Mr.Lumpy-Škoda 130 Mr.Lumpy-Škoda 130

komentáře | popis | fotky | Mr.Lumpy | 18.11.11 19:39 | 19x v oblíbených
Info

Takže tohle je moje druhá a doufám že už poslední :-) škodovka s motorem vzadu. Koupil jsem ji v loni (2008) v srpnu. Byla z Opavy, s údajně 85 000 km na hrbu, takže mi původní majitel poslal po e-mailu nějaké fotografie abych nejel téměř 500 km zbytečně. Na fotkách se mi docela líbila takže jsem vstal ráno v pět, vybral deset tísíc a jel na nákup. Ve čtyři jsem dorazil do Opavy a po půl hodině bloudění nakonec i k majiteli. Auto jsem hned podrobil zevrubné prohlídce a řeknu vám, byl jsem poměrně zklamán, byly totiž chycené zadní lemy, trochu jeden práh a vršky podběhů a P kapsy taky :-(. Jenže když už jsem jel takovou štreku tak jsem se ještě tedy s majitelem vydal na zkušební jízdu - po bezproblémovém nastartování mne překvapilo jak šlo vše lehce když jsem povoloval ruční brzdu necítil jsem žádné zuby ani nevydávala takový ten klasický zvuk, volantem šlo otáčet prstem i při stání, tlumiče tlumily, nic se neklepalo, kulisa řazení i převodovka perfektní a ještě jedna věc mě překvapila to ticho... Oproti mému předchozímu autu (Š120 s vlečkou, čtyřpísty a motor favo) to bylo jak nebe a dudy. Subjektivně motor 130 šlapal líp jak favo motor. No a ještě brzdy - brzděj jako svině, řekl bych skoro jak tátova fobie džunior 1.0. No, prostě musím říct že jsem se do ní po zkušební jízdě zamiloval takže jsme si nakonec s majitelem plácli. V pět odpoledne se majitel se slzou v oku rozloučil s autem, naposledy ho pohladil a popřál mi hodně štěstí. K té cestě je nutno podotknout že bydlím v Roudnici nad Labem a pocházím z Ústí nad Labem, takže kraj okolo Opavy je pro mě terra incognita a ještě k tomu jsem sebou neměl ani mapu tudíž jsem domů dorazil až po šesti hodinách strastiplné jízdy.

V listopadu byla mou maličkostí udělána STK ale až na podruhé, poprvé nevyhověla kvůli svislým čepům. Po opravě udělala prohlídku s jediným vroubkem a to těsností motoru, se kterou budu muset brzo něco udělat.



Záměry s ní mám takové že bude autem na rekreační poježděníčko po okolí a možná i trochu blbnutí :-D.



Moje plány:

1. Vyvaření karoserie - sehnána nová kastle bude se přestrojovat

2. Nový lak a to ve stejném odstínu

3. Vyztužit nápravy - přemýšlím jestli to má cenu vyztužovat přední (mám doma 4 náhradní nápravy :-)

4. Vyměnit čelní sko (má škrábanec :-/ )

5. Dopředu kratší pružiny a tlumiče z žigulíka

6. Dozadu tlumiče z 1203 - sehnáno

7. Interiér bude béžový s černým stropem

8. Trochu poladit a přetěsnit motor HOTOVO

9. Lité kola s pneu 185/60



Takže jak vidíte je to běh na kapánek delší trasu, tak mi držte palce.





Hotovo:

1. Nainstalovány zadní opěrky

2. Nainstalována hranatá přístrojovka

3. Nainstalován komplet světlý interier

4. Seřízen předstih a ventily

5. Přetěsněn motor

6. Nové rozvody

7. Vačka a vahadla z eR.

8. Nový palivový, vzduchový a olejový filtr

9. "Hyper" šusplechy okolo motoru :-)

10. Nový kundík a kladívko v rozdělovači.

11. Řadící páka Hyper Sport tuning (ta děrovaná chromová)

12. Opraven tikající tachometr (po nalití asi decky oleje do bovdenu)

13. Nová STK (při přípravě na STK seřízení ruční brzdy)



3. 4. 2011 fouklo těsnění pod hlavou takže probíhá vyčištění hlavy a všeho možného příslušenství. Jen doufám že šiška bude v pořádku, protože to těsnění fouklo docela slušně :-)



18. 11. 2011 Už nějaký ten pátek jezdím s jiným motorem, ten starý se přidřel :-( Tachometr zase tiká, netikat vydržel asi měsíc. Takže vše jak má být :-)



Mr.Lumpy-Škoda 130 - komentáře:

Extreme Tyres