Ginger Ginger

komentáře | popis | fotky | BlueFox | 20.09.09 03:52 | 3x v oblíbených
Taakže. Tohle je, i kdyz uz dlouho nebude moje skodovka. Rikam ji Ginger, kryci jmeno je Unsafety car. :-D Pred dvema lety, kdyz jsem dodelal papiry, jsem ji dostal od strejce z moravy. Byl to teda opravdu danajsky dar, ale darovane skodovce na prahy nehled ze jo...
No tak jsem se tam pro ni vypravil. (podotykam ze sam jsem z jizerek. Konkretne Desná) Na prvni pohled bylo videt ze auto neni uplne v nejlepsi kondici, ale myslel jsem si ze to asi nebude zas tak zly. On byl stryc takovy pseudotuner. Tzn, vrazil dost penez do ruznych serepeticek, ale kouknout se na auto i zespodu ho nenapado. Takze, jak je na nasledujici fotce videt, auto melo laminaty, tmava skla, dobrej volant... Ale kdyz teda uz bylo potreba neco udelat, delal to strejcoj nejakej filuta, kterej vzdycky vzal penize a neudelal budto nic, nebo to nejak nafintil. Strejc houby poznal tak to dal neresil... Taky takhle oddelal dva motory. Stesti ze ten co tam je nemel moc dlouho...

i141.photobucket.com/albu ms/.../IMG_3846.jpg

Uz na miste jsem zjistil ze jako palivo se pouziva opravdu vsechno. Benzin, olej, voda... snad vsechno bylo vsude. Bylo to praskly tesneni pod hlavou. Soucasne jsem jeste opravil skoro odsroubovany karbec, urvany filtr vzduchu a namazal plynovy bovden abych vubec odjel. Zbytek musel vydrzet cestu domu... Kupodivu, auto pres celou cr dojelo, i kdyz sezralo strasne moc a porad se vselijak houpalo a tak podobne. Az doma jsem zjistil proc.
Kdyz jsem to vsechno zacal rozdelavat a vyrval z kufru prilepenej koberec (pod kterym se krasne drzela voda) naskytl se vskutku hruzny pohled. Levy tlumic nikde, misto nej jen dira a po celem obvodu kufru vyhnila mezera. Stabilizator na dvou mistech upadlej a pravej tlumic vyteklej. Prahy na mnoha mistech nikde, zadni kapsy kolem motoru zkrs, lemy pod tema laminatama taky uplne na srot. A vubec vlstne vsechno ze spodu spatny, protoze nebyly nikdy delany dutiny ani strikany spodek a auto stalo venku. Motor byla kapitola sama o sobe. Nejprve tesneni pod hlavou a cely ho vycistit (pri tom se zjistilo ze motor ma tvrzena sedla ventilu, snizenou hlavu a mozna i zvetsene kanaly.) pak seridit a dal jsem s tim v tu chvily nic nedelal. Z prevodovky misto oleje vyteklo asi deci sediveho slizu. Proste vsechno spatne...
Takze nastalo nekolikamesicni (asi dvou) vareni, brouseni, kytovani, laminovani ... ale hlavne vareni. Musim rict, ze predni naprava byla fakt total. Jediny co bylo v pohode byly svislaky :D Predni brzdy komplet novy, vzadu pakny, trubicky... brzdilo to jako das. Laminaty byly kapitola sama o sobe, protoze byly oba rozlamany a nekolikrat opravovany. Ale i ty jsem nakonec dokytoval a vystuzil. Nicmene uz nikdy nemely moc pevnost. Po vsech opravach hnedka dutiny, spodek. Nejhorsi mista trafoolejem a suříkem. Tak, to by bylo o tom jak moc bylo vse v haji... A tedka neco o tom jak jsem pak vymejslel bejkarny.
Hovadina, co udela hodne parady jsou ledkovy parkovacky. Ale ne jen tak ledajaky. Jsou tam nacpany RGB ledky s procesorem a cyklicky menej vsechny mozny barvy. Nejprve stejne, ale po chvilce se casove rozhodej (ma kazda svuj procesor) a pak uz lita barva nebarva vsechno mozny. Uprava jednoducha, ale ucinna. Viz video:
Ginger Lights

