Škoda 130RS Škoda 130RS

komentáře | popis | fotky | zdrub | 04.09.17 22:12 | 119x v oblíbených
V roce 2000 jsme si domů přivezli skelet eRka, okruhový lamináty a to modrý původně na díly a kvůli papírům. Na stavbu nebyl čas a peníze,tak se dalo dohromady to modrý.
V roce 2002 jsme odvezli skelet na rozšíření a navaření vlečky k tátovýmu kamarádovy. Je klempíř a dělá veterány. Odtud skelet putoval domu do garáže a po volných chvilkách a stavu peněz se na něm dělalo, vlastně dělá. V lednu roku 2003 sem koupil papíry s motorem od kamaráda ( www.skoda110r.cz/article. php?id=192 ). Hodíl sem to do modrýho a papíry z něj si schoval na 130RS.Od teď žijou dvě eRka.
tak už se nám to rýsuje podvozej už komplet, už nam stačí natahet novou elektriku a vymislet usazení topení z lady a možná vyjedem!!!!!!!!!!!!

Kasle:
Okruhové lamináty Š130RS, výztuha mezi tlumiči v zadu, rozšířené podběhy, vystřižená příčka, náporák originál š130RS, výdech v kapotě z autobusu, trubky k chladiči taženy kabinou,stěrač byl posunut přesně uprostřed, původně měl bejt centrální, ale upustil sem od toho, nastžíknutá zevnitř modrou barvou

Podvozek:
Komplet Rapid, tlumiče, nápravy, brzdy, posilovač brzd
kompletně nastříknutá podlaha gumoasvaltem

Motor:
Zatím Favorit136 po Go,vačka z eRka, hliníková vana, olejové čerpadlo, vodní pumpa š130, leštěné výfuková potrubí a sací převařeno, karbec š136, převodovka Rapid

Dále je ve vývoji dle času a peněz.

6.9.2006 Tak se nám to nějak protáhlo :-( Do 30.8.2006 sem chtěl vyjet. No nic. Je už kompletně nově natažená elektrika, palubka je po renovaci a už v autě. Motor kompletně zapojen, akorát chyběj dvě propojky na vodu, aby moh vrčet. Momentálně mě brzdí chybějící přivaření B sloupků ke střeše, aby se tam moh naházet interiér. Nechal sem ušít novou střechu za pouhých 700,-.
Na to topení zatm kašlu, bude to bez něj a na lak nejsou prachy, tak aspon v základy.

2.11.2006
Autíčko se nám už rozjelo, a tim jsme zjistili nedostatky. Prdel je moc vysoko a lámou se poloosi, což jsme vyřešili vyhozením rapiďáckejch pružin a místo nich tam jsou péra ze 120. Zadek tim klesl zhruba o 100mm. Připravený motor z Fáčka nám jaksi nechodí (asi prasklá hlava), tak tam šel zatím 130Rapid. Momentálně nás brzdí finance na lak.

15.4.2007
Tak se nám konečně povedlo sehnat jednoho ochotnýho lakýrníka, co nám to udětá za málo peněz. Taky se nám podařilo sehnat skoro všechny finance. Tak by se to mohlo zas konečně hnout k provozu schopnému stavu.

29.5.2007
Povedlo se dokopat lakýrníka,aby s tim pohnul a přivez se domu aspoň zatim skelet a nějaký ty díly. Hned zejtra se vrhnem na čalounění a přípravu na zasklení. Akorát nevim čim slepit gumu kolem oken, mam ji totiž na metráž. Poraďte prosim.

3.6.2007
Tak už je komplet potaženej strop se slopkama. Hra na čalouníka mi dala zabrat. Dále tam je zadní skolo, ale potřeboval bych sehnat novou gumu, ta spuchřelá tomu nesluší :-( . Levé vyklápěcí okénko je na místě a mam tam skoro celé levé dveře již nastrojené, akorát se musej řádně seřídit skla a stahovačka.

