skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: máš ty problémy :D
řízení pomalu skládám a to nové je podstatně hlučnější...to je normál ? :-/
když s ním jen tak točím s hřebenem, tak je hlučný a když vrátím staré, tak je to krásně tiché....
když s ním jen tak točím s hřebenem, tak je hlučný a když vrátím staré, tak je to krásně tiché....
-> minno: A co zajít k prodejci nových škodovek a tam si náhradní díl objednat?!
-> Athlonek: tak teraz to už možno majú, ale len takto v eshopoch, v kamenných predajniach nehrozí a na eshopoch som to tiež ešte možno tak pred 2-3 rokmi nikde nenašiel, jedine objednať z ČR, čo sa neoplatilo.
-> minno: img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../4_103_1831__2013
-06-16_20-57-06_49.jpg To je ona.
-> TTomas 02.01.14 20:49:39: no len kde tie originál manžety splašiť :) Keď to nikde nemajú.
-> vhml: Nebo předělat kroužek na gufero ;).
díky všem, tak to je opravdu výběr ze všeho, tak uvidím, co najdu v zásobách asi a bude to :-D a těsnění né na sucho, Ok
-> T 02.01.14 20:30:35: u hřebenu problém s těsností nebejvá.
Zpravidla teče matice dole na tom O-kroužku. Tam je pak řešení nalejt to plný vazelíny a nic neteče.
Zpravidla teče matice dole na tom O-kroužku. Tam je pak řešení nalejt to plný vazelíny a nic neteče.
-> T: Tak ted si vyber..jsou tu vsechny kombinace od solo vazeliny az po solo olej:) Jinak ano, ja davam samotnej prevodak do hrebenu i do sneka. Rizeni jde pekne lehce a jde perfektne vymezit vule resp nevule:)
-> minno: Jak tu pise Pavel. Manzety davam zasadne original. Obcas to lehce prolina kolem ridici tycky. Proste to chce pak obcas kontrolovat, ale na pocit je to daleko lepsi nez vazelina.
-> minno: Jak tu pise Pavel. Manzety davam zasadne original. Obcas to lehce prolina kolem ridici tycky. Proste to chce pak obcas kontrolovat, ale na pocit je to daleko lepsi nez vazelina.
-> T: Mě se osvědčilo den dopředu papírové těsnění potřít z obou stran vazelínou. Ono krásně natáhne, druhý den otřeš přebytek a šup s tím na montáž.
-> T: Buď ho nechat nasáknout olejem a nebo já ho jenom pomáz vazelínou a drželo jak čert
-> T: Papírové těsnění by se mělo dávat na olejem namazané styčné plochy.
-> T: papierové tesnenie, ale kde? na riadení, či teraz sa pýtaš na iné? Papierové tesnenia sa obecne jemne potierajú vazelínou pred montážou, ale záleží ako kde.
s utěsněním vzniká ještě jedna otázka...mám papírové těsnění a všude vždy dávám silikon a tentokrát bych rád dal to papírové těsnění....na sucho nebo jak se vlastně dává papírové těsnění ? 

já mám v hřebenu A00 s PP90 v poměru 1:1 funguje to v pohodě ale je to tam zatím druhým rokem s nájezdem 2000km, takže nemůžu referovat co do životnosti manžet, každopádně nikde nic neprosakuje.
PS.. manžety jsou origo dobový, žádná druhovýroba ani čína.
PS.. manžety jsou origo dobový, žádná druhovýroba ani čína.
-> TTomas: S utesnením snáď nie je žiadny problém, nie? Dať manžety, spony, a hotovo, ani kvapka. Skôr je problém s kvalitou manžiet, veľa z bežných manžiet po krátkom čase začne puchnúť a presakovať po povrchu. Zatiaľ najlepšie zo všetkých mi vyšli manžety Gomet, už ich mám dosť dlho a stále bezchybné.
-> TTomas: : samotnej převoďák do hřebenu ?
A00 jsem tady taky už četl....takže je to fakt jedno koukám

A00 jsem tady taky už četl....takže je to fakt jedno koukám


-> T: Nejlip mi vzdycky makal jen samotnej olej, ale chce si to poradne pohrat s utesnenim.