Jenik120/Š120L Jenik120/Š120L

komentáře | popis | fotky | jenik120 | 29.03.13 19:25 | 21x v oblíbených
Škoda 120L

r.v. 1987



Jak to všechno začalo:



V roce 2003 jsem získal zachovalou škodovku po mém dědovi. Jelikož jsem s ní denně jezdil a jezdím, tak započala postupná oprava celého auta...



- opravil jsem brzdy

- vyměnilo se pár dílů na karoserii

- kompletně se zgenerálkoval motor a předělal na GLS

- nahodil jsem zgenerálkovanou pětistupňovou převodovku a stočil setrvačník a řemenici

- montáž zapalování z Fava



Dále proběhla montáž sedadel z T613 a pokračovalo se očalouněním dveří, zadního plata, bočků a střechy látkou, která barevně pasovala k sedačkám.

Také přišla na řadu montáž benzínového topení z T613, namontování dalšího akumulátoru a přestavba celé elektroinstalace, tak aby vše fungovalo tak jak má...



Co mám v plánu:



- kompletní zgenerálkování přední nápravy (rozebrání, pískování, výměna nutných dílů, kompletní pozinkování) - HOTOVO

- montáž čtyřpístů (jsou nachystané), výměna brzdových trubek a hadic... , teda vlastně celé nové brzdy - HOTOVO

- kompletní GO zadní nápravy (podobně jako u přední nápravy) - HOTOVO 2x :-D

- drobné lakýrnické práce - HOTOVO

- jeden klíč na celé auto (zapalování, dveře, uzávěr nádrže) - HOTOVO

- vyčalounění kufru a přečalounění sedaček

- přestavba vedení vzduchu od benzínového topení

- celolak





8.2.2010: Mohlo by se zdát, že toto auto je již v hutích, ale není tomu tak... Po několika letech stání na špalcích je konečně po podvozkové stránce troufnu si říci nové :-) Co se tedy dělo?



- proběhla kompletní rozborka podvozku, nic nezůstalo na svém místě.

- vyvaření všeho co bylo načaté

- vše z náprav a podobně opískováno a nalakováno penetrátorem a následně dvěma vrstvama Alkytonu

- věci co byly původně v zinku se přezinkovaly

- spodek ošetřen Bitumenem od BKP

- nové hadice topení a vlastně všechny gumové díly, nové brzdové trubky...

- výměna lamely spojky

- úprava chladícího okruhu na systém jako v Ladě

- nová hydraulika komplet

- čtyřpísty

- centrální zamykání

- zámky a spínací skříňka favorit, uzávěr nádrže vyroben na klíč favorit

- alternátor 90A (55A nejak nestačil při všech spotřebičích)

- a mnoho dalších věcí... si ani nevzpomenu





18.6.2010: Proběhla montáž karburátoru LEKR. Bylo nutné udělat podtlakový měřič k nastavení velké mezery, malé mezery a testu příslušenství karburátoru, atd. Zkušenosti jsou zatím více než kladné :-) Jediná věc, co mi kazí radost je trošičku horší startování za tepla, kdy vlivem ohřátí karburátoru a vlivem odvětrávání plovákové komory do filtrboxu, nastávají problémy po několika minutách stání. Je nutno startovat s lehce sešláplým plynem. Jinak studené starty, přechody motoru za studena i tepla perfektní. Hlavně žádné škubání, cukání a ostatní nedostatky. Spotřeba oproti EDSR klesla. Jezdím mezi 7-mi až 7,6 litry na 100km, a nijak se neflákám.





17.8.2010: Nainstalována kondenzační nádobka u odvětrávání klikové skříně. Konečně už se mi nebude svinit karburátor. Zkušenosti k datu 21.9.2010 jsou takové, že hadice ke karburátoru je úplně suchá a v nádobce bylo cca 15mm kondenzátu a Fridex to není. Takže shrnuto - Paráda.





20.10.2010: Konečně namontováno a zapojeno tažné zařízení...





10.8.2011: Po dvou měsících mám konečně hotovou hlavu od Chovance. Byly namontovány upravené a přebroušené ventily z Favorita, na ventilech guferka, vložená sedla pro použití N95, slícované a zvětšené sací a výfukové potrubí, upraven KP na 10:1 a nainstalovány C vahadla. K tomu bylo dodáno nižší těsnění pod hlavu, tenčí o 0,5 mm, z důvodu zachování co nejvíce materiálu na hlavě. Motor výrazně ožil nad 3500 ot. Dá se říci, že jsem spokojen. Ještě bude potřeba lehce doladit charakteristiku předstihu a bude to paráda.





23.8.2011: Vyměněna gufera těsnící buben před pronikáním tuku z ložiska ( červené byly po 10.000 km úplně sjeté). Při té práci jsem zjistil, že zadní brzdové válečky po dvou letech a stejném počtu kilometrů jako gufera přestaly z poloviny pracovat. Takže válečky ven, v každém válečku zarezlý pístek tak, že nešel ani vyrazit, montáž průměru 22 mm (Fragokov) a konečně zase naprostá spokojenost. Také byla vyměněna brzdová kapalina v celém hydraulickém okruhu a hadičky ke spojkovému a brzdovému válci za EPDM materiál.





7.5.2012: Nehoda, označená pojišťovnou jako totálka. Ze zadu do mne flákla oktávka a hýbla mi motorem s převodovkou o kus vpřed.





29.11.2012: Průběžně pokračují opravy a údržba. Podrobnosti dodám časem.





