skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stav po koupi v r. 2006:
Motor:
- standardní 110r po GO (jakej je vyraženej na štítku a ve velkém TP takovej je i v autě)
Karoserie:
- dvoudvéřové kupé (sežraná rezí na bago, ale už ji zachraňujeme)
Podvozek:
- původní převodovka
- úzké nápravy
Brzdy:
- předek dvojpístky
- zadek bubny
Chlazení:
- původní (chladič vzadu)
- vrtule hliníková
- novej chladič
- bez olejového chlazení
Topení:
- standardní
- nové těleso topení (neteče a topí fakt dobře) - se sněhulákama jsem nejezdil
Přístrojovka:
- docela slušný stav (bez popelníku, bílé polepy budíků)
Světla:
- trochu rezavé paraboly, obroučky ale Ok
- přídavné dálkové jako nové včetně nezer obrouček
- zadní světlo jedno nové jedno staré a zašlé
Zachraňování:
Rok 2006:
- technickou auto prošlo legálně za přispění značného množství Ipy a plynového hořáku, ale určitě by byla poslední (další dva roky v takovém stavu v jakém jsem ho koupil by znamenaly propadnutí přední nápravy do kufru a zajetí podélných zadních ramen pod zadní sedačky)
- po rozložení auta jsem začal polemizovat, zda má vůbec smysl se do vyvařování pouštět, protože vše co vypadalo jako zdravé, tak to držel jen tlumex a vrstvy mnoha odstínů barev
- nakonec se ale s výspravou začalo a od července do října 2006 se stihly udělat výstuhy prahů, domečky zadních podélných ramen a vyřezání a vyvaření všech shnilých částí zadních podběhů
Rok 2007:
- zima nebyla jako každý rok až do května, ale už v březnu se začalo makat
- vyvaření předních sloupků, příprava na nové přední podběhy - z nových originál dílů už se dělá dobře
- přivaření nových př. podběhů, mostu nad přední nápravou a podlahy kufru - mezitím asi tisíckrát nasazování př. blatníků, čela a kapoty (to aby vše sedělo)
- po dokončení předku opět práce s díly, které nejsou originál - výměna podlahy tunelu za novou a přidání chlívku na 5q (podlaha tunelu udělána z nového plechu na ohýbačce jako většina ostatních věcí)
- a po tunelu konečně podlahy (sice jsou to původně 120tkové, ale povedlo se to ještě lépe než sem očekával)
- už se vyřezala i chladičová stěna, zase jsem pracoval na odstranění asfaltu, tlumexu a mnoha vrstev barev, ty byly oblíbenou metodou oprav předchozích majitelů
- jestě se vyvařovaly nějaké drobnosti na zadních podbězích, které nebyly z vrchu ani zboku vidět
- rezavá místa střechy, zadních sloupků jsou vyvařeny, už se dodělala i část před předním sklem
- celá kastle včetně střechy je ošetřena odrezovačem a nastříkaná základní barvou (už na kastli konečně není žádný asfalt)
- vymyšleny a navařeny držáky příčky vlečné nápravy, přidány nové držáky pro uchycení brzdových hadiček (to pro případ, že by šly do zadu kotouče)
- všechny spoje plechů a sváry na podlaze přetřeny antikorozním tmelem pro lepení plechů
- první zkouška napasování předních blatníků a kapoty rs sady dopadla po celodením rozmýšlení celkem dobře, z mezery která byla na začátku 2-3 cm (mezi př. blatníkem a dveřmi) jsme odpoledne došli na 5-7mm
- opět nastalo období zvané podzim, od začátku září už se nepracovalo (kastle připravena již na druhou zimu pod střechou a pod vrstvami plachet a igelitu), mezitím koupě dalšího erka, v období září - listopad práce na dalším erku které stálo od jara v garáži
- stále usilujeme o sehnání nějakého pronájmu, popř. odkoupení nějaké dílny, kde by se dalo celoročně tvořit, jenže v našem bohemzapomenutém okrese je to nadlidské přání
Motor:
- standardní 110r po GO (jakej je vyraženej na štítku a ve velkém TP takovej je i v autě)
Karoserie:
- dvoudvéřové kupé (sežraná rezí na bago, ale už ji zachraňujeme)
Podvozek:
- původní převodovka
- úzké nápravy
Brzdy:
- předek dvojpístky
- zadek bubny
Chlazení:
- původní (chladič vzadu)
- vrtule hliníková
- novej chladič
- bez olejového chlazení
Topení:
- standardní
- nové těleso topení (neteče a topí fakt dobře) - se sněhulákama jsem nejezdil
Přístrojovka:
- docela slušný stav (bez popelníku, bílé polepy budíků)
Světla:
- trochu rezavé paraboly, obroučky ale Ok
- přídavné dálkové jako nové včetně nezer obrouček
- zadní světlo jedno nové jedno staré a zašlé
Zachraňování:
Rok 2006:
