skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
12:05:34
07.07.2013
07.07.2013
Nepér
Dej si tam téčko. img4.rajce.idnes.cz/d0404
/.../IMG_0739.jpg
07:06:45
06.07.2013
06.07.2013
Lukáš Bezďa
Ahoj prosím tě,jak jsi vyřešil hadice do toho chladiče?Mám totiž v garáži uplně novej chladič na 1.6 a nevím jak připojirt hadice když 1.6 má jen dva vývody
10:42:41
23.06.2013
23.06.2013
francomk
-> Nepér: Zaujímavá vecička, také niečo by sa mi zišlo na odladenie plynu
01:28:48
23.06.2013
23.06.2013
Nepér
Jo, připojit to můžu, ukazuje jen jeden graf - lambdu ale jen v čase, protože nemám jinej další senzor od nich... kdybych měl třeba otáčkoměr, asi můžu připojit oba a mít pak závislost. Ale takhle je to celkem na nic, jen lambda vs. čas. Taky jsem přes ten kabel nastavil, aby to ukazovalo přímo lambdu (nenásobenou konstantou pro 14.7 benzín) a rozsah těch diod, tak abych měl pod 0.85 zelenou, nad 1.00 červenou a mezitím je žlutá. Taky je nastavitelnej analogovej výstup, na kterym to simuluje narrow-band sondu pro řízení motoru (aby nebyly třeba dvě díry do výfuku). Jinak sonda je Bosch 4.2LSU, životnost píšou:
Nominal Service Life:
80,000 km for Unleaded Fuel
50,000 km for Leaded Fuel 0.15g Pb/l
20,000 km for Leaded Fuel 0.40g Pb/l
10,000 km for Leaded Fuel 0.60g Pb/l
Ale až to bude chodit, dám to pryč a nechám jen kontrolní narrow-band sondu s ledkou. Teď mám kabel protaženej vokýnkem
Nominal Service Life:
80,000 km for Unleaded Fuel
50,000 km for Leaded Fuel 0.15g Pb/l
20,000 km for Leaded Fuel 0.40g Pb/l
10,000 km for Leaded Fuel 0.60g Pb/l
Ale až to bude chodit, dám to pryč a nechám jen kontrolní narrow-band sondu s ledkou. Teď mám kabel protaženej vokýnkem
01:07:05
23.06.2013
23.06.2013
Eidy
-> Nepér: Hezká hračka. Jaká je životnost? Moc jsem nestudoval popis, ale to má v sobě dataloger?
00:59:36
23.06.2013
23.06.2013
Nepér
No, už přemejšlim, kam na Babettu přivařim díru na sondu
00:55:58
23.06.2013
23.06.2013
dragon_cb_cz
-> Nepér: Dobrá láce To si asi hned tak nepořídím... ale věřím že na blbnutí s karburátorem neocenitelná věc...
00:51:51
23.06.2013
23.06.2013
Nepér
Budík stojí tolik... viewitem.eim.ebay.cz/INNO
VATE-MTXL-AFR-Wideband-Air
Fuel-Ratio-Gauge-3845/.../
item
No a mělo by to nahoře trochu přidat, když je druhá komora bohatší, navíc je tam teď podtlakovka se slabší pružinkou, tak se to otevírá i na pětku do kopce. Ale na brzdě se otevírala i sériová, koukal jsem na to.
No a mělo by to nahoře trochu přidat, když je druhá komora bohatší, navíc je tam teď podtlakovka se slabší pružinkou, tak se to otevírá i na pětku do kopce. Ale na brzdě se otevírala i sériová, koukal jsem na to.
00:40:51
23.06.2013
23.06.2013
dragon_cb_cz
-> Nepér: Že to máš změřené před úpravou vím, zajímá mě po úpravě, když píšeš "takže teď už to jede a nežere, né jak předtím, kdy to žralo ale nejelo" Jinak co stojí ten budík na měření lambdy?
00:39:01
23.06.2013
23.06.2013
Nepér
Změřený to je, má to 70kW, minimálně... Nemyslím si, že by to mělo nějakej brutální vliv.
00:33:00
23.06.2013
23.06.2013
dragon_cb_cz
-> Nepér: A změřené to bude kdy?
00:20:51
23.06.2013
23.06.2013
Nepér
Takže načipováno...
Na první stupeň jsem dal 110 místo původní 120 (0.5l za 3:47 místo 3:27).
Na druhej jsem dal něco těsně pod 170 místo původní cca 150 (0.5l za 1:57 místo 2:16).
Výsledek? Na první komoru je lambda 0.90 až 1.00.
Když se otevře druhá, je tam lambda 0.83 až 0.87 podle zatížení.
Navíc jsem ještě víc ubral na akcelerační pumpičce, takže teď už to jede a nežere, né jak předtím, kdy to žralo ale nejelo
Na první stupeň jsem dal 110 místo původní 120 (0.5l za 3:47 místo 3:27).
Na druhej jsem dal něco těsně pod 170 místo původní cca 150 (0.5l za 1:57 místo 2:16).
Výsledek? Na první komoru je lambda 0.90 až 1.00.
Když se otevře druhá, je tam lambda 0.83 až 0.87 podle zatížení.
Navíc jsem ještě víc ubral na akcelerační pumpičce, takže teď už to jede a nežere, né jak předtím, kdy to žralo ale nejelo
21:52:14
13.06.2013
13.06.2013
Nepér
-> Eidy: Třeba na 120 trysce měřím 0,5 litru za 3 minuty, na jiný 120 trysce třeba 3 minuty a 10 vteřin, když z těch tří stejnejch vyberu nejmenší a největší. Ale na lambdě je mezi nimi rozdíl minimální. Spíš mi jde o vzájemný porovnání trysek a na to je tenhle předmět dobrej, jen toho času, než to vyteče...
20:50:17
13.06.2013
13.06.2013
Eidy
-> Nepér: zajímavý měření trysek. By mě zajímalo, jestli naměříš rozdíl mezi 2, 3 nebo více tryskama stejnýho vrtání. Jedný zkusit srazit hrany a tak. Jak velkej vliv to má.
10:00:29
11.06.2013
11.06.2013
Nepér
Něco na tunink. Zatím jsem zjistil, že je to naprd. Nahoře je lambda skoro 1 a dole je to zbytečně bohatý, čili to nahoře nejede a dole žere . Taky vůbec nefunguje obohacovač (něco jako ekonostat na 742). Když ho nechám natvrdo otevřenej, je to stejný, jako když ho nechám zavřenej... Jo, taky jsem vyřadil akcelerační pumpičku, kupodivu to bez ní ani moc necuká, jak je to dole bohatý.
22:45:37
02.06.2013
02.06.2013
Nepér
Ne, je to v podstatě stejný. Aspoň to teď neupadne, když nic jinýho. Ale pro srovnání by to chtělo zopakovat měření na stejný brzdě.
11:31:40
02.06.2013
02.06.2013
Šediváček
-> Nepér: a bylo to lícování sání vůbec k nečemu dobrý a nebo jenom škoda práce, jestli se třeba změnil trochu průběh aspoň jedný křivky?
10:29:08
02.06.2013
02.06.2013
Nepér
-> Eidy: Nechtěli nic, měli tam toho jejich Kaipana a chtěli zkusit i něco jinýho, tak jsem se nenápadně zmínil, ze bych věděl o jednom autě... No a pak tam změřili ještě pár dalších aut. Platil jsem jen poplatek za sraz.