10.6.2007
Je tam celej předek (Kapota, blatníky, čelo se světlama a spojler). Dále tam je levej zadní blatník, ale ten bohužel pude asi eště dolu a levý dveře mi nejdou nějak doštelovat. :-( Skoro se zdařila i instalace palubky,akorát nějaká ta žárovka nesvítí a dobyjení svítí pořát.

11.6.2007
Tak dnes jsme byli na projížďce po Kladně. Povedlo se tam dát všechna okna a sedačky. je ale velkej problém s napasovánim dveří a do nih skel se stahovačkama. Už jsem si omlátil sloupkem ve dveřích u řidiče střechu. Musí se to nějak pořešit, je to děs. Nemam přinejtovaný zámky zadní kapoty, tak docela při jízdě bouchá a je tam toho eště dost co dodělat. Nějakej ten tejden to bohužel eště potrvá. :-(

26.8.2007
Dlouho se tu moc neaktualizovalo. Ono vlastně nebylo o čem moc psát. Dal se částečně tapec,nějaký ty lišty,přinejtovaly se bezpečnostní zámky zadní kapoty, pupiky a mlhovka na zadní čelo, plácačky, zapojila nějaká ta elektryka, sehnal se novej originál volant, tripmástr halda, novej filtr. S těma pravejma dveřma jsem vcelku již spokojen s tim spasovánim,ale ty levý pořát nic.
Taky jsme již byli na třech srazech. Autí zatim funguje spolehlivě,akorát se ucpala triska na první komoře a odešel brzdovej válec, nikde netek, ale přesto se zavzdušnoval.

3.10.2007
Jak už jste si jistě mnozí všilmi tak máme nové kola. jsou to ATS 15 ve předu jsou 6 palcové a v zadu 7 palců. Gumy jsou 15*195/50 a 205/50. Na zimu planujeme opravu laku, postavit nový motor favorit 136, dodělat interiér a možná budou i dělítka.

4.10.2007
Tak máme autí prozatimně schované v garáži. Snad tam přečká v pořádku celou zimu.

27.4.2008
Přes zimu se opravil lak na přednim čele. Konečně se tam dal motor z rapida 136.Je na něm udělaná vodní pumpa a komplet nová hlava. Má to ale eště děcké nemoci.jako ucpávající se přívod paliva... První cesta byla rovnou na Běšiny. Docela sranda. Byl jsem tam v roli jen diváka. :-(

15.6.2008
Tak se stihly další dva srazy: Doksy a Panenskej týnec. Autí jede docela pěkně,ale kouří nám to. :-( V pátek 13 jsme přivezli nový kolečka,ale před panenčákem se už nestihly dát. Dle původního majitele to jsou ARC 13X7 ,ale neměřil jsem tu šířku. Jsou obuty do pneu Barum 185/6O , ale radši bych na nich viděl 195/55. Dnes se nám je povedlo dát zatim jen na zadek a vypadá to super. Konečně bez podložky.

3.8.2008
Tak na autě proběhly další změny a ůpravy. Konečně jsem udělal zadní plato, je z dřevotřísky, jsou v něm dva oválné reproduktory značky BOSCHMANN PR-9588bw, je na něm dvoucentymetrovej molitan a překrato černou koženkou,jako je v celém voze. K renru je audiokabel o pruněru2.5mm. Dále čalounim plechové kryty pod palubkou. Nově jsou nalakovány brzdiče a kotouče,nová manžeta na poloose, proběhli nějaké ty opravy a ůpravy na motoru. Z venší leštim hliníkové lyšty kolem oken, napasoval jsem i lišty na B sloupky, přitom proběhlo pasování zadních okýnek. Chystám se jet na HundertGang. Už je zaplacené startovné.

18.5.2009
Na autě neni vesměs nic nového. Jedou za čas ho jdem navštívit do garáže a lehce provětrat. Byli jsme snim na srazu v Běšinách.

