-> Luky 16.02.18 10:01:33: Já se toho už nebojím - registr je "pročištěn" a kvůli těm pár promile původních SPZ novou vyhlášku dělat už nebudou...
...leda, že by někdo chtěl řešit "duplicitu" SPZ například stejné znaky na různých typech SPZ - už tu tuším proběhl případ, kdy někomu přišlo předvolání k "podání vysvětlení" z automatického systému, který nerozlišil černobílou SPZ od černožluté, nebo žlutomodré. Ale kolik takových duplicitních značek ještě bude? Fakt je to spíš rarita a zrnko písku v poušti...
...a v digitalizované podobě registru by tyto případy šly velmi snadno řešit i individuálně (třeba při převodu vozidla s duplicitními značkami na to systém upozorní a vydají značky nové...)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Erka je vyrobená v roku 1973, bolo to prvé auto môjho otca. Celý život ho sprevádzalo a absolvovalo s ním niekoľko jázd po Európe. Po čase sa však na aute začal podpisovať čas a s rokmi pribúdali aj nové diery. Napriek tomu, že ho mnohí presviedčali nech sa auta zbaví, on si ho stále nechával aj keď v jeho garáži pribúdali a ubúdali iné autá. Auto prešlo veľkou opravou v roku 1999 kedy bolo prakticky celé vyvarené a poskladané z nových dielov. Renovácia prebiehala do roku 2001. Problém však bol vo voľbe farby, ktorá sa zmenila z pôvodnej jarnej zelenej na ... posúďte sami .. Okrem toho časom začala blednúť. Do budúcna sa stále počítalo s tým, že auto dostane nový lak no každým rokom sa to odkladalo a nanešťastie sa môjmu otcovi začal zhoršovať zdravotný stav. Stalo sa to, že nás otec v lete 2016 opustil a ako spomienka na neho mi ostala práve táto Erka. Preto som sa v jeseň 2016 rozhodol, že skúsim autu vdýchnuť nový život a začal som zháňať diely a všetky potrebné informácie, ktoré k takej renovácií treba.
S príchodom prvých teplejších dní som začal s rozoberaním a zisťovaním celkového stavu karosérie. Na moje prekvapenie som zistil, že podlaha nemá žiadne diery a najviac zasiahnutým miestom koróziou boli dvere a prah na šoférovej strane čo znamenalo minimum vyvárania (v porovnaní s Erkami, s ktorými som sa už stretol). V podstate po odstrojení celej kasne a vyvarení zasiahnutých miest nasledovalo nekonečné brúsenie, gitovanie a zase brúsenie a celková príprava na nový lak. V auguste 2017 sme sa konečne dočkali nového laku a začala tá zaujímavejšia časť a to skladanie.
Na konci augusta auto úspešne absolvovalo STK a po približne 2 rokoch som s ním mohol konečne vyraziť na cesty :) Po asi mesiaci auto dostalo nové kolesá loukote. Do budúcna sú naplánované generálky motora, prednej a zadnej nápravy, ktoré však nie sú úplnou nutnosťou.
26.11.2018
Na konci sezóny tu zhrniem menšie zmeny, ktoré sa udiali v tomto roku.
- auto dostalo nové späťáky Beskydsport v čiernej farbe
- zo zadnej časti zmizlo ťažné
- staré zásterky boli nahradené novými
- plastová hmlovka bola vymenená za chrómovanú
S príchodom prvých teplejších dní som začal s rozoberaním a zisťovaním celkového stavu karosérie. Na moje prekvapenie som zistil, že podlaha nemá žiadne diery a najviac zasiahnutým miestom koróziou boli dvere a prah na šoférovej strane čo znamenalo minimum vyvárania (v porovnaní s Erkami, s ktorými som sa už stretol). V podstate po odstrojení celej kasne a vyvarení zasiahnutých miest nasledovalo nekonečné brúsenie, gitovanie a zase brúsenie a celková príprava na nový lak. V auguste 2017 sme sa konečne dočkali nového laku a začala tá zaujímavejšia časť a to skladanie.
Na konci augusta auto úspešne absolvovalo STK a po približne 2 rokoch som s ním mohol konečne vyraziť na cesty :) Po asi mesiaci auto dostalo nové kolesá loukote. Do budúcna sú naplánované generálky motora, prednej a zadnej nápravy, ktoré však nie sú úplnou nutnosťou.
26.11.2018
Na konci sezóny tu zhrniem menšie zmeny, ktoré sa udiali v tomto roku.
