skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
-Srazy od 2022 - 2024 nic!!!
Srazy v roce 2021:
- žádné srazy
Srazy v roce 2020:
- žádné srazy
Srazy v roce 2019:
- žádné srazy
Srazy v roce 2018:
- žádné srazy
Srazy v roce 2017:
- žádné srazy
Srazy v roce 2016:
- žádné srazy
Srazy v roce 2015:
-žádné srazy
Srazy v roce 2014:
-žádné srazy
Srazy v roce 2013:
- žádné srazy
Srazy v roce 2012:
- 5.5. fashion cars - Vysoké Mýto
- jediný sraz s autem jinak jako divák (na čumandu :-) )
Srazy v roce 2011:
- 15.5. fashion cars - Vysoké Mýto
- 18.6. RelaxMeeting – dostihové závodiště Pardubice
- 25.6. tuning x cars meeting 16. - Česká Skalice - Rozkoš
- 20.8. TpO Tuning sraz IV. - Třebechovice pod Orebem
Srazy v roce 2010:
- 1.5. fashion cars - Vysoké Mýto
-19.6. tuning x cars meeting 15. - Česká Skalice - Rozkoš
-31.7. 4. celorepublikový sraz vozů škoda Favorit - Horka II.
-21.8. TpO Tuning sraz III. - Třebechovice pod Orebem
-2.10. tuning x cars meeting 16. - Česká Skalice - Rozkoš
Srazy v roce 2009:
- 2.5. fashion cars - Vysoké Mýto
- 30.5. tuning x cars meeting 13. - Česká Skalice - Rozkoš
- 4.7. 7th sraz skoda.virt.cz - Hrochův Týnec
-11.7. RelaxMeeting - dostihové závodiště Pardubice
- 1.8. III. celostátní Škoda Favorit sraz Horka II.
- 15.8. tuning sraz ,,na AMERICE,, II. - Třebechovice
- 22.8. 6.Podborský auto-hifi tuning sraz - Machov - okr. Náchod
Srazy v roce 2008:
- 3.5. tuning x cars meeting 11. - Česká Skalice - Rozkoš
- 17.5. fashion cars - Vysoké Mýto
- 21.6. tuning fest - Hradec Králové - letiště
- 12.7. sraz lidi ze stránek - Hrochův Týnec
- 2.8. celostatní sraz Favorit - Horka II Zruč nad Sázavou
- 3.8. Sraz Favorit u lizátek - Hradec Králové
- 23.8. 5.Podborský auto-hifi tuning sraz - Machov - okr. Náchod
- 6.9. tuning x cars meeting 12. - Česká Skalice - Rozko
- 13.9. Relax Meeting ATC Konopáč - Heřmanův Městec
- 21.9. Východočeský regionální sraz - Hradec Králové
ZÍSKANÉ OCENĚNÍ 2008:
- 3.8.08 - Celostátní sraz Favoritu: 3. místo nej tuning, 3. místo nej motor
ZÍSKANÉ OCENĚNÍ 2009:
- 1.8.09 - Celostátní sraz Favoritu: 3. místo nej tuning, 1. místo nej motor
- 22.8.09 - Podborský auto-hifi tuning sraz: 2. místo škoda, 1. místo nej motor
ZÍSKANÉ OCENĚNÍ 2010:
- 19.6. - 15. tuning x cars meeting: 2. místo oldies scene
-31.7. - 4. celorepublikový sraz vozů škoda Favorit- 1. místo - desing motoru, 2. místo - tuning, 2. místo - audio, 3. místo - interiér
-2.10. - 16. tuning x cars meeting: 2. místo oldies scene
-Škoda Favorit 135 GLX
Rok výroby……………………....1993
MOTOR
zážehový řadový čtyřválec,uložený napříč, pohon předních kol
rozvod………………………….....OHV se dvěma ventily na válec
příprava směsi…………………..karburátor
zdvihový objem………………...1 289cm3
nejvyšší výkon……………….....cca 44 kW/60 k
při……………………………........5 000ot/min
nejvyšší točivý moment……….cca 110 Nm
při……………………………........3 000ot/min
V max………………………….....160 Km/h
Zrychlení 0-100Km/h………….cca13 s
-ÚPRAVA
-motor:
- snížená hlava 0,8 mm
- leštěné sací a výfukové kanály
- pasované kanály z hlavy na saní a výfukové potrubí
- průhledné víčko rozdělovače
- zapalovací svíčky BOSCH se čtyřmi jiskřištěmi
- odlehčený setrvačník 1,5 Kg
- řemenice0,5 Kg
- startér z Felície
- nové rozvody a veškeré nové těsnění
- matice a šrouby v NEREZU!!
