skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 130L
Tohle auto je můj poslední přírůstek do rodiny. Objevil jsem ho úplnou náhodou na autohificlubu v létě roku 2009. Byl tam inzerát na nějakou 120L a někdo se tam divil, že se dají koupit ještě zachovalá auta s malým počtem km. Na to reagoval původní majitel (Zdeněk) tím, že mají doma po dědovi 130L která už 8 let nejela a má nejeto necelých 33tkm. Jakmile jsem to dočetl, tak jsem si hned vyhledal e-mail a napsal, že něco takového by se mě líbilo. Na mail nebyla bohužel vůbec žádná reakce. Po asi 3 měsících najednou e-mail od Zdeňka, který reagoval na dotazy z autohificlubu a že to zatím posílá jen 4 zájemcům co se “chytli” tak jako já. Auto nafotil a nadhodil cenovou představu s tím, že sestra potřebuje garáž a tak musí auto z domu. Ihned jsem to prodiskutoval doma s tím, že jsem blázen, ale že to není kam dát. Místo se nakonec vymyslelo v jedné staré stodole. Chtěl jsem po Zdeňkovi ještě víc fotek, vše ochotně vždy vyfotil a já byl čím dál víc rozhodnut, že to beru, ale když ještě ten samý den koukám na to odkud původní majitel je, tak mě polil pot a šli na mě mrákoty. Auto bylo od mého bydliště přes 300km daleko. Po snaze někoho sehnat, kdo by tam se mnou zajel s plaťákem jsem koupi pomalu, ale jistě začal vzdávat... Vyměnili jsme si pár mailů a Zdeněk se nabídnul, že plaťák nemá problém půjčit a že jede na služebku do Prahy a když mu zaplatím cestu ke mě, tak mě to doveze. Na dálku jsme si “plácli” a Zdeněk svůj slib dodržel a přesně v 7hod. ráno dorazil. Tímto mu ještě jednou děkuji za ohromnou ochotu a vstřícnost.
Skelet: Všechna plechařina původní, pouze zadní čelo a roh blatníku lehce promáčknuté od nacouvání do překážky, ale naprosto jednoduše opravitelné. Jinak vše v původním a velmi zachovalém stavu.
Podvozek: Komplet nastříkaný tlumexem, kdy vrstva i přes to, že auto nejezdilo se obnovovala pravidelně včetně stříkání dutin.
Motor: Originál 5ti kanálová 130.
Interiér: Opět vše originální a na všech sedadlech a zadním koženkovém platě potahy, takže je vše v luxusním stavu nepotrhané.
Plány do budoucna: Auto jsem koupil do “zásoby” je uloženo v suché stodole u známého a plán je ho vytáhnout tak za 10 let až bude zajištěná rodina a pak se uvidí zda ho prodám, vypucuju a nechám v původním stavu a nebo nejpravděpodobněji z něj vznikne nová dokonalejší Žlutka (přece jen skelet Žlutky už bude mít za chvíli 150tkm a navíc člověk nikdy neví kdo ho na dnešní silnicích trefí)…
Poděkování: Celé své rodině za pochopení, svojí milé a tolerantní přítelkyni Marušce, MATTESSovi a bývalému majiteli Zdeňkovi. Moc děkuji!
Kontakt:
tuner2@seznam.cz
Tohle auto je můj poslední přírůstek do rodiny. Objevil jsem ho úplnou náhodou na autohificlubu v létě roku 2009. Byl tam inzerát na nějakou 120L a někdo se tam divil, že se dají koupit ještě zachovalá auta s malým počtem km. Na to reagoval původní majitel (Zdeněk) tím, že mají doma po dědovi 130L která už 8 let nejela a má nejeto necelých 33tkm. Jakmile jsem to dočetl, tak jsem si hned vyhledal e-mail a napsal, že něco takového by se mě líbilo. Na mail nebyla bohužel vůbec žádná reakce. Po asi 3 měsících najednou e-mail od Zdeňka, který reagoval na dotazy z autohificlubu a že to zatím posílá jen 4 zájemcům co se “chytli” tak jako já. Auto nafotil a nadhodil cenovou představu s tím, že sestra potřebuje garáž a tak musí auto z domu. Ihned jsem to prodiskutoval doma s tím, že jsem blázen, ale že to není kam dát. Místo se nakonec vymyslelo v jedné staré stodole. Chtěl jsem po Zdeňkovi ještě víc fotek, vše ochotně vždy vyfotil a já byl čím dál víc rozhodnut, že to beru, ale když ještě ten samý den koukám na to odkud původní majitel je, tak mě polil pot a šli na mě mrákoty. Auto bylo od mého bydliště přes 300km daleko. Po snaze někoho sehnat, kdo by tam se mnou zajel s plaťákem jsem koupi pomalu, ale jistě začal vzdávat... Vyměnili jsme si pár mailů a Zdeněk se nabídnul, že plaťák nemá problém půjčit a že jede na služebku do Prahy a když mu zaplatím cestu ke mě, tak mě to doveze. Na dálku jsme si “plácli” a Zdeněk svůj slib dodržel a přesně v 7hod. ráno dorazil. Tímto mu ještě jednou děkuji za ohromnou ochotu a vstřícnost.
Skelet: Všechna plechařina původní, pouze zadní čelo a roh blatníku lehce promáčknuté od nacouvání do překážky, ale naprosto jednoduše opravitelné. Jinak vše v původním a velmi zachovalém stavu.
Podvozek: Komplet nastříkaný tlumexem, kdy vrstva i přes to, že auto nejezdilo se obnovovala pravidelně včetně stříkání dutin.
Motor: Originál 5ti kanálová 130.
Interiér: Opět vše originální a na všech sedadlech a zadním koženkovém platě potahy, takže je vše v luxusním stavu nepotrhané.
Plány do budoucna: Auto jsem koupil do “zásoby” je uloženo v suché stodole u známého a plán je ho vytáhnout tak za 10 let až bude zajištěná rodina a pak se uvidí zda ho prodám, vypucuju a nechám v původním stavu a nebo nejpravděpodobněji z něj vznikne nová dokonalejší Žlutka (přece jen skelet Žlutky už bude mít za chvíli 150tkm a navíc člověk nikdy neví kdo ho na dnešní silnicích trefí)…
Poděkování: Celé své rodině za pochopení, svojí milé a tolerantní přítelkyni Marušce, MATTESSovi a bývalému majiteli Zdeňkovi. Moc děkuji!
Kontakt:
tuner2@seznam.cz
Tuner#2 / Škoda 130L - komentáře:
-> U-Geen: Vytahnes škodovku?
-> m8rinek: to mi neprijde jako astronomicka castka, pokud to funguje... docela by se mi to taky letos hodilo
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: www.ebay.de/itm/.../15305
3068168?epid=1023418463&am
p;hash=item23a2ac7b88:g:kj
wAAOSweltbGU1Z:rk:1:pf:1
-> Tuner#2 19.01.19 14:05:02: co to koštuje? Na Wurthu nemam registraci, tak nevidim ceny
-> m8rinek 20.01.19 10:27:58: Tak ono je pro našince problém se k tomu dostat a tu informaci jsem třeba začal víc řešit až po návštěvě u Jirky kdy jsem vyzvedávali už hotové auto. Eidy měl nakoupeno mnohem dřív něco co mu doporučil Petr Molčan a to taky myslím nebude úplně vedle. 

