skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Toto je moje Rézina, má najeto 150000km a je po 3 letech(1.8.2003) mého vlastnění napůl po "GO" a napůl zhuntovaná. Je to Škoda 120, rok výroby 1987 a ještě ve fabrice navíc přidanej 5-ti kvalt. Mám ho jako dědictví po mém dědečkovi. abych se přiznal zprvu to tuning být neměl, ale nemohl jsem nechat bez povšimnutí babiččiny průpovídky o tom že to auto je jenom na doježdění, proto jsem se do toho vložil. V první fázi byly bílé blinkry nějaká ta nálepka a hlavně barevné budíky. V druhé fázi to byly mračítka, cé sloupky, zadní kliky, zadní čelo s posunutou spz a sížení předku. Třetí část spočívala v tom, že auto bylo málo u země, tak muselo níž (3 závity), přišel na řadu nový motor z favorita se sníženou hlavou, 280 vačkou a lehkým setrvačníkem, při tom už tu byl nápad s kompletním tuningem, který spočívá v zavaření všeho nepotřebného, jako třeba boční držáky nárazníků, klíčových direk, zrušení klíčů a nahrazení odskoky a startováním na vypínač a tlačítko. A dále se plánovaly další a další úpravy, které teď již začnu realizovat. 1,8,2005 mi zkončila technická a na auto s těmíto úpravami se už nedá udělat, proto auto odhlašuji a začíná čtvrtá kapitola úprav.
popis:
- přední náprava: vyztužená, krátké pružiny od Tunera#2, vnitřně chlazené kotouče brembo, čtyřpístové brzdiče, 90% dílů nová, tvrdé silenbloky, upravená geometrie
- zadní náprava: po GO, nová podélná ramena a všechny gumy a silenbloky tvrdé, pružiny kyvkové, kotoučové brzdy vlastní výroba, čtyřpístkové brzdiče
- karoserie: převařena přední náprava o 4 cm výš do kufru, vyvařeno, zavařeny žlábky na střeše, díry v c sloupcích, kliky na dveřích, vytažené lemy, upravené kapoty, přední světla angel eyes, zadní do budoucna LED
- motor: vyleštěné a zvětšené kanály na hlavě MPI, odlehčené ventily, zvětšená komprese snížením bloku a pístů, vačka 280°, výfuk 4 do 1 a příčný tlumič, lehký setrvák a řemenice, bezkontaktní zapalování z favorita s upraveným předstihem, přítlačák felicie 1,6, karburátory yamaha R1
- interier: ochraný rám, nádrž v kufru, baterka posunuta na prostředek auta a s odpojovačem, upravenej středovej panel na palubce, ofuky audi TT, sportovní sedačky a tříbové pásy, tapecirunky 2mm laminát
plány:
- dodělat to
aktuality:
_________________________ 2010_________________________ _________________
2,1,10 - konečně motor ožil a vrní parádně
16,1,10 - doštelování motoru
23,1,10 - návštěva vrakáče.. startér felda do šáde 500,- a bezkontakt rozdělovač funglovka i s rele 200,-
12,3,10 - konečně dodělán pravý lem a vytvořen držák výfuku
13,3,10 - skoro hotov druhý lem (když už se ví jak na to, jde to rychleji) a hotovo jedno světlo a blinkr
16,3,10 - hotova přestavba řadící páky na krátké dráhy :)
8,4,10 - řadička znovu :) usazena nádrž a vyzkoušena :) a uklidil jsem v garáži :)
10,4,10 - třetí lem skoro hotovej
6,6,10 - konečně vidět výsledek... hotovy oba dva lemy :-) motor běhá tak jak má takže pohoda
4,7,10 - začal jsem brousit a kitovat...
16,7,10 - oprava volných vodítek... zdařilá :-)
18,7,10 - motor v kupě... zítra start... :-)
10,8,10 - upravena zadní kapota a zadní čelo... přední světla před dokončením
30,8,10 - dorazily čiré kryty na všechny světla, baterka konečně na svém místě a zprovozněna. konečné spasování blatníků
31,8,10 - spasováno kompletně celé auto.. řešíme elektriku v interieru ;-)
11,9,10 - palubka jakž takž hotová... lepení krytů na světla a výroba zadních lamp
