.. ať motor slouží :-)
( kdyby ste chtěli i ty písty, tak mi hodtě do id nejakou nabídku .. )
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Favorit
Rok výroby: únor 1990
Stav: než jsme ho rozebrali byl jedna s hvězdičkou
Účel auta: Závody automobilů do vrchu - HOBBY skupina SE-1400
Favouše stavíme s kámošem Čápem.
Součastný stav auta:
- 22.6.09
Vozidlo se přivezlo od Martina Grabiece z rámování. Rám se natírá a při tom probíhají další potřebné úpravy k zástavbě palubní desky.
- 24.6.09
Dnes přišlo saní Speedpro. již namontováno. Dále přišli šrouby na uchycení pásu.
Rám je dobarven. po zaschnutí se začne s osazováním palubky a elektriky.
- 26.6.09
O víkendu je v plánu namontovat zpět palubní desku a začít fávo dávat do kupy
- 29.6.09
Takže o víkendu se vyřezala palubní deska. Již je na míště. Nyní se na ní jen dodělávají potřebné věci jako odpojovač, zapínání sahary a podobné věci. Dále se musí natáhnout kabel na otáčkoměr jelikož vozidlo mělo jen hodiny a nebyla tam ani příprava. o víkendu jsme sehanli nábu na volant tudíž tam je již i volant. Nasadily a spasovaly jsme zadní dveře. Nyní se nasadí přední dveře obkreslý rám a bude se upravovat otvírací mechanizmus předních dveří. Nýní čeká rám jen lehká oprava laku po nasazovaní palubky. Vytvoříse ochrane návleky na výztuhy ve dveřích.
- 2.7.09
Auto je již skoro složeno. Všechny dveře jsou na svých místech i některé části interieru se vrátily na své původní místo. Nově je namontován bezpečnostní držák pátých dveří a kapoty. Přístí víkend by měl být tréninkový podvozek od firmy HP sporting. nyní se půstíme do motoru a do mechanických částí. Dnes by se mělo ještě nasadit přední okno.
- 7.7.09
Pokračujem dál. Favorit je již skoro složen dopůvodního stavu již mu chybí akorát přední blatníky (zítra je vyzvednu z lakovny) nasadit haubnu. V pátek by měli být hotovy držáky sedaček a hlavně jedu vyzvednout podvozek HP sporting. Auto se v pátek doskládá a v sobotu se pojede podivat na zavody do Berouna ( ÚAMK Eda Patera). V neděli jsme na favouše namontovaly kompletní sportovní výfuk. Bylo potřeba pár úprav při kterých jsme rovnou vyměnili těsnění saní+výfuk. Favorit je skoro hotov po bezpečnostní stránce ( rám a podobné věci) nyní se zaměříme na úpravu motoru rozteč nábojů a ostatní technické věci.
- 8.7.09
Mohutně pokračujeme. Dnes se nasadily přední nalakované blatníky, usadila se haubna, vyndalo se zadní okno polepilo se folii a opět se vratilo zpět, nasadily se i přední okna nově potažené černou folii. Zárověň jsem dnes vyzvedl značky z depozitu a pojistil jsem favouše. Další naplánované ukony jsou na pátek, kdybych měl přivést podvozek HP a ještě stejný den by jsme ho tam chtěli nainplementovat, aby jsme ho hned v sobotu při cestě do Berouna vyzkoušely. Zárověň by v pátek měli být hotové držáky sedaček, tudíž by se měli nainstalovat i sedačky SPARCO.
-14.7.09
O uplynulém víkendu jsme vyrazily Favoritem na závody do vrchu v Berouně. Fávo bylo jako mi jen jako divák. V pátek večer jsme dodělali Vše potřebné aby jsme mohli v sobotu ráno vyrazit. Namontoval se podvozek (přední se silnou pístnicí "N", zadní tréningové). Namontovaly se i sedačky do nově vyrobených držáku ( ještě musí projít povrchovou úpravou). Namontovaly se bezpečnostní pásy, dolepily se fólie na okna. V sobotu ráno se vyrazilo, klidná, pohodlná jízda na závod i ze závodů proběhla dobře žádné technické problémy jsme neshledaly.
