skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po delší době sledování činnosti na fóru a slintání nad některýma kartama aut, jsem se konečně taky stal majitelem přibližovadla které má víc kol než dvě, a dokonce i se slepicí ve znaku.
Příhoda je to humorná hlavně tím, že jsem skoro rok prohlašoval že Felcku nikdy!
Ale vyvařená Felicia za cenu jízdního kola, a známou historií nešla odmítnout. Vzhledem k tomu že auto bylo v Neratovicích, a já kousek od Brna čekala mě dost výživná cesta přes půl republiky s pro mě prakticky neznámým autem. Což se ukázalo jako ten menší problém. Horší bylo to, že cesta probíhala prakticky v poledne, v den kdy bylo venku 31°. Příště počkám do večera :D.
Chvíli jsem řešil dilema jestli si nechat původní ještě okresní SPZ, který sice autu sluší, ale jsou pražský, nebo si nechat vystavit nový jihomoravský RZ. Nakonec si asi nechám původní a budu doufat že mi to nikdo neobjede klíčem :D.
Tak auto nakonec dostalo jihomoravské občanství
Rok 2024 je nakonec rokem velkých změn, výměna motoru, montáž klimatizace a vytvaření (aneb to že auto bylo v roce 2020 vařený je sice pravda, ale vzhledem k tomu, že byly vyměněny například jen vnější zadní lemy tak z těch vnitřních byl po dvou letech provozu a půl roku stání na trávě jen prach) plus dořešení všech věcí který se před odstavením nakonec neřešily, jako třeba úplně hotový přední tlumiče. Tahle snaha byla nakonec 14.8. korunována úspěchem v podobě technické.
Něco k autu:
Rok výroby: 2000 - takže auto je stejně starý jak já (první registrace dva dny před mým narozením)
Výbava: LXi - tudíž ve výbavě není prakticky nic jen:
-motor 781.136M
-tažný
-otáčkoměr
-šíbr (kterým kupodivu neteče)
-centrál (maďarský výrobek Autron KZ-5)
-autorádio (který fakt není dobový a kabeláž k němu je dost hrůzunahánějící)
-vyjímatelnej kastlík pod palubovkou
Novinky 2024:
-klimatizace
-částečně kožený interiér
Přehled prací:
2020
-výměna veškerých nefunkčních žárovek
-výměna svíček, filtrů (olej, vzduch), oleje (Při 196 000)
-dodělání funkčního spínače na osvětlení kufru
-výměna držáku zapalovací lišty
-odstranění části pazvuků z ventilace výměnou silentbloků větráku
-výměna alternátoru
-dost náhodou objeven zdroj zkratů v centrálu, centrál zprovozněn
-vyměněno zrcátko u řidiče
-doplněn kastlík pod palubovku
-blatníky a zadní vrata nalakovány na stříbrno, takže z dálky už to vypadá celkem k světu
-zprovozněno podsvícení všech tlačítek
-výměna spínače tlaku oleje
2021
-výměna těsnění pod hlavou (emulze na víčku), v rámci toho výměna rozvodů
-lokalizování úniku chladící kapaliny (prošoupaná trubka s vypouštěcím šroubem) + následná výměna
-uklizeno v kabeláži rádia + natažen napájecí kabel k předzesilovači v anténě
-vymítaní koroze ze zadních lemů
-původní ventilátor topení to vzdal nadobro a byl vyměněn
-dostal jsem od kamaráda na vykostění krátkou felicii tudíž došlo k dlouho odkládané výměně PZ kliky
-výměna oleje a filtrů
-výměna pedálové konzole
2022
-olej a filtry
-doplnění tripcomputeru Apri TC-6
-elektrické naklápění světel od SP-EL
-doplněn středový panel
-vymyšleno umístění výškových reproduktorů
9.8.2022 auto po cestě ztratilo výkon a v kopci chcíplo, i po měsíci pokusů o opravy stále nenaskočí déle než na pár sekund na dva válce
1.10.2022 odtaženo do stodoly
3.10.2022 uloženo do depozitu, a čeká až bude čas, nálada a finance
2023
-postupné hromadění dílů
-demontáž KO motoru
2024
-po roce a půl nečinnosti započaty přípravy na znovuzprovoznění
-16.4. Dovezen nový motor
-Přetesnění motoru
-20.4. Motor osazen do auta
-1.5. Motor nahrubo poskládán a první start
Během léta:
-doskládána klima
-namontován kožený interiér
-vyvařeno + velmi amatérsky vytmeleno a stříknuto
-nové přední tlumiče
-nové brzdy a zadní ložiska
-nová prasátka
-14.8. STK
Plány:
-udržovat v přijatelném stádiu chátrání
-jezdit
Příhoda je to humorná hlavně tím, že jsem skoro rok prohlašoval že Felcku nikdy!
