Zdravíčko,
Hlásím se z Černé Hory, bývalé Srbsko a Černá Hora, exYugoslavie resp. Balkán :D
Předtím než začnu psát a než mě ukamenujete s mojí češtinou, upozorňují, že v česky škole jsem nikdy nebyl (ne pamatují si že jsem ani kolem nějaký prošel :D ), moje čeština je pouze to co jsem se z praxe naučil (pohádky, filmy, zprávy, návštěvy ČR a teď i práce úzce spojena s ČR).
Jíž řádu let (možná lepe řečeno par desítek let) toužím po nějakém „starším škodilaku“, stejně tak i po okamžiku kdy konečně představím svůj vůz na virt.cz, kterého navštěvují minimálně také pěkně dlouho :).
Před týdnem jsem se, po dlouhém a bezúspěšném hledání nějaké „stodvacítky“ za rozumné peníze jak tady po Balkáně, tak i po ČR, dostal k Favoritu. Jedna se o model 135L z roku výroby 1991, zakoupen na území bývalé ExYU, konkrétně v Zadaru (nynější Chorvatsko) tím samým panem od kterého jsem auto koupil, čili jsem druhy majitel. Protože Černá Hora nikdy neměla svého importéra nových škodovek lidí to řešili nákupem bud v Srbsku nebo Chorvatsku případně Slovinsku. Auto má najeto 37.600km, a zbytek příběhu je klasika, autem se jezdilo převážně k doktorovi, na nakup a pod, bylo garážováno, než nastoupily leta kdy pan majitel už nemohl řídit (už jsem si říkal že lidí ten příběh snad vymýšlejí že není možné aby někdo prakticky odstavil nove auto v garáží a jezdil s ním tak málo). V mem případě původní majitel bydlel v přímořském městečku Herceg Novi, takže malý nájezd bych si vysvětloval z částí i tímto faktem.
Jelikož na autě propadla technická, a podval jsem se stihl domluvit tak auto šlo na nejdražší technickou na světě (60€ - zbytek Černé Hory má STK za 10€ :D). Technickou vzhledem k stáří auto prošlo na první. Následoval přesun do hlavního města Černé Hory cca 150km docela náročného kopcovitého terénu bez jediného problémů a od té doby se jenom pořádně umylo a jenom jezdí a jezdí, až je my těch km líto. Rád bych po dobu mého vlastnictví nepřekročil magických 100kkm :D
Stručně:
- Favorit 135 L se tehdy příplatkovou výbavou otáčkoměr + přední mlhovky
- 1991 rok výroby
- 37.655km najeto
- koupeno od prvního majitele
- koroze na voze téměř žádná (par povrchových „čar“ na střeše čí pod oknem na zadních dveřích - zřejmě tím že lak Favoritu není příliš vrstvový a prostě neodolal zubu času)
Planý:
- udělat servis všeho co by se po delším odstavení mělo udělat,
- interiér doplnit o par věcí z LS (možná) i když před-facelift favorit s hnědím interiérem jsem upřímně nikdy nemusel ale budiž,
- v exteriéru opravit provozní šramy,
- renovace origo kol případná montáž nějakých dobových alu kol,
- a pokud nenajdu něco ještě zajímavějšího na denní ježdění tak favorit půjde dolu a pohrajeme se s výkonem motoru,
Miro / Černohorská Favoritka - komentáře:
Zdravím taky. Děkuji za hezká slova.
No s češtinou my pomáhá trochu i česká klávesnice na mobilu či počítači ale už ten nějaký posun za těch 10 let je

Budu se snažit tady plácat fotky nejen favorita ale i zajímavých míst která s ní navštívím
velmi pekny, pridaj viacej foto

a cestinu mas na jednotku.
Hezký úlovek, takových kusů už je málo. Za Češtinu se stydět nemusíš. Pokud jsi opravdu samouk tak píšes lépe než leckterý rodilý mluvčí, takže klobouček.

Jinak zdravím do Černé Hory ... moc krásná země!