28.10.2009
Koukám,že jsem sem dlouho nic nového nenapsal, tak se to teď budu snažit napravit.
Letos jsme s tímto vozem krom srazu v Běšinách najaře absolvovali závod do vrchu v Berouně, jeli udělat fotečku do kalendáře ŠKODAteam a zůčastnili HundrtGangu, kde jsme byli jako velká rodina se třemi vozy. Po zbytek roku stálo v garáži a pracovalo se na motoru. Blok je použitej z favorita co se dával do rapidu, klika je taky fáčko vyvážená dohromady se odlehčeným setrvákem a odlehčenou řemenicí. Vačka je tam 280/280 Hlava je felica mpi komplet vyleštěno, zvětšený kanály a snížená. Dnes se to konečně povedlo naladit tak,že jsem s tim spokojenej. Karbec byl použit WEBER z nějakého fiata komplet mechanickej, i s otvíránim druhé klapky. Momentálně se řeší vejfuk a bude se schánět rampa na světla a filtr na karbec. Jako takovou odměnu jsme si po vykonané práci dali projíždku s kamarádem. Jemu to jede o malounko lépe.

1.6.2010
Stále se ladí motor. :-( Neni to pořád ono. Byli jsme najaře testovat v mostě na okruhu a uvařili jsme to po 10kolech. Muselo se dělat těsnění pod hlavou. Taky nám schořely svíčky. Dal se novej vejfuk,je to celoantikoro,ale cestou na běšiny a zpět se ten tlumyč rozsipal, tak se bude opravovat,nebo dávat novej. Taky máme ušitý nový čalounění předních podběhu,ale neni zatim nalepeno.

29.7.2010
Za poslední tři měsíce se na autě udělaly malé změny. Dočalouňuje se interier, koupil se černej navijecí tříbodovej pás pro řidiče. Vejfuk byl vytlumen skelnou vatou a opět zavařen. Do motoru byly dány nové svíčky BOSCH PLATINUM fr 5 dp. Ty docela držej a neupalujou se. Z rozdělovače byl odpojen podtlak a do karbecu byly namontovány větší trisky. momentálně jsem z motorem spokojen, akorád odstranim unik paliva z karbecu a musí se udělat filtrbox.
Autem jsme se byli zučastnit HUNDRTGANGU v Poděbradech, kde jsme vyhráli sprint nad 1200.

22.8. jsem si pučil autí na autoslalom v Milovicích na letišti. Pěkně jsem si tam zařádil.

28.8.2010 mezinárodní sraz vozů Škoda 110R v Náchodě jsme si nemohli nechat ujít. Vzali jsme sebou vše co jelo, takže jsme do celkového počtu vozu přispěli dvěma kousky.

7.11.2010 dnes jsem jel otestovat auto na Mostecký okruh, musím říct že to bylo pěkné svezení.

13.-14.11 2010 se uskutečnil 1.ročník Historic Rallye Berounka za účasti 62 posádek. Na této zatím ojedinělé soutěži jsme se také svezli. V silné konkurenci jsme obsadili vynikající 4. místo absolutně a zvítězili ve své třídě speciály do 1600cm3. Toto výtězství bylo vykopeno upadlím výfukem prasklím spojlerem a tunou bahna.

16.11.2010 Jsme auto pořádně umyli a zazimovali. Přez zimu musíme opravit spojler, výfuk, možná už vymyslíme nejaké to topení, přední plácačky a chtělo by to pořádný podvozek.

9.7.2011 Spojler byl konečně opraven ale letošní sezonu asi vynecháme.

24.3.2012 Tak jsem dali dohromady auto a vyrazili jsme do Mostu na okruh.

13.6.2017 Po delší odmlce připíšu nějaké aktuality. Koukám že jsem sem nenapsal už nic pět let. S autem se stále jezdilo a dolstalo i cena na škodahomu. Při používání došlo i nějaké drobné šrámy, to když se tatínek nevešel do garáže, ale už je opraveno. Momentálně se namontovalo topení ze stodvacítky a zvětšila se palivová nadrž. Proběhla i oprava přední nápravy.

