skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Na popise budu postupně pracovat.
Jedná se o felicii 1.3 MPi 50kw, která bude postupně předělána na vozidlo amatérského závodění.
Motor 1.3 MPi nahrazen motorem 1.3 s karburátorem.
MOTOR:
- základ motoru 1.3 MPi (50kw)
- vačkový hřídel 280/280 zdvih 7,4
- kompresní poměr 11,3:1
- ventily 7mm upravené dle skupiny "A"
- hlava zvětšené + slícované kanály
- setrvačník ofrézovaný + vyvážený
- karburátor pierburg sk.A (Škoda motorsport)
- ojnice odlehčené + vyvážené
- písty odlehčené + vyvážené
- kovové těsnění pod hlavou
- tvrdé ventilové pružiny
- vše vyvážené
- duralová řemenice
- hlava srovnána a snížena o 0,8
- rozdělovač s regulací 11 stupňů
- vzduchový filtr by Speedpro
- vlastní výroba klece pro filtr
- motorový olej shell 10w60 racing
- svíčky Bosch FR5DP
- stavba Miloslav Elšík
Převodovka:
- skládaná krátká
- 1=3,308, 2=1,913, 3=1,520, 4=1,250, 5=1,080
- SP: 4,16
- rovný zub
- poloosi sériové
- kratší dráha řazení
Karoserie:
- Škoda felicie
- Skořepinové sedadla od NC Power
- 4 bodové bezpečnostní pásy Klippan
- 3 ramenný odsazený volant by Speedpro
- nába zakázková výroba
- odlehčené dveře a interier zbaven nepotřebných věcí
- kola R13 seriové plechové 1x , 3x lité kola 5,5Jx13
- suché slicky Kumho, Matador
- semišová palubovka
- přídavný budík tlak oleje
- přidávaný budík teplota oleje
- velká lyžina pod motorem
- zrcátka "kit car"
Podvozek:
- přední náprava včetně stabilizátoru (Fel 1.6)
- vyztužené přední ramena
- uložení přední ramen a zadní nápravy v tvrdých silemblocích by PEMIT
- přední tlumiče HP Sporting
- zadní tlumiče HP sporting (dvě pružiny)
- pod zadními tlumiči kluzáky
- zadní náprava rozšířená o 36mm
Brzdy:
- přední seriové (nová pístky, trubky, hadice kotouče a desky ATE)
- zadní seriové bubnové (komplet repas díly zn. TRW)
- lanovody originál škoda
- brzdová kapalina TRW
Výfuk:
-svody 4-1 průměr 50mm + omotávka
- nerezové potrubí za svodama do zadu
- nerezový absorpční tlumič dle "KIT CAR"
- středový tlumič Fel. 1.9D
Vozidlo ve stavbě. Popis postupně aktualizován bude.
Jedná se o felicii 1.3 MPi 50kw, která bude postupně předělána na vozidlo amatérského závodění.
Motor 1.3 MPi nahrazen motorem 1.3 s karburátorem.
MOTOR:
- základ motoru 1.3 MPi (50kw)
- vačkový hřídel 280/280 zdvih 7,4
- kompresní poměr 11,3:1
- ventily 7mm upravené dle skupiny "A"
- hlava zvětšené + slícované kanály
- setrvačník ofrézovaný + vyvážený
- karburátor pierburg sk.A (Škoda motorsport)
- ojnice odlehčené + vyvážené
- písty odlehčené + vyvážené
- kovové těsnění pod hlavou
- tvrdé ventilové pružiny
- vše vyvážené
- duralová řemenice
- hlava srovnána a snížena o 0,8
- rozdělovač s regulací 11 stupňů
- vzduchový filtr by Speedpro
- vlastní výroba klece pro filtr
- motorový olej shell 10w60 racing
- svíčky Bosch FR5DP
- stavba Miloslav Elšík
Převodovka:
- skládaná krátká
- 1=3,308, 2=1,913, 3=1,520, 4=1,250, 5=1,080
- SP: 4,16
- rovný zub
- poloosi sériové
- kratší dráha řazení
Karoserie:
- Škoda felicie
- Skořepinové sedadla od NC Power
- 4 bodové bezpečnostní pásy Klippan
- 3 ramenný odsazený volant by Speedpro
- nába zakázková výroba
- odlehčené dveře a interier zbaven nepotřebných věcí
- kola R13 seriové plechové 1x , 3x lité kola 5,5Jx13
- suché slicky Kumho, Matador
- semišová palubovka
- přídavný budík tlak oleje
- přidávaný budík teplota oleje
- velká lyžina pod motorem
- zrcátka "kit car"
Podvozek:
- přední náprava včetně stabilizátoru (Fel 1.6)
- vyztužené přední ramena
- uložení přední ramen a zadní nápravy v tvrdých silemblocích by PEMIT
- přední tlumiče HP Sporting
- zadní tlumiče HP sporting (dvě pružiny)
- pod zadními tlumiči kluzáky
- zadní náprava rozšířená o 36mm
Brzdy:
- přední seriové (nová pístky, trubky, hadice kotouče a desky ATE)
- zadní seriové bubnové (komplet repas díly zn. TRW)
- lanovody originál škoda
- brzdová kapalina TRW
Výfuk:
-svody 4-1 průměr 50mm + omotávka
- nerezové potrubí za svodama do zadu
- nerezový absorpční tlumič dle "KIT CAR"
- středový tlumič Fel. 1.9D
Vozidlo ve stavbě. Popis postupně aktualizován bude.
