Racyk / Š130L Racyk / Š130L

komentáře | popis | fotky | Racyk | 09.09.10 20:48 | 13x v oblíbených
Škoda 130L ve zvláštní výbavě (pod palubkou je nápis Tuzex), brácha tam má napsáno Itálie
Rok výroby 1986, koupená červen 2002 zcela seriová a po čtrnácti denním vlastnění jela tehda pro mě nejdelší trasu za den (297km v jeden směr) = začal jsem ji věřit a spolehlivá je do tedka a délky tras se i ztrojnásobily

Historie provozu:
2002 - 2003 denní dojíždění na studia střední školy (35km denně)
2003 - 2008 týdenní dojíždění na studia VŠ do Brna (500km týdně) + výlety po republice atd.
2008 - doposud - denní dojíždění do práce (90km denně) + jednou měsíčně Ostrava Mnichov (800km)
za tu dobu provozu jsem s ní najel něco přes 140tis km

motory jsem vystřídal 4:-)
1. motor 130 - ujel asi 20tis km
2. motor 130 - ujel asi 15tis km (nehodil se na LPG, ničila se hlava)
3. motor 136 - ujel asi 70tis km (hliniková hlava je znát a spolehlivost byla vysoká, časem začal brát olej, tak se pořídila Fabie 1,4)
4. motor Fabia 1.4 8V - ujeto zatím 40tis. a pohodovost jízdy na dálnici je nesrovnatelná, 120 se dá je pořád, 130 skoro furt:-), takže v rámci předpisů pohoda:)

Karoserie:
Nový žlutý lak škodováckého odstínu 6160 byl nastříkán 6.9.2007:)
přední maska vlastní výroby
nerezový plech pod zadním nárazníkem
zadní zástěrky s Favorita spuštěné od lemů, takže není otřískávaný zadní podběh
v motorovém prostoru jsou plechy blatníků vystlány izolačním prefizolem pro odhlučnění a za motorem je dvojitá odhlučnovací izolace

přední blatníky nové i s předním čelem v roce 2003, od te doby už hodně zažily:-)
malé boční blinkry z Felicie
přední kapota v laku s protažením cca 10mm
Vystříkané dutiny a podvozek (příprava na zimu...)

Podvozek:
Vpředu snížený o 1,75 závitu
Vzadu pružiny vytvrzené gumami
GO zadní nápravy (ložiska, silenbloky na podelných ramenech) v létě 2003 (ložiska na zadní nápravě vyměněny znova po 120tis km) podzim 2008
Vyztužené šikmé ramena zadní nápravy
Vyztužené podélné ramena zadní nápravy
Pružiny červené, tlumiče modré (jelikož se už vytřídalo hodně tlumičů, barvy už jsou seriové:-) )
Pneu letní 165/70 R14 FULDA EcoControl (vynikající pneu, jizdní vlastnosti skvělé a kilometrový výkon mnohem lepší než předchozí Matador MP 15 Stella)
Pneu zimní: 165/80 R13 Debica Frigo (výborné gumy!!! najeto cca 45tis a vzorku mají všechny 4 cca 4 až 5 mm)

Motor:

Motor Fabia 1.4 na LPG
vačka Felici MPi kvůli přestavbě na rozdělovač
předchozí motor 742.136 je ted doma jako rezerva:) už nemá ten výkon co měl kdysi...
výfuk: koncový tlumič z VW Polo s navařenou koncovkou s Ford Sierra a vyleštěn do lesku... obojí je nerezové, jak tlumič, tak koncovka

startér Felicie s upraveným pastorkem na 742
eleketronické bezkontaktní zapalování Favo

přestavba na alternativni pohon LPG proběhla v září 2003

Interier:
Přední sedačky Felicie GLX
Zadní sedačky Favorit 93 + uprava na bombu LPG
Bíle budíky, přístrojovka a palubka
v bílém kličky
čudlíky na zámky ve dveřích z Felicie
zadní plato je z MDF a pokryta zátěžovým kobercem, stejně jako podlaha

Elektrika:
přední žárovky H4 80/100W
přední mlhovky H3 55W (zase do nich vletěl šutr tak jsou dole, už třetí pár v háji)
podsvětlení podvozku modře i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
vypínací ventilátor chladiče i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
kontrolka bzdovky v přístrojovce
kontrolka imobilizeru v přístrojovce
Ledkami osvětlené vypínače na přístrojovce - modře
Ledkami podsvětlené tahla topení - modře
Digitální tachometr s osvětlením jak jinak než modrou ledkou:)

Radio Tevion na Mp3 + repro kolem 100W modré barvy
V zadních světlech vyhozené kryty v osvětlení SPZ
dvojmontáž zadních brzdových světel a brzdovek
Centrál z Favo (proto ty čudlíky z Feldy, aby šly odemknout zevnitř bez otevření dveří=> jsou delší)
Elektrika je můj obor, takže tam budu pořád něco vymýšlet