-pětistupňová manuální (bez úprav) , pod celým motorem ližina o síle 7mm! kombinací ocel+nerez
-leštěné díly: termostat, víko ventilů, alterátor, startér, rozpěrná mezi tlumičema
-sací potrubí:
- kryt motoru z Felície 1.3 Mpi, sportovní kónusový filtr s tepelným štítem vše v krémové barvě
- nerezovou leštěnou trubkou vlastní výroby
- oddychový filtr značky PILOT
-výfukové potrubí:
- svody a středový tlumič originál, zadní výfuk vlastní výroby z nerezu průměr 100 mm
-motorový prostor:
- desing lakováných dílů v slonové kosti + přední příčka a kapota
- desing leštěné kloboučkové matice a desing maltézké kříže
- elektro instalace nově potažená v nové izovaci
- modře podsvícen motorový prostor
- kapota otevíraná na tlumičich z 5.dvěřích
-LITÁ KOLA
- BBS RM 012 6,5x15" ET 33
- barva: červená metaliza (lucifer) vzorním Peugeot
-PNEUMATIKY
- Continental ContiSportContact 165/45 R15
-PODVOZEK
-zadní: HP Sporting (tuning) 30-90mm, dorazy origo a doraz raceland: 4cm na každé straně
-přední: HP Sporting (tuning) 30-100mm, dorazy origo upravený a 1cm dorazu Raceland na každé straně
-natřené podběhy v sloní kosti,
-KAROSERIE
-přední strana:
- přední nárazník svařený vrchní díl favorit a spodní Felície +98 a zahlazen - černá metalíza
- kulaté denní svícení svítivost 6000K a chrom ozdobný kroužek
- maska z +93 upravená(zahlazená)
- přední čírá světla (skleněná), čočky, bi-xenony 10 000 Kelvin +Angel Eyes kroužky
- zamračená kapota zavařené nasávání topení desing díry v kapotě, dvoubarevně lakovaná
- centrální stěrač, stěrač FLAT
- na přední skle clonítko
- černý kožený návlek na kapotu
-boční strana:
- boční černé čiré blinkry s luxeon ledky z VW
- sportovní zrcátka (kapky)
- bočních dveří u řidiče nápisy firem
- plastové lemy - černé metalíze
-zadní strana:
- zadní zahlazený nárazník z orig. Favorita SPZ pod nárazníkem – černé metalíze
- rovny kryt místo zadní SPZ mezi světly
- zadní světel kouřovočervený kryty
- osvětlení: diademovými žárovky v blinkrech, LED žárovky
- zpátečkách diademové žárovky
- 5.dvěřích zavařen stěrač a ostřikovač
-BRZDY
- přední brzdy po celkové GO v laku nové destičky LUCAS, hadice a prachovky, zadní brzdy po celkové GO v laku.