Martin Felicie - komentáře:
18:41:41
15.01.2015
15.01.2015
Maties77
Lišty vytáhlé na ně se sahat nebude :) Budou fotky postupně nahrané a bude se pokračovat na skládání auta
20:26:33
14.01.2015
14.01.2015
JohnnyMpi
-> Maties77: no vidiš to :) a lišty na nárazníkách si zalepil, nebos je zastřík?
21:53:58
07.01.2015
07.01.2015
JohnnyMpi
-> Maties77: no paráda, uz se to rýsuje, lesk jak blesk
17:03:32
05.01.2015
05.01.2015
JohnnyMpi
-> Maties77: Jj, cerveno-cerna je dobra
12:34:31
05.01.2015
05.01.2015
Maties77
Ne ne červená a černá střecha :)
19:53:38
03.01.2015
03.01.2015
JohnnyMpi
-> Maties77: bude bílá?
14:17:53
03.01.2015
03.01.2015
Maties77
Přesně tak....jinak teď mám na hotovo nalakovanu střechu...bude odlišné barvy jak zbytek auta
20:21:40
02.01.2015
02.01.2015
JohnnyMpi
-> Maties77: presne tak, u takovyho auta neni lak podstatny... Staci ze ro bude nejak vypadat... Stejne to budes mit polepeny nalepkama, takze se drobne nedostatky ztrati
20:15:46
02.01.2015
02.01.2015
Maties77
já cenově su zvědav na co se dostanu....dělám si to tak nějak pro sebe takže se stím i hraju celkem ale nebude to prostě profi....za peníze co bych dal za lak raději investuji do motoru, brzd atd :) uvidíme jak to dopadne.... přeci jenom auto má byt na amaterské závody takže oděrky atd budou na denní pořádku tak proč profi lak
18:52:07
02.01.2015
02.01.2015
JohnnyMpi
-> Maties77: asi tak, on profi lak neni za darmo, no, zigula sen nechal lakovat u takovych šupničkaru a za 5500, ale nic moc, no...
18:46:11
02.01.2015
02.01.2015
Maties77
Hodím to celé do základu a pak se rozhodne podle mrazů....dělám si lak doma sám žádný profi lak ne...auto není na krásu ale na funkčnost
18:31:03
02.01.2015
02.01.2015
JohnnyMpi
-> Maties77: fajne to maš budes ten lak delat ted, nebo az na jare?
17:40:37
02.01.2015
02.01.2015
Maties77
Pro zatím fotky přípravy na celolak. Fotek mám více ale pro zatím nemám zde dostatečné množství místa pro fotky tak musím poslat poplatek a pak budu přidávat další fotky
11:25:35
02.01.2015
02.01.2015
JohnnyMpi
-> Maties77: chtelo by to nejake dalsi fotky... Zajimalo by me, jaks pokrocil ve stavbe...
07:48:10
02.01.2015
02.01.2015
Maties77
Ano určitě je karburátor krok zpět...ale stačí se podívat na favority gr. A a jak to jelo a fungovalo i na karburátoru tak proč řešit jiné věci když i toho funguje za přijatelné peníze :) Ano určitě je lepší el. vstřikování ale to už je pak o penězích víc a navíc někdo to musí odladit. Je to určitě lepší cesta ale pro mě na začátek dost nereálná takže proč nevolit levnější a funkční variantu a navíc osobně si myslím taky dost záleží kdo ten motor skládá a jak vše volí...všechno není o tom karburátoru jenom
Jinak bych Vás všechny zde komentované k tématu karburátoru chtěl poprosit dále nekomentovat u mě v profilu ale ve foru. Prosím komentovat k autu ano ale rozebírat zde je lepší karburátor nebo např. el. vstřikování to ne. Díky za pochopení
Jinak bych Vás všechny zde komentované k tématu karburátoru chtěl poprosit dále nekomentovat u mě v profilu ale ve foru. Prosím komentovat k autu ano ale rozebírat zde je lepší karburátor nebo např. el. vstřikování to ne. Díky za pochopení
22:03:28
01.01.2015
01.01.2015
JohnnyMpi
-> LuMi: nevím, jako ty otáčky byly příklad, ono to je pokaždé trochu jinde, je to takový náladový, někdy to nedělá vůbec... někdy se mi taky stane, že nastartuju a mám volnoběh zhruba 1100 a nemusí to byt ani studený a ne a ne to spadnout, tak to vypnu, znovu to natočím a je to dobrý, ale pokud to nechám a jedu, tak je to líný, jak prase, prostě kouzelný
21:42:42
01.01.2015
01.01.2015
LuMi
-> JohnnyMpi: Moje druhá felda je taky mpi 50kw a nic takového nepozoruju