skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak asi začnu sepisovat své staronové strasti se škodovkou i když je to jen felda.
Děcka protože se tu vejde málo fotek tak jsem to hodil na rajče: zz-top.rajce.idnes.cz/ tak koukněte a kritizujte. Jak jsem už psal ve fóru leštěnku z toho nechci. Spíš takový povoz na denní ježdění, ale zase to nechci nechat ve stavu v jakém to je.
-> 30.1.2015
Auto jsem našel a koupil přes aukro prý z Karviné nakonec mě borec odvezl do Polska. Naštěstí jen kousek za hranice, ale připadal jsem si jako pašerák. Cestou dom vše fungovalo i když nevědomost je sladká a na různé závady přicházím pořád.
Také má zajímavou historii.
Zakoupeno a provozováno v Praze od 1996 do 2007 paní ročník 1952
prodáno do Rychnova nad Kněžnou od 2007 do 2014 pán ročník 1978
a následuje Karviná od 2014 do 2015 (aspoň mi zaplatil ekodaň) ostravák jak cyp z Polska ročník 1974
no a od ledna 2015 já.
Vady při zakoupení:
- karosařina je zčásti vidět. Vyměnit se musí oba přední blatníky. Bohužel bude potřeba asi klempíř na výměnu-srovnání zadního lemu. Na fotce je před mým zásahem
- kaput zadní pravé světlo
- poškozen bajonet od tažného
- páté dveře nějak zkřivené. Původně nešel kufr ani otevřít a když už se mi ho povedlo otevřít tak zase nešel zavřít. Muselo se vlézt do kufru zapřít se o hranu a jedna ruka na textilní pásek a druhá za železo (sundán tapec) a hej rup zabrat :-D
- urvané držáky levého předního světla takže světlo bylo zapřené jen kouskem dřeva
- sklo levé mlhovky rozbité. Díky zarostlým šroubům se rovnalo výměně celé mlhovky
- poškozená maska
- chybí interiérové zpětné zrcátko
- klasika pár spálených žárovek a co mě víc štve v přístrojovce je chybějící kolíček pro nulování denního počítadla kilometrů
- poškozená zásuvka elektriky tažného
- interiér jak od polského prasete :-) sedačky zasrané, všude plno popílku z cigaret. Při výměně rádia a vyndání popelníku jsem pár vajglů vyhazoval i po vytažení popelníku
- dobrá závada bylo i abnormálně volné opěradlo řidiče. No jo no holt se vyklepal sám šroubek držící opěradlo na vnější straně a druhý měl na mále. Stačilo ho nasadit a druhý dotáhnout a je to v cajku
- v prostoru rezervy měl někdo bazén takže zátka byla vyražena před nějakou dobou, ale i tak je disk rezervy orezlej jak vytáhnutý z rybníka + rezerva totál prázdná
- někde trochu fučí výfuk. Jak to půjde a oteplí se musím zajet na rampu a podívat se v jakém je stavu. Stejně jako zkontrolovat pořádně celý podvozek.
- zapomněl jsem. Nějaký umělec serval tisícihran na zadním stěrači takže ten je taky v háji.
A co jsem už spravil?
-výměněno PZ světlo, LP světlo a levá mlhovka (i když jen napůl)
- dal jsem svoje rádio na usb a sd karty
- trochu pošlechtil víko kufru takže se dá otevřít, ale i zavřít a to zvenku a do kufru jsem koupil i plast kolem zámku, který mi tam vzhledově chyběl
- pořádně jsem zatím aspoň vysál koberec v kufru a sem tam po autě vyhazuju bordel, vajgly a podobně
- pokus o alespoň hrubé srovnání PZ lemu dopadl blbě = nebudu na to už raději sahat
-> 14.2.2015
- vyměněn zámek centrálu na PZ dveřích. Hurá konečně všechny dveře zase reagují
- po události předchozích dní kdy mi stropní světlo vybilo baterku jsem dnes také toto světélko vyměnil
- konečně namontován i nový motorek zadního stěrače, který funguje. Už zbývá dát jen nový stěrač a zadeklovat páté dveře a s dveřmi budu hotov.