- přední vrtané kotouče Ferodo + desky Ferodo DS Performance
-INTERIÉR
- původní interiér z Favorita +93
-doplňky v interiéru stříknuté černou barvou
- středoví panel z Felície
- černé koberečky s synbol maltézkými kříži
- rámeček kolem řadicí páky z leštěného nerezu
- letecké vypínače s krycím štítem
- hliníkové kličky na stahování oken
- tachometr v MPH + ALU leštěné rámečky kolem budiků, přístojový štít v černém floku
- sportovní volant Victor + nába Victor
- sportovní pedály MOMO
- krácená řadicí páka hlavicí MOMO
- 4 bod sportovní pásy MOMO
- sportovní sedačky od firmy König
- zabudované přídavné budíky v palubce: teplota oleje, tlak oleje , voltmetr
-AUDIO
-baterie: BOSCH 74Ah, bateriové svorky pozlacené plus s digitální displej voltmetr
-příslušenství: pojistková pouzdra Carpower, bateriové svorky pozlacené s digitálním voltmetr
-kabely: Carpower
-zástavba v přední části:
-radio: CD/MP3 receiver SONY Xpód CDX-GT500 (4x50W) s dálkovým ovládáním
-výškové reproduktory: SONY XS-H03, 25mm
-vpředu: dvoupásmové komponentní reproduktory SONY XS-F1724SE, 170mm
-zástavba v zavazadelníku:
-zadní: ovály SONY XS-F6926SE, 6"x9"
-v podlaze v kufru: SONY XS-F1036SE, 100mm
-subwoofer: SONY XS-L122P5S 1300W, 300mm
-zesilovač: POWER CONCEPT BY MONACOR HPB-502, 2x250W zapojení do můstku 1x500W
-DVD přehrávač: SONY DVD DVP-FX720 s dálkovým ovládáním
-LCD monitor: typ TM-6169 zabudované v palubce dvířkách kastiku
-kapacitor: GHOST 1F z digitálním displejem kolísání napětí
-ozvučnice basreflex zabudovaná podlaze místo rezervy
-kufr potažen světlé látce a černě lakovanými díly
-CO JE V PLÁNU?,....... A CO BUDE V ROCE 2013??
A tímto bych chtěl také poděkovat svému tátovi za pomoc s autem, moc děkuji.
- VIDEO I.: www.stream.cz/video/24618 -favo-tuning
- VIDEO II.: www.stream.cz/video/20114 6-fawo-tuning-ii
(NEW) - VIDEO III. www.stream.cz/video/.../4 08187-favo-tuning-iii
Fáčko winter car II. :skoda-virt.cz/cz/.../6812 -lubis-facko-135-ls-winter -car
Fáčko low : skoda-virt.cz/cz/.../1211 3-lubis-facko-low
Srazy v roce 2021:
- žádné srazy
Srazy v roce 2020:
- žádné srazy
Srazy v roce 2019:
- žádné srazy
Srazy v roce 2018:
- žádné srazy
Srazy v roce 2017:
- žádné srazy
Srazy v roce 2016:
- žádné srazy
Srazy v roce 2015:
-žádné srazy
Srazy v roce 2014:
-žádné srazy
Srazy v roce 2013:
- žádné srazy
Srazy v roce 2012:
- 5.5. fashion cars - Vysoké Mýto
- jediný sraz s autem jinak jako divák (na čumandu :-) )
Srazy v roce 2011:
- 15.5. fashion cars - Vysoké Mýto
- 18.6. RelaxMeeting – dostihové závodiště Pardubice
- 25.6. tuning x cars meeting 16. - Česká Skalice - Rozkoš
- 20.8. TpO Tuning sraz IV. - Třebechovice pod Orebem
Srazy v roce 2010:
- 1.5. fashion cars - Vysoké Mýto
-19.6. tuning x cars meeting 15. - Česká Skalice - Rozkoš
-31.7. 4. celorepublikový sraz vozů škoda Favorit - Horka II.
-21.8. TpO Tuning sraz III. - Třebechovice pod Orebem
-2.10. tuning x cars meeting 16. - Česká Skalice - Rozkoš
Srazy v roce 2009:
- 2.5. fashion cars - Vysoké Mýto
- 30.5. tuning x cars meeting 13. - Česká Skalice - Rozkoš
- 4.7. 7th sraz skoda.virt.cz - Hrochův Týnec
-11.7. RelaxMeeting - dostihové závodiště Pardubice
- 1.8. III. celostátní Škoda Favorit sraz Horka II.
