skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V sobotu 6.8.2022 jsem poprvé měl problém nastartovat stříbrnou, po několika dnech to došlo do fáze kdy jsem dorazil domů na odtahovce. A vzhledem k poněkud nejistému výsledku (ke dni 8.9.2022 furt nestartuje) a hlavně blížícímu se konci technické a s vědomím nutných investicí k tomu aby znova prošla, jsem došel k závěru že z finančního i praktického hlediska je nejjednodušší variantou pořídit alespoň na přechodnou dobu druhý vůz.
Po několikadenní depresi způsobené procházením inzerátů a hledání v pro mě aktuálně přijatelné cenové hladině jsem došel k závěru že pokud je pro mě prioritou kombík a nemá to být nějaká vybydlená past, tak z toho vychází nejlíp zase Felicia. (Teda já ji chtěl od začátku, ale přítelkyně měla představu spíše Octávie nebo Fábie :D). Nakonec se jeden večer na Bazoši objevil inzerát na combíkovou Felicii Mystery v poměrně zachovalém stavu, ale hlavě s naprosto čerstvou technickou! Za několik dní jsem jel 120km se na ni podívat. Už dopředu mi bylo naprosto jasný že pokud tam nebude nějaká naprostá zrada okolo technického stavu, tak pojede ještě ten den se mnou domů. Po příjezdu na místo nebylo po prohlídce a shledání, že kromě prosezené řidičovy sedačky je interiér jako nový, a překontrolování toho, že veškeré vybavení jako elektrická okna nebo zrcátka je plně funkční, nad čím přemýšlet. Auto bylo navíc celý život servisováno v autorizácích. Cestou domů jsem si všiml, že se motor nechce ohřát na provozní teplotu. Tolik asi k tomu jak jsem se k autu dostal.
Základní informace:
Felicia Kombi Mystery
Rok výroby: 2000
První registrace 4.8.2000
Motor: Š781.136M (50kW/106Nm)
Barva: Zelená Májová
Najeto v době koupě: 278 078 Km
Výbava:
Mystery:
Eleketricky ovládané přední okna
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka
Výškově stavitelné přední sedačky
Airbag řidiče
Zapalovač
Otěrové lišty na bocích
Alarm Laserline s dálkovým ovládáním + centrální zamykání
Tónovaná okna
Hagusy
Metalický lak + zelný interiér
Stříbrná koncovka výfuku
Přesné textilní koberce se zeleným obšitím
Označení modelu na boku vozu
Defendlock
Tažné zařízení
Sada gumových koberců k ochraně původních textilních
Dále jsem v autě našel hromadu kurten, gumicuků, pod koberečkem drobnou sadu nářadí, autoatlas asi z roku 2003, a spoustu dalších drobností.
Uděláno:
Srpen 2022:
Výměna oleje a filtrů
Nové svíčky
Výměna termostatu - už se ohřívá jak má
Ze stříbrné přemístěn tripcomputer Apri TC-6
Výměna stínítka řidiče (staré mělo na jedné straně prakticky vytržený úchyt a nedrželo pořádně v horizontální poloze)
Září 2022:
Sehnána a namontována zelená klika na dveře spolujezdce
Sehnán a nasazen kryt zadního oka v barvě
Pořízena a namontována nerezová koncovka výfuku
Leden 2023:
Znovu olej
Znovu termostat (předchozí výměna byla z naprosto rozsypanýho na jetej, teď už je novej)
Zamezení veškerých drobných úniků chladící kapaliny (snad)
Nasteveny ventilové vůle
Březen 2023:
-pořízena sada liťáků
Duben 2023:
-po neustálých problémech s kolísáním teploty zjištěno že na vině není termostat ale lehce načnutý těsnění pod hlavou, takže proběhla výměna
Červen 2023:
-olej, fitr
-svíčky
-vyměněno špatně spínající relé palivového čerpadla
Srpen 2023:
-oslava roku vlastnictví auta, během tohoto roku najeto 19 6xx km.