- zjistil jsem, že výměna průchodky do pátých dveří lze sice uskutečnit tak, že se průchodka rozřízne, natáhne na kabeláž, zastrčí do průchodek a zalepí vteřiňákem, ale nesmíte být blbí a dveře zavřít pokud vám nějaké lepidlo vyteklo do žlábku. Ono totiž pak to lepidlo udělá co? No přilepí průchodku ke karoserii, ale v blbých místech :-)
- koupil jsem taky novou rezervu, která nevypadá jako vytažená z popelnice, kovošrotu nebo spíš rybníku brčálníku. Ze staré rezervy pak jen nechám sundat gumu, protože ta je hezká a disk hodím do železa
- protože je ten den zamilovaných tak jsem se rozhodl ještě zamakat na autě a dodělal jsem igelit a tapec na pátých dveřích (tam jsem musel improvizovat a udělat nový) a pak ještě zkompletovat PZ dveře. Igelit tam byl takže jen oboustranná páska a pak už jen přidělat tapec a vše přišroubovat. A vypadá jako auto zase.
-> 21.2.2015
- Tu promáčklinu, díru nebo jak to kdo chce nazvat jsem se pokusil konečně trochu přetáhnout samolepící fólií. No nevím sice tam teď není vidět hrana a rez, ale je to pořád jak pěst na oko. I kvůli barvě. Nedokázal jsem sehnat tmavou modrou jen klasickou modrou. No picnul jsem ji tam.
- Když je tak hezky tak jsem vytáhnul zbytky tmelu a dal se to maskování té dírky v prahu. No nějak se to povedlo. Ještě až to pořádně proschne tak to trochu zbrousím šmirgl papírem a pak stříknu aspoň sprejem. Bohužel jsem při této operaci koukl i pod auto. Chyba. Zadní práh vlevo je jaksi kaput. No zde se to bude jen maskovat. Šikovný majitel to jen přetáhl něčím co šlo loupat jak když loupu banán. Asi tento nátěr obnovím. Jen se trochu bojím aby mi ty prahy neupadli :-))) No jo no auto za pár kaček, kupováno když zrovna sněžilo a tak jsem jen zběžně nakoukl pod auto. No a zároveň budu muset co nejdřív kouknout na výfuk. Kromě toho, že je nějaký hlasitý tak při kouknutí pod auto jsem zjistil, že chybí jedna kovová pojistka co zajišťuje gumu, která zase drží výfuk. Těžko říct možná zítra zajedu na rampu.
- provizorně jsem přidělal vnitřní zrcátko co bylo k autu. Takový malý zmrd velikosti krabičky cigaret s příchytkou jak na navigaci nebo telefon. Bohužel to už nedrželo. Ale tak jsem vzal oboustrannou pásku a líp to na sklo ať je tam aspoň něco.
- A když už jsem byl u auta tak jsem se rozhodl podívat i na klapku a dobíjení. Na volnoběh to tam hrne něco kolem 14,3-14,4V a když zapnu vše možné (a že toho ve felicii moc není) - přední a zadní mlhovky, parkovačky, potkávačky, výhřev zadního skla a větrák na 4 tak to kleslo pod 12V. Vše měřeno na baterii. Tady už se mi to napětí zdá nižší, ale uvidíme.
Pak jsem taky když už jsem byl u motoru sundal dekl a podíval se na klapku. No pěkně zasraná je. A do ní se mi moc nechce, ale asi budu muset. Na houby je, že nechci do servisu, ale zároveň nevím jak jinak vyresetovat klapku přes VAG. Kábl bych i koupil na aukru, ale nemám kam ho připojit. A budu si muset najít jak a čím tu klapku vyčistit. No aspoň mi pak třeba nebude chcípat auto po vyřazení.
Ale tohle jsou takové hračičky a to já rád.
- taky jsem vypáčil ven zapalovač. Je hrozně zasranej. Blbí kuřáci. No ale aspoň vyměním i žárovku v něm. Chudinka je kaput.
-> 28.3.2015
Pár fotek. Bohužel ne do galerie jen to nahážu na rajče a prozatím tady v komentářích.
Musím sem sepsat i ty svoje elaboráty, ale v kratším vydání.
-> 30.3.2015
Dnes se zase dařilo. Tři noční a nevím jestli je to tím a nevyspáním nebo prostě den blbec, ale daří se mi.
