Mira/110 Type Err Mira/110 Type Err

komentáře | popis | fotky | Mira33 | 09.12.11 18:21 | 57x v oblíbených
erko mam přibližně šest let od doby co sem ho koupil v běšinech u klatov za cca 15tis.. tehdá sem ještě věděl ***** takže sem byl spokojenej že je hezky modrý:) r.v. je 1977. přibližně někdy v roce 06 - 07 sem ale usoudil že je o držku v tomdle jezdit takže sem koupil COčko a že tehdy seriový erko vyvařim.. vyvaření se nějak protáhlo a zvrhlo v jakousi celkovou přestavbu..nebo spíš stavbu páč z původní kasle toho moc nezbylo jakej to byl šrot.. trvalo to cca tři roky do pojízdnýho stavu, jinak stále trvá a asi bude trvat do doby než znova shnije..jak se to zdařilo posuďte sami. stručnej popis:



Motor:

základ Fa 136

hlava felicia 55Kw (lehounce lízlá a spasovaný kanály)

setrvák odlehčen dle LA nebo co sem to tehdy našel za výkres

výfuk a svody od p. žandovského.

karbec dřív SEDR teď DDSR...obojí přetryskováno, DDSR s úpravou proti odlejvání a leštěný difuzéry

filtr co sem někde vyhrabal..ani nevim značku

vačka 280 přebrus (údajně)

svíčky NGK,



podvozek:

přední náprava seriová se širokejma ramenama a šnekovym řízenim - komplet vyztuženo

zadní náprava - široké poloosy, vyztužená podélná ramena

pružiny na zakázku, vzadu asi 1,5cm podložky,

kola Ronal, pneu 195/55 semperit sport life

tlumiče HP..



brzdy:

vpředu originál 2P, vzadu bubny, jediná úprava je samostav. destičky všude Ferodo DS3000 a vedení vyřešeno pancéřovou hadičkou, komplet až k brzdiči nebo bubnům, kotouče serie, vyztuženo uchycení ruční brzdy a přidána páka navíc pro lepší "dochmatatelnost&quo t; brzdová kapalina Ferodo





převodovka 5q 4,22



karosérie:

přední kapota seriová s dírou na odvod vzduchu z náporáku, pozink stejně jako přední blatníky a dveře

přední čelo ala RS, zadní blatníky laminát (škoda 1150)

zadní kapota taky laminátová (vlastní výroba)

vyřezána přepážka před motorem, kastle vyztužena na více místech sváry nebo trubkami..

odstraněny okapničky (to neni designovej počin..prostě byli schnilý)

světelná rampa vlastní výroby ale zhruba kopie 120S apod., lampy wesem.

chladič a baterka vpředu.

zadní okno makrolon, vedení vody mědí vnitřkem a prahama..



Interiér:

celej vnitřek v alkytonu..přez to koberec nebo koženka (vlastní výroba, ale nejsem dobrej čalouník.))

sedačky OMP - koženková verze, homologace FIA, spolujezdcova upravena na sklápěcí.

pásy schroth 3 - 1

2x hasící přístroj 1kg

volant rallybazar..značku nepamatuju

upravenej pedál plynu (blíž k řidiči)

přístrojovka přečalouněna koženkou (byla popraskaná) ale docela to dopadlo

odstraněno origo topení, místo toho vede tunel na vzduch od náporáku až pod okno kvůli zamlžování, ale nejvíc stejně topí ty měděný trubky:))



někdo může namítnout že nevim jestli stavim závoďák nebo vozidlo což je pravda, původně to mělo bejt vozidlo, ale teď se orientuju spíš na závody takže věci se mění a postupně vyhazuju co sem tam pracně naimplantoval.. radio.. zadní sedačky atp.

Mira/110 Type Err - komentáře:

14:06:18
08.12.2011
Mira33
Jojo..koukam žes to vzal docela od podlahy.)) Když už mluvíš o vypalování z plechu netušíš nebo někdo jinej na kolik to tak aspoň přibližně vychází? mam v plánu něco zkusit a na to by bylo potřeba přibližně 40ks o rozměrech cca 3x15cm a 2ks průměr tak 22cm:)) jen orientačně jesi by to bylo řádově ve stovkách nebo tisících..hledal sem to ale nikde nenašel žádný ceny který by mi něco řekly
13:57:07
08.12.2011
vhml
-> Mira33: do podelnejch ramen udelas snadno. Vytocena trubka, vypalek plechu, lozisko, pojistnej krouzek...

