Tak tohle je moje nejmilejsi autiko. Rikam mu veteran i kdyz je vlastne teprv cerstve dospely.
Zdedil jsem ho po dedovi. Ten uz nam bohuzel umrel, takze po uvodnich recech o prodeji a moji hrozbe sebevrazdou pripadlo me :)
Je to 136L, vyrobeno v roce 1989, postupne dedou pridelavany nektere prvky z vybavy LS, konkretne mlhovky, otackomer, zadni sterac a stropni hodiny.
Puvodne ma najeto 29500km, ale az s nim skoncim, stocim pocitadlo na nulu, protoze to de facto bude novy auto.
Rozhodl jsem se jej totiz "zrenovovat" do podoby presne jak sjel v osmdesatem devatem z linky, coz bude obnaset vymenu veskerych dilu na kterych se podepsal zub casu, nebo nejake opotrebeni. Cili, da se rict, ze auto budu skladat z novych dilu a to nejen pohledove veci, ale i drobnosti jako pakove mechanismy klik, tahla atd., protoze nejenomze jsem nechutny detailista a neprezil bych na autiku vec, ktera je zaprasena a neleskne se, kdyz by mela, ale taky proto, ze se na stare modely Favoritu daji tyhle veci sehnat doslova za desetikoruny, takze me to uplne financne nezruinuje.
bitmap/136L - komentáře:
-> DonSalieri: Jj, to mam taky v planu ;)
Jen doufam, ze to vsechno este nekdy slozim
Nadhera...Tak zachovali Facko se uz dneska nevidi..Hlavne zachovat tak jak je..jako veterana
-> bitmap: Ty brzdy vypadají jako nové, šikula. S tím altíkem vůbec nemáš zač, hlavně když poslouží.
-> bitmap: Tak jestli to umíš, tak tě někdy zneužiju

Neboj, jen se budu ptát.
-> Labros: tjn ale tak me uz to netrapi
-> havlik: tak možná proto že tam ta voda neteče stejně a pomaleji se ohřívá, ale stejně by to chtělo nějak vychytat.
-> bitmap: No pokud si pamatuju tak otáčky se štelujou na DRUHÝM nejvyšším stupni vačky. Ten bimetal má hodně velký rozpětí, ve kterým vytáhne stupňovitou vačku mimo šroub. To by bylo moc jednoduchý. Pak se dá ještě štelovat ten pneumatickej omezovač sytiče, taky má štelovací šroubek. A konečně jeho komora je celá štelovací, dá se předpínat pružina uvnitř toho ufa.
-> Labros: jenze ve skodovce to zcela neznameho duvodu proste nejde dostelovat
Tak to mas v Andrtovi, na tom neni co zkazit.
Nastelovat otacky na nejvyssim stupni stupnovite vacky a pak pootocit tim telesem sytice tak, aby ti ten bimetal po ohrati vytah stupnovitou vacku mimo dosedaci sroub, jinak tam nic seridit nejde.
-> bitmap: Od Kratochvíla bych potřeboval menší informaci - jak správně seřídit automatickej sytič.
Tenhle jsem nevaril, bo mi dycky trochu zcernaj a u tohohle jsem nechtel znicit "historicku hodnotu"
Akorat jsem ho do sroubku rozebral, nekolikrat vykoupal v Arve a bylo (a tohle ceka kazdej dalsi dil v motorovym prostoru).
Ted mi lezi na monitoru a kazdym dnem se chystam, ze ho Kratochvilovi odvezu na serizeni.
-> bitmap: Kolikrát jsi ten karbec vyvařoval?

Fakt nádhernej...
Super... Myšlenka favorita jako veterána mi není vůbec cizí
Super zachovaly autiiiii......
Vsechno bude, jen ted byla maturita, a za chvili me cekaj zkousky na VS, takze potom.
Ale fotky budou, to se nebojte ;)
fotky,fotky,fotky!!!my chceme nove fotky!
hmm tak tou říkám milionový dědictví
je fakt pěknej
tak toje fantazia!!!gratulujem,tot
o je presne auto podla mojho gusta.veteran ako ma byt.len ziadne "tunerske"zasah
y.bola by ho skoda.uz sa tesim na fotky.