- auto dostalo nové späťáky Beskydsport v čiernej farbe
- zo zadnej časti zmizlo ťažné
- staré zásterky boli nahradené novými
- plastová hmlovka bola vymenená za chrómovanú
Škoda 110R Limetka - komentáře:
10:12:14
16.02.2018
16.02.2018
Bukaj
10:01:33
16.02.2018
16.02.2018
Luky
-> Bukaj 16.02.18 01:15:48: jen otázka času, obávám se...
01:33:21
16.02.2018
16.02.2018
Jozka
-> Michal_110R: Jo, jo, důvod výměny je jasnej, nejasný jsou pohnutky, který k němu vedly - a můžou mít i jistý racionální jádro, který naznačuje -> Bukaj:
01:15:48
16.02.2018
16.02.2018
Bukaj
-> Michal_110R: Jasně, tato informace tu proběhla, ale každopádně to byla pitomost. Na druhou stranu se tím poměrně elegantně vyřešila čistka registru (to, co u nás proběhlo teprve před pár lety). Nicméně jsem rád, že u nás jsou stále platné původní SPZ...
01:10:33
16.02.2018
16.02.2018
Michal_110R
-> Jozka: U nás prebiehala celoplošne výmena starých, československých značiek v roku 2004 - kto si značky nevymenil, automaticky mu auto vyradili z evidencie ... Tu prikladám krátke info: Tabuľka s evidenčným číslom nahrádza staršie tabuľky so štátnou poznávacou značkou (ŠPZ). ŠPZ boli vydávané do 1. apríla 1997, po tomto období sú vydávané len tabuľky s EČV. ŠPZ boli platné do 31. decembra 2004. Vozidlo so starou ŠPZ po tomto termíne polícia vyradila z evidencie motorových vozidiel a nesmie jazdiť po verejných komunikáciách. Výmena ŠPZ za EČV sa vykonávala na okresných dopravných inšpektorátoch.
00:43:33
16.02.2018
16.02.2018
Jozka
-> Michal_110R: Nestudoval jsem, jak tohle upravujou mezinárodní dohody, ale vzhledem k tomu, že Britové, Holanďani, Belgičani a vůbec celá Evropa kromě bývalých východních Němců dodnes jezdí sem tam na původních registračních ne-EU značkách, doplněných o mezinárodní "oválek" (a CZ auta dtto), tak ta plošná výměna patrně úplně nutná nebyla .
Ale třeba to takhle dohodli Mečiar s Klausem..
Ale třeba to takhle dohodli Mečiar s Klausem..
00:26:26
16.02.2018
16.02.2018
Michal_110R
-> Nwkt: Nie je to haluzovina, práve preto boli pôvodné značky vymenené ako tu písal Nostalgik, okrem toho sa s autom jazdievalo aj do zahraničia a preto sa značky museli vymeniť
23:34:54
15.02.2018
15.02.2018
Nwkt
-> Nostalgik: Pěkná haluzovina
23:34:36
15.02.2018
15.02.2018
Nostalgik
Krásne auto a zvlášť ma teší, že sa opäť jedná o rodinné auto. Prajem veľa štastných kilometrov a dúfam že sa tento rok uvidíme na nejakom zraze.
23:32:49
15.02.2018
15.02.2018
Nostalgik
-> Peca: u nás sa museli pôvodné komunistické SPZ po vstupe do EU povinne vymeniť.
19:46:49
15.02.2018
15.02.2018
MVM
Tažný pryč .. Jinak moc pěkné
13:31:34
15.02.2018
15.02.2018
squalo
Pekne erko, ale to tazne by som ja osobne dal prec, na tak krasne kupe sa to nehodi
13:16:07
15.02.2018
15.02.2018
Peca
Pokud bylo celou dobu v rodině, škoda že nešlo zachovat i původní SPZ... Moc pěkné a s loukotěmi to opravdu vynikne
20:05:26
12.02.2018
12.02.2018
Radza
Krásná práce
10:58:46
11.02.2018
11.02.2018
Danster
Pěkný erko a je fajn, že zůstalo celou dobu v rodině.
23:26:45
10.02.2018
10.02.2018
Jozka
Pěkný auto, příběh i výhled z dílny..
23:19:17
10.02.2018
10.02.2018
Felinka 1.3mpi
pěknej kousek,ty loukotě mu slušej...
23:14:48
10.02.2018
10.02.2018
Pavell
Krásný erko
23:10:45
10.02.2018
10.02.2018
Michal_110R
-> Tomaso435: Ja som sa tiež obával toho čo ma bude čakať, ale na moje prekvapenie bola predchádzajúca renovácia spravená veľmi kvalitne až na samotný lak
21:50:45
10.02.2018
10.02.2018
Tomaso435
na první pohled nevypadá hrozně, ale kdo ví co se pod barvou skrývá co ?
a už je tu víc fotek :-)))
a už je tu víc fotek :-)))