15,11,10 - výměna zadních pružin od Sakyho za sériové kyvkové a je to hned lepší
17,11,10 - doveženy sedačky autostyl
_________________________ 2011_________________________ _________________
2,1,11 - pokračujeme na druhé vlečce
3,1,11 - vyztuženo už jen nabarvit a poskládat
6,1,11 - úpravy přední nápravy a dovyztužení
25,1,11 - tvrdé silenbloky jsou doma
24,2,11 obě nápravy v autě ale zatím bez pružin a bez brzd
14,3,11 - pružiny a brzdiče zpět z komaxitu a začlo se montovat nazpět
21,3,11 - přišel stabik na předek 21mm
3,4,11 - lakýra si konečně odvezl dveře
20,4,11 - přidělány sedačky konečně :-D bez pojezdů... takže kdo se tam nevejde má smůlu
1,5,11 - test R1 běží to!!!!
6,5,11 - omotán výfuk, vyměněny vodítka a poskládáno zpět
2,6,11 - výměna prasklé pružiny na sacím ventilu :-(
7,6,11 - filtry na R1 doladěno pár nedostatků... příprava na lakování... projížďka
13,6,11 - odvoz auta směr lakovna
16,7,11 - lehce poleštěny límce kol
23,7,11 - úprava a dodělání světel, nabarvení držáků sedaček a těšení se na návrat rézinky
26,7,11 - vše mimo kastle v laku
28,7,11 - návrat auta z laku
30,7,11 - kompletace předku.. motorek stěračů, blatníky, čelo, a začal jsem palubku dávat
1,8,11 - příprava elektriky do dveří, montáž palubky, pření kapoty a dveří, montáž sedaček, a světel
5,8,11 - karoserie doskládána, motor jakžtakž běží... světla svítěj :-)
6,8,11 - doděláno 95% elektriky, výměna matic kol za nové, umytí oken
13,8,11 - výměna šál na klice... úprava držáku baterie
26,8,11 - první sraz rézinky po rekonstrukci :-D Mimoň
12,9,11 - doladěna elektrika ve dveřích a v celém autě tak aby fungovala, už jí jen dodělat aby vypadala :-D
17,9,11 - GAZy jsou doma
20,9,11 - GAZ shock namontován
22,9,11 - úprava sání a předních světel... už svítěj angel eyes
26,10,11 - přišli odskoky na zadní dveře ;-)
30,10,11 - jeden odskok namontován a sporvozněn včetně tapeců... a duhý natahána elektrika
29,11,11 - k ukončení sezony dostala darem geometrii náprav.. teď je spokojená
15,11,11 - klikovka po výbrusu a vačka 280 tak už jen přeskládat a poladit ještě pár detailů ;-)
19,12,11 - vyndán motor a auto zazimováno
25,12,11 - opět rozebraný motor a výměna klikovky a vačky
26,12,11 - skádání motoru
_________________________ 2012_________________________ _________________
10,3,12 - oživen motor po zimě... odvzdušněn a lehce seřízen....
6,4,12 - úprava elektriky u motoru
22,4,12 - dovezeny kola domů a úprava rámu
17,5,12 - po těžké přípravě na Doksy se nestihlo vůbec nic... jen výměna motoru za sériovou feldu MPI
18,8,12 - doloupal jsem asfalt z podlah a začal čistit
22,9,12 - přesunuta baterie do kufru, vystříkány dutiny úpravy motorového prostoru
_________________________ 2013_________________________ _________________
malá pauza ve vývoji
20,9,13 - upravena část podlahy a namontován zadní díl rámu
22,9,13 - PRVNÍ pohár TOP 10 za tuning v Doksech
_________________________ 2014_________________________ _________________
30,8,14 - po dlouhé době pohyb vpřed!!! odevzdán motor motorářovi ke stavbě.. a fůra dílů odvezena na komaxit
_________________________ 2015_________________________ _________________
19,6,15 - pomalinké pečlivé skládání, hlavně na nic nezapomenout
7,11,15 - po roce opět vrčíme!!!!! hurááá
31,12,15 - dokončena přestavba světel foto v článcích
_________________________ 2021_________________________ _________________
11,10,21 - po letech sehnány sedačky mtx a start auta
