Dragon / 120GLS Dragon / 120GLS "Bobík" - PRODÁNO

komentáře | popis | fotky | dragon_cb_cz | 22.11.14 18:50 | 33x v oblíbených
Co se děje:

- 22.11.2014 - Naposledy dotankováno, společný nájezd kilometrů zaokrouhlen na 10 tisíc, domontovaný Gardí sedačky i dozadu abych měl původní sadu komplet schovanou, vykydanej kufr a vůbec celý auto od všech těch "nezbytností" co jsem tam vozil.... a předáno novému majiteli. Snad mu bude sloužit stejně věrně jako mě.

- 10.8.2014 - Po strašlivě dlouhé době byl čas něco udělat na autech, takže dneska GLSa dostala výměnu oleje včetně filtru ZTS Třemošnice, přetěsněné boční víčko a novou AC pumpu. Tak snad bude dál věrně sloužit a hlavně už nebudu muset pokaždý čerpat páčkou jak blbec...

- 20.4.2014 - Při přezouvání byl stav manžety pravého kuláku shledán neúnosným, dnes výměna.

- 14.4.2014 - Nic moc se neděje, celou zimu spolehlivě sloužila :) Dnes přezuto ze zimních na "celoroční" Debica Navigator.

--- 2014 ---

- 13.11.2013 - Přezuto na zimáky, vytažená z hangáru a vrací se do aktivní služby :)

- 8.11.2013 - Hotová i levá strana, teď už to jen musí zaschnout.

- 1.11.2013 - Dokončeno ošetření spodku na pravé straně.

- 30.10.2013 - Zpátky vrácená přihrádka na tunel (s manžetama to byl boj), čistí a ošetřuje se dál, pravý podběh skoro hotov.

- 27.10.2013 - Začínají přípravy na zimu, vyčištění a ošetření levého zadního podběhu a navazující půlky prahu... jde to pomalu :/ A taky se na svoje místo vrátila GL polička.

- 13-14.9.2013 - Jičínské eRekce 2013, máme za sebou první sraz, najeto skoro 400km a seznam výhrad k autu se zase o něco ztenčil, věcí co mě štvou rychle ubývá - do zimního spánku to možná stihnu vyřešit :)

- 12.9.2013 - Výměna hlavního spojkového válce za nový Fragokov, výměna brzdovky ve spojkovém a předním brzdovém okruhu (zadek už se nestihl). Tak snad ty eRekce zvládeme.

- 10.9.2013 - Topení už sice neteče, zato hlavní spojkovej válec ano... kurva!

- 8.9.2013 - Rozborka topení, výměna kohoutu, kuželového těsnění, přívodní a odvzdušňovací hadice a odvodního kolínka, průplach radiátoru, vyčištění tělěsa, přimazání motorku. Nová spojovací hadička u vodní pumpy. Rovnou nový Fridex, když už to bylo vypuštěné - nikde snad nic neteče... ufff. Opět díky Bukajovi za pomoc.

- 7.7.2013 - Seřízení ventilových vůli, přetěsněné ventilové víko, nové svíčky NGK BP6HS.

- 15.6.2013 - Z plánované výměny topení nakonec sešlo, místo toho proběhla neplánovaná oprava brzdy v pravém zadním kole - zarezlo prasátko a kolo přibržďovalo, buben byl hezky fialový... Vyčištěno, nové prase, odvzdušněno, už to běhá parádně.

- 8.5.2013 - Výměna rozvodů a rozdělovače, lehká dekarbonizace vnitřku motoru, vyčištění prsíček rozvodů a vany z venku - thx Bukaj za pomoc ;)

- 14.4.2013 - Výměna termostatu za nový Wahler, o 180 stupňů otočený plech pod karbem (konečně nic neblokuje druhý stupeň) a karburátor zpátky. Jízdní projev pořád praktick totožný jako předtím...

- 13.4.2013 - Shodil jsem karburátor, srovnal jsem přírubu a v rámci možností i víko.