V interieru musel okamzite pribyt otackomer, protoze puvodni pristrojovka ho nemela. Takze jsem ho placnul navrch. Coz se ukzalo jako dobre reseni, protoze je na nej pekne videt. Po nejake dobe jsem vymenil celou pristrojovku za hranatou, takze jsem mel razem otackomery dva. Ale uz jsem je tam ze zvyku nechal. V pristrojovce jsem vetsinu kontrolek predelal na ledky a podsviceni jakbysmet. Zvolil jsem modro bile a to jen proto ze jsem zrovna nemel dost bilych ledek. Nakonec to nebylo nic moc, hlavne se to tam nehodilo, ale uz jsem to tam nechal.
i141.photobucket.com/albu ms/.../IMG_4642.jpg
i141.photobucket.com/albu ms/.../IMG_4636.jpg
A protože, čím víc budíků, tím víc adiddas, musel jsem je mít i na A sloupku. Trojkaplička je uni, takže nepasuje universalne nikam. Ale nakonec jsem to vymyslel. Vetsi problem byl s budikama. Voltrmetr ma rozmer ok, ampermetr jsem dopiloval a dostal ho tam taky, ale "ekonomer" mel klasicky rozmer pal a to bylo o dost vic. Takze jsem nakonec z nej vyndal jenom streva a ty zalepil do kaplicky. Zvenku je prilepene sklicko a cele je to zakytovane. Vysledek dopadl vcelku dobre, az na to ze me vypekl bočník z A-m (tím že tam vůbec nebyl) a zustal tedy nepouzitej. A aby bylo absurdnosti ucineno za dost, přilepil jsem bimetalovy teplomer doprostred volantu, a tedka kazdymu vysvetluju jak je dulezita teplota volantu :-D
i141.photobucket.com/albu ms/.../IMG_5835.jpg
Posledni zajimavost interieru jsou dva vypinace a cervena kontrolka na popelniku. (nejsou na fotcem je starsi) Jelikoz je popelnik k nicemu, pouzil jsem ho jako ovladaci panel. Dva vypinace s bezpecnostni krytkou, jeden cervenej a jeden modrej a cervena velika kontrolka. Modry vypinac na ovladani ventilatoru chlazeni a cervenej na zapalovaci system ve vyfuku. Kontrolka samozrejme taky k tomu...
Predni svetla vyzadovala poradne napajeni, protoze puvodni inistalace na tom neni moc dobre a tech bez mala 0,5kW proste nebrala. Takze jsem natahnul rovnou od baterky 16mm2 kabel (byl prvni po ruce) a do kufru nacpal par relatek. Puvodni ovladani zapina tedka jen ty relatka takze je uz vse ok. No a uz kdyz byly sedacky a koberce venku, natahnul jsem pres cele auto "sbernici". Coz je 24 zilovej lepenej kabel vedouci z kufru k pojistkove skrini, pak smyckou za kaslik, zpatky, po podlaze dozadu kolem baterky a az do motoru. Sice jsem tolik zil nepotreboval, ale az bych jednou neco potreboval zase tahat, mel bych po cem. Nakonec to dopadlo tak, ze je z toho celeho pouzit jen jeden kablik, ale co se da delat :D.
i141.photobucket.com/albu ms/.../IMG_4632.jpg
A ted k necemu zajimavejsimu, k vyfuku.
Protože orig. vyfuk uhnil tak jak jen vyfuk na S120 dokáže, přistoupil jsem ke koupi jiného. A když už, tak už. Na vlastní výrobu jsem si netroufl, tak pomohlo Aukro a už byl tenhle na světě.
i141.photobucket.com/albu ms/.../IMG_3226.jpg
Tlumic Wolkvagen, na svodech vyrazeny zas Renault. Na konci trubka z lesteneho nerezu a na konci druhem vlnovec a svareny dil z bezneho vyfuku. Kdo ho postavil a jestli vedel co dela, ci to byla nahoda netušim. Nicméně podle mého úsudku funguje dobře. Nebudu psát o tom jak se zvednul výkon a jak to tedka jde do votáček jak bývá zvykem, protože se to nestalo. Sice to nikdo neměřil, ale podle mě motor šlape uplně stejně jako předtim akorát pěkně zní a ten výfuk dobře vypadá. Zvuk se mi moc líbí. Hlavně jeho promněnlivost. Na volnoběh o sobě dává vědět, ale ne extra moc. Při běžné jízdě je intenzita zvuku vyšší než obvykle, ale nic nesnesitelneho. No a kdyz se na to pořádně šlápne, rozpoutá se za autem peklo. :D Občas se mi stávalo že stojící auta kolem silnice spoštěli poplach od otřesového snímače. Aby to hnedka neschnilo, k cemuz mel vyfuk tendenci hlavne ve spoji nerezu a plechu, natřel jsem ho silikonovou vypalovací barvou na el. vařiče, což se osvědčílo a můžu to jen doporučit.
A tedka ke zlatému hřebu... Protože dvěma cvokům nedal spát smrad a kouř vycházející z výfuku při plném sytiči, rozhodli se ho využít. A jak lépe to využít než zapálit že jo,... A na to stačila jen svíčka, indučka, kondenzátor, relátko, vypínač, teflonová páska a pár kabelů. Po chvilce zkoušení, opálení chlupů na rukou, elektroléčbě na VN kabelu jsme zjistili že ideální umístění svíčky přesně je +- fikus kousek před koncem koncovky. A tak se i stalo. Teflonová páska pomohla svíčku udržet v nerezu kam jsme nedokázali udělat závit. Inducka lezi na krycim plechu nad vyfukem a kondik je prisroubovany vedle toho puvodniho na rozdelovaci a pripojeny je uplne stejne. Vysledek je pěkné jiskření na konci výfuku.
Za normálních okolností se neděje vůbec nic, ale po zatažení sytiče, roztočení motoru a klesání otáček vyletí z výfuku pěkná liška. Vůbec efektní je startovat teplej motor se sytičem a uchlastat ho, to pak hoří uplně furt. Poslední způsob je odpojení volnoběžné cívky na karburátoru (doporučuji doplnit vypínačem) a nechat motor bublat na sytiči jen tak na 300 otáček. To pak hoří pořád. Takhle:
Skoda 120 exhaust flames

