skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tady vám představuju můj další kup, je to forman solitaire z roku 94. Už delší dobu jsem scháněl nějakého spotřebáka na tahání dílu na mojí gls. Narazil jsem na něj uplnou náhodou a nedalo mi se dojet alespoň podívat. Po delším prozkoumávání a projížďce jsem se konečně rozhodl že ho vezmu.
Něco o autě:
Motor: 1.3bmm 50kw
Najeto 250 000km
Předminulý majitel mu dával plnou péči a garáž což je na něm hodně znát.
Pravidelně servisováno v autorizovaných servisech ale serviska se už bohužel nedochovala..
Plány: v únoru STK takže nějaké malé přípravy na ni
na jaře generální uklid , interiér plný prachu, chlupů ze psa a vegetace z chaty
11.2.2017 ůspěšně udělána STK, tak za odměnu jsme si hned udělaly výlet pro blatník na GLSku do písku
5.3.2017 Motor začíná blbnout, někdy jede jak má a někdy zas nechce za plynem, do 2500 tisíce otáček škube a nechce se mu absolutně..
jenže ho mám teď hodně vytíženého kvůli dílům a tak se prozatím hodí další dotáhnuté MPI které vypadá slibně
1.5.2017 Proběhla výměna těsnění pátých dveří, bohužel bez úspěchu, chčije do kufru stále dál, uvidíme co s tím v budoucnu vymyslím :)
15.6.2017 Konečně doladěn podle mých představ, už stačí jen vyměnit zalepene střešní okno a budu spokojený :)
9.12.2017 probíhají úpravy jiného motoru z felicie MPI
Zatím uděláno : snížená hlava o 1mm
Ostrá vačka 265/265
Načipovaná řídící jednotka od CIMBU
Prebroušené sedla ventilů + gufera
Komplet přetěsněno
Nový rozvod
Spojka od LUK
Svíčky NGK (tříbodovky)
12.1. 2018: počítal jsem s tím že vyměním motor a mrknu po nějakých špatných místech na kastli. Po sundání nárazníku a blatníků jsem padl do kolen jak špatný to je.. Držáky nárazníku komplet uhnilý, přední podběhy taky nic moc, nosníky už to měli taky za sebou a spodky předku taky nasračku.. Ale kdybych do toho nedloubal tak to krásně drželo v asfaltu, mistama nějaká ta prasklinka. Párkrát jsem dloubl a tohle jsem vykuchal že to dopadlo na výměnu celýho předku :)
1.3.2018 Tak formánka jsem oživil i s upraveným motorem a překvapilo mně jak to dokáže po té upravě jet, momentálně je schovaný v garáži na lepší počasí aby se mohlo pořádně testovat se silnějšíma protivníkama.
Něco o autě:
Motor: 1.3bmm 50kw
Najeto 250 000km
Předminulý majitel mu dával plnou péči a garáž což je na něm hodně znát.
Pravidelně servisováno v autorizovaných servisech ale serviska se už bohužel nedochovala..
Plány: v únoru STK takže nějaké malé přípravy na ni
na jaře generální uklid , interiér plný prachu, chlupů ze psa a vegetace z chaty
11.2.2017 ůspěšně udělána STK, tak za odměnu jsme si hned udělaly výlet pro blatník na GLSku do písku
5.3.2017 Motor začíná blbnout, někdy jede jak má a někdy zas nechce za plynem, do 2500 tisíce otáček škube a nechce se mu absolutně..
jenže ho mám teď hodně vytíženého kvůli dílům a tak se prozatím hodí další dotáhnuté MPI které vypadá slibně
1.5.2017 Proběhla výměna těsnění pátých dveří, bohužel bez úspěchu, chčije do kufru stále dál, uvidíme co s tím v budoucnu vymyslím :)
15.6.2017 Konečně doladěn podle mých představ, už stačí jen vyměnit zalepene střešní okno a budu spokojený :)
9.12.2017 probíhají úpravy jiného motoru z felicie MPI
Zatím uděláno : snížená hlava o 1mm
Ostrá vačka 265/265
Načipovaná řídící jednotka od CIMBU
Prebroušené sedla ventilů + gufera
Komplet přetěsněno
Nový rozvod
Spojka od LUK
Svíčky NGK (tříbodovky)
12.1. 2018: počítal jsem s tím že vyměním motor a mrknu po nějakých špatných místech na kastli. Po sundání nárazníku a blatníků jsem padl do kolen jak špatný to je.. Držáky nárazníku komplet uhnilý, přední podběhy taky nic moc, nosníky už to měli taky za sebou a spodky předku taky nasračku.. Ale kdybych do toho nedloubal tak to krásně drželo v asfaltu, mistama nějaká ta prasklinka. Párkrát jsem dloubl a tohle jsem vykuchal že to dopadlo na výměnu celýho předku :)
1.3.2018 Tak formánka jsem oživil i s upraveným motorem a překvapilo mně jak to dokáže po té upravě jet, momentálně je schovaný v garáži na lepší počasí aby se mohlo pořádně testovat se silnějšíma protivníkama.
