Kanky / 130 RS Kanky / 130 RS

komentáře | popis | fotky | Kanky | 21.06.20 07:50 | 26x v oblíbených
V roce 2008 jsme se s tátou rozhodli, že postavíme repliku stotřicítky. Tehdy jsme od toho ještě upustili ale o rok později už ne. Táta se zmínil před jedním známým jestli neví o nějakém erku a on na to že má kastli. Jeli jsme se tedy na ní podívat a koupili jí. Byl to spíš vrak, jen kastle bez motoru, převodovky, skel a interiéru, pouze s emkovými nápravami a bez kol. Říkali jsme si ideální pro naše účely. Později jsme litovali že jsme nekoupili kompletní auto, protože jsme museli shánět kdejaký šroubek. Auto už bylo v minulosti vyvařováno a nejspíš si mysleli že vyrábí obrněnce - někdy dva i tři plechy na sobě :-) Takže jsem to všechno vyřezal a dělal znovu. Stavba trvala s roční přestávkou 5 let a několikrát jsme chtěli skončit ale nakonec jsme to dodělali. Znovu už bych do toho nešel :-) Původní záměr byl vytvořit stotřicítku jen na oko a jezdit s ní v provozu, postupem času po shlédnutí projektů jiných kluků na internetu a v duchu hesla dohnat a předehnat :-) jsme se do toho zakousli poněkud více. Ještě dnes mi zní v uších hláška mého strýce: Skončíte bez peněz a v blázinci :-) Myslím že nebyl daleko od pravdy :-)

Karoserie:
Skelet kompletně obroušený a všechny zkorodované části vyřezány a udělány nové
Laminátová sada p. Krajanský: Přední blatníky, zadní blatníky okruh, přední kapota, zadní kapota, vnější pláště dveří, přední spojler rallye.
Panel střechy a přední čelo laminát p. Prášek, zadní čelo plech
Zvětšená palivová nádrž RS asi 58 l p. Vostrý
Náporový chladič RS, trubky hliníkové
Hliníková stěna za chladičem
Přední a zadní okno skleněné, boční makrolon, ve dveřích šoupačky
Světelná rampa dle RS, světla Wesem kryty Hella
Uzávěry vpředu Massag, vzadu OMP
Přední světla, blinkry, zadní světla vše nové
Zrcátka Beskyd sport

Interiér:
Ochranný rám dle RS, vpředu trubky 25 mm, vzadu 38 mm, koupeno naohýbané od p. Vostrého
Sedadla anatomické skořepiny
Tříbodové bezpečnostní pásy OMP
Odpojovač elektriky
Přístrojovka upravena dle RS
Volant Kolínská nástrojárna
Hasicí přístroj 2 kg

Motor:
Favorit 136 po GO objem 1289 ccm
Vačka 280 Krejbich
Hlava snížená o 0,8 mm, obrobené kanály
Karburátory 2 x Weber 40 DCOE
Vzduchové filtry molitan Speedpro
Odlehčený setrvačník a řemenice kliky
Výfukové svody 4 - 1 Grabiec
Tlumič výfuku Hlušička
Benzínová pumpa Facet
Tvrdé silentbloky

Převodovka:
Sériová pětistupňová na suché poloosy stálý převod 3,9
Horní uložení

Podvozek:
Kola dělítka hliník p. Dusík vpředu 7 x 13, vzadu 9 x 13, pneu avon vpředu se vzorkem 7 x 13, vzadu slick 9 x 13
Přední náprava po GO typ M s hřebenovým řízením
Pružiny 220 mm, ještě mírně zkráceny
Tlumiče Š 120 sériové
Dlouhé kolové svorníky

Zadní ramena p. Vostrý
Pružiny asi Š 120 zkracované, délku už nevím
Tlumiče Š 120 sériové
Vzadu rozšiřovací podložky 25 mm

Brzdy:
Vpředu čtyřpístky Š 130
Vzadu bubnové
Posilovač brzd Š 130

Technická data:
Předpokládaný výkon motoru 100 koní
Hmotnost nevím, kola jsou docela těžká ale jinak to bude lehký :-)


Kanky / 130 RS - komentáře:

07:23:01
03.03.2020
Kanky
-> MajoLR: Děkuji moc 4
20:17:47
28.02.2020
MajoLR
Krásny kúsok...2 156 171
20:47:03
19.02.2020
Kanky
-> k.jarek: To není špatný nápad s tou nádobou, vím že se to dříve používalo. Tak když se ten filtřík ucpe dáme nádobu.
10:43:31
19.02.2020
k.jarek
-> Kanky: Díky za doplnění popisu4 Jen ze zvědavosti. Nebude sa ten "hříbek" na odvětrávání ucpávat? Osobně bych to řešil odvodem do sběrné nádoby, ale pokud ten filtr nemůže časem způsobit problémy, tož proč ne6
07:03:32
19.02.2020
Kanky
-> Eidy: -> k.jarek: Díky moc, vše doplním 4
20:45:01
18.02.2020
k.jarek
Libovka4 Jinak jako Eidy...
20:32:07
18.02.2020
Eidy
-> Kanky: No teda, to je krasavice. Prosím o více fotek a popis.
19:42:00
18.02.2020
Kanky
-> MVM: Díky, jsem rád že se líbí 4
19:14:23
18.02.2020
MVM
2 Jejda sakryš krasavice ...
Extreme Tyres