- 12.4.2013 - STK na dva roky, auto může konečně začít pořádně sloužit.

- 2.4.2013 - Po urputném boji pořádně promazané svisláky, řízení už se hýbe zlehka. Když už byly shozený kola, tak jsem zkontroloval destičky, kotouče a pohyblivost pístků brzdičů - vše OK. Auto zpátky do garáže a do technické asi bude odpočívat.

- 1.4.2013 - Výměna posilovače za funkční kus a taky vzduchového filtru, už to přede o poznání hezčeji, první pořádná testovací projížďka - jak jinak než pro pivo ;) Výfuk bublá hezky, brzdy brzdí, motor jede hezky na to že ho táhne jen první stupeň karbu... Začínám z toho auta mít čím dál lepší pocit.

- 31.3.2013 - Po urputném boji namontován nový výfuk Ronelt, hladina hluku šla dolu dost výrazně. Pěkně jsem u toho promrznul (sněžilo a sněžilo), tak pokud to ustojím ve zdraví tak se zítra pustím do toho posilovače.

- 30.3.2013 - Auto vytažené z garáže, nahozené propagandistické rámečky SPZ a nové značky, projížďka asi 30km.

- 27.3.2013 - Pojistka sjednaná, takže výlet na registr vozidel, trochu úsměvů a nakonec auto přepsané prakticky bez čekání i když tam čekalo asi 170 lidí (dle internetu) - a jako bonus navrch zapsaný liťáky a alternativní rozměry pneu. Je moje *1*

- 6.3.2013 - Zmíněná osoba mi volá, že je vše připraveno, auto v odhlášce na mě.

- 5.3.2013 - Výlet Praha -> České Budějovice -> Borovany, vyzvednutí auta v garáži předchozí majitelky, v ČB přezutí přední nápravy na legální rozměr kol, evidenčka, auto zase zpátky do garáže, předat doklady osobě oplývající ZTP a zpátky do Prahy.



Model: Škoda 120GLS

Rok výroby: 1984

Barva: To samé co moje 120L: továrna tvrdí, že tabáková - najdou se i jedinci, kteří volí jiná přirovnání ;)



Auto jsem zahlédl na jaře roku 2012 v Českých Budějovicích na ulici a vzhledem k lehké úchylce na tuhle barvu nechal lístek za stěračem. Následně když jsem byl asi dva měsíce poté na dovolené v Norsku, tak mi volala majitelka... No, trvalo to dlouho, ale nakonec jsme se tuším v září sešli, auto jsem prohlédl, projel, nafotil, strašně dlouho váhal a nakonec řekl "ne" a nabídnul ho tady na virtu. Pár lidí projevilo vlažný zájem, nikdo ho ale nakonec nevzal a když nám teď ruší triky se ZTP, tak jsem ho prostě musel vzít já.... šťastná sedmička v mojí stáji.



Stav je patrný z fotek, má svoje mouchy, ale co... líbila se mi. Kastle velice solidní, s lakem je to horší. Nápravy dobré, řízení horší. Převodovka bez výhrad. Motor je velká neznámá. Interiér pěkný.



Stav po koupi a krátkodobé plány:

- HOTOVO - Řízení je tuhé, volant se nevrací - takže pořádná dávka vazelíny do svisláků je nutnost a pak se uvidí.

- HOTOVO - Výfuk je shnilý a děravý, takže dostane nový "hasičák" od Roneltu.

- HOTOVO - Posilovač neposiluje - zato já musím posilovat nohu při brždění, což je nežádoucí - vyměnit.

- HOTOVO - Interiér chce trochu vykydat (byl to spotřebák) - ale jinak je pod potahy a hezky zachovalý.

- HOTOVO - Tohle všechno je potřeba stihnout do 15.4. kdy končí technická... bude sranda *1*

- HOTOVO - Nefunkční druhý stupeň karburátoru (ani se nehne), takže zkusit nějak rozhýbat.

- Letos asi do prvního sněhu bude sloužit jako druhý spotřebák, pak se uvidí.



