Wlad 140VRS Wlad 140VRS

komentáře | popis | fotky | wlad | 13.11.18 10:59 | 364x v oblíbených

Wlad 140VRS - komentáře:

17:20:16
11.06.2009
Eidy
-> Mirda: Pokud pominu různost materiálu a budu uvažovat vždycky stejný materiál na výrobu pružiny, tak faktory ovlivňující tuhost je průměr drátu a jeho délka(průměr závitu x počet závitů). Křístek dělá pružiny ze slabšího drátu a s menším průměrem než série. To znamená, že slabším drátem pružina měkne, ale menším průměrem (kratší drát) pružina tvrdne. Sériová pružina má průměr drátu 12mm a Křístkova řekněme 10mm (nevím, jen hádám). To znamená průřez 113mm2 oproti 78,5mm2 čili tady je Křístkova pružina relativně o 30% měkčí než serie.

Série má funkčních například 8 závitů v průměru 130mm takže je to 3265mm dlouhá zkrutná tyč.

Křístkova má průměr cca 70mm a spočtem závitů 10 což dělá 2198mm zkrutné tyče což je opět o třetinu menší hodnota než u série. O třetinu slabší ale o třetinu kratší dělá ve výsledku stejnou tuhost u obou pružin.

Hodnoty jsem v rychlosti tak nějak odhadl, ale výpočty jsou samozřejmě na kalkulačce. Je to spíše pro ilustraci a vysvětlení co a jak.

Ve skutečnosti má zadní Křístkova pružina 58N/mm a vlečková 21N/mm. Z toho vyplývá, že pokud z vlečkový pružiny odříznu 2/3 zbyde mi pružina se stejnou tuhostí jako Křístkova. Takže proč by to na 4 závitech nefungovalo?
16:46:10
11.06.2009
Mirda
hmm, takže jestli tomu dobře rozumim, tak podle vaší teorie stačí na pružinu 3 až 4 závity - no dovol, abych se zasmám - jedinou výhodou by byla asi váha, ale nic jinýho. Když by to tak fungovalo, tak by Křístek na ty tlumiče montoval 3 až 4 závity (kvůli váze), ale nedělá to tak, tak fakt nevim proč? Na okruhovou Octávii dává taky dost závitů a propružení kola je cca 4 cm - myslíte, že by nestačily 4 závity? Nebo mi to vysvětlete? Fakt v tomto oboru nejsem znalej, ale vy asi ano.
16:01:40
11.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mirda: Vím jaký hdnoty na předku i zadku dělá Křistek i Hušek a není takový problém sočítat a vyrobit pružinu na míru tak jak píše Eidy. O tom nás tady učit fakt nemusíš, nějaké ty pružiny máme oba dva už za sebou a nevidím sebemenší důvod proč by to nefungovalo. Jaké propružení je vzadu na RSu? 3cm na kole? Na to nemusím mít pružinu o sériové délce a složitě převařovat kasli a domky (tím netvrdím, že to není lepší a pevnější řešení, ale bavíme se tady o uložení pružiny tak jako to má Wlad a ne na stavitelný zadek jako budeš mít Ty)
15:48:42
11.06.2009
Eidy
-> Mirda: Pružiny nejsou nic složitýho, takže si snadno spočítáš o kolik měkčí pružiny si necháš namotat, abys měl třeba tuhost sériovýho odpružení. A ty víš jaký hodnoty mají pružiny od Protlumu? Protlum je podle mě špička, ale dávat si je tam jen proto, že o tom nic nevím je stejně (ne)zodpovědný jako si je nechat namotat.