- zničil jsem si neúmyslně oba motorky na přestavbu do světel. Motorky se po připojení napětí natvrdo roztočí, ale když je připojím přes ovladač zlobí, cukají se. Moje domněnka je, že když jsem je rozdělal tak jsem něco udělal s jezdcem co určuje polohu pro elektroniku
- také jsem se snažil zapojit na originální centrál jednotku DO abych nemusel pořád strkat klíč do zámku. Plán byl u jednotky přestřihnout drát a spojit s DO. Jednoduché jak facka ne? Mělo by stačit připojit +, -, signál pro odemknutí a signál pro zamknutí. Dráty jsem přestřihl, zapojil, vše nachystal a pak už jen připojil původní konektor do centrálního zamykání a na druhý konektor jednotku DO. A nic. Normální centrál pořád funguje, ale DO nic ani ťuk. Pak jsem ho odpojil a připojil jen plus a mínus. Nic. Asi umřela. Takže další událost dne blbec
- Když už jsem zničil motorky tak jsem se rozhodl odstřihnout původní pístky hydrokorektoru a v hadičce táhnout signálový drát co půjde z ovladače. Napětí pro motorky vezmu potom ze světel takže z kabiny je nutno natáhnout jen signálový vodič. A aby byl lépe chráněn tak jsem ho zastrčil do hadičky. Alespoň něco se podařilo dle plánu.
- No a když už mám dnes odpojené budíky tak jsem se podíval i na vypínač co mám nad spínači světel. Některý bývalý majitel si do kufru natáhl zásuvku pro autolednici a aby si nevybil baterku tak na palubku dal vypínač. No jako prase. Konektory a dráty ok, ale nenamáhal se nic izolovat tak jsem to obalil izolačkou.
-> 7.4.2015
Konečně dnes dorazili nové motorky, ale protože se musím lišit abych nezapadl do proudu tak jsem koupil jen dle fotky dva motorky tentokrát ze Seatu Toledo. Pasují o něco hůř než z Audi A6 (a ta prestiž je taky menší), ale mají zajímavou fičuru. Šroub se dá štelovat, ale nemusím ho štelovat klasicky po oddělání motorku ze světla, ale jde to i při namontovaném motorku. Nevýhodou motorku je velikost. Musel jsem na zkoušku trochu říznout do obruby kde je chycena krytka co kryje žárovku. No mám pokusné světlo s ulomenými držáky takže zítra uvidíme.
Asi jsem přišel nevím proč o dodavatele dílů. Přestal se ozývat a reagovat. Chjo těch peněz za ušetřenou poštu.
Auto sice vypadá a je hrozná plečka, ale má zaplacenou ekodaň a stálo pár kaček. Ani kolo bych za to nekoupil. A já jsem tak nějak rád za návrat ke škodovce, levné povinko, jednoduchý motor i vybavení a možnost odreagování se při snaze auto spravovat.
Fotky zatím nejsou moje jen stáhnuté a použité z inzerátu. Tedy kromě poškozeného bajonetu.
Děcka protože se tu vejde málo fotek tak jsem to hodil na rajče: zz-top.rajce.idnes.cz/ tak koukněte a kritizujte. Jak jsem už psal ve fóru leštěnku z toho nechci. Spíš takový povoz na denní ježdění, ale zase to nechci nechat ve stavu v jakém to je.
-> 30.1.2015
Auto jsem našel a koupil přes aukro prý z Karviné nakonec mě borec odvezl do Polska. Naštěstí jen kousek za hranice, ale připadal jsem si jako pašerák. Cestou dom vše fungovalo i když nevědomost je sladká a na různé závady přicházím pořád.
Také má zajímavou historii.
Zakoupeno a provozováno v Praze od 1996 do 2007 paní ročník 1952
prodáno do Rychnova nad Kněžnou od 2007 do 2014 pán ročník 1978
a následuje Karviná od 2014 do 2015 (aspoň mi zaplatil ekodaň) ostravák jak cyp z Polska ročník 1974
no a od ledna 2015 já.
Vady při zakoupení:
- karosařina je zčásti vidět. Vyměnit se musí oba přední blatníky. Bohužel bude potřeba asi klempíř na výměnu-srovnání zadního lemu. Na fotce je před mým zásahem
- kaput zadní pravé světlo
- poškozen bajonet od tažného
- páté dveře nějak zkřivené. Původně nešel kufr ani otevřít a když už se mi ho povedlo otevřít tak zase nešel zavřít. Muselo se vlézt do kufru zapřít se o hranu a jedna ruka na textilní pásek a druhá za železo (sundán tapec) a hej rup zabrat :-D
- urvané držáky levého předního světla takže světlo bylo zapřené jen kouskem dřeva
- sklo levé mlhovky rozbité. Díky zarostlým šroubům se rovnalo výměně celé mlhovky
- poškozená maska
- chybí interiérové zpětné zrcátko
- klasika pár spálených žárovek a co mě víc štve v přístrojovce je chybějící kolíček pro nulování denního počítadla kilometrů
- poškozená zásuvka elektriky tažného
- interiér jak od polského prasete :-) sedačky zasrané, všude plno popílku z cigaret. Při výměně rádia a vyndání popelníku jsem pár vajglů vyhazoval i po vytažení popelníku
- dobrá závada bylo i abnormálně volné opěradlo řidiče. No jo no holt se vyklepal sám šroubek držící opěradlo na vnější straně a druhý měl na mále. Stačilo ho nasadit a druhý dotáhnout a je to v cajku
- v prostoru rezervy měl někdo bazén takže zátka byla vyražena před nějakou dobou, ale i tak je disk rezervy orezlej jak vytáhnutý z rybníka + rezerva totál prázdná
- někde trochu fučí výfuk. Jak to půjde a oteplí se musím zajet na rampu a podívat se v jakém je stavu. Stejně jako zkontrolovat pořádně celý podvozek.
