Tady vám představuju můj další kup, je to forman solitaire z roku 94. Už delší dobu jsem scháněl nějakého spotřebáka na tahání dílu na mojí gls. Narazil jsem na něj uplnou náhodou a nedalo mi se dojet alespoň podívat. Po delším prozkoumávání a projížďce jsem se konečně rozhodl že ho vezmu.
Něco o autě:
Motor: 1.3bmm 50kw
Najeto 250 000km
Předminulý majitel mu dával plnou péči a garáž což je na něm hodně znát.
Pravidelně servisováno v autorizovaných servisech ale serviska se už bohužel nedochovala..
Plány: v únoru STK takže nějaké malé přípravy na ni
na jaře generální uklid , interiér plný prachu, chlupů ze psa a vegetace z chaty
11.2.2017 ůspěšně udělána STK, tak za odměnu jsme si hned udělaly výlet pro blatník na GLSku do písku
5.3.2017 Motor začíná blbnout, někdy jede jak má a někdy zas nechce za plynem, do 2500 tisíce otáček škube a nechce se mu absolutně..
jenže ho mám teď hodně vytíženého kvůli dílům a tak se prozatím hodí další dotáhnuté MPI které vypadá slibně
1.5.2017 Proběhla výměna těsnění pátých dveří, bohužel bez úspěchu, chčije do kufru stále dál, uvidíme co s tím v budoucnu vymyslím :)
15.6.2017 Konečně doladěn podle mých představ, už stačí jen vyměnit zalepene střešní okno a budu spokojený :)
9.12.2017 probíhají úpravy jiného motoru z felicie MPI
Zatím uděláno : snížená hlava o 1mm
Ostrá vačka 265/265
Načipovaná řídící jednotka od CIMBU
Prebroušené sedla ventilů + gufera
Komplet přetěsněno
Nový rozvod
Spojka od LUK
Svíčky NGK (tříbodovky)
12.1. 2018: počítal jsem s tím že vyměním motor a mrknu po nějakých špatných místech na kastli. Po sundání nárazníku a blatníků jsem padl do kolen jak špatný to je.. Držáky nárazníku komplet uhnilý, přední podběhy taky nic moc, nosníky už to měli taky za sebou a spodky předku taky nasračku.. Ale kdybych do toho nedloubal tak to krásně drželo v asfaltu, mistama nějaká ta prasklinka. Párkrát jsem dloubl a tohle jsem vykuchal že to dopadlo na výměnu celýho předku :)
1.3.2018 Tak formánka jsem oživil i s upraveným motorem a překvapilo mně jak to dokáže po té upravě jet, momentálně je schovaný v garáži na lepší počasí aby se mohlo pořádně testovat se silnějšíma protivníkama.
Ralf / forman solitaire - komentáře:
Ano je to od TAtechnics, chtěl jsem taky levnou alternativu a snížení a tohle bylo ideál, je to na golf 3, chtěl jsem udělat těhlice podle typu A pro závodní účely ale nakonec jsem to vzal, lehce osoustružil a vložil do těhlice jako obyč tlumič,výhoda je že je že ten tlumič je dole užší než normální bez štelovacího držáku takže se sjede závit na rovinu a padne + uprava podložky pod ložiskem a misky,jen zvětšit díru ze 12 na 14 :) jízdní vlastnosti ze zlepšily, nenaklání se vůbec a není to ani tak tvrdý na našich českých silnicích

-> castrol: Ok,to už nějak dopadne,dík.

-> ondie: tak rezat nebudes musiet nic akurat trocha na sustruhu ubrat konec tlmuco aby sa vosiel do tehlice
-> castrol: Díky mnohokrát,co jsem hledal (možná blbě),tak jsem nenašel moc reálnejch recenzí,takže mi to dost pomohlo,možná i přesvědčilo. Paráda,že se ten držák Golfí těhlice nechá bezbolestně odendat,třeba JOM to má myslim přivařený a ohřívat tlumič flexou při řezání by muselo být velmi opatrně. (mimojiné konec záruky)
A za 5500kč neni moc co rozmýšlet.

upraveno 1x, naposled 01.04.2018 21:43:54
-> ondie: ano je to TAcko
tuhe su dost na to ake to je lacne tlmenie
ten drziaky na prednom tlmici su tam nasrobovane
jazdne vlastnosti urcite lepsie ako na serii a aj tuhost je dostacujuca

-> castrol: Pěkný,podle fotek je to zdá se TA Technix. Uvažuju nad nějakou levnou alternativou pro tu anglickou Fenu,závodník nejsem,takže by mi to mohlo stačit.
Trošku to sundat k zemi,porovnat si mezery k podběhům,případně vždy doladit k daným kolům. Možná lehce tužší kdyby to bylo. Víc od toho nečekám.
Ty držáky pro těhlice na předních tlumičích jsou přivařený,nebo je to jen objímka,která jde stáhnout ?
A co jízdní vlastnosti ? Je to tužší o hodně ?
Díky
-> ondie: nieje ho tam problem dostat jazdim na nom uz cca 3roky
-> RalfCZ: Copak to je za podvozek,to je nějakej Golf2/3 ? Dá hodně práce to tam nabastlit ? Uvažuju o něčem na Feldu,ale výběr je těžkej,ty levnější HPčka už tak nějak přestali dělat a zase Křístek je jiná liga,hlavně finančně :(
Já se v tom právě nevyznám :)
urob násobič x4 a domontuj do jednotky
Já mám cd1i

je pro vstřikování ale nefunguje mi spotřeba jelikož mám MPI

-> RalfCZ: A to máš ičko nebo karbecovej?Ze Solitaira by teda mělo bejt íčko.
Nekamaradi se

já ho sehnal když jsem kupoval celý introš ze solitéra tak jsem ho tam hodil aby aspoň teplotu ukazoval

-> RalfCZ: Apri a MPI se spolu kamarádí,nebo je jen jako dražší teploměr a voltmetr?
Díky, chtělo to už udělat :)
pěkně ses do něj pustil, hezká práce