_________________________ 2022_________________________ _________________
18,5,22 - po letech zprovozněny blinkry na jiný než origo vypínač (výstražné), odzimování a příprava na sraz v Doksech
_________________________ 2023_________________________ _________________
25,5,23 - vystěhování z pronajaté garáže(po 20ti letech) a ubytování u mého baráku... čekáme na stavbu garáže
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!komp letní galerie fotek: hany08.rajce.idnes.cz/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tak nějaký ty videa:
auto 2011
-
auto 2005
-
-
zvláštní dík patří U-GEENovi a Tuxikovi a všem co vylepšujou stránky, protože jima už žiju :-)
popis:
- přední náprava: vyztužená, krátké pružiny od Tunera#2, vnitřně chlazené kotouče brembo, čtyřpístové brzdiče, 90% dílů nová, tvrdé silenbloky, upravená geometrie
- zadní náprava: po GO, nová podélná ramena a všechny gumy a silenbloky tvrdé, pružiny kyvkové, kotoučové brzdy vlastní výroba, čtyřpístkové brzdiče
- karoserie: převařena přední náprava o 4 cm výš do kufru, vyvařeno, zavařeny žlábky na střeše, díry v c sloupcích, kliky na dveřích, vytažené lemy, upravené kapoty, přední světla angel eyes, zadní do budoucna LED
- motor: vyleštěné a zvětšené kanály na hlavě MPI, odlehčené ventily, zvětšená komprese snížením bloku a pístů, vačka 280°, výfuk 4 do 1 a příčný tlumič, lehký setrvák a řemenice, bezkontaktní zapalování z favorita s upraveným předstihem, přítlačák felicie 1,6, karburátory yamaha R1
- interier: ochraný rám, nádrž v kufru, baterka posunuta na prostředek auta a s odpojovačem, upravenej středovej panel na palubce, ofuky audi TT, sportovní sedačky a tříbové pásy, tapecirunky 2mm laminát
plány:
- dodělat to
aktuality:
_________________________ 2010_________________________ _________________
2,1,10 - konečně motor ožil a vrní parádně
16,1,10 - doštelování motoru
23,1,10 - návštěva vrakáče.. startér felda do šáde 500,- a bezkontakt rozdělovač funglovka i s rele 200,-
12,3,10 - konečně dodělán pravý lem a vytvořen držák výfuku
13,3,10 - skoro hotov druhý lem (když už se ví jak na to, jde to rychleji) a hotovo jedno světlo a blinkr
16,3,10 - hotova přestavba řadící páky na krátké dráhy :)
8,4,10 - řadička znovu :) usazena nádrž a vyzkoušena :) a uklidil jsem v garáži :)
10,4,10 - třetí lem skoro hotovej
6,6,10 - konečně vidět výsledek... hotovy oba dva lemy :-) motor běhá tak jak má takže pohoda
4,7,10 - začal jsem brousit a kitovat...
16,7,10 - oprava volných vodítek... zdařilá :-)
18,7,10 - motor v kupě... zítra start... :-)
10,8,10 - upravena zadní kapota a zadní čelo... přední světla před dokončením
30,8,10 - dorazily čiré kryty na všechny světla, baterka konečně na svém místě a zprovozněna. konečné spasování blatníků
31,8,10 - spasováno kompletně celé auto.. řešíme elektriku v interieru ;-)
11,9,10 - palubka jakž takž hotová... lepení krytů na světla a výroba zadních lamp
15,11,10 - výměna zadních pružin od Sakyho za sériové kyvkové a je to hned lepší
17,11,10 - doveženy sedačky autostyl
_________________________ 2011_________________________ _________________
2,1,11 - pokračujeme na druhé vlečce
3,1,11 - vyztuženo už jen nabarvit a poskládat
6,1,11 - úpravy přední nápravy a dovyztužení
25,1,11 - tvrdé silenbloky jsou doma
24,2,11 obě nápravy v autě ale zatím bez pružin a bez brzd
14,3,11 - pružiny a brzdiče zpět z komaxitu a začlo se montovat nazpět
21,3,11 - přišel stabik na předek 21mm
3,4,11 - lakýra si konečně odvezl dveře
20,4,11 - přidělány sedačky konečně :-D bez pojezdů... takže kdo se tam nevejde má smůlu
1,5,11 - test R1 běží to!!!!