- zapomněl jsem. Nějaký umělec serval tisícihran na zadním stěrači takže ten je taky v háji.
A co jsem už spravil?
-výměněno PZ světlo, LP světlo a levá mlhovka (i když jen napůl)
- dal jsem svoje rádio na usb a sd karty
- trochu pošlechtil víko kufru takže se dá otevřít, ale i zavřít a to zvenku a do kufru jsem koupil i plast kolem zámku, který mi tam vzhledově chyběl
- pořádně jsem zatím aspoň vysál koberec v kufru a sem tam po autě vyhazuju bordel, vajgly a podobně
- pokus o alespoň hrubé srovnání PZ lemu dopadl blbě = nebudu na to už raději sahat
-> 14.2.2015
- vyměněn zámek centrálu na PZ dveřích. Hurá konečně všechny dveře zase reagují
- po události předchozích dní kdy mi stropní světlo vybilo baterku jsem dnes také toto světélko vyměnil
- konečně namontován i nový motorek zadního stěrače, který funguje. Už zbývá dát jen nový stěrač a zadeklovat páté dveře a s dveřmi budu hotov.
- zjistil jsem, že výměna průchodky do pátých dveří lze sice uskutečnit tak, že se průchodka rozřízne, natáhne na kabeláž, zastrčí do průchodek a zalepí vteřiňákem, ale nesmíte být blbí a dveře zavřít pokud vám nějaké lepidlo vyteklo do žlábku. Ono totiž pak to lepidlo udělá co? No přilepí průchodku ke karoserii, ale v blbých místech :-)
- koupil jsem taky novou rezervu, která nevypadá jako vytažená z popelnice, kovošrotu nebo spíš rybníku brčálníku. Ze staré rezervy pak jen nechám sundat gumu, protože ta je hezká a disk hodím do železa
- protože je ten den zamilovaných tak jsem se rozhodl ještě zamakat na autě a dodělal jsem igelit a tapec na pátých dveřích (tam jsem musel improvizovat a udělat nový) a pak ještě zkompletovat PZ dveře. Igelit tam byl takže jen oboustranná páska a pak už jen přidělat tapec a vše přišroubovat. A vypadá jako auto zase.
-> 21.2.2015
- Tu promáčklinu, díru nebo jak to kdo chce nazvat jsem se pokusil konečně trochu přetáhnout samolepící fólií. No nevím sice tam teď není vidět hrana a rez, ale je to pořád jak pěst na oko. I kvůli barvě. Nedokázal jsem sehnat tmavou modrou jen klasickou modrou. No picnul jsem ji tam.
- Když je tak hezky tak jsem vytáhnul zbytky tmelu a dal se to maskování té dírky v prahu. No nějak se to povedlo. Ještě až to pořádně proschne tak to trochu zbrousím šmirgl papírem a pak stříknu aspoň sprejem. Bohužel jsem při této operaci koukl i pod auto. Chyba. Zadní práh vlevo je jaksi kaput. No zde se to bude jen maskovat. Šikovný majitel to jen přetáhl něčím co šlo loupat jak když loupu banán. Asi tento nátěr obnovím. Jen se trochu bojím aby mi ty prahy neupadli :-))) No jo no auto za pár kaček, kupováno když zrovna sněžilo a tak jsem jen zběžně nakoukl pod auto. No a zároveň budu muset co nejdřív kouknout na výfuk. Kromě toho, že je nějaký hlasitý tak při kouknutí pod auto jsem zjistil, že chybí jedna kovová pojistka co zajišťuje gumu, která zase drží výfuk. Těžko říct možná zítra zajedu na rampu.
- provizorně jsem přidělal vnitřní zrcátko co bylo k autu. Takový malý zmrd velikosti krabičky cigaret s příchytkou jak na navigaci nebo telefon. Bohužel to už nedrželo. Ale tak jsem vzal oboustrannou pásku a líp to na sklo ať je tam aspoň něco.