- 15.8. tuning sraz ,,na AMERICE,, II. - Třebechovice
- 22.8. 6.Podborský auto-hifi tuning sraz - Machov - okr. Náchod
Srazy v roce 2008:
- 3.5. tuning x cars meeting 11. - Česká Skalice - Rozkoš
- 17.5. fashion cars - Vysoké Mýto
- 21.6. tuning fest - Hradec Králové - letiště
- 12.7. sraz lidi ze stránek - Hrochův Týnec
- 2.8. celostatní sraz Favorit - Horka II Zruč nad Sázavou
- 3.8. Sraz Favorit u lizátek - Hradec Králové
- 23.8. 5.Podborský auto-hifi tuning sraz - Machov - okr. Náchod
- 6.9. tuning x cars meeting 12. - Česká Skalice - Rozko
- 13.9. Relax Meeting ATC Konopáč - Heřmanův Městec
- 21.9. Východočeský regionální sraz - Hradec Králové
ZÍSKANÉ OCENĚNÍ 2008:
- 3.8.08 - Celostátní sraz Favoritu: 3. místo nej tuning, 3. místo nej motor
ZÍSKANÉ OCENĚNÍ 2009:
- 1.8.09 - Celostátní sraz Favoritu: 3. místo nej tuning, 1. místo nej motor
- 22.8.09 - Podborský auto-hifi tuning sraz: 2. místo škoda, 1. místo nej motor
ZÍSKANÉ OCENĚNÍ 2010:
- 19.6. - 15. tuning x cars meeting: 2. místo oldies scene
-31.7. - 4. celorepublikový sraz vozů škoda Favorit- 1. místo - desing motoru, 2. místo - tuning, 2. místo - audio, 3. místo - interiér
-2.10. - 16. tuning x cars meeting: 2. místo oldies scene
-Škoda Favorit 135 GLX
Rok výroby……………………....1993
MOTOR
zážehový řadový čtyřválec,uložený napříč, pohon předních kol
rozvod………………………….....OHV se dvěma ventily na válec
příprava směsi…………………..karburátor
zdvihový objem………………...1 289cm3
nejvyšší výkon……………….....cca 44 kW/60 k
při……………………………........5 000ot/min
nejvyšší točivý moment……….cca 110 Nm
při……………………………........3 000ot/min
V max………………………….....160 Km/h
Zrychlení 0-100Km/h………….cca13 s
-ÚPRAVA
-motor:
- snížená hlava 0,8 mm
- leštěné sací a výfukové kanály
- pasované kanály z hlavy na saní a výfukové potrubí
- průhledné víčko rozdělovače
- zapalovací svíčky BOSCH se čtyřmi jiskřištěmi
- odlehčený setrvačník 1,5 Kg
- řemenice0,5 Kg
- startér z Felície
- nové rozvody a veškeré nové těsnění
- matice a šrouby v NEREZU!!
-pětistupňová manuální (bez úprav) , pod celým motorem ližina o síle 7mm! kombinací ocel+nerez
-leštěné díly: termostat, víko ventilů, alterátor, startér, rozpěrná mezi tlumičema
-sací potrubí:
- kryt motoru z Felície 1.3 Mpi, sportovní kónusový filtr s tepelným štítem vše v krémové barvě
- nerezovou leštěnou trubkou vlastní výroby
- oddychový filtr značky PILOT
-výfukové potrubí:
- svody a středový tlumič originál, zadní výfuk vlastní výroby z nerezu průměr 100 mm
-motorový prostor:
- desing lakováných dílů v slonové kosti + přední příčka a kapota
- desing leštěné kloboučkové matice a desing maltézké kříže
- elektro instalace nově potažená v nové izovaci
- modře podsvícen motorový prostor
- kapota otevíraná na tlumičich z 5.dvěřích
-LITÁ KOLA
- BBS RM 012 6,5x15" ET 33
- barva: červená metaliza (lucifer) vzorním Peugeot
-PNEUMATIKY
- Continental ContiSportContact 165/45 R15
-PODVOZEK
-zadní: HP Sporting (tuning) 30-90mm, dorazy origo a doraz raceland: 4cm na každé straně
-přední: HP Sporting (tuning) 30-100mm, dorazy origo upravený a 1cm dorazu Raceland na každé straně
-natřené podběhy v sloní kosti,
-KAROSERIE
-přední strana:
- přední nárazník svařený vrchní díl favorit a spodní Felície +98 a zahlazen - černá metalíza
- kulaté denní svícení svítivost 6000K a chrom ozdobný kroužek
- maska z +93 upravená(zahlazená)
- přední čírá světla (skleněná), čočky, bi-xenony 10 000 Kelvin +Angel Eyes kroužky
- zamračená kapota zavařené nasávání topení desing díry v kapotě, dvoubarevně lakovaná
- centrální stěrač, stěrač FLAT
- na přední skle clonítko
- černý kožený návlek na kapotu
-boční strana:
- boční černé čiré blinkry s luxeon ledky z VW
- sportovní zrcátka (kapky)
- bočních dveří u řidiče nápisy firem
- plastové lemy - černé metalíze
-zadní strana:
- zadní zahlazený nárazník z orig. Favorita SPZ pod nárazníkem – černé metalíze
- rovny kryt místo zadní SPZ mezi světly
- zadní světel kouřovočervený kryty
- osvětlení: diademovými žárovky v blinkrech, LED žárovky
- zpátečkách diademové žárovky
- 5.dvěřích zavařen stěrač a ostřikovač
-BRZDY
- přední brzdy po celkové GO v laku nové destičky LUCAS, hadice a prachovky, zadní brzdy po celkové GO v laku.