- technickou auto prošlo legálně za přispění značného množství Ipy a plynového hořáku, ale určitě by byla poslední (další dva roky v takovém stavu v jakém jsem ho koupil by znamenaly propadnutí přední nápravy do kufru a zajetí podélných zadních ramen pod zadní sedačky)
- po rozložení auta jsem začal polemizovat, zda má vůbec smysl se do vyvařování pouštět, protože vše co vypadalo jako zdravé, tak to držel jen tlumex a vrstvy mnoha odstínů barev
- nakonec se ale s výspravou začalo a od července do října 2006 se stihly udělat výstuhy prahů, domečky zadních podélných ramen a vyřezání a vyvaření všech shnilých částí zadních podběhů
Rok 2007:
- zima nebyla jako každý rok až do května, ale už v březnu se začalo makat
- vyvaření předních sloupků, příprava na nové přední podběhy - z nových originál dílů už se dělá dobře
- přivaření nových př. podběhů, mostu nad přední nápravou a podlahy kufru - mezitím asi tisíckrát nasazování př. blatníků, čela a kapoty (to aby vše sedělo)
- po dokončení předku opět práce s díly, které nejsou originál - výměna podlahy tunelu za novou a přidání chlívku na 5q (podlaha tunelu udělána z nového plechu na ohýbačce jako většina ostatních věcí)
- a po tunelu konečně podlahy (sice jsou to původně 120tkové, ale povedlo se to ještě lépe než sem očekával)
- už se vyřezala i chladičová stěna, zase jsem pracoval na odstranění asfaltu, tlumexu a mnoha vrstev barev, ty byly oblíbenou metodou oprav předchozích majitelů
- jestě se vyvařovaly nějaké drobnosti na zadních podbězích, které nebyly z vrchu ani zboku vidět
- rezavá místa střechy, zadních sloupků jsou vyvařeny, už se dodělala i část před předním sklem
- celá kastle včetně střechy je ošetřena odrezovačem a nastříkaná základní barvou (už na kastli konečně není žádný asfalt)
- vymyšleny a navařeny držáky příčky vlečné nápravy, přidány nové držáky pro uchycení brzdových hadiček (to pro případ, že by šly do zadu kotouče)
- všechny spoje plechů a sváry na podlaze přetřeny antikorozním tmelem pro lepení plechů
- první zkouška napasování předních blatníků a kapoty rs sady dopadla po celodením rozmýšlení celkem dobře, z mezery která byla na začátku 2-3 cm (mezi př. blatníkem a dveřmi) jsme odpoledne došli na 5-7mm
- opět nastalo období zvané podzim, od začátku září už se nepracovalo (kastle připravena již na druhou zimu pod střechou a pod vrstvami plachet a igelitu), mezitím koupě dalšího erka, v období září - listopad práce na dalším erku které stálo od jara v garáži
- stále usilujeme o sehnání nějakého pronájmu, popř. odkoupení nějaké dílny, kde by se dalo celoročně tvořit, jenže v našem bohemzapomenutém okrese je to nadlidské přání
ŠTĚPÁN/ERKO1 - komentáře:
22:04:02
08.08.2007
08.08.2007
Vilda - zrušená registrace
Tak jsem se přišel opět podívat a musím říct jen jedno "naprosto super profesionální práce" prostě nádhera. Moc ti držim palce
22:32:51
06.08.2007
06.08.2007
Embeso
to je vážně špica!nechceš prodat nějaký zkušenosti a šikovnost?máš jich na rozdávání.fakt super.tohle vážně cenim.jen tak dál!
22:38:06
05.08.2007
05.08.2007
pistaa
-> Stepan: NADHERNA PRACA TOTO BY SOM NEZVLADOL - TEDA OSOBNE JA POSKLADA POTIALTO MOJE KLAMP. SCHOPNOSTI NESIAHAJU SUPER
01:03:54
05.08.2007
05.08.2007
Vencars
hmm fakt pěkná práce!!! jen tak dáál!!
22:24:22
09.06.2007
09.06.2007
D00little
tak toto je fakt huste.......drzim palce.... je to nadhera
14:26:15
07.05.2007
07.05.2007
Stepan
Pánové díky za přání!!! Tak jak je napsáno v posledním příspěvku, vcelku auto vypadalo perfektně, až pak šly plechy dolů, tak většinou i s tím na čem držely. A nejhorší prasárnou co tady na tom autě udělali, tak vše co bylo shnilé prostě přeplátovali druhým plechem, pěkně zatřeli a bylo opraveno. Proto jsem musel 3/4 kastle vyřezat a začít znova.
16:45:47
21.04.2007
21.04.2007
Embeso
hmm.tak to bych se asi pos... na oko celkem voňavý,ale co je pod tim,to by jeden plakal.každopádně jseš machr,že na to jdeš úplně od píky.držim palce!
17:53:53
27.02.2007
27.02.2007
Vilda - zrušená registrace
Koukám že to stavíš skoro od základu. Tak přeji hodně úspěchu ať se při práci daří
21:10:33
04.02.2007
04.02.2007
Lůďa
Jseš borec,tak ať se daří dál...