Škoda 130RS - komentáře:

06:51:15
13.08.2017
mira76

souhlas s Eidym.
V černém to víc pasuje k modré..........
12:28:19
12.08.2017
Eidy

V tý černý jsou nárazníky mnohem lepší ;)
08:12:03
12.08.2017
kraska98

Ten zadní nárazník tomu i sluší.Ale přední je jak pěst na oko.Zasraní orgáni...
00:13:36
13.06.2017
Eidy

No, je to takový divný. Důvody chápu ale nelíbí se mi to.
17:45:46
10.04.2015
MajoLR

Krasavica...15 156 4
13:58:20
31.03.2012
spyker

kamarád by se chtěl zeptat jestli nemáš video z Mostu, prej dostal smyk a ty potom taky...
23:03:05
20.08.2011
sikula

-> ZdrubT: škoda, mohli by jste aspon dorazit na autodrom, co se jinak opravuje na motoru?
09:43:08
13.07.2011
ZdrubT

-> sikula: dík. Letos na ni neni čas. Asi ani navyjede z garáže.
20:05:12
12.07.2011
sikula

Moc hezká práce.
17:43:02
19.01.2011
Eidy

-> ZdrubT: Chvíli mi dneska trvalo, než mi došlo kam tě zařadit. Ale tvůj winterkár je úžasnej. Takovej stylovej. Možná bys mu mohl věnovat jednu fotku tady :)
11:34:57
15.12.2010
jango

nádherný
21:18:52
29.08.2010
m8rinek

20:46:13
29.08.2010
zidlik

-> ZdrubT: kdepak byl sraz??...já si včera sedim na zápraží na chalupě(obec borová) a popíjim pivo a kolem projíždělo jedno erko za druhym 9
11:50:11
29.01.2010
ZdrubT

Autíčko bude vytištěno ve fotokatalohu 110R www.skoda110r.com/kniznic a.php?info=389 Huráá
00:27:28
21.05.2009
Rapid

Ta dvoustovka v pozadi na fotce z berounskyho kopce je neskutecna placka, super :)
01:08:03
09.12.2008
marty110r

Ahoj šťastný majiteli :-) ,
vozu š110R coupé

Dovoluji si Tě informovat o tom,
že u příležitosti blížícího se 40. výročí zahájení výroby tohoto již legendárního
sportovního automobilu, vzniká ojedinělý knižní projekt mapující jeho historii, od počátků výroby až po současnost.

Hlavní součástí knihy bude unikátní katalog fotografií všech do dnešních dnů dochovaných vozů, který bohužel nebude kompletní bez snímků Tvého exempláře.

Proto si Tě tímto, jako autor projektu a zástupce skupiny obdivovatelů vozu š110R dovoluji požádat o pomoc a spolupráci.

Veškeré informace získáš na:

Internetu:
WWW.SKODA110R.COM

Telefonu:
605 709 697

Emailu:
martysulc@seznam.cz

Adrese:
Martin ŠULC
Postoloprtská 214
Staňkovice
439 49
ČR
V elektronické verzi Fotokatalogu je již registrováno 90 eRek:

www.skoda110r.com/kniznic a.php?kat=0&page=& order=1

Prosím i o pomoc s distribucí informačního letáčku eRkařům ve Tvém okolí :

www.skoda110r.com/downloa d.php?soubor=15

Pokud máte někdo možnost projekt nějak mediálně zviditelnit, udělejte to prosím

S pozdravem

“ eRkům ZDAR ”

Marty110r - Martin ŠULC
12:46:42
14.09.2008
CHLUP

zravim pane koukal jsme na to na machaci a fakt pekne provedeny aticko drzim palce v dalsich praci4
Extreme Tyres