Pružinama se toho nedá zkazit zdaleka tolik jako tlumičema.
15:25:06
11.06.2009
Mirda
Zdar všichni, koukám, že se to tady pořádně rozjíždí. Muj názor je, když už se to předělává, tak i s domkama. Řezat pružiny a nebo si nechat udělat na zakázku "buhvíjaký" mi přijde jako nesmysl. Stejně to pak nefunguje, tak jak má. Doporučuji tam dát od Protlumu stavitelný, nebo sérijovky s předělanym domkem. Přecejenom je tam pružina od slaova pružit a né drncat na zkrácených zkroucených drátech.
10:31:46
11.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alda: A proč by to nefungovalo s 3 - 4 závitama? Ano změníš rapidně vlastnosti pružiny, bude to víc tuhé, ale tak vždycky je tady možnost si je nechat i udělat. Jak jinak by jsi to chtěl řešit Ty? Udělat to lůžko přivařené k ramenu níž a "tahat" ho po asfaltu? To snad ne...
07:59:54
11.06.2009
Eidy
-> Alda: Psal jsem o čárách, ne o čase 4

edit: A závitů vzadu mám asi 6. A to mám ještě tužší pružiny o 80%, ze sériový pružiny bych tam měl odhadem 7 závitů.
upraveno 1x, naposled 11.06.2009 08:02:49
00:42:44
11.06.2009
wlad
Hoši hoši. Nedělejte mi tady z toho bitvu o Británii. :)
00:42:18
11.06.2009
Alda
-> Eidy: Tady si nikdo nemyslí že nebude upravovat pružinu, ale nechat tak 3–4 závity, to nemúže fungovat. A docela by mě zajímalo těch tvých „pár čas na papíře s trojčlenkou“. Fotký máš pěkné, ale pružiny tam moc vidět nejsou.



-> Tuner#2: To mě zase podceňuješ pokud si myslíš že jsem tam cpal vlečkovou pružinu 1
11:30:43
10.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 10.06.09 11:26:36: Přesně tak jsem to pochopil i já. Ani jedno není možné brát jako chybu nápravy...
11:26:36
10.06.2009
Eidy
Já s touhle nápravou problém nemám (fotky u mě v kartě). Že budu muset pružiny upravit mi bylo jasný už z fotek. Stačí si hodit na papír několik čar, nějakou tu trojčlenku a zhruba vím o kolik bude potřeba pružinu zkrátit. Myslet si, že péro zůstane stejný je naivní.

Já domky neupravoval a přesto vše funguje jak má, takže nevím kde Alda hledá problém.

A abychom si tedy definitivně ujasnili důvod posuvu ramen - Závada nebyla v ramenech ani v držácích ale v laminátech, jak sám Wlad přiznal.
upraveno 1x, naposled 10.06.2009 11:59:06
10:51:25
10.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alda: A to je problém tu zadní pružinu zkrátit a nebo nechat udělat na zakázku kratší? Kdyby to bylo vyosené vůči domku, tak by to byla závada, ale to že tam někdo nacpe třeba vlečkovou pružinu a diví se že to je jako koza není vada nápravy. Je spousta možností jak pružiny na zadek řešit.
upraveno 1x, naposled 10.06.2009 10:52:06
23:57:09
09.06.2009
Alda
Dovolím si taky reagovat. Zadní nápravu jsem koupil od Molčana, se kterým jsem několikrát volal a do telefonu mi řekl, že jediné, co je třeba na erku předělat, jsou vnitřní držáky. O žádných jiných úpravách se nezmíníl, s pružinama mám stejnej problém, kdybych nevyřezal domky a neposunul to celé nahoru, tak to podle mě nikdy nebude fungovat. Pokud tedy někdo nezkousne 15cm mezeru mezi kolem a lemem. Toto mi přijde jako přinejmenším dost nesolidní, tím spíš, že nejsem manuálně ani materiálně na takové úrovni, abych kupoval za 7tis. zadní ramena, značku DD (dodělej doma..). Pokud tady Pisto píšeš, že dalších 10 lidí s tím problém nemělo, nebude od věci dát sem fotku, kde bude vidět jak to tam s tou pružinou mají.