Ralf / forman solitaire - komentáře:
22:01:25
01.04.2018
01.04.2018
RalfCZ
Ano je to od TAtechnics, chtěl jsem taky levnou alternativu a snížení a tohle bylo ideál, je to na golf 3, chtěl jsem udělat těhlice podle typu A pro závodní účely ale nakonec jsem to vzal, lehce osoustružil a vložil do těhlice jako obyč tlumič,výhoda je že je že ten tlumič je dole užší než normální bez štelovacího držáku takže se sjede závit na rovinu a padne + uprava podložky pod ložiskem a misky,jen zvětšit díru ze 12 na 14 :) jízdní vlastnosti ze zlepšily, nenaklání se vůbec a není to ani tak tvrdý na našich českých silnicích
21:50:04
01.04.2018
01.04.2018
ondie
-> castrol: Ok,to už nějak dopadne,dík.
21:44:26
01.04.2018
01.04.2018
castrol
-> ondie: tak rezat nebudes musiet nic akurat trocha na sustruhu ubrat konec tlmuco aby sa vosiel do tehlice
21:33:27
01.04.2018
01.04.2018
ondie
-> castrol: Díky mnohokrát,co jsem hledal (možná blbě),tak jsem nenašel moc reálnejch recenzí,takže mi to dost pomohlo,možná i přesvědčilo. Paráda,že se ten držák Golfí těhlice nechá bezbolestně odendat,třeba JOM to má myslim přivařený a ohřívat tlumič flexou při řezání by muselo být velmi opatrně. (mimojiné konec záruky)
A za 5500kč neni moc co rozmýšlet.
A za 5500kč neni moc co rozmýšlet.
21:28:26
01.04.2018
01.04.2018
castrol
-> ondie: ano je to TAcko
tuhe su dost na to ake to je lacne tlmenie
ten drziaky na prednom tlmici su tam nasrobovane
jazdne vlastnosti urcite lepsie ako na serii a aj tuhost je dostacujuca
tuhe su dost na to ake to je lacne tlmenie
ten drziaky na prednom tlmici su tam nasrobovane
jazdne vlastnosti urcite lepsie ako na serii a aj tuhost je dostacujuca
21:09:27
01.04.2018
01.04.2018
ondie
-> castrol: Pěkný,podle fotek je to zdá se TA Technix. Uvažuju nad nějakou levnou alternativou pro tu anglickou Fenu,závodník nejsem,takže by mi to mohlo stačit.
Trošku to sundat k zemi,porovnat si mezery k podběhům,případně vždy doladit k daným kolům. Možná lehce tužší kdyby to bylo. Víc od toho nečekám.
Ty držáky pro těhlice na předních tlumičích jsou přivařený,nebo je to jen objímka,která jde stáhnout ?
A co jízdní vlastnosti ? Je to tužší o hodně ?
Díky
Trošku to sundat k zemi,porovnat si mezery k podběhům,případně vždy doladit k daným kolům. Možná lehce tužší kdyby to bylo. Víc od toho nečekám.
Ty držáky pro těhlice na předních tlumičích jsou přivařený,nebo je to jen objímka,která jde stáhnout ?
A co jízdní vlastnosti ? Je to tužší o hodně ?
Díky
20:17:10
01.04.2018
01.04.2018
castrol
-> ondie: nieje ho tam problem dostat jazdim na nom uz cca 3roky
19:53:11
01.04.2018
01.04.2018
ondie
-> RalfCZ: Copak to je za podvozek,to je nějakej Golf2/3 ? Dá hodně práce to tam nabastlit ? Uvažuju o něčem na Feldu,ale výběr je těžkej,ty levnější HPčka už tak nějak přestali dělat a zase Křístek je jiná liga,hlavně finančně :(
18:04:10
17.02.2018
17.02.2018
RalfCZ
Já se v tom právě nevyznám :)
20:46:03
16.02.2018
16.02.2018
Lamac
urob násobič x4 a domontuj do jednotky
21:07:50
07.02.2018
07.02.2018
RalfCZ
Já mám cd1i je pro vstřikování ale nefunguje mi spotřeba jelikož mám MPI
09:53:30
07.02.2018
07.02.2018
Chali
-> RalfCZ: A to máš ičko nebo karbecovej?Ze Solitaira by teda mělo bejt íčko.
23:08:50
06.02.2018
06.02.2018
RalfCZ
Nekamaradi se já ho sehnal když jsem kupoval celý introš ze solitéra tak jsem ho tam hodil aby aspoň teplotu ukazoval
21:51:39
06.02.2018
06.02.2018
Chali
-> RalfCZ: Apri a MPI se spolu kamarádí,nebo je jen jako dražší teploměr a voltmetr?
19:19:23
25.01.2018
25.01.2018
RalfCZ
Díky, chtělo to už udělat :)
00:29:28
16.01.2018
16.01.2018
Apple STS Chvojkovice-Brod
pěkně ses do něj pustil, hezká práce
19:30:39
29.09.2017
29.09.2017
RalfCZ
To já nevěděl právě.. :)