Favorit 135Le Favorit 135Le

komentáře | popis | fotky | Pepe.47 | 29.03.13 22:09 | 5x v oblíbených
Škoda Favorit 135 Le

Tech. data
rok výroby 1992
objem válců: 1289ccm
krabec: Pierburg 2EE
výkon: 40 kw - beztak má víc, když lítá 160 km/h
točivý moment: 90 Nm -ll-

Nalítáno má 36 180 km


Je to vývozní model Favoritu Ecotronic, je ve velmi dobrém stavu po důchodci z německa. V-max - 163 km/h

Tak toto fáčko jsem si koupil 23.6.2008.
Byl jsem za jedním známým mechanikem co umí zpravovat ekotroniky, tak kdyby někdo měl problém nebo zájem tak ať mi napíše, mám na něj kontakt. Zprovozněno originální rádio Phillips sice je na kazety, ale hraje víc než dobře.

Příběh tohoto Favorita se začal psát v roce 1992 kdy byl zakoupen starším pánem v německu, tam ho majitel neustále garážoval a proto, když byl dovezen do čr v r. 2003 tak měl najeto cca 20 000km. Poté si ho koupila jedna firma kde s ním jezdila účetní, která najezdila cca 16 000km. Na a třetím posledním majitelem od 30.června jsem já. Všechno to začalo v koncem r. 2007 kdy jsem začal pořádně shánět auto, v tuto dobu se mi zrovna začaly líbit favority. Vždycky jsem si říkal, že si koupím silverlina. Mezitím jsem deno denně seděl u PC a hledal na netu jakého si vlastně koupím. Půl roku uběhlo jak voda. Jednoho dne volal tátův známej, jestli bych nechtěl Opla Astru 1.6i. Já nato proč, ne bude to silnější a v lepší výbavě. Nakonec z ní sešlo, protože mi ji stačili už prodat. Pak se 14dní nic nedělo a v sobotu nám zase volal ten tátův známej, že má pro mě jednoho Hyundaie a Favorita. Jasná volba padla na Favorita. Máma s tátou na to přece nebudeš mít favorita a já na to bude to vaše auto nebo moje. Na druhý den jsem vyčkával před domem a nemohl se na něj dočkat, odpoledne s ním přijel známého kamarád co mi ho sehnal. Hned jak ho přivezl ten týpek a uslyšel motor tak byl nádherně tichoučkej s hlučným motorem našeho formana se to nedalo ani srovnat. Ihned jsem ho šel s tátou otestovat, protože jsem v té době ještě neměl papíry. Nikde nic nevrzalo, v interiéru bylo krásný ticho (na favorita). Nechal jsem si tedy pár dní na rozmyšlenou, nakonec jsme mu zavolali a řekli, že ho teda berem. Zajeli jsme za známým automechanikem nechat ho prohlídnout jestli si ho teda vezmeme. Kompletně ho prohlídnul a řek, abych ani neváhal, protože je v perfektním stavu (zadní a předni podběhy jak nový, prahy byly taky pěkný. Nakonec jsem ho teda po koupi zavezl k bábě na zahradu = je k tomu i dům tak jsem ho schoval pod střechu do průjezdu než budu mít papíry. Celej nedočkavej jsem se na něj chodil pořád dívat. Nedočkavej jsem byl, když mi měli dát řidičák - byl jsem tam 3krát jestli ho už nedovezli, až na potřetí ho tam měli. No a takto jsem se k mému Favoritu dostal.

MOTOR:
Je to klasická 1.3 OHV - čtyřválec osmiventil
Objem 1289 ccm
výkon 40 kw při 5000 ot./min
točivý moment 90 Nm při 3000 ot./min
Ecotronic = elektronický karburátor + řízený kat + pár káblů a hadiček navíc než má obyčejný Favorit s karbcem
Na to jakej má výkon a točivej moment tahá celkem pěkně. Zatím je v dobré kondici, olej ani chladící kapalina neubývá. Takže s motorem spokojenost.

Takže žádnej sportovec, ale výtáh jsem z něj 163 km/h. Tachometr přeměřuje o + 3 km/h = měřeno podle gps a radaru.

Podvozek:
Je dosti měkej, takže se v zatáčkách dost naklání, ale mě to nevadí aspoň to není jak kostitřas. Jinak stopu drží obstojně, než v zatáčce ztratí adhezi tak se projevuje kvílením pneumatik.
edit: po výměně tlumičů je to pěkné svezení

Brzdy:
Brzdí hodně slušně, na ubrždění necelých 900kg to bohatě stačí. Zatím se mě je nepodařilo utahat.

Převodovka:
Rychlosti tam nádherně padají. Prostě bezproblémů. Jak jinak by to taky mělo funguvat při 36 000km.

Řízení:
Nemá žádné vůle a netáhne do strany. Při jízdě je celkem lehké, ale při parkování je to hotová posilovna.

Prostor pro pasažéry:
Favorit s ohledem na jeho vnější rozměry má interiér docela prostorný.

Zavazadlový prostor:
Není moc velký 253 litů, ale zatím se mi nestalo, že bych něco neodvezl.

Prozatím s ním nemám moc najeto, ale budu postupně přidávat informace a aktualizace o voze.

Favorit má i originální servisní knížku.

Jinak bych chtěl dát fávo do stavu podobného jak vyjel z továrny v r. 1992.

29.3.2013
- Tak Favorit už jezdí od novýho roku stk+me 2015 + vyměněny přední tlumiče za lehce jeté
- Vyměněn olej klasika Castrol Magnatec 10W40 + filtr
- Seřízení systému Bosch Ecotronic -> fungující ecotronic!
- Nový středový a koncový díl výfuku
- Opraven nefunkční tachometr
- Nové zadní tlumiče Sachs
- Nachystán nastříkaný levý přední blatník který je na fotce ještě pomačkaný tak bude
vyměněn po nekončícím zimním obdobím a poté vytřít spodek proti korozi po vyřešení
drobných míst s korozí. Třeba taky vychytat přední nápravu ještě začíná trochu klepat
- Jak bude pěkně něco nafotím, k dnešnímu dni najeto od oprav 3500km

moje.auto.cz/Pepe135/skod a-favorit

Favorit 135Le - komentáře:

19:20:24
31.08.2011
James1991
Krása, stejnobarevný brácha mýho:-)
22:21:28
28.12.2010
Pavel Favorit135 - zrušená registrace
Zdravím. Krásný auto.Gratuluji.
16:10:39
06.01.2009
Pepe.47
JJ pravda. Kdyžtak se podívej na tento odkaz moje.au­to.cz/Pepe135/sko ­da-favorit.html
22:06:23
25.12.2008
Dodis666
zdar mi sa už poznáme s klubu Favoritov,máš Ecotronica ako aj ja,sú si na vlas podobné,až na to,že môj je LSka a ecotronic je už minulosť,šlo tam LPG,takže sa to prekopalo na klasiku!!mne sa dá že tie čo šli na vývoz mali o čosi lepšiu spravenú plecharinu,či sa mi to len zdá??
Extreme Tyres