Dlouhodobější plány:

- Motor nijak zázračně netáhne a údajně snad bere olej, ale volnoběh má docela hezký.... Takže pořádně seřídit a pak sledovat spotřebu oleje. Pokud bude potřeba, bude generálka - dílů je dost.
HOTOVO: vyměněné rozvody, jiný rozdělovač, karburátor má srovnanou přírubu i víko.

- Přední maska by měla být s tvarovými světly - sehnat, vyměnit.

- HOTOVO - Někudy lehce teče ke spolujezdci pod nohy, bude třeba řešit.
Zjištěn zdroj vody - teče z topení, takže bude nutná výměna hadic a možná radiátoru - Vyřešno výměnou kohotou a těsnění

- Čelní sklo má malý ťukanec a je dost poškrábané - časem vyměnit.

- Lak je kapitola sama pro sebe, má dost hnusných oprav. Krátkodobě poslouží, dlouhodobě bude nutný celolak.

- No a postupně to zušlechtit... když je to Grand de Luxe Super :)

Dragon / 120GLS "Bobík" - PRODÁNO - komentáře:

15:48:02
27.04.2014
dragon_cb_cz
Tak dneska menší počítání - dlouhodobější spotřeba (od začátku roku) 7.24 litru na 100km, od přezutí kol (ale tam je to zatížený velkou chybou) dokonce 6.56 litr na 100km... na to, že většinu času crcá po Praze a že jí ve snaze rozdejchat motor dávám docela čočku to je myslím fajn 5
12:37:48
06.02.2014
dragon_cb_cz
-> David.: Jj, mám kdyžtak funglovku, ale zatím jsem to neřešil, na spotřební ježdění netřeba, ještě se s tím jebat a riskovat že mi praskne štít....
12:32:24
06.02.2014
David.
-> dragon_cb_cz 06.02.14 12:30:21: tak to jo, přišlo mi to právě divný, ale vidím teď už že zbytek přístrojovky má antireflexní skla takže tacho není původní
12:30:21
06.02.2014
dragon_cb_cz
-> David.: Jo jo, ale původní jsem našel v kufru... nejspíš odešlo právě to denní počítadlo, tak tam vrzli co jim přišlo pod ruku...
12:27:54
06.02.2014
David.
-> dragon_cb_cz: ty máš v GLSu tachometr bez denního počítadla?
00:20:23
19.12.2013
dragon_cb_cz
-> šadesa: To já na ní až tak moc nemakal, není čas... v součtu s ostatníma škodovkama to bude nějakejch 6 tisíc km, to celkem ujde. Ale mohlo to bejt lepší.
18:07:29
18.12.2013
šadesa
to je ještě dobrý ja letos najezdil jen 3000 km holt se na ní víc makalo než jezdilo3
17:55:46
07.12.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Jméno ještě od původní majitelky, tak jsem se rozhodl že v 29ti už je na změnu jména moc starej 4



Jinak nemyslím si, že je to rozdíl eMko-užovka, to spíš bude tím, že nemáš dostatečný vzorek abys sestavil průkaznou statistiku. Teda, pokud neměly první užovky ještě krátkej stálej převod? Třeba naše 105ka rok 88 lítala krásně (líp než GLSa), dědovo 120L taky jezdila super (a i na konci kdy už jí nefungoval druhej stupeň karbu to pořád šlo - jezdila cca stejně jako GLSa teď 8



Fakt bych to rád vyřešil, přibrždovat už by neměla (na řešení toho přibrždujícího zadního kola si určitě vzpomínáš), rozvody jsou hotový... Momentální seznam možných a dosud nevyzkoušených příčin:

- špatně seřízený předstih (to by padalo na tvojí hlavu 1 )

- cívka, kabely

- už trochu zoufalství: ten altík

- a nebo karburátor vyžaduje větší pozornost než srovna víko a přírubu. Chtělo by to ozkoušet s jiným kusem...
10:57:02
07.12.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz: ...že se rozhejbe, nebo zadře1