-17.7.09
Osazen a testován upravený karbec- výsledek příliž bohatá směs. A výfukové plyny připomínající špatně načipované tdi. Ale jelo to jako drak když se to trochu ochudilo. Na upravený motor bude ale dobrej.
-4.8.09
Zakoupeny a přiveny tvrdší ventilové pružiny společně s 280-kou vačkou která již zaujala své místo v motoru který během týdně opustil vůz společně s převodovkou. Nyní se čeká jen na úpravu vany a jinou spojku. Poté se zase kompletní agregát nastěhuje zpět do vozu, bude ho ale čekat výměna za upravenou hlavu.
Postupně se dávají dohromady další věci spojené s autičkem.:
- Sedačky Sparco pro šestibodé pásy - již doma - namontováno
- 6 - ti bodý bezpečností pás OMP,Sabelt - již doma - namontováno
- semišový volant 350 mm odsazení 70 mm - již doma - namontováno
- otevřené sání SPEEDPRO ( držák i filtr ) - již doma - namontováné
- svody 4do 1 - již doma - namontováno
- nerezový střed výfuku průměr 50 mm - již doma - namontováno
- koncový nerezový plně průchozí tlumič - již doma ( nutno převařit koncovku ) - upraveno namontováno
- bezpečnostní sponky na přední kapotu a zadní dveře - již doma - namontováno
- šrouby pro uchycení pásů - již doma - namontováno
- odpojovač - již doma
- nába na volnat ( 6 ti díra) - již doma - namontováno
- vačka 280 (279/270) - namontováno
- ATS 6j13 et30 clasic opískováno a nový komax ( belgická bílá ) no prostě klasická paráda - hotovo nalakováno
- guma kolem předního okna - hotovo namontováno
- úprava dveří ( vnitřního obložení ) - hotovo
- fólie na okna - namontováno
- držáky sedaček - jsou na cestě (pátek 10.7.09) - hotovo- namontováno (povrchová úprava nutno pozinkovat)
- ATS 6j13 et20 druhá sada už jsou doma, postihne je stejný osud jako první sadu
- podvozek hp sportng trenínkový ( do budoucna máme slíbený podvozek PROTLUM s expanzními nádobamy) - hotovo namontováno
- tvrdé uložení řízení - namontováno
- úpravu hlavy motoru - namontováno
Připravujeme.:
- pneumatiky buď 175/50/13 nebo 195/45/13 ( nejlépe Yokoham ADVAN A048)
- montáž čidla teploty oleje s budíkem a odpojovač elektriky spojené s úpravou olejové vany
- pokusit se namontovat a naladit elektronické zapalování do té doby ho bude zaskakovat rozdělovač Škoda
- naladit motor ta nejlepší třešnička :-)
- tvrdší uložení podvozku
- a náké ty drobné pi..vinky
Testovcací jízdy.:
- v neděli 16.8.09 proběhla rpvní testovací jízda po znovu smontování zrepasovaného motoru
- nastaly nějaké malé komplikace, například nový startér zůstává vyset a podobné věci
- motor běží ovšem teď se musí najít vhodné nastavení karburátoru
- o víkendu bych chtěl přidat na youtube nějaké video z jízdy ať vidíte jak se to dokáže ploužit po českých silnicích
Podrobnější fotogalerie .: průběžne se tam dodávají fotky jak se co dodělá
- houbis.rajce.idnes.cz/
- během tohoto týdne přidáme další fotografie spojené s fávem (vačka,kola,ventilové pružiny)
- FOTKY NA RAJČETI BYLI AKTUALIZOVANY 19.8. 09
- videa .:
Rok výroby: únor 1990
Stav: než jsme ho rozebrali byl jedna s hvězdičkou
Účel auta: Závody automobilů do vrchu - HOBBY skupina SE-1400
Favouše stavíme s kámošem Čápem.
Součastný stav auta:
- 22.6.09
Vozidlo se přivezlo od Martina Grabiece z rámování. Rám se natírá a při tom probíhají další potřebné úpravy k zástavbě palubní desky.