-> Tuner#2: Když jsem to doporučoval Eidymu tak to pozitivní odezvu nemělo :(.
-> kraska98: nejdříve to vyzkoušej, funguje to opravdu jinak než běžně dostupné odrezovače jako Hostr atp.
-> Tuner#2: Chápu, jen ale řikám, že bych některé obyčejné odrezovače taky nezatracoval. Ono stejně pak dle mě záleží hlavně na tom dobrém nátěru. 

-> kraska98 19.01.19 20:04:38: ano je to odrezovac a chtěl jsem něco mnohem lepšího a účinnějšího než odrezovac z drogerie 

-> Tuner#2: To je odrezovač ? Já myslel, że to je nějaká základovka s inhibitory proti korozi.
Jinak předpokládám, že tu rez stejně nejdřive pořádně mechanicky obrousíš a potom až na holý kov budeš nanášet ten odrezovač. Na to si myslím, že není třeba nějaká složitá laborace s drahými odrezovači, ale stačí cokoliv co ti vytvoří nějakou pasivační vrstvu s inhibitory. Třeba mě se zatím osvědčuje úplně obyčejný odrezovač z drogerie českého výrobce (značku teď nevím) půl litr za nějakých 80kč. Natřel jsem jsem sním i na hulváta kompletně orezlý výfuk, který jsem jen zběžně vzal draťákem a po skoro rocr zatím furt nic neleze a barva pěkně drží 


-> Tom Troll: take jsem zkoušel a nedělalo to zdaleka to co Wurth. Chce to vyzkoušet, i když cena za Wurtha není nic příjemného...
-> m8rinek: Mě karosář co dělá ve veteránský dílně doporučil blokátor rzi od Hostagrundu, a je to fakt magický.
-> Tuner#2: aké to máš číslo artiklu ?
ono s wurthom je to ťažko , čo raz fungovalo po roku nefunguje a potom zase hej , ako čo kde kúpia ... hlavne teda chémia
ono s wurthom je to ťažko , čo raz fungovalo po roku nefunguje a potom zase hej , ako čo kde kúpia ... hlavne teda chémia
-> Tuner#2: Na jaké místa to chceš použít ?
-> m8rinek 19.01.19 15:01:56: Píšu SZ.
-> Tuner#2: Používám už par let, zatím jsem nic lepšího nepotkal, ale čas ukáže. Za kolik mas nákup?
-> Tuner#2 09.12.18 00:25:48: Vůbec nespěchám - jestli se v příští pětiletce dostanu alespoň k jednomu ze svých MBček, tak to bude téměř zázrak...
-> MATTESS 09.12.18 12:43:34: já měl tu kliku, že jsem měl doma nějakej profil, kterej jsem ani lepit nemuseel - jen jsem jej zasunul do drážky v rantlu poklic a seděl úplně přesně

-> MATTESS 09.12.18 12:43:34: já měl tu kliku, že jsem měl doma nějakej profil, kterej jsem ani lepit nemuseel - jen jsem jej zasunul do drážky v rantlu poklic a seděl úplně přesně