6,5,11 - omotán výfuk, vyměněny vodítka a poskládáno zpět
2,6,11 - výměna prasklé pružiny na sacím ventilu :-(
7,6,11 - filtry na R1 doladěno pár nedostatků... příprava na lakování... projížďka
13,6,11 - odvoz auta směr lakovna
16,7,11 - lehce poleštěny límce kol
23,7,11 - úprava a dodělání světel, nabarvení držáků sedaček a těšení se na návrat rézinky
26,7,11 - vše mimo kastle v laku
28,7,11 - návrat auta z laku
30,7,11 - kompletace předku.. motorek stěračů, blatníky, čelo, a začal jsem palubku dávat
1,8,11 - příprava elektriky do dveří, montáž palubky, pření kapoty a dveří, montáž sedaček, a světel
5,8,11 - karoserie doskládána, motor jakžtakž běží... světla svítěj :-)
6,8,11 - doděláno 95% elektriky, výměna matic kol za nové, umytí oken
13,8,11 - výměna šál na klice... úprava držáku baterie
26,8,11 - první sraz rézinky po rekonstrukci :-D Mimoň
12,9,11 - doladěna elektrika ve dveřích a v celém autě tak aby fungovala, už jí jen dodělat aby vypadala :-D
17,9,11 - GAZy jsou doma
20,9,11 - GAZ shock namontován
22,9,11 - úprava sání a předních světel... už svítěj angel eyes
26,10,11 - přišli odskoky na zadní dveře ;-)
30,10,11 - jeden odskok namontován a sporvozněn včetně tapeců... a duhý natahána elektrika
29,11,11 - k ukončení sezony dostala darem geometrii náprav.. teď je spokojená
15,11,11 - klikovka po výbrusu a vačka 280 tak už jen přeskládat a poladit ještě pár detailů ;-)
19,12,11 - vyndán motor a auto zazimováno
25,12,11 - opět rozebraný motor a výměna klikovky a vačky
26,12,11 - skádání motoru
_________________________ 2012_________________________ _________________
10,3,12 - oživen motor po zimě... odvzdušněn a lehce seřízen....
6,4,12 - úprava elektriky u motoru
22,4,12 - dovezeny kola domů a úprava rámu
17,5,12 - po těžké přípravě na Doksy se nestihlo vůbec nic... jen výměna motoru za sériovou feldu MPI
18,8,12 - doloupal jsem asfalt z podlah a začal čistit
22,9,12 - přesunuta baterie do kufru, vystříkány dutiny úpravy motorového prostoru
_________________________ 2013_________________________ _________________
malá pauza ve vývoji
20,9,13 - upravena část podlahy a namontován zadní díl rámu
22,9,13 - PRVNÍ pohár TOP 10 za tuning v Doksech
_________________________ 2014_________________________ _________________
30,8,14 - po dlouhé době pohyb vpřed!!! odevzdán motor motorářovi ke stavbě.. a fůra dílů odvezena na komaxit
_________________________ 2015_________________________ _________________
19,6,15 - pomalinké pečlivé skládání, hlavně na nic nezapomenout
7,11,15 - po roce opět vrčíme!!!!! hurááá
31,12,15 - dokončena přestavba světel foto v článcích
_________________________ 2021_________________________ _________________
11,10,21 - po letech sehnány sedačky mtx a start auta
_________________________ 2022_________________________ _________________
18,5,22 - po letech zprovozněny blinkry na jiný než origo vypínač (výstražné), odzimování a příprava na sraz v Doksech
_________________________ 2023_________________________ _________________
25,5,23 - vystěhování z pronajaté garáže(po 20ti letech) a ubytování u mého baráku... čekáme na stavbu garáže
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!komp letní galerie fotek: hany08.rajce.idnes.cz/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tak nějaký ty videa:
auto 2011
-
auto 2005
-
-
zvláštní dík patří U-GEENovi a Tuxikovi a všem co vylepšujou stránky, protože jima už žiju :-)
hany/škoda 120L - komentáře:
21:16:04
12.12.2011
12.12.2011