Díky odkazu ve fóru jsem objevil Tvou kartu auta, proč mu říkáš Bobík? Že by stovka byl Mišpulín, MB Fifinka a Rko Pinďa? 3

Jinak obecně mám zkušenost, že Mkový motory jsou línější, než užovkový stejného obsahu a moc to nespraví ani jinej karbec. Čím je to daný, to netuším...8 Opravdu dost závisí na tom, jak je to zajeté, ale třeba dědova 105L 1982 byla zajetá dědkostylem a když se mi dostala po roku 2000 do rukou, tak to byla bída (byl jsem zvyklej na stodvacítky, tak jsem se skoro smířil, že je to prostě "slabá stopětka") a při postupných opravách jsem zjistil, že byly v háji zadní brzdy - obložení nasáklé brzdovkou, přidřená prasata a přetažený lanovody (auto pravidelně servisováno v autorizáku v Lounech), takže to furt přibržďovalo. Po generálce brzd ta stopěťa jela líp, než naše M1 120L. 4
09:12:16
06.12.2013
dragon_cb_cz
-> minno: -> Jozka: To má i 120ka povoleno skoro litr na tisíc, v normě to sice je, ale jak všichni víme, normální úplně ne. Ale on z toho ten olej fakt spíš chcal než aby ho to žralo, za jízdy to nehulí, jen po startu trochu, co steklo přes ventily.



-> Jozka: No jedno šetřící opatření tam bylo - byl o 180° otočenej plech pod karburátorem, takže blokoval ovládání druhého stupně. Na to když jsem přišel tak jsem se radoval, jak to mám snadno vyřešené - a prdlajs, jel jsem to projet a vůbec to nebylo poznat že najednou druhej stupeň funguje (a skutečně funguje, alespoň na stojícím autě když ho protůruju na plnej knedlík tak otevře). Napadlo mě jestli dlouhou neaktivitou druhýho stupně nemohlo dojít k tomu, že by se v něm něco ucpalo, ale jelikož se klapka otvírá, tak benzín i do druhýho stupně jít musí, jinak by to po jejím otevření brutálně zchudlo a začalo kuckat ne?



Zkusím ještě vyměnit cívku, altík, kabely a případně na zkoušku dám LSovej EDSR co je na motoru v Rapidu. Když nic z toho nepomůže, tak se asi smířím s tím, že je to mizerně zajetý a budu mu holt dávat čočku a budu doufat, že se rozhejbe.
08:42:35
06.12.2013
minno
-> Jozka: neviem ako oktávka, ale minule som čítal príručku k favoritu a je tam uvedené že motor môže mať spotrebu až do 1 l / 1000 km, napríklad pri náročnej prevádzke často len po meste a podobne.
07:58:19
06.12.2013
Jozka
-> dragon_cb_cz: To by měl být motor v nejlepší formě.. a spotřebe oleje ok - 0.7/1000 km nemá náhodou i Oktávka? Třeba z flekouše, kterej má motor taky ještě docela čilej, odsmrdí v létě po 130 km jízdy fullknedlíkový nejméně čtvrt litru..

Takže pokud to nemá nějakou šetřivou úpravu od předchozího majitele (ty mosazný šperky menší nebo třeba nějaký omezení otvírání 2. komory na přepákování), tak při tom cos udělal, mě fakt napadaj jedině ty malý vůle opatrným zajížděním, kvůli kterejm se to pak neochotně roztáčí..
15:42:45
05.12.2013
dragon_cb_cz
-> Jozka: Spotřebu oleje se pořád snažím zjistit. Nejdřív to vypadalo, že bere docela dost (skoro litr na tisíc km, což mě hodně překvapilo), ale většina toho asi byly spíš úniky než spotřeba. Po přetěsnění ventildeklu už by to mohlo bejt lepší - dolejval jsem před nějakou dobou v Praze a od té doby jelo auto do ČB a zpátky v ostrém tempu a úbytek jsem nepozoroval, tak snad už je to OK. Určitě trochu bere přes ventily, ale ten motor má najeto necelých 70 tisíc, takže by to nemělo být nic dramatického.



