skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
15:37:51
02.08.2013
02.08.2013
Nepér
-> darabos: Nejdřív vyřeším, kam snímač umístit a jak nastavit jednotku. Pak vyřeším definitivní držák třeba přivařením na kryt rozvodů.
19:33:53
31.07.2013
31.07.2013
darabos
-> Nepér: ked i len trosku pohne snimacom, tak je to zle, moj nazor je taky, ze najprv vyriesit dostatocne pevny drziak a potom riesit dalej, dovtedy to nema vyznam, len cas s tym zabijas.
12:42:24
31.07.2013
31.07.2013
Nepér
-> Eidy: Na držáku nic, nastavení synchronizace že mám dobře.
12:40:03
31.07.2013
31.07.2013
Nepér
Držák je víceméně provizorní, mj. to mám daný prej obráceně, ale mám tomu adekvátně nastavený indexy výstupků a používám druhou hranu, takže tím by to bejt nemělo ale můžu to zkusit... snímač se může rozkmitat, protože je v něm magnet a když jede kolem dlouhej výstupek, snímač to trochu přitáhne...
12:22:26
31.07.2013
31.07.2013
m8rinek
-> Nepér: Přesně jak píše Eidy, držák musí bejt co nejpevnější a na tvrdo, tahle žížala je sice pěkná, ale uplně špatně...
skoda110r.eu/110r/kveten1 10001.jpg Netvrdim, že je to zázrak, ale je to profil s malou pákou. Takhle to fungovalo dobře...
skoda110r.eu/110r/kveten1 10001.jpg Netvrdim, že je to zázrak, ale je to profil s malou pákou. Takhle to fungovalo dobře...
12:16:14
31.07.2013
31.07.2013
Eidy
-> Nepér: Co přesně je dobře na tom držáku? Kromě polohy? Stačí jinej materiál, jiná tloušťka, vyložení od šroubu a problém je na světě. Podle mě se to klepe. Ale on ti praskne a pak to poznáš. Nepřeju ti to, ale já bych ho rozhodně předělal.
11:14:22
31.07.2013
31.07.2013
Nepér
Ha, volali z Ignitechu, že mi pošle, jak to má bejt... prej to mám ale celkem dobře... tak třeba ten držák...
09:38:22
31.07.2013
31.07.2013
Nepér
Zkusím dát snímač někam dolu na úplně jinej držák a uvidíme no. Mám v podstatě 8 libovolnejch pozic a navíc mezi nima můžu rotor otáčet o 120°, takže je dost pravděpodobný, že to půjde trefit na použitelnej základní předstih (ten jednotka neovlivní) i jinde.
09:15:07
31.07.2013
31.07.2013
matoo
-> Nepér: ja som mal rovnaky problem, ale u mna to bolo tak, ze ked sa zohrial drziak, zostal makksi a zacal viacej kmitat a odchylovat sa od remenice, no a zahadu som hladal vyse roka :) tak vela stastia
09:05:47
31.07.2013
31.07.2013
Eidy
-> Nepér: Ale bez vyztužení to třeba nebude fungovat. To se budeš motat v kruhu.
09:01:51
31.07.2013
31.07.2013
darabos
-> Nepér: ja som spozoroval taky jav, ze v urcitych otackach, ked frekvencia kmytania je v sulade s prichadzajucimi zubmi, tak rozkmyta snimac, teda ked je v nom magnet. Ja som tak skoro znicil snimac, nehovorim, ze je to tvoj pripad, ale nevylucoval by som, nakolko drziak nie je velmi robustny.
08:43:18
31.07.2013
31.07.2013
Nepér
Vyztužit, případně vařit hliníkový kostky na motor budu, až to bude nějak fungovat...
22:08:09
30.07.2013
30.07.2013
Eidy
-> Nepér: Tak bych to vyztužil. Špatně to snímá a jde o to, zjistit proč. Teda pokud nemáš snímač do 5000 ot/min.
21:58:22
30.07.2013
30.07.2013
Nepér
Je to hliník, nejsem blbej... i když teda někdy nevim no
21:49:52
30.07.2013
30.07.2013
Eidy
-> Nepér: A co zkusit udělat výztuhu držáku čidla? Jako do tvaru T. Třeba se vibracema začne čidlo chvět a pak kolísá signál.
A ten držák je Alu nebo ocel? Já jen vím, že by to nemělo bejt ocelový, protože dochází ke zmagnetování, což může oblbovat čidlo.
A ten držák je Alu nebo ocel? Já jen vím, že by to nemělo bejt ocelový, protože dochází ke zmagnetování, což může oblbovat čidlo.
20:54:50
30.07.2013
30.07.2013
Nepér
Tak jsem zkusil dát rotor dál od řemenice, kabely od čidla jsem zkroutil a strčil jinudy, zkusil jsem zvětšit tu mezeru před širokým výstupkem... a je to pořád zhruba stejný, někde v 5000 rpm to začne vynechávat, nevim, co teď s tim. Možná zkusím na půdě ještě jednu cívku a udělat pokusně dvoucívkový zapojení, protože teď mám jednu, zapojenou na oba výstupy a to nevím, jestli nemůže být špatně...
19:16:48
26.07.2013
26.07.2013
dakar.cz
-> Nepér: A to ten motor tolik lítá v silentblocích? To tam máš seriové nebo tvrdé?
16:29:06
26.07.2013
26.07.2013
pavucina
Vubec bych se nerozmejslel ze musis sundavat sniamc kdzy menis remen, kolikrat o menis a kolikrat ho musis sundat tak aby nemol zustat na klice ;) Na fordu ho preriznes kdyz ho chces vymenit, tak tady odsroubovani dvou sroubku je krasa .dej ho ze spodu at nevadi nosníku a koukej to donastavit
09:51:20
26.07.2013
26.07.2013
darabos
-> Nepér: kebyze robim teraz tak necham navarit drziak na prsa z duralu, ale rozumne s vystuhami a je pokoj.
09:36:15
26.07.2013
26.07.2013
Eidy
-> Nepér: a co snížit na soustruhu řemenici? Vypadá to, že má ještě rezervy. Pak bys mohl nechat snímač na místě, jen blíž motoru.