A mnohem akčnější video tady:
Ginger the Skoda 120 exhaust fire

Jinak během provozu stačí kdykoly vytáhnout na plno pod plynem sytič a okamžítě to jednorázově blafne. Ideální na dotěrné předjížděče. V Hradci na křižovatce se dokonce jeden maník na babetě (stál v odbocovacim pruhu vedle me) tak lekl ze se skacel chudak :D

Tak, to by bylo o autě. Snad jen dodat že jsem ho minuly tyden (13092009) naboril. Na rozestavene rychlostce v liberci (smer od c. lipy) chybela cast znaceni, ja to spatne pochopil a vjel do zavreneho pruhu. 5m za tim stal pres silnici betonovy zateras. Vlastne jich tam bylo sedum zasebou. Dal silnice narprosto prázdná a v pořádku, ale prostě to tam musely všechno zmrdi složil. Kdyby to bylo o 3m dál tak jsem stihnul zastavit. Takhle jsem to nedobrzdil a narval do toho. Nic moc se nestalo, ale nárazník se narval dovnitř, chladič se prorazil, a všechno co byo ve předu plechovy jwe nekam posunuty. Takze auto jede, ale nechladí. A protože v listopadu končí technická a její projití by bylo tak složitý že to nemá smysl nebudu to ani opravovat. Všechny díly jsou tímto k dispozici, na ceně se dohodneme.

Ginger - komentáře:

21:03:05
19.10.2009
Domajz
-> BlueFox: hlavne porekadlo: Darovane skodovce na prahy nehled je si myslim velmi krasne moudro.
jinak cerveny emka pro ty mam slabost
23:56:38
22.09.2009
BlueFox
Quest: Naopak, ten kufr je tedka nejpevnejsi misto celeho auta. Ta fotka je pre velkym varenim ;-) pak pribylo par m2 plechu. 1
15:40:03
22.09.2009
Quest
já bych se bál do toho kufru položit šroubovák :)
21:45:32
20.09.2009
BlueFox
Domajz: JJ, s timhle autem se stavali i bezne cinnosti velikym dobrodruzstvim :D Vsak jsem to taky jako recesi delal. Skoda jen ze jsem nedojel letos do mimone. 10km pred letistem se utrhl rozdelovac 1 Bych jim tam jeste s timhle vyfukem vytrel zrak 1
20:55:06
20.09.2009
Domajz
ty vole... šáde 120 v tuzingu :D a já si myslel že mý auto bylo snad nejzhnilejší z těch co jezdilo :D 10 z 10 možnejch dávám fakt jsem se bavil .)3 3
13:07:38
20.09.2009
Quest
LOOOL to musí jít do oblíbených :D
Extreme Tyres