- přední vrtané kotouče Ferodo + desky Ferodo DS Performance
-INTERIÉR
- původní interiér z Favorita +93
-doplňky v interiéru stříknuté černou barvou
- středoví panel z Felície
- černé koberečky s synbol maltézkými kříži
- rámeček kolem řadicí páky z leštěného nerezu
- letecké vypínače s krycím štítem
- hliníkové kličky na stahování oken
- tachometr v MPH + ALU leštěné rámečky kolem budiků, přístojový štít v černém floku
- sportovní volant Victor + nába Victor
- sportovní pedály MOMO
- krácená řadicí páka hlavicí MOMO
- 4 bod sportovní pásy MOMO
- sportovní sedačky od firmy König
- zabudované přídavné budíky v palubce: teplota oleje, tlak oleje , voltmetr
-AUDIO
-baterie: BOSCH 74Ah, bateriové svorky pozlacené plus s digitální displej voltmetr
-příslušenství: pojistková pouzdra Carpower, bateriové svorky pozlacené s digitálním voltmetr
-kabely: Carpower
-zástavba v přední části:
-radio: CD/MP3 receiver SONY Xpód CDX-GT500 (4x50W) s dálkovým ovládáním
-výškové reproduktory: SONY XS-H03, 25mm
-vpředu: dvoupásmové komponentní reproduktory SONY XS-F1724SE, 170mm
-zástavba v zavazadelníku:
-zadní: ovály SONY XS-F6926SE, 6"x9"
-v podlaze v kufru: SONY XS-F1036SE, 100mm
-subwoofer: SONY XS-L122P5S 1300W, 300mm
-zesilovač: POWER CONCEPT BY MONACOR HPB-502, 2x250W zapojení do můstku 1x500W
-DVD přehrávač: SONY DVD DVP-FX720 s dálkovým ovládáním
-LCD monitor: typ TM-6169 zabudované v palubce dvířkách kastiku
-kapacitor: GHOST 1F z digitálním displejem kolísání napětí
-ozvučnice basreflex zabudovaná podlaze místo rezervy
-kufr potažen světlé látce a černě lakovanými díly
-CO JE V PLÁNU?,....... A CO BUDE V ROCE 2013??
A tímto bych chtěl také poděkovat svému tátovi za pomoc s autem, moc děkuji.
- VIDEO I.: www.stream.cz/video/24618 -favo-tuning
- VIDEO II.: www.stream.cz/video/20114 6-fawo-tuning-ii
(NEW) - VIDEO III. www.stream.cz/video/.../4 08187-favo-tuning-iii
Fáčko winter car II. :skoda-virt.cz/cz/.../6812 -lubis-facko-135-ls-winter -car
Fáčko low : skoda-virt.cz/cz/.../1211 3-lubis-facko-low
Lubis/Fáčko 135 GLX - komentáře:
22:16:45
06.05.2009
06.05.2009
Mr_Kubas
-> Lubis: Ten VT by Ti dost pomohl v rozhodování Já sám to neumim, ale zkus napsat do fóra, jestli by Ti někdo nepomohl s VT
22:13:18
06.05.2009
06.05.2009
Lubis
Dave - ten pátý: bohužel nemám a neznám, někdy prostě si člověk není na 100% jistej jestli je to ono a proto je super když si k tomu něco každej řekne.
22:07:54
06.05.2009
06.05.2009
Dave - ten pátý
-> Lubis: Starosti, ale krásné... Já osobně bych to hnal tou stranou decentu. Ale to asi jen z toho důvodu, že se to líbí zase mě. Na svoje auta se to taky snažim uplatňovat a taky budu rád za každou radu i kritiku. Jsou věci, za kterými si stojim, že i kdyby se ten člověk přede mnou rozkrájel, tak to nezmění, ale jsou i ty názory, že si řeknu... A sakra... Dyk měl pravdu a vypadá nebo funguje to líp... Nemáš někoho kdo umí Virtual Tuning?