A taky nechápu co máte proti tomu, že tady Mirda začal vyrábět zadní ramena. Je to podle mě uplně normální vyrábět o co je zájem. Já bych to dělal taky mít pro to podmínky. Na zadní rameno ti nikdo patent nedá, neni to žádnej vynález.
19:22:02
05.06.2009
wlad
Koukám že se tady strhla pěkná přestřelka. Absolutně odmítám, že bych od někoho něco kopíroval. Ramena dělá Mirda a má je moc pěkné. Držáky zadních brzdičů a úpravu kotoučů si vymyslí a udělá každý, kdo má alespoň trochu technického myšlení a přístup k technologiím. To samé je u toho držáku posilovače. Jestli jsem to od někoho zkopíroval tak je to AZNP...kouknu na fotku RS v dobový literatuře a když vím jak se věc dá vyrobit a relativně za pár korun pak nechápu proč bych ji měl někde kupovat.

Ohledně zástavby zadních ramen jsem dále pátral, abych tuhle "blbou" diskuzi ukončil a zjistil jsem následující. Posunutí o 40mm bzlo opravdu způsobeno blatníky ze starých forem o pana Krajanského. Z nějakého důvodu tamje střed kola o 40mm jinde. Z nových forem, které má teď už to vychází normálně. Druhý problém kterým je délka pružiny zůstává otevřem. Podle mě není možné použít sériovou délku pružiny aniž by auto vypadalo jak offroad. :) Obecně k věci autorských práv na nějaký díl, který byl někým vyvinut se to má tak, že v dnesní době je spousty a spousty firem s technologií o které se nám dřív ani nezdálo ( laser, cnc bendy, 5 osá centra) a tak má možnost každý dát vyrobit cokoli. Po morální stránce kopírování něčího nápadu není možná úplně košer, ale jak psal Jano ...takhle vzniká konkurence. :)
20:55:22
04.06.2009
Mirda
Ty držáky má posunutý, tak jak to má být, tam to jinak ani dát nejde.
20:48:33
04.06.2009
Eidy
-> pistaa: Jenže psal, že výkroje blatníků jsou o 40mm jinde a to je to co mu chybělo. Držáky v prahách se musí posunout, ale to je mnohem víc než 40mm takže???
upraveno 1x, naposled 04.06.2009 20:49:39
20:35:47
04.06.2009
pistaa
-> Eidy: on mysli ze uchyt "pozdlzneho ramena" nepasoval do origo diel po pozdlznom ramene ale musel to vystuzit a posunut dieru druheho uchytu dozadu, ale to je bezne pri montazi tej napravy ak to spravne chapem. otazka zne co si spravil inak ako 10ky tych co to maju a problem nemali.
14:13:26
04.06.2009
Eidy
wlad 17.02.09 16:24:26 napsal: pistaa: Jestli jsem to dobře pochopil a myslíš zadní nápravu tak jde o dvě věci. RS sada potažmo RS jako takový má trochu jiný rozvor. Zadní kolo je u něj podle blatníků asi o 40mm vzadějc. Druhý problém je v tom že pokud bych neupralil zadní domky tak by zadní pružiny museli mít cca 100mm délky. Na tyhle věci jsem se před nákupem ptal a prý je to všechno OK. Co se pozice kola týče Bohužel jsem uvěřil a už při instalaci jsem tak nějak doufal, že po geometrii to bude dobrý, ale nebylo musel jsem to znovu vykuchat a celou nápravu posunout o těch 40 dozadu.
Domky mi byli jasný hned jak byla náprava přiložená u auta. Kdybych se ho neptal tak si řeknu OK musím to všechno proměřit, ale já se zeptal a nebylo to nic platný.
Já si to udělám, ale vem si že si to koupí někdo, kdo manuálně moc nehoví a je v prdeli jak Baťa s dřevácima.

7


Tady bude zakopaný pes. Problém není v nápravě, ale v blatníkách. Na druhou stranu RS měla stejný rozvor jako sériová auta 2400mm, žadný že o 40mm delší, to je blbost. Otázka tedy zní, kdo špatně měřil?
Extreme Tyres