Co se děje:
V nejbližší době proběhne nátěr spodku a dutin auta a na konci prázdnin s největší pravděpodobností vnitřnosti z Fábie:)
27.6.2004

Na vnitřnosti s Fábie jsem se vykašlal, protože jsem zatím s výkonem 742.136 plně spokojen a je škoda vymontovávat tak zdravé vnitřnosti...
26.9.2004

No přes léto toho moc nepřibylo.. jen ted jsem koupil a namohtoval nové letní gumy, jsou obuté na uplné nové nikdy nepoužité disky ze Š100, které se někde zapoměly v jedné mototechně a jelikož májí tyto 14tky nmižší ET než 13ky, jsou převažené a jsou asi o 10 mm širší než původní R13.. tím jsem dosáhl toho, že kola nejsou moc schované a na gumách 165/70 R14 to sedí podstatně lépe:)
Jinak felicia vyfuk se vysypal a nahradil ho novější nerezový z VW Polo 1.4, jsem s ním naprosto spokojen a hlučnost v autě je myslím si ještě nižší:)
6.11.2005

Ježiš já tu dlouho nic nepsal:) Tak v létě 2006 proběhla výměna všech hadic v topném a chladícím systému, protože začaly praskat, vyvaření přední části karoserie pod blatníky atd.. dále přední kapota, blatníky a čelo v novém laku, GO předních brzd + nové kotouče
No a v letě 2007 bych to chtěl preventivně vyměnit prahy a přelakovat celé a vyměnit motor.. už to není ono:)
27.2.2007

Tak tohle léto proběhlo toho docela dosti... nejprve jsem měnil na přední nápravě svislaky, kulaky a ložiska v kolech... pak proběhla zástavba motoru Fabia 1.4 a pak po malé pauzičce jsem měnil prahy a začal chystat autičko na lak, a včera jsem ho slavnostně doskládal a aspon dvě fotky uploadoval.
další věci jako bubny kotouče a podobný spotřební materiál nemá cenu zminovat, protože 30tis ročně je znát a práce udržbového typu jsou teda o dost častější než něco co není tak důležité ale je to trochu více vidět:) (lak)
9.9.2007

Ted se jen jezdí, jezdí a jezdí:-)
8.12.2008

Racyk / Š130L - komentáře:

21:51:54
29.11.2003
Racyk
no a co! Ale funguje! A už to jede a startuje velmi dobře!:)
00:10:50
29.11.2003
SOMALECEK (martin120)
dneska ráno jsem tahal tuhle vraždu na laně, hlavně že tam máš výfuk jak ropovod družba
09:58:17
28.11.2003
Racyk
už nestartuje lépe, startuje hodně špatně!:(
13:28:52
22.10.2003
Marek
ale uz zase jede a lepe startuje:-)
10:35:02
22.10.2003
Racyk
až do patku byla spolehlivá:(
18:41:33
10.09.2003
Racyk
Koenčně mám vyměněné blatníky, vypadá to zase trochu jinak
Boční blinkříky jsou z Felicie
20:44:08
11.08.2003
Racyk
nový text a pár Foto
17:10:49
09.08.2003
Žaky
Mě se líbí system s gumama mezi brkama,sem to jěsště neviděl,dávám bodíky.
19:02:05
20.06.2003
Racyk
Aktualizovaný text, a zase mi přibylo pár bodíků:)) Díky!!!!!!!!!!!
12:32:24
07.06.2003
Racyk
Už mám zase pár změn, takže v nejbližší době něco napíšu a uploaduju textik, fotky bohužel nové nemám, ale za měsíc budou určitě!
20:07:56
19.05.2003
Racyk
je už mám 42 bodů, ko mi je dává? Děkuji za ně, jsem polichocen.
23:26:52
07.05.2003
U-Geen
no jasně
22:00:04
07.05.2003
Vojta - zrušená registrace
2U-Geen: a co v poho s tema podlozkama??
21:01:49
05.05.2003
Racyk
Tak jsem nafotil a je vidět, jak to ted vypadá, takže popis už stoprocentně nesedí.
22:45:16
28.04.2003
neser Racyk....tys taky neviděl mou káru od léta....bo ja taky ne36
22:00:32
28.04.2003
U-Geen
Já je mam vzadu.
21:56:57
28.04.2003
Racyk
chci si nechat udělat podložky universální, tzn. na rozteč 130 i 100, tedy celkem 12 dír v jedné podložce. Co vy na to? nebude problém s vyvážením, podle mě ne.
21:55:16
28.04.2003
Racyk
ty radime adamoviči, nekoulej očima, neviděl jsi to cca od léta, tak se nevyblbuj.
16:17:14
28.04.2003
21
08:45:06
27.04.2003
Lukáš
Proč vypískat, vždyť nevypadá vůbec špatně ;-)
Extreme Tyres