Natryskování karbu jsem myslím v létě kontroloval a bylo OK, teď se mi sundavat nechce. Spíš by chtěl nějakou celkovou repasi, zkusím ozkoušet s jiným kusem 8
15:32:29
05.12.2013
Jozka
Způsob zajetí tak jedině podle toho, jak moc to bere nebo nebere olej..

Jinak mě teď aktuálně už napadá tak akorát "chudý" osazení tryskama ze 105-ky..10
15:12:48
05.12.2013
dragon_cb_cz
-> Jozka: Zajetý "na dědka" to bude, jelikož první majitel byl dlouhá léta starý pán ročník tuším 23, pak nějakou dobu jeho dcera. Která s tím ale jezdila delší trasy, takže díky 4q by ten motor měl bejt zvyklej se točit. A dávám tomu už nějakou dobu docela čočku (a dostalo to přiměřeně kvalitní olej), tak bych čekal že to alespoň trochu ožije. Kompresní tlaky dobrý... tak nevim.



Je to po výměně kapalin, má to nový rozvody, svíčky, rozdělovač je jinej (včetně víčka, pokud paměť slouží), karburátor má srovnanou přírubu i víko (to jsem měnil v pondělí, se seštelovanou hladinou podle nádobky)... Říkal jsem si, že to bude falešným vzduchem, kvůli vysokým otáčkám na sytič při ohřátém motoru (3.7 tisíce cca) , ty teď po výměně víka klesly někam ke 3 tisícům, takže pořád trochu vyšší, ale už je to lepší. Ale jízdní projev pořád stejnej (možná to má trochu hezčí reakci na plyn, ale výkon pořád mizernej). Tak nevím jestli to ještě nesaje mezi sacím potrubím a hlavou... ale volnoběh je v pohodě.



Ještě bych logicky měl vyměnit kabely, možná cívku. A pak jsem ještě někde četl, že bordel může dělat i mrtvá dioda v altíku - což já asi mám (potřebuje relativně vyšší otáčky, aby se vybudil, jakmile se vybudí tak už pak jede ok). Tak možná jinej altík...
17:15:56
07.06.2013
dragon_cb_cz
-> kraska98: A co konkrétně by tě zajímalo?
18:12:45
03.06.2013
kraska98
Ahoh,prosimtě,neměl by si více informací k zavodu Czech Wrecks ?
15:11:31
02.05.2013
dragon_cb_cz
-> minno: Jo jo, to co poslali jako vyřízení reklamace vypadá takhle: fotky.herman.pro/DSC_0109 .jpg



Klidně se při objednávce odvolej na to, že to kolegové řešili a že máš stejné požadavky jako oni, tzn aby seděl průměr svodových trubek (mají být 34x2, tzn 34 vnější průměr, 30 vnitřní) a aby nebyly vevařené šejdrem. Paní Ordeltová si určitě pamatuje o co jde, takže by neměl být problém se dohodnout.
15:02:04
02.05.2013
minno
-> dragon_cb_cz: super, možno si ho tiež objednám. Tie nové kusy sú už zas v pohode čo sa týka kvality výroby, ako sa riešilo v tom vlákne vo fóre?
14:50:18
02.05.2013
dragon_cb_cz
-> minno: Úplně přímé srovnání nemám, ale hlučnost za jízdy mi přijde prakticky totožná jako ve 136GL a po paměti i jako v mojí 120L (kde byl nějaký originálu blízký výfuk).



Řeknu to jinak - pokud bys se Roneltu bál kvůli hlučnosti, nemusíš. Je to normální výfuk, žádná tuningová zběsilost. Mluvím o variantě s 34mm laufem, ale mám pocit, že Hurdis říkal, že i ta 50mm není hlučná. Při poslechu "zvenku" mi přijde, že má na volnoběh trochu "bublavější" zvuk než originál, ale velice příjemně, není to hlučnější, prostě to trochu zní jinak - dle mě lépe.
Extreme Tyres