che.jiri / Škodič che.jiri / Škodič

komentáře | popis | fotky | che.jiri | 24.11.12 20:24 | 12x v oblíbených
Druhý povoz, na pohled stejný jako první:-) Auto jsem koupil za 1500kč 11. 12. 2010 se zadřeným motorem od strejdy. Ten ho nazýval Škodičem, tak proto to jméno:-) Na tachometru bylo natočeno 86800km. Všechny plechy původní, trocha bublinek na předních blatnících a čelu, a pak jen vyloženě tečky na prazích, zadní lemy perfektní. Dočasně jsem jej umístil do stodoly u kamaráda. Poslední lednový víkend jsme vyměnili s kamarádem motor za jeho 120kový, po odladění karburátoru a utěsnění netěsností sloužil a jezdil v autě v pohodě, ale nebyl můj a proto jsem uvažoval, kde splašit spolehlivé dlouhodobé řešení. Vše se vyřešilo paradoxně kolegovým nákupem jedné 125ky kvůli kastli – byla bouchnutá na zadní blatník, já poskytl plechy a výměnou jsem dostal perfektní 120kový motor s najetými 48t km! Tento motor jsme vyměnili 25.6.2011 a auto mělo najeto 88270km, takže od této mety se počítá nová éra auta. Doplnil jsem do něj místo zničeného obyč plata plato s koberečkem z GLi a zadní opěrky hlavy. Koberec jsem dal i do kufru, tam nebylo nic a je chudák orvaný a podřený. Auto je o rok starší než moje první světle modrá, chybí ji vyhřívání zadního okna a opěrky na předních sedačkách. Jinak je celkově velmi zachovalá, podlaha pod koberci úplně zdravá, palubka není moc rozlezlá, všechno funguje, spolu s motorem jsem vyměnil silentbloky na motorové přičce, ložisko a lamelu spojky a tekoucí gufero u řemenice klikovky. Motor je celkem čistý, jen u té řemenice tekl, takže po očištění a výměně očekávám netekoucí motor! Táhne jako ďas:-) Na nápravách prakticky bez vůlí, tlumiče, zdá se, ještě tlumí, takže auto bez investic a bude to následovník moji první, která tak po generálce bude jen na letní vyjížďky…

30.6.2011 – hektická příprava na tábor – hned ráno jsem jel vyměnit olej a filtr, vše jsem si nakoupil, tak mě to stálo za práci 100Kč a nemusel jsem se složitě zbavovat starého oleje… výměna předních opěradel za opěradla s opěrkami z moji první, takže rozdělat a zase složit přední sicny, byl to boj, dělal jsem to před garáží venku, začalo mi do toho pršet… vyměnil jsem i komplet zadní, abych nemusel přehazovat potahy sedaček a měl všechny stejné:-) musel jsem přední sedačky řádně vyprášit, takového prachu jsem teda nečekal… otíral jsem pak celý interiér od prachu, vyměnil jsem - manžetu řadičky, co byla roztržená za úplně novou… výměna stěrače za flat sice jeté, ale stírající proti těm předchozím:-) jen jsem je trochu poladil, aby nenarážely do gumy skla a je to opravdová specialitka, jsem rád, že je mám

1.7.2001 – ranní odjezd na tábor – 4 lidi včetně mě v autě, kufr narvaný neskutečným způsobem a ještě vevnitř kde se dalo… sedělo to jak sviňa:-) cesta proběhla naprosto v pohodě výletním tempem, náklaďáky byly až za náma…

1.7. – 22.7.2011 – dosud nejdelší táborové svezení. Najeto téměř 1100km. Letos bez defektů i jakýchkoliv poruch. Jen bahínko bylo občas solidní, takže jsem ji zasekal poctivě:-)

31.7.2011 – poslední den, kdy mi ještě platilo povolení vjezdu do lesa, tak jsem byl nafotit tábořiště bez tábora. Cestou mi začaly drhnout destičky na PP kole, takže jsem větřil problém.

2.8.2011 – proběhla výměna předních brzdových destiček. Staré byly na prach a železo:-) Opět nová sada Osinek. Stav počítadla 89920km.

11.8.2011 – dosažena meta 90000km, foto nemám:-)

28.1.2012 - probudil jsem ji ze zimního spánku, který trval od nástupu zimního času, vzhledem k tomu, že bylo krásně sucho, jen mrazivo, tak jsem si udělal výlet. Byl jsem na Bítově a Vranovské přehradě, cestou jsem dosáhl metu 91000km. Celkem jsem najel lehce přes sto kilometrů, jen šeptala, ten motor je poklad:-)

6.5.2012 - jarní výlet - cesta do Slavonic zajistit si letní byt na dobu tábora, zmrzlina, nakoukl jsem do Rakouska do Fratres (kde vyloženě chcalo, tak sem rychle otočil:-), pak spodem přes Písečné a Vratěnín na Cornštejn a Bítov, kde se už pekelně zatáhlo a zpět, nakonec jsem stejně zmokl, ale ještě to bylo únosné, průtrž nastala až večer. Cestou jsem dosáhl mety 92000km. Na to, že už tam jsou destičky od novoty 2000km, tak nehorázně pískají, už nevím, co mám dělat... Ovšem motor, ten nemá chybu, v červnu - po roce - plánuju výměnu oleje, zatím jsem nedoléval!

2.6.2012 - druhý výlet - klasická cesta protažená do Nové Bystřice a zkrácená z Vratěnína na Jemnici, okořeněná luxusní zmrzlinou v Nové Bystřici. Ve Vratěníně jsem překročil hranice do Reichu, jel jsem za první ves - taky pravěk - v dobrém slovasmylu - jako v našem pohraničí:-) Cestou se mi uklepal drátek od elektromagnetického ventilu, začlo mi to chcípat, kde je chyba jsem zjistil až dneska, ale je to opravené. Před cestou jsem už olej doléval - 0,7l:-) a litr vody...

21.6.2012 - proběhla rutinní výměna oleje a filtru, tentokrát už zadarmo:-) starý vypadal ještě jako nový, najel zhruba tři tisíce km

30.6. - 29.7.2012 - tři ze čtyř týdnů jsem jezdil na tábor, najeto rekordních 1470 km se všema cestama v téhle době.
8.7.2012 jsem dosáhl mety 93000km a cestou zpět 29.7.2012 další meta - 94000km. Olej jsem dolil až poté, zhruba 0,7l. Těsně před odjezdem jsem s kolegou nasadil plastové podběhy - vše sedělo celkem slušně a ochránil jsem všechny kapsy před přísunem bahna.

24.11.2012 - zřejmě poslední letošní výjezd, natankoval jsem plnou za 35,70 a během dne jsem natočil jubilejních 95000km

che.jiri / Škodič - komentáře:

20:27:30
24.11.2012
havevo
Tahle barva se mi moc líbí ... na Moravě to znám, mám tam příbuzenstvo, takže taky mám už leccos proježděný 6 Tak ať dobře slouží 4
08:14:05
01.10.2012
Alasah
Pěkná Škodovka, mám podobné barvy, ale na tak dlouhé výlety ji budu muset ještě poladit a vychytat mušky 4
16:57:37
29.01.2012
Vena
Hmm,pěkný výlet jsis udělal,to já bych si dovolit nemoh,u nás je 30cm sněhu1
19:37:53
08.08.2011
Danco8
velmy pekna aj moja bola trošku davnejšie takato 2 2
Extreme Tyres