skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Favorit 136L r.v. 89
Favika jsem koupul v prosinci 06 v naprosto zuboženém stavu. za 1500kč co taky čekat. Už předem jsme s tátou počítali s tím, že nás čeká hromada práce,než nastane taková chvíle, abych mohl být na svoje první auto patřičně hrdý, což taky jsem. Já jakožto naprostý hňup nejprve na dílně spíš překážel a zastával funkci podej-přines-obrus-vyřízn i ,ale časem už sem se myslím stal plnohodnotným kutilem. Nejvíc mě ale těší to, že se mi favorit před očima pomalu šroubek po šroubku skládal, takže vím co kde hledat, jak co funguje,a jak se co udržuje v chodu. Trvalo nám půl roku,víkend po víkendu, večer za večerem, vytvořit z vraku fungující auto ve stoprocentním stavu. Díkybohu už od května 07 s favíkem jezdím jako drak a bez nejmenšího problému mě vždy všude dovezl. (nepočítám-li jak mi čtyřikrát došel benzin :-)
A co všechno na autě proběhlo?
Kompletně celá podlaha,přední i zadní podběhy,konce prahů, kufr (hlavně teda místo pro rezervu a uchycení tlumičů),motorový prostor,5té dveře a v nich díry po bývalém spojleru, lemy zadních blatníků, to všechno se muselo vyvařit. Oba přední blatníky byli vyměněny za nové. Potom následovala výměněna třech dveří, všech tlumičů a obou náprav za zánovní kousky z formana.
Motor a převodovka je taktéž z formana takže pod kapotou vrčí 135ka s karburátorem. Motor sme prohlídli a protože byl jak novej, vyměnil se jen olej, veškerý filtry, seřídíla se vůle ventilů spolu s předstihem a došlo i na seřízení karbce. Dále pak nové brzdové hadice a brzdové válečky, destičky, nástřik dutin rezistinem, celej spodek nastříkanej takovou tou gumovou věcí jejíž jméno mi vypadlo.
V interiéru došlo taky k mnoha změnám.. tedy vlastně k jedné. Všechno co bylo původně uvnitř se vyházelo a bylo nahrazeno tmavěhnědým interiérem LS z roku 92.
Nakonec jsem sehnal liťáky z Fiatu Tipo R14 185/60 , bylo potřeba jen trochu rozšířit středy a teď už se to v zatáčkách konečně chová jak auto. Na zimu mám 175/65 R14 tak sem zvědavej co to udělá až pojedu na hory..bojim bojim
Shrnutí
Kastle
- r.v 89 po kompletní generálce
- nový lak avia style (takovej chameleon, obcas se zda tmava obcas svetla)
Motor
- favorit 135 karbec (r.v 92 z výroby bez katu)
- Nové náplně, filtry, svíčky, kabely, rozdělovač
- Převodovka Forman
- nalítáno 98000km z toho 6000km je moje práce
Spodek
- Nápravy Forman r.v 92
- Tlumiče + pružiny Forman
- repase brzd
- nástřik podlahy
Interiér
- Komplet tmavěhnědý interiér r.v 92 ( LS ), včetně sedaček, koberců, prostě všechno
Audio
- papírové repro pochybného původu
- Radio taky bůhví odkud
- v kufru mi trochu bubnuje šaman (homemade basák)
Thanx
-Tatíkovi za nehorázné množství práce, kterou na autě udělal a vůbec za to,že se mnou v práci a doma vydržel.
-Němovi za lak, prostory, hromadu nářadí a jeho neustálou buzeraci mé osoby bez které bych nikdy nepracoval pořádně.
Favika jsem koupul v prosinci 06 v naprosto zuboženém stavu. za 1500kč co taky čekat. Už předem jsme s tátou počítali s tím, že nás čeká hromada práce,než nastane taková chvíle, abych mohl být na svoje první auto patřičně hrdý, což taky jsem. Já jakožto naprostý hňup nejprve na dílně spíš překážel a zastával funkci podej-přines-obrus-vyřízn i ,ale časem už sem se myslím stal plnohodnotným kutilem. Nejvíc mě ale těší to, že se mi favorit před očima pomalu šroubek po šroubku skládal, takže vím co kde hledat, jak co funguje,a jak se co udržuje v chodu. Trvalo nám půl roku,víkend po víkendu, večer za večerem, vytvořit z vraku fungující auto ve stoprocentním stavu. Díkybohu už od května 07 s favíkem jezdím jako drak a bez nejmenšího problému mě vždy všude dovezl. (nepočítám-li jak mi čtyřikrát došel benzin :-)
A co všechno na autě proběhlo?
