- vačka 265/258 ME velké uložení
- software ME pro 1.4
- upravený restriktor
- svody favorit bez katalyzátoru a průchozí střed JP, konec série
- olej Castrol 10W60
- držák víčka oleje s gravírovaným nápisem ŠKODA
- místo startéru typ "favorit" reduktorový 1kW startér z feldy
- zatím změřeno 65 kW/134 Nm, víc info z měření výkonu www.jezekus.net/videa/111 111
- alternátor Bosch 70A
Podvozek
- Kola BBS RZ 6J x 15H2 ET 45 po renovaci, pneu Bridgestone Turanza ER300 195/50/15
- přední brzdy Sierra s ABS (60 mm pístek) v kombinaci s "malým" držákem a 235/22 mm vnitřně chlazeným kotoučem, desky Fritech
- zadní kotoučové brzdy Golf III (38 mm pístek), kotouč 226 mm plný, desky TRW
- odstraněné omezovače tlaku
- tlumiče HP sporting tuning, sníženo o -60/-45 mm
- ližina pod převodovkou (5mm nerez)
- plastové podběhy + origo vedení vzduchu k brzdám
fotky v velkém rozlišení a kompletní galerie najdete tady: apophis.jezekus.net/galle ry/index.php?/category/...
Klimatizace od Darklorda definitivne dokončena, po posunutí motoru už nikde nic nedrhne a chladí víc než dobře
Jako bonus jsem si cvičně udělal výměnu těsnění pod hlavou, originální temac těsnění kupované na jaře 2011 se rozpadlo a spaliny začaly profukovat do vody (naštěstí ani náznak chladící kapaliny v oleji)
Felda byla vyrobena v roce 1995, tovární barva je 9451 Ledová modrá, je to krátká nezesílená kastle a původně ji poháněl motor 1.3 (50 kW) s jednobod vstřikem Bosch Monomotronic
Exteriér předělán na facelift, originální motor šel z auta a nahradila ho nově postavená 1.4 s díly od ME (a se vstřikováním MPI) - základ blok 136M r.v. 2000, klikové ústrojí z fabie AQW
na podvozku se podobně jako na zbytku auta nezachovalo moc původních dílů
Nejsem příznivcem laminátů a nějakých hnusů jenom abych byl za každou cenu "originální", proto felda vypadá tak jak vypadá - nenápadná série na kolech, pod kapotou (aspoň to vypadá) slušná strojovna a podvozek vždy rychlejší než motor
Auto slouží jako denní přibližovadlo, nejde o letní povoz nebo srazovou leštěnku, proto jsem volil takové úpravy (motoru i ostatních věcí) aby vyhovovaly použití auta v běžném provozu
kompletní galerie z úprav a velké fotky najdete tady: apophis.jezekus.net/galle ry/index.php?/category/... do limitu 2 MB se se vším nevejdu
Úpravy:
Exteriér
- Přestavba na facelift - oba nárazníky, komplet maska+kapota+světla, na pátých dveřích vyměněny původní lišty za nové bez nápisů a nalepen nový nápis Felicia
- široké otěrové lišty
- střešní okno Galileo
- "čtyřoko" - mlhovky a denní svícení v jedné krytce
- ztmavení skel, folie Global
- ostřikovače světel
- stříška pátých dveří Airdesign s třetím brzdovým světlem
- lakovaná zrcátka a vnější kliky
- čelní sklo zelené s modrým pruhem (Splintex)
Interiér
- kompletní modrý interiér z modelu Colorline, originální látkou potažená i loketní opěra a stropnice
- nekompletní "kožený paket" (zatím řadička a madlo ruční brzdy)
- volant z O I facelift
- přídavné budíky na tlak a teplotu oleje VDO (původem z AUDI 4000)
- středový panel
- Alpine 9881R
- Manuální klimatizace
- vytlumení motorové příčky, podlahy a vnitřní strany podběhů (Vibraflex a SilentCoat)
Fičury
- elektrické naklápění světel
- centrál na DO, vystřelovací klíč v originálním obalu, odskok kufru
- alarm KEETEC s pagerem, dálkový start
Motor
- 1.4 MPI ve 136M bloku, klika + písty + ojnice fabia AQW
- hlava 7 mm dříky ventilů, dvojitá pružina, upravená ME přímo pro 1.4
- vačka 265/258 ME velké uložení
- software ME pro 1.4
- upravený restriktor
- svody favorit bez katalyzátoru a průchozí střed JP, konec série
- olej Castrol 10W60
- držák víčka oleje s gravírovaným nápisem ŠKODA
- místo startéru typ "favorit" reduktorový 1kW startér z feldy
- zatím změřeno 65 kW/134 Nm, víc info z měření výkonu www.jezekus.net/videa/111 111
- alternátor Bosch 70A
Podvozek
- Kola BBS RZ 6J x 15H2 ET 45 po renovaci, pneu Bridgestone Turanza ER300 195/50/15
- přední brzdy Sierra s ABS (60 mm pístek) v kombinaci s "malým" držákem a 235/22 mm vnitřně chlazeným kotoučem, desky Fritech
- zadní kotoučové brzdy Golf III (38 mm pístek), kotouč 226 mm plný, desky TRW
- odstraněné omezovače tlaku
- tlumiče HP sporting tuning, sníženo o -60/-45 mm
- ližina pod převodovkou (5mm nerez)
- plastové podběhy + origo vedení vzduchu k brzdám
fotky v velkém rozlišení a kompletní galerie najdete tady: apophis.jezekus.net/galle ry/index.php?/category/...