Ja to dotahl trochu dal :-D

img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/7571_2011-09-09_ 21-22-52_12.jpg
13:44:43
08.12.2011
Mira33
-> vhml: já měl původně v úmyslu koupit už hotový unibaly přímo na škodovku..maj to na tym-motorsport za 1300,- ještě uvidim jestli se mi bude chtít s tim dělat..
13:41:52
08.12.2011
Mira33
-> T: díky.) podrobnosti doplnim, jen si musim najít nějakej čas až budu doma..
13:27:17
08.12.2011
vhml
-> Mira33: 500/ks stojí SKF. Dá se to směle zbastlit i z nejlevnějších sraček za 100/kus
13:22:36
08.12.2011
-> Mira33: : pěkný to máš a prozradíš víc podrobností 4 40
11:01:11
08.12.2011
Mira33
-> Jarda...: čau..s motorem neni nic zázračnýho.. favo 136, vačka 280, lehkej setrvák, svody 4/1, jinak natryskovanej karbec..ale pokud myslíš teď na podzim tak smesi to natryskování právě pěkně rozhodili páč nám to dycky tak po 5s pod plnym knedlem chcíplo tak sme zkoušeli všechno možný včetně trysek a vyměnili sme DDSR za SEDR a až pak sme zjistili že se nám něčim přicpala palivová hadička :/ takže pak docela na h***o oproti tomu jak to jelo předtim..
10:50:40
08.12.2011
Mira33
M8rinek: to je zas pravda no..jako nevěřim tomu že by se to někdy urvalo ale už pro ten lepší pocit to pořešim..co sem tak koukal tak dva unibaly vyjdou kolem litru tak to snad ani nebude taková darda..
10:20:16
08.12.2011
Jarda...
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jak máš upravený motor, auto jsem viděl v běšinach a docela upalovalo..
10:09:56
08.12.2011
m8rinek
-> Mira33: Určitě unibal, spolíhat na kroucení ramene je špatně, to že to jde neznamená, že se v materiálu nic neděje, defakto je cyklicky namáhanej, třeba za život auta mez plasticity nepřekročíš, ale byla by škoda ji překročit...
06:44:16
08.12.2011
Mira33
Ládis: už na jaře? to sem zvědavej co vytvoříš.)) snad si konečně zazávodíme jako za mlada1
06:35:19
08.12.2011
Mira33
M8rinek: a jéje další diskuze o mejch ramenech..to už tu někdy bylo:)) Jo jezdim to tak zatim..už tři roky, uložení pravidelně kontroluju a zatim se nikde ani neodloupla barva natož aby to praskalo nebo něco podobnýho..je sice pravda že rameno opisuje kružnici a neřeknu se sériovejma pružinama a tlumičema kdy se kolo hejbe o půl metru..ale s cca dvojnásob tvrdejma pružinama + tlumiče hp kdy se dýlka pružiny mění tak o max. 10cm je vliv kružnice na to uložení naprosto minimální a bez problémů to pobere rameno v krutu..jestli sis někdy zkusil vzít rameno (i vyztužený, mam to tak a zkoušel sem to) tak když jeden konec někde napevno upneš tak to i v ruce bezproblémů o ten kousek zkroutíš aniž by to mělo nějaký následky.. nicméně uvažuju o výměně za unibaly..ne že bych tomu nevěřil ale jistota je kulomet a hlavně se vyhnu vysvětlování proč takhle a jestli si nepřijdu nezodpovědně atd. 4
upraveno 1x, naposled 08.12.2011 06:36:01
23:19:08
07.12.2011
Eidy
-> Tuner#2: No dobře, ale už v principu je to prostě hovadina.
23:12:32
07.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 07.12.11 23:07:01: Při zdvihu 2 - 3cm pérování na konci ramena je v tu chvíli tak malé "naklápění" toho uložení, že je to bezpředmětné 4



Nicméně na rallye s bláto podvozkem a ještě kyvkou je to sebevražda...
upraveno 1x, naposled 07.12.2011 23:13:07
23:07:01
07.12.2011
Eidy
-> Tuner#2: Dokud nebude díra s osou kývání, je to podle mě vždycky blbost, bez ohledu na tlumení a pružení. Tedy vyjma trubky.4
22:59:55
07.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek: Na kyvce je to mega blbost na vlečce je to už o něco menší blbost do doby než osadíme podvozek ala Eidy. Pak to na vlečce bude srovnatelné s unibalem z hlediska namáhání toho uchycení. 1
22:55:17
07.12.2011
Eidy
-> m8rinek: Jo takhle jsi to myslel. Pak ano.

Každopádně je to blbost.
22:53:33
07.12.2011
m8rinek
-> Eidy: Jakto? Ve chvíli kdy zamezim (absolutně) pohybu nahoru a dolu vložením trubky místo tlumiče, tak je takové uložení možné, nicmé kyvka při jakémkoli pohybu opisuje kružnici, takže tohle uložení musí nutně někde něco kroutit...
22:31:59
07.12.2011
Eidy
-> m8rinek: Tohle bude fungovat jedině při použití gumovýho šroubu do konce ramene. Jinak bude uložení strašně namáhaný. Tlumič ničemu nepomůže. Kdyby bylo všechno dokonale tuhý, tak to auto bude stát normálně i bez pružiny. A pak se divíme, že nám jdou po úpravách jak slepice po flusu. Bodejť by ne, když vidím tohle.
22:25:18
07.12.2011
m8rinek
-> Eidy: já si to taky myslím, nicméně je to Mirovo auto a zajímalo mě jak to funguje, chybí 1° volnosti, což se musí projevit namáháním někde jinde (kroucení uložení), případně je li místo tlumiče trubkič tak by to fungovat mohlo...
Extreme Tyres