15.1.2013: Konečně udělána geometrie náprav a spousta jiné práce. Auto zase bezproblému jezdí. Chce to jen opravit výfukové svody, které začaly z neznámého důvodu praskat nad přírubou výfuku a namontovat nový pohliníkovaný výfuk.

Jenik120/Š120L - komentáře:

08:35:47
05.11.2012
jenik120
Odrezená nohavice před základním nátěrem.



Sehnal jsem místo čínské poloosy oreginální kovanou :-) Teď jen dotaz, jestli se bát polského naklápěcího ložiska s plastovou klecí?
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 05.11.2012 08:35:47
upraveno 1x, naposled 05.11.2012 08:37:38
08:21:32
05.11.2012
jenik120
Konečně zase malý krůček vpřed...

Ramena DK, Starší po vyrovnání a opískování, nové příložky a silentbloky, opravený lak pružin.
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 05.11.2012 08:21:32
upraveno 1x, naposled 05.11.2012 08:39:15
10:04:41
24.10.2012
jenik120
-> minno: Výrobce silentbloku nevím, ale četl jsem kdysi ve vláknu šmejdy o tom problému. Asi vadná série. Asi ti nezůstaly ramena viď?



Co se týká sloupku, tak to je konstrukčně neošetřitelné místo si myslím. Vyřešil jsem to otvorem do sloupku po odstranění plastového krytu v kabině a stříkal jsem tam zhruba ve výšce, kde prostřední plech dělá rozhraní. Jsou tam defakto spojené 3 plechy v těsné blízkosti. Připojuji rychlý náčt...
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 24.10.2012 10:04:41
09:06:31
23.10.2012
minno
-> jenik120: fúúha. Tak ten silentblok to teda čumím, čo to bol za výrobca? No ale privárať ho k ramenu to teda isto nebol rozumný nápad.

Ten A stĺpik si pekne opravil. To je tam takto plech na plechu? Ja som sa snažil vystriekať tieto časti stĺpikov - dutiny - z vnútra, ale ak je tam takto plech na plechu, tak som si tým asi moc nepomohol, že?
07:28:26
23.10.2012
jenik120
Už jsem si říkal, že začnu zase jezdit do práce, ALE... Jsou tomu cca 3 roky od montáže nových zadních ramen. Neprozřetelně jsem si řekl, že silentbloky na zadních ramenech už nebudu nikdy měnit (proč taky, když předtím vydržely 20 let) a tak jsem je na ramena navařil. Takovou chybu už neudělám viz foto...
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 23.10.2012 07:28:26
07:23:06
12.10.2012
jenik120
A sloupek po zavaření a ošetření... V budoucnu mne neodvratně čeká výměna celého torpéda a přidružených částí, vzhledem ke stavu okolních dutin...
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 12.10.2012 07:23:06
07:20:51
12.10.2012
jenik120
A sloupek před
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 12.10.2012 07:20:51
07:19:10
12.10.2012
jenik120
Konečně jsem zhruba dokončil doladil přední část a opravil A sloupek.
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 12.10.2012 07:19:10
10:57:45
19.09.2012
jenik120
-> Lukaso358: Po prostudování jsou skla zadních světel bez udání výrobce...



Před pár dny jsem se konečně svez zase tímto autem a zdá se, že oprava se podařila. Ještě mne čeká kontrola geometrie zadní nápravy. Ale abych nezahálel, tak jsem cvičně rozebral předek, vyrovnal přední blatník a čelo nachystal na opískování.



Na foto zatím pouze jedna mlhovka, v reálu už obě.
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 19.09.2012 10:57:45
19:13:29
26.08.2012
jenik120
-> Lukaso358: Ted neumim urcit vyrobce, kouknu az budu v garazi, nebo dam foto...





-> Michal N 283: Vyborne se v nich sedi... precejenom denne nalitam cca 100km
09:29:04
25.08.2012
Lukaso358
-> minno: Důchodcovské Garde, které jezdilo jednou za X dnů a jinak stálo v garáži má i přes jeté poslední zimy, zadní světla jako nový. Najeto tuším přes 25tkm, myslel jsem to spíše jako sváteční řidič (auto na neděli) vs "spotřebák".
upraveno 1x, naposled 25.08.2012 09:30:19
20:57:09
24.08.2012
minno
-> Lukaso358: ja už mám zas nové, btw. aký je rozdiel medzi bežným a nebežným jazdením?
20:47:59
24.08.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Lukaso358: sedačky zo 613-ky vidím v schade prvýkrát, dobré riešenie4
20:43:30
24.08.2012
Lukaso358
-> minno: U tebe to pozoruju, ale zase ty to používáš na béžný ježdění.
20:39:54
24.08.2012
minno
-> Lukaso358: cúvacie namodralé sklíčko mi zašedlo po 3 rokoch aj na krytoch Czech Republic.....
17:09:53
24.08.2012
Lukaso358
-> jenik120: Pěkně namodralé sklíčko zmátlo, takže čína?
12:23:46
24.08.2012
jenik120
-> Lukaso358: Škoda to není, protože jsou nové jenom kryty nedávno koupené v mototechně za pár korun :-) Origo Autopal bych si nechal na oranžovou 4
20:38:26
23.08.2012
Lukaso358
-> jenik120: Btw, není to škoda na to dávat nový autoPal zadní světla, když je to spotřebák?
07:37:58
23.08.2012
jenik120
-> minno: Taky jsem rád. Pravda, ještě tomu nějaký pátek chybí, než to bude v provozu, ale už se to blíží.



Včera dovezeny nějaké díly z pískovny...
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 23.08.2012 07:37:58
Extreme Tyres