-sehnána originální gumová podložka do kufru
září 2023:
-přední brzdy
Říjen 2023:
-gufero táhla řazení
-spínač zpátečky
-olej v převodovce
-olej motorový + filtry
5.10.2023 pokořeno 300 000 km
To do:
-nová zásuvka tažného
-lehce polechtat svářečkou v potřebných místech
-vyměnit, pod plastovými lemy na prach shnilý, přední blatníky
-vyměnit pátý dveře
Po několikadenní depresi způsobené procházením inzerátů a hledání v pro mě aktuálně přijatelné cenové hladině jsem došel k závěru že pokud je pro mě prioritou kombík a nemá to být nějaká vybydlená past, tak z toho vychází nejlíp zase Felicia. (Teda já ji chtěl od začátku, ale přítelkyně měla představu spíše Octávie nebo Fábie :D). Nakonec se jeden večer na Bazoši objevil inzerát na combíkovou Felicii Mystery v poměrně zachovalém stavu, ale hlavě s naprosto čerstvou technickou! Za několik dní jsem jel 120km se na ni podívat. Už dopředu mi bylo naprosto jasný že pokud tam nebude nějaká naprostá zrada okolo technického stavu, tak pojede ještě ten den se mnou domů. Po příjezdu na místo nebylo po prohlídce a shledání, že kromě prosezené řidičovy sedačky je interiér jako nový, a překontrolování toho, že veškeré vybavení jako elektrická okna nebo zrcátka je plně funkční, nad čím přemýšlet. Auto bylo navíc celý život servisováno v autorizácích. Cestou domů jsem si všiml, že se motor nechce ohřát na provozní teplotu. Tolik asi k tomu jak jsem se k autu dostal.
Základní informace:
Felicia Kombi Mystery
Rok výroby: 2000
První registrace 4.8.2000
Motor: Š781.136M (50kW/106Nm)
Barva: Zelená Májová
Najeto v době koupě: 278 078 Km
Výbava:
Mystery:
Eleketricky ovládané přední okna
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka
Výškově stavitelné přední sedačky
Airbag řidiče
Zapalovač
Otěrové lišty na bocích
Alarm Laserline s dálkovým ovládáním + centrální zamykání
Tónovaná okna
Hagusy
Metalický lak + zelný interiér
Stříbrná koncovka výfuku
Přesné textilní koberce se zeleným obšitím
Označení modelu na boku vozu
Defendlock
Tažné zařízení
Sada gumových koberců k ochraně původních textilních
Dále jsem v autě našel hromadu kurten, gumicuků, pod koberečkem drobnou sadu nářadí, autoatlas asi z roku 2003, a spoustu dalších drobností.
Uděláno:
Srpen 2022:
Výměna oleje a filtrů
Nové svíčky
Výměna termostatu - už se ohřívá jak má
Ze stříbrné přemístěn tripcomputer Apri TC-6
Výměna stínítka řidiče (staré mělo na jedné straně prakticky vytržený úchyt a nedrželo pořádně v horizontální poloze)
Září 2022:
Sehnána a namontována zelená klika na dveře spolujezdce
Sehnán a nasazen kryt zadního oka v barvě
Pořízena a namontována nerezová koncovka výfuku
Leden 2023:
Znovu olej
Znovu termostat (předchozí výměna byla z naprosto rozsypanýho na jetej, teď už je novej)
Zamezení veškerých drobných úniků chladící kapaliny (snad)
Nasteveny ventilové vůle
Březen 2023:
-pořízena sada liťáků
Duben 2023:
-po neustálých problémech s kolísáním teploty zjištěno že na vině není termostat ale lehce načnutý těsnění pod hlavou, takže proběhla výměna
Červen 2023:
-olej, fitr
-svíčky
-vyměněno špatně spínající relé palivového čerpadla
Srpen 2023:
-oslava roku vlastnictví auta, během tohoto roku najeto 19 6xx km.
-sehnána originální gumová podložka do kufru
září 2023:
-přední brzdy
Říjen 2023:
-gufero táhla řazení
-spínač zpátečky
-olej v převodovce
-olej motorový + filtry
5.10.2023 pokořeno 300 000 km
To do:
-nová zásuvka tažného
-lehce polechtat svářečkou v potřebných místech
-vyměnit, pod plastovými lemy na prach shnilý, přední blatníky
-vyměnit pátý dveře