- 24.6.09
Dnes přišlo saní Speedpro. již namontováno. Dále přišli šrouby na uchycení pásu.
Rám je dobarven. po zaschnutí se začne s osazováním palubky a elektriky.
- 26.6.09
O víkendu je v plánu namontovat zpět palubní desku a začít fávo dávat do kupy
- 29.6.09
Takže o víkendu se vyřezala palubní deska. Již je na míště. Nyní se na ní jen dodělávají potřebné věci jako odpojovač, zapínání sahary a podobné věci. Dále se musí natáhnout kabel na otáčkoměr jelikož vozidlo mělo jen hodiny a nebyla tam ani příprava. o víkendu jsme sehanli nábu na volant tudíž tam je již i volant. Nasadily a spasovaly jsme zadní dveře. Nyní se nasadí přední dveře obkreslý rám a bude se upravovat otvírací mechanizmus předních dveří. Nýní čeká rám jen lehká oprava laku po nasazovaní palubky. Vytvoříse ochrane návleky na výztuhy ve dveřích.
- 2.7.09
Auto je již skoro složeno. Všechny dveře jsou na svých místech i některé části interieru se vrátily na své původní místo. Nově je namontován bezpečnostní držák pátých dveří a kapoty. Přístí víkend by měl být tréninkový podvozek od firmy HP sporting. nyní se půstíme do motoru a do mechanických částí. Dnes by se mělo ještě nasadit přední okno.
- 7.7.09
Pokračujem dál. Favorit je již skoro složen dopůvodního stavu již mu chybí akorát přední blatníky (zítra je vyzvednu z lakovny) nasadit haubnu. V pátek by měli být hotovy držáky sedaček a hlavně jedu vyzvednout podvozek HP sporting. Auto se v pátek doskládá a v sobotu se pojede podivat na zavody do Berouna ( ÚAMK Eda Patera). V neděli jsme na favouše namontovaly kompletní sportovní výfuk. Bylo potřeba pár úprav při kterých jsme rovnou vyměnili těsnění saní+výfuk. Favorit je skoro hotov po bezpečnostní stránce ( rám a podobné věci) nyní se zaměříme na úpravu motoru rozteč nábojů a ostatní technické věci.
- 8.7.09
Mohutně pokračujeme. Dnes se nasadily přední nalakované blatníky, usadila se haubna, vyndalo se zadní okno polepilo se folii a opět se vratilo zpět, nasadily se i přední okna nově potažené černou folii. Zárověň jsem dnes vyzvedl značky z depozitu a pojistil jsem favouše. Další naplánované ukony jsou na pátek, kdybych měl přivést podvozek HP a ještě stejný den by jsme ho tam chtěli nainplementovat, aby jsme ho hned v sobotu při cestě do Berouna vyzkoušely. Zárověň by v pátek měli být hotové držáky sedaček, tudíž by se měli nainstalovat i sedačky SPARCO.
-14.7.09
O uplynulém víkendu jsme vyrazily Favoritem na závody do vrchu v Berouně. Fávo bylo jako mi jen jako divák. V pátek večer jsme dodělali Vše potřebné aby jsme mohli v sobotu ráno vyrazit. Namontoval se podvozek (přední se silnou pístnicí "N", zadní tréningové). Namontovaly se i sedačky do nově vyrobených držáku ( ještě musí projít povrchovou úpravou). Namontovaly se bezpečnostní pásy, dolepily se fólie na okna. V sobotu ráno se vyrazilo, klidná, pohodlná jízda na závod i ze závodů proběhla dobře žádné technické problémy jsme neshledaly.
-17.7.09
Osazen a testován upravený karbec- výsledek příliž bohatá směs. A výfukové plyny připomínající špatně načipované tdi. Ale jelo to jako drak když se to trochu ochudilo. Na upravený motor bude ale dobrej.
-4.8.09
Zakoupeny a přiveny tvrdší ventilové pružiny společně s 280-kou vačkou která již zaujala své místo v motoru který během týdně opustil vůz společně s převodovkou. Nyní se čeká jen na úpravu vany a jinou spojku. Poté se zase kompletní agregát nastěhuje zpět do vozu, bude ho ale čekat výměna za upravenou hlavu.