Klimatizace od Darklorda definitivne dokončena, po posunutí motoru už nikde nic nedrhne a chladí víc než dobře
Jako bonus jsem si cvičně udělal výměnu těsnění pod hlavou, originální temac těsnění kupované na jaře 2011 se rozpadlo a spaliny začaly profukovat do vody (naštěstí ani náznak chladící kapaliny v oleji)
Marty_pv / Felda 1.4 - komentáře:
18:38:20
03.09.2012
03.09.2012
Placko
máš moc peknú Feldu
15:18:14
02.09.2012
02.09.2012
Marty_pv
Takhle dopadl temac po 25 tisíci kilometrech, srovnání Elring těsnění s novým kolotočářsko-pouťovým (Kočka nebo vietnamci by se nemuseli stydět) temacem v galerii: apophis.jezekus.net/galle
ry/index.php?/category/...
15:15:02
02.09.2012
02.09.2012
Marty_pv
1.6 sahara v komaxitu spolu s dvojstupňovým ventilátorem 180/240W - na uchlazení stojícího auta s klimou to stačí
15:13:41
02.09.2012
02.09.2012
Marty_pv
Když už jsem měl sundanou palubní desku kvůli rozvodu vzduchu, došlo i na tlumení z této strany
15:11:49
02.09.2012
02.09.2012
Marty_pv
Bosch altík na držáku příslušenství, je to těsné ale všechno se nakonec vešlo
05:11:14
17.08.2012
17.08.2012
M@rtin
-> Marty_pv: Já jsem jen zahlídnul denní vedle mlhovek, tak jsi mě napadl ty ....
21:57:09
16.08.2012
16.08.2012
Marty_pv
-> M@rtin: To cca odpovídá, jel jsem si pro tlumící materiál do Neratovic a pak do večera na druhou stranu republiky
21:15:26
15.08.2012
15.08.2012
M@rtin
-> Marty_pv: nejel jsi dneska kolem 15:45 přes Byšici???
08:28:43
29.04.2012
29.04.2012
PedroBA
-> Nepér:
22:31:15
28.04.2012
28.04.2012
Nepér
Hyml-hergot-kruci-písek-do
nl-metr-laudon-ELEMENT
18:54:04
27.03.2012
27.03.2012
Marty_pv
držák kompresoru a alternátoru očištěný stejně jako napínací element kladky
18:52:00
27.03.2012
27.03.2012
Marty_pv
hadice od kompresoru, když jsem viděl plnou cenu za ten kousek hliníku, fittingy a hadice tak jsem si myslel, že je to vtip
18:50:56
27.03.2012
27.03.2012
Marty_pv
a srovnání se starým - ještě, že není vidět ten černý hnus mezi voštinama
18:50:00
27.03.2012
27.03.2012
Marty_pv
Update nových věcí z poslední doby - čistím díly a kompletuju klimatizaci, provedený nezbytný servis (výměna oleje za Mobil 5W50, nový filtr)
21:52:42
14.11.2011
14.11.2011
Marty_pv
Vždycky by to mohlo být lepší ale i tak mám z těch čísel radost, navíc pěkný srovnání hodně podobně upravených motorů (až na ten rozdíl v objemu)
18:55:29
14.11.2011
14.11.2011
M@rtin
-> Marty_pv: Pěkně Marty, pěkně ....