hany
-> kury: dělal ho kámoš, ale už nemá stroje ani přístup k materiálu
21:13:10
12.12.2011
12.12.2011

kury
-> hany: Kdyby jsi našel kontakt na toho člověka, ktarý dělal sání, byl bych rád

22:44:30
07.12.2011
07.12.2011

hany
-> Sp4rc0: já jako elektrikář na to sahat ani nechtěl 

20:57:19
07.12.2011
07.12.2011

Sp4rc0
-> hany:
ja nemam love tak šahat musim..navic by bylo divny kdybych si to jako lakyrnik nechal udelat

ja nemam love tak šahat musim..navic by bylo divny kdybych si to jako lakyrnik nechal udelat

20:51:42
07.12.2011
07.12.2011

hany
-> Sp4rc0: jj ale já na to nemusel sahnout
20:51:22
07.12.2011
07.12.2011

hany
-> KEAN: ty jsi čekal že to vzdám???
takovejch tu je co s tim zkončili
takovejch tu je co s tim zkončili18:43:23
07.12.2011
07.12.2011

Sp4rc0
-> hany: To je dost..Já dám za lak 5000

20:43:21
06.12.2011
06.12.2011

KEAN
..tak ono je ztoho nakonec i auto??


12:03:40
04.12.2011
04.12.2011

hany
-> marlin: nemám k laku výtku.... opravdu si dali záležet a stojí to za to.... koukalo na to už dalších pár lakýrníků a všichni se nezávisle schodli že to je opravdu dobrá práce 

07:55:00
04.12.2011
04.12.2011

marlin
35tkč bylo i s vykitováním srovnáním celá příprava a lak? Jsi spokojený s lakem nebo to má za ty peníze stejně nedostatky? Kamarád má mazdu 323 a v lakovně mi za 20tkč udělali na autě lak s poteklinama + mu zastříkali uplně nový kolo.

21:01:20
28.11.2011
28.11.2011

hany
-> marlin: nakonec to lakovali v Novém Boru v lakovně a za 35tkč
20:45:56
28.11.2011
28.11.2011

marlin
Ahoj ten lak se hodně povedl kdo ti to nakonec delal a na kolik přišel takový celolak s kitováním? Děkuji ti za informace
20:34:31
28.11.2011
28.11.2011

hany
zítra ráno jedeme na geometrii a pak konečně zazimovat 

21:33:00
12.11.2011
12.11.2011

hany
-> Aidamekbmx: určitě neslušelo
zkoušel jsem ho
zkoušel jsem ho21:13:50
12.11.2011
12.11.2011

Péďa17
-> Aidamekbmx: myslím si že nn
10:40:36
10.11.2011
10.11.2011

Aidamekbmx - zrušená registrace
Ale slušelo by tam LR křídlo..
10:31:54
10.11.2011
10.11.2011

Aidamekbmx - zrušená registrace
Nejkrásnější eMko!
21:55:25
09.11.2011
09.11.2011

Lil Flip 130 - zrušená registrace
stím černým pruhem vypadá hodně luxusně!!! dobrá a pěkná práce :.-)

11:47:27
05.11.2011
05.11.2011

hany
-> Matty: a jak jsi je dělal?? stačí vzít velkou trubku a říznout do ní po dýlce klín a stáhnout a máš plynulej kužel... 

21:00:50
04.11.2011
04.11.2011

Matty
-> hany: já jako mám ale mám tam velké ztrátové přechody tak bych chtěl něco z plynulýma přechodama

hany/škoda 120L