Postupně se dávají dohromady další věci spojené s autičkem.:
- Sedačky Sparco pro šestibodé pásy - již doma - namontováno
- 6 - ti bodý bezpečností pás OMP,Sabelt - již doma - namontováno
- semišový volant 350 mm odsazení 70 mm - již doma - namontováno
- otevřené sání SPEEDPRO ( držák i filtr ) - již doma - namontováné
- svody 4do 1 - již doma - namontováno
- nerezový střed výfuku průměr 50 mm - již doma - namontováno
- koncový nerezový plně průchozí tlumič - již doma ( nutno převařit koncovku ) - upraveno namontováno
- bezpečnostní sponky na přední kapotu a zadní dveře - již doma - namontováno
- šrouby pro uchycení pásů - již doma - namontováno
- odpojovač - již doma
- nába na volnat ( 6 ti díra) - již doma - namontováno
- vačka 280 (279/270) - namontováno
- ATS 6j13 et30 clasic opískováno a nový komax ( belgická bílá ) no prostě klasická paráda - hotovo nalakováno
- guma kolem předního okna - hotovo namontováno
- úprava dveří ( vnitřního obložení ) - hotovo
- fólie na okna - namontováno
- držáky sedaček - jsou na cestě (pátek 10.7.09) - hotovo- namontováno (povrchová úprava nutno pozinkovat)
- ATS 6j13 et20 druhá sada už jsou doma, postihne je stejný osud jako první sadu
- podvozek hp sportng trenínkový ( do budoucna máme slíbený podvozek PROTLUM s expanzními nádobamy) - hotovo namontováno
- tvrdé uložení řízení - namontováno
- úpravu hlavy motoru - namontováno
Připravujeme.:
- pneumatiky buď 175/50/13 nebo 195/45/13 ( nejlépe Yokoham ADVAN A048)
- montáž čidla teploty oleje s budíkem a odpojovač elektriky spojené s úpravou olejové vany
- pokusit se namontovat a naladit elektronické zapalování do té doby ho bude zaskakovat rozdělovač Škoda
- naladit motor ta nejlepší třešnička :-)
- tvrdší uložení podvozku
- a náké ty drobné pi..vinky
Testovcací jízdy.:
- v neděli 16.8.09 proběhla rpvní testovací jízda po znovu smontování zrepasovaného motoru
- nastaly nějaké malé komplikace, například nový startér zůstává vyset a podobné věci
- motor běží ovšem teď se musí najít vhodné nastavení karburátoru
- o víkendu bych chtěl přidat na youtube nějaké video z jízdy ať vidíte jak se to dokáže ploužit po českých silnicích
Podrobnější fotogalerie .: průběžne se tam dodávají fotky jak se co dodělá
- houbis.rajce.idnes.cz/
- během tohoto týdne přidáme další fotografie spojené s fávem (vačka,kola,ventilové pružiny)
- FOTKY NA RAJČETI BYLI AKTUALIZOVANY 19.8. 09
- videa .:
Kubik a Čapy - ,,Fávouš´´ - komentáře:
no ale kopce jsem jezdil taky,jak myslite driv jsem si taky nenechal poradit a kdyz jsem dostaval obklady tak jsem si uvedomil jak rady byli uzitecne a vysledky se zacali zlepsovat ale jinak drzim palce a hodne zavodnich km bez nehody
A ty s tim jezdíš asi rally viď, ja bych řekl že na kopci budou lepsi ty 6 nebo 7 ale uvidíme vyzkoušíme toho víc a vyberem co nám bude sedět nejvíc 

tak tam dejte ty 175/50 na 13 to bude stacit navic nizky profil kvalty o neco malo zkrati ty 195 by byli moc si myslim ja jezdim 175/50-70/13 a v pohode a jiny tam davat ani nechci a rafky bych dal max siri 5.5 tot muj nazor

Bohu6el pokud budeme jezdit seriovky tak sériovou, která je úplně naprd 

btw co tam chystate za prevodovku?
Děkujem všem za komentáře

Super dalsi zavodnicka hodne stesti 

dobré....
hezkypekne 