21:58:28
06.05.2009
06.05.2009
Lubis
jj jsme rád že se to probere z několika úhlů pohledu
21:55:05
06.05.2009
06.05.2009
Mr_Kubas
-> Lubis: Tak ber to jako pohled z několika úhlů Samozřejmě Ti tu nic nediktujeme, ale radíme a o tom to tu je
21:50:12
06.05.2009
06.05.2009
Lubis
→ Dave – ten pátý:
→ Mr_Kubas:
OK, to jsou starosti co?
→ Mr_Kubas:
OK, to jsou starosti co?
21:47:25
06.05.2009
06.05.2009
Dave - ten pátý
-> Mr_Kubas: Přesně jak jsem psal včera - buď decent s koženkou nebo ten japonec s výdechem...
21:44:57
06.05.2009
06.05.2009
Mr_Kubas
-> Lubis:
-> Dave - ten pátý:
Kdyby ta kapota byla zahlazená a jednobarevná tak by to vypadalo dobře, ale tahle kapota se mi líbí jak je barevná a i ten výdech vypadá dobře, ale tluče se to tam s tou předkožkou Ale až bude černá tak zase uvidíme, no
-> Dave - ten pátý:
Kdyby ta kapota byla zahlazená a jednobarevná tak by to vypadalo dobře, ale tahle kapota se mi líbí jak je barevná a i ten výdech vypadá dobře, ale tluče se to tam s tou předkožkou Ale až bude černá tak zase uvidíme, no
21:39:55
06.05.2009
06.05.2009
Dave - ten pátý
-> Lubis: Čoveče...Hmmmm... Takhle na tý fotce se mi to líbí... Ale asi si taky myslim, že to bude lepší bez toho...
-> Mr_Kubas: O tý černý kůži přemýšlím od začátku... Myslim si, že by to taky nebylo ono... To by musela být kapota jednobarevná a nárazník červený... Ale jak říkám... Co člověk to jiný názor...
-> Mr_Kubas: O tý černý kůži přemýšlím od začátku... Myslim si, že by to taky nebylo ono... To by musela být kapota jednobarevná a nárazník červený... Ale jak říkám... Co člověk to jiný názor...
21:38:09
06.05.2009
06.05.2009
Lubis
→ Mr_Kubas: ja jsme chtěl bud černý,červený,krémový a to poslední vyhrálo a špatně
21:35:19
06.05.2009
06.05.2009
Lubis
→ Mr_Kubas: jj ted na tím přemýšlim že bych to udělal černý No mysles jsme to dobře že to bude výrazny aby to bylo videt ale že až takhle
21:17:33
06.05.2009
06.05.2009
Mr_Kubas
-> Lubis: Bez toho je to hezčí Něco jiného by bylo kdyby ta kůže byla černá
21:06:11
06.05.2009
06.05.2009
OndraKrupi
-> Lubis: nebo kapotu na bílo....ale to by byl asi velkem extrem.
20:28:57
06.05.2009
06.05.2009
Lubis
→ OndraKrupi-TenČtvrtý: díky za nápovědu
20:21:00
06.05.2009
06.05.2009
OndraKrupi
-> Lubis: já si myslim že bez
23:20:12
05.05.2009
05.05.2009
Dave - ten pátý
-> Lubis: Já proti tvýmu Fávu taky nic nemám - líbí se mi, jako jedno z mála tady na virtu... Ale když sladíš detaily, tak to bude úplně o něčem jinym - nárazníky bych nechal klidně v černý - to ladí s lemy a lištami na boku. Ale pere se mi tam ta kapota... Máš tam \"japonský\" styl nádechu a \"německý decent\" - tu jak se říká na virtu předkožku. Buď jedno a nebo druhé A určo bych odstranil alespoň jednu z těch tří barev na kapotě. Zadek super a podvozek ještě lepší!! Ale každopádně máš nakročeno na hodně hezky upravené Fávo, kterých zase moc nejezdí! Jen tak dál!!!
21:18:41
05.05.2009
05.05.2009
outkast136 - zrušená registrace
Lubis - tak to jo sem si rikal ze je matnej