skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Favorit 135LX, méně známý model z roku 1993, který má již nový vzhled, kola s roztečí 4x100mm, černý interiér, ale přesto ještě karburátorový motor 781.135 o výkonu 43KW bez katalyzátoru vhodný ke sportovním úpravám.
Auto vlastním několik let, koupil jsem ho od jedné paní v Brně po poměrně dlouhém hledání. Měl jsem přesnou představu co hledám a jak se později ukázalo, mé podmínky nesplňoval téměř žádný z Favoritů. Chtěl jsem pouze nový model, v bílé barvě, s karburátorem, bez jakékoliv výbavy, bez díry ve střeše, samozřejmě s karoserií ve velmi dobrém stavu a rozumnou cenou vhledem k Ekodani 10000Kč. Hledal jsem dva roky. Povedlo se.
Do této doby jsem ho používal na běžné ježdění a občasné vyblbnutí, nyní probíhá jeho celková oprava. Jelikož má vůz najeto necelých 100000Km, nejsou zatím nutné žádné velké zásahy. Všechna plechařina je původní a nelakovaná, občas se začínají objevovat první potíže s korozí. Zatím zvládám opravovat svépomocí. Za dobu vlastnictví jsem na autě provedl několik drobných úprav, z nichž nejzajímavější bylo vytvoření vlastního upraveného podvozku z původních komponentů. Posledním počinem je kompletní generální oprava motoru s cílem vytvořit dobrý základ pro plánované sportovní úpravy. Spodek motoru v původním bloku Favorita je práce "Vrba Motorsport" (do holého bloku udělaná klikovka, válce, písty, horní ojniční čepy, úpravy mazání, rozvodů a samozřejmě veškerý materiál a práce s tím spojené, spojka Sachs, rozvody ČZ, příprava na programovatelné zapalování atd.) a je připraven na výkonový strop kolem cca 120koní. Vršek jsem si dělal sám a současný odhadovaný výkon bude cca 75koní. Představa je nově poskládaný motor zaběhnout v běžném provozu a za čas, až vůz definitivně odstavím z běžného každodenního provozu, bude výkon navýšen už pouze instalací vačky, hlavy a krmení cca na 110-120koníků s tím, že na spodek nebude nutné chytnout. Podmínkou bylo, že vnější vzhled motorového prostoru se nesmí změnit. Moje základní podmínka je, že celé auto musí stále vypadat jako naprosto sériový model (problémy s policií, STK, historická původnost atd...).
Auto vlastním několik let, koupil jsem ho od jedné paní v Brně po poměrně dlouhém hledání. Měl jsem přesnou představu co hledám a jak se později ukázalo, mé podmínky nesplňoval téměř žádný z Favoritů. Chtěl jsem pouze nový model, v bílé barvě, s karburátorem, bez jakékoliv výbavy, bez díry ve střeše, samozřejmě s karoserií ve velmi dobrém stavu a rozumnou cenou vhledem k Ekodani 10000Kč. Hledal jsem dva roky. Povedlo se.
Do této doby jsem ho používal na běžné ježdění a občasné vyblbnutí, nyní probíhá jeho celková oprava. Jelikož má vůz najeto necelých 100000Km, nejsou zatím nutné žádné velké zásahy. Všechna plechařina je původní a nelakovaná, občas se začínají objevovat první potíže s korozí. Zatím zvládám opravovat svépomocí. Za dobu vlastnictví jsem na autě provedl několik drobných úprav, z nichž nejzajímavější bylo vytvoření vlastního upraveného podvozku z původních komponentů. Posledním počinem je kompletní generální oprava motoru s cílem vytvořit dobrý základ pro plánované sportovní úpravy. Spodek motoru v původním bloku Favorita je práce "Vrba Motorsport" (do holého bloku udělaná klikovka, válce, písty, horní ojniční čepy, úpravy mazání, rozvodů a samozřejmě veškerý materiál a práce s tím spojené, spojka Sachs, rozvody ČZ, příprava na programovatelné zapalování atd.) a je připraven na výkonový strop kolem cca 120koní. Vršek jsem si dělal sám a současný odhadovaný výkon bude cca 75koní. Představa je nově poskládaný motor zaběhnout v běžném provozu a za čas, až vůz definitivně odstavím z běžného každodenního provozu, bude výkon navýšen už pouze instalací vačky, hlavy a krmení cca na 110-120koníků s tím, že na spodek nebude nutné chytnout. Podmínkou bylo, že vnější vzhled motorového prostoru se nesmí změnit. Moje základní podmínka je, že celé auto musí stále vypadat jako naprosto sériový model (problémy s policií, STK, historická původnost atd...).
Škoda Favorit - úprava - komentáře:
13:08:58
13.06.2021
13.06.2021
Lamac
120 koní len tak a bez viditeľných úprav? Tak to prajem veľa šťastia...
11:39:13
13.06.2021
13.06.2021
fanda klofanda
dobrá snaha