Kompletně celá podlaha,přední i zadní podběhy,konce prahů, kufr (hlavně teda místo pro rezervu a uchycení tlumičů),motorový prostor,5té dveře a v nich díry po bývalém spojleru, lemy zadních blatníků, to všechno se muselo vyvařit. Oba přední blatníky byli vyměněny za nové. Potom následovala výměněna třech dveří, všech tlumičů a obou náprav za zánovní kousky z formana.
Motor a převodovka je taktéž z formana takže pod kapotou vrčí 135ka s karburátorem. Motor sme prohlídli a protože byl jak novej, vyměnil se jen olej, veškerý filtry, seřídíla se vůle ventilů spolu s předstihem a došlo i na seřízení karbce. Dále pak nové brzdové hadice a brzdové válečky, destičky, nástřik dutin rezistinem, celej spodek nastříkanej takovou tou gumovou věcí jejíž jméno mi vypadlo.
V interiéru došlo taky k mnoha změnám.. tedy vlastně k jedné. Všechno co bylo původně uvnitř se vyházelo a bylo nahrazeno tmavěhnědým interiérem LS z roku 92.
Nakonec jsem sehnal liťáky z Fiatu Tipo R14 185/60 , bylo potřeba jen trochu rozšířit středy a teď už se to v zatáčkách konečně chová jak auto. Na zimu mám 175/65 R14 tak sem zvědavej co to udělá až pojedu na hory..bojim bojim
Shrnutí
Kastle
- r.v 89 po kompletní generálce
- nový lak avia style (takovej chameleon, obcas se zda tmava obcas svetla)
Motor
- favorit 135 karbec (r.v 92 z výroby bez katu)
- Nové náplně, filtry, svíčky, kabely, rozdělovač
- Převodovka Forman
- nalítáno 98000km z toho 6000km je moje práce
Spodek
- Nápravy Forman r.v 92
- Tlumiče + pružiny Forman
- repase brzd
- nástřik podlahy
Interiér
- Komplet tmavěhnědý interiér r.v 92 ( LS ), včetně sedaček, koberců, prostě všechno
Audio
- papírové repro pochybného původu
- Radio taky bůhví odkud
- v kufru mi trochu bubnuje šaman (homemade basák)
Thanx
-Tatíkovi za nehorázné množství práce, kterou na autě udělal a vůbec za to,že se mnou v práci a doma vydržel.
-Němovi za lak, prostory, hromadu nářadí a jeho neustálou buzeraci mé osoby bez které bych nikdy nepracoval pořádně.
Vitos Favorit 136 - komentáře:
20:54:42
05.03.2008
05.03.2008
Vitos
Jj, diky. byla to fakt desna prace. Njn, ale do galerie se mi uz nic nevejde, visjak a auto se v podstate nezmenilo od ty doby co je hotovy.. Ale az sezenu fotak, tak poridim nejaky novy fotky.
15:51:03
05.03.2008
05.03.2008
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
Nazdar... pěkná kára, na to jaká to byla schnilotina. Hlavně že se práce podařila. Ale chtělo by to trochu aktualizovat fotogalerii
19:22:20
11.12.2007
11.12.2007
maRkus
tak treba jen nechat pocalounit palubku kuzi nebo nalakovat ale to je vec vkusu
21:54:44
09.12.2007
09.12.2007
Vitos
maRkus : jasny, jde o vkusu kazdyho. Ja radši origo vnitřek, klasika je klasika. Raděj budu šetřit a az bude dost peněz, poladime druhej motor co mi lezi doma v garazi. Nechci zavodaka, ale jen trochu jistoty pri predjizdeni.
12:47:00
09.12.2007
09.12.2007
maRkus
-> Vitos: Sedacky neprodam ani za nic, s palunkou atd mam stejnej nazor, ale myslim ze treba nejaka potahova latka nebo kuze, popripade jen barva atd... taky mam stejnej nazor s tim hranaty auto, hlanatej int.. a za 18000,- ?? to je docela ok cena
10:25:51
09.12.2007
09.12.2007
Vitos
maRkus: Tyjo, moc diky. Celkem mě favo stalo 18000kč, ale kdybych mel pocitat praci, tak to bude tak pul mega:-)
K tomu interieru, hranaty auto = hranatej vnitřek, takže třeba felicie palubka nikdy. Jediny co mi vrta hlavou jsou sedačky. Možná budu mít z Escorta XR3i tak se těšim
BTW: neprodavas ty svy sedacky? :-))
K tomu interieru, hranaty auto = hranatej vnitřek, takže třeba felicie palubka nikdy. Jediny co mi vrta hlavou jsou sedačky. Možná budu mít z Escorta XR3i tak se těšim
BTW: neprodavas ty svy sedacky? :-))
03:14:53
09.12.2007
09.12.2007
maRkus
K*rva takovy lidi jako ty a tvuj tata obdivuju... na kolik to cely vyslo ? chape klobouk dolu, peknej stroj akorat int by snes vic prizpusobeni osobnosti, aby nebyl stejnej jako dalsich xx facek