Ale vyvařená Felicia za cenu jízdního kola, a známou historií nešla odmítnout. Vzhledem k tomu že auto bylo v Neratovicích, a já kousek od Brna čekala mě dost výživná cesta přes půl republiky s pro mě prakticky neznámým autem. Což se ukázalo jako ten menší problém. Horší bylo to, že cesta probíhala prakticky v poledne, v den kdy bylo venku 31°. Příště počkám do večera :D.
Chvíli jsem řešil dilema jestli si nechat původní ještě okresní SPZ, který sice autu sluší, ale jsou pražský, nebo si nechat vystavit nový jihomoravský RZ. Nakonec si asi nechám původní a budu doufat že mi to nikdo neobjede klíčem :D.
Tak auto nakonec dostalo jihomoravské občanství
Rok 2024 je nakonec rokem velkých změn, výměna motoru, montáž klimatizace a vytvaření (aneb to že auto bylo v roce 2020 vařený je sice pravda, ale vzhledem k tomu, že byly vyměněny například jen vnější zadní lemy tak z těch vnitřních byl po dvou letech provozu a půl roku stání na trávě jen prach) plus dořešení všech věcí který se před odstavením nakonec neřešily, jako třeba úplně hotový přední tlumiče. Tahle snaha byla nakonec 14.8. korunována úspěchem v podobě technické.
Něco k autu:
Rok výroby: 2000 - takže auto je stejně starý jak já (první registrace dva dny před mým narozením)
Výbava: LXi - tudíž ve výbavě není prakticky nic jen:
-motor 781.136M
-tažný
-otáčkoměr
-šíbr (kterým kupodivu neteče)
-centrál (maďarský výrobek Autron KZ-5)
-autorádio (který fakt není dobový a kabeláž k němu je dost hrůzunahánějící)
-vyjímatelnej kastlík pod palubovkou
Novinky 2024:
-klimatizace
-částečně kožený interiér
Přehled prací:
2020
-výměna veškerých nefunkčních žárovek
-výměna svíček, filtrů (olej, vzduch), oleje (Při 196 000)
-dodělání funkčního spínače na osvětlení kufru
-výměna držáku zapalovací lišty
-odstranění části pazvuků z ventilace výměnou silentbloků větráku
-výměna alternátoru
-dost náhodou objeven zdroj zkratů v centrálu, centrál zprovozněn
-vyměněno zrcátko u řidiče
-doplněn kastlík pod palubovku
-blatníky a zadní vrata nalakovány na stříbrno, takže z dálky už to vypadá celkem k světu
-zprovozněno podsvícení všech tlačítek
-výměna spínače tlaku oleje
2021
-výměna těsnění pod hlavou (emulze na víčku), v rámci toho výměna rozvodů
-lokalizování úniku chladící kapaliny (prošoupaná trubka s vypouštěcím šroubem) + následná výměna
-uklizeno v kabeláži rádia + natažen napájecí kabel k předzesilovači v anténě
-vymítaní koroze ze zadních lemů
-původní ventilátor topení to vzdal nadobro a byl vyměněn
-dostal jsem od kamaráda na vykostění krátkou felicii tudíž došlo k dlouho odkládané výměně PZ kliky
-výměna oleje a filtrů
-výměna pedálové konzole
2022
-olej a filtry
-doplnění tripcomputeru Apri TC-6
-elektrické naklápění světel od SP-EL
-doplněn středový panel
-vymyšleno umístění výškových reproduktorů
9.8.2022 auto po cestě ztratilo výkon a v kopci chcíplo, i po měsíci pokusů o opravy stále nenaskočí déle než na pár sekund na dva válce
1.10.2022 odtaženo do stodoly
3.10.2022 uloženo do depozitu, a čeká až bude čas, nálada a finance
2023
-postupné hromadění dílů
-demontáž KO motoru
2024
-po roce a půl nečinnosti započaty přípravy na znovuzprovoznění
-16.4. Dovezen nový motor
-Přetesnění motoru
-20.4. Motor osazen do auta
-1.5. Motor nahrubo poskládán a první start
Během léta:
-doskládána klima
-namontován kožený interiér
-vyvařeno + velmi amatérsky vytmeleno a stříknuto
-nové přední tlumiče
-nové brzdy a zadní ložiska
-nová prasátka
-14.8. STK
Plány:
-udržovat v přijatelném stádiu chátrání
-jezdit
Dauntless/Felicia Combi - komentáře:
09:42:01
10.07.2020
10.07.2020
Dauntless24
-> Joey 120 LS: Zadní lemy byly dělaný loni na podzim. Fotky budou, jen si musím někdy s sebou vzít alespoň kompakt, fotit to mobilem je napytel, tyhle celkem fungují jen díky tomu že bylo pod mrakem. Jinak ta SPZ začíná AKN
00:49:16
10.07.2020
10.07.2020
Joey 120 LS
Co nějaký fotky interieru? Stav auta, vyvařený mohlo bejt taky před 10ti lety. A btw jak začíná puvodní spz? Protože poslední dobou potkávám krátký stříbrný s hodně podobnou spz té mojí, tak jestli i tento kombík