- A když už jsem byl u auta tak jsem se rozhodl podívat i na klapku a dobíjení. Na volnoběh to tam hrne něco kolem 14,3-14,4V a když zapnu vše možné (a že toho ve felicii moc není) - přední a zadní mlhovky, parkovačky, potkávačky, výhřev zadního skla a větrák na 4 tak to kleslo pod 12V. Vše měřeno na baterii. Tady už se mi to napětí zdá nižší, ale uvidíme.
Pak jsem taky když už jsem byl u motoru sundal dekl a podíval se na klapku. No pěkně zasraná je. A do ní se mi moc nechce, ale asi budu muset. Na houby je, že nechci do servisu, ale zároveň nevím jak jinak vyresetovat klapku přes VAG. Kábl bych i koupil na aukru, ale nemám kam ho připojit. A budu si muset najít jak a čím tu klapku vyčistit. No aspoň mi pak třeba nebude chcípat auto po vyřazení.
Ale tohle jsou takové hračičky a to já rád.
- taky jsem vypáčil ven zapalovač. Je hrozně zasranej. Blbí kuřáci. No ale aspoň vyměním i žárovku v něm. Chudinka je kaput.
-> 28.3.2015
Pár fotek. Bohužel ne do galerie jen to nahážu na rajče a prozatím tady v komentářích.
Musím sem sepsat i ty svoje elaboráty, ale v kratším vydání.
-> 30.3.2015
Dnes se zase dařilo. Tři noční a nevím jestli je to tím a nevyspáním nebo prostě den blbec, ale daří se mi.
- zničil jsem si neúmyslně oba motorky na přestavbu do světel. Motorky se po připojení napětí natvrdo roztočí, ale když je připojím přes ovladač zlobí, cukají se. Moje domněnka je, že když jsem je rozdělal tak jsem něco udělal s jezdcem co určuje polohu pro elektroniku
- také jsem se snažil zapojit na originální centrál jednotku DO abych nemusel pořád strkat klíč do zámku. Plán byl u jednotky přestřihnout drát a spojit s DO. Jednoduché jak facka ne? Mělo by stačit připojit +, -, signál pro odemknutí a signál pro zamknutí. Dráty jsem přestřihl, zapojil, vše nachystal a pak už jen připojil původní konektor do centrálního zamykání a na druhý konektor jednotku DO. A nic. Normální centrál pořád funguje, ale DO nic ani ťuk. Pak jsem ho odpojil a připojil jen plus a mínus. Nic. Asi umřela. Takže další událost dne blbec
- Když už jsem zničil motorky tak jsem se rozhodl odstřihnout původní pístky hydrokorektoru a v hadičce táhnout signálový drát co půjde z ovladače. Napětí pro motorky vezmu potom ze světel takže z kabiny je nutno natáhnout jen signálový vodič. A aby byl lépe chráněn tak jsem ho zastrčil do hadičky. Alespoň něco se podařilo dle plánu.
- No a když už mám dnes odpojené budíky tak jsem se podíval i na vypínač co mám nad spínači světel. Některý bývalý majitel si do kufru natáhl zásuvku pro autolednici a aby si nevybil baterku tak na palubku dal vypínač. No jako prase. Konektory a dráty ok, ale nenamáhal se nic izolovat tak jsem to obalil izolačkou.
-> 7.4.2015
Konečně dnes dorazili nové motorky, ale protože se musím lišit abych nezapadl do proudu tak jsem koupil jen dle fotky dva motorky tentokrát ze Seatu Toledo. Pasují o něco hůř než z Audi A6 (a ta prestiž je taky menší), ale mají zajímavou fičuru. Šroub se dá štelovat, ale nemusím ho štelovat klasicky po oddělání motorku ze světla, ale jde to i při namontovaném motorku. Nevýhodou motorku je velikost. Musel jsem na zkoušku trochu říznout do obruby kde je chycena krytka co kryje žárovku. No mám pokusné světlo s ulomenými držáky takže zítra uvidíme.
Asi jsem přišel nevím proč o dodavatele dílů. Přestal se ozývat a reagovat. Chjo těch peněz za ušetřenou poštu.
Auto sice vypadá a je hrozná plečka, ale má zaplacenou ekodaň a stálo pár kaček. Ani kolo bych za to nekoupil. A já jsem tak nějak rád za návrat ke škodovce, levné povinko, jednoduchý motor i vybavení a možnost odreagování se při snaze auto spravovat.
Fotky zatím nejsou moje jen stáhnuté a použité z inzerátu. Tedy kromě poškozeného bajonetu.