skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahle Škodovka byla jedno z prvních eMek (vyrobena 2.10.1983) jako model 120L v barvě 2040. Tehdy si ji jako novou koupil starý pán (ročník 1920), který v roce 1986 zemřel a tuhle škodovku zdědila jeho dcera, se kterou v roce 1989 prodělala totálku o sloup, měnila se karoserie (kupodivu to přežilo čelní sklo, které bylo až do další nehody jedinou vzpomínkou na prapůvodní vůz). V roce 2007 jsme ji koupili my. Protože mi tehdy ještě nebylo 18 let, byla psána na otce. Na mě se převedla 16/12/08, v den mých 19. narozenin (ve frontě před DI jsem stál od 03:27)
Jak se to vyvíjelo :
V době koupi to byla obyčejná Š120L s mokrým 5q. S touhle konfigurací jsem vystačil asi 4 měsíce, do doby, než původní motor začal žrát nepřiměřené množtví oleje. Následovala "přestavba" na 120LS, kteroužto jsem hodně odbyl (no ale aspoň jsem se něco naučil :D). Po 3 měsících LS motoru přišel 781.135, který sloužil někdy do prosince kdy byl zamontován další 120L (absolutně vylágrovaná sračka) motor z důvodů ek a tk.
Pak přišel motor 742.136, KP 10.5, vačka 278°/270° od chovance, rozdělovač 136X atd.. S vyladěním motoru byly neustále problémy, dost pomohla lambda sonda s LEDkovým ukazatelem.
I tak maximálka po rovině v jednom člověku a běžně naloženým autem byla pouze 162kmph (reálný údaj, ne tacho!) což je docela slabé. Sílu ale měl, zničil i jednu převodovku. V půlce července se stala nehoda, auto se cca v 80kmph podívalo na pole, párkrát se otočilo přes budku a zastavilo se o strom, karoserie to totálně odnesla (náraz dokonce rozerval nápravnici). Proto byla zakoupena červená 120L/87 s krásnou karoseríí, příšernou výbavou a bordelem uvnitř a provedla se přestavba a v papírech výměna karoserie.
Současný stav je ten, že je to Š140GL. S touhle konfigurací se dají skvěle cestovat i štreky po dálnicích, 150kmph real v kuse to snadno udrží (to už musí bejt kopec aby to kleslo pod 140), maximálku po rovině mám 180kmph real. V plánu snížení a přitvrzení podvozku. Co se vzhledu týče, hodlám se držet originálu - nějaké plasty, čirá světla, tahokov před chladičema podobné hnusy absolutně nepřipadají v úvahu.
Podvozek
vlečka dle dokumentace LA
nové dlouhé pružiny
Převodovka 5q SP 4.22
Brzdy
4 pístové, HBV 19mm, prasátka 19mm
posilovač po GO, zpětný ventil Fa
Motor
Fabia 1.4 8V
vačka Fel MPi
Vůz je vybaven samozřejmě centrálem s alarmem na DO, alternátor 70A Bosch, chystají se Kopretiny, el. palivová pumpa Facet a jiné nezbytné věci. Časem možná bude MPi systém, a když finance dovolí tak taky klimatizace.
Jak se to vyvíjelo :
V době koupi to byla obyčejná Š120L s mokrým 5q. S touhle konfigurací jsem vystačil asi 4 měsíce, do doby, než původní motor začal žrát nepřiměřené množtví oleje. Následovala "přestavba" na 120LS, kteroužto jsem hodně odbyl (no ale aspoň jsem se něco naučil :D). Po 3 měsících LS motoru přišel 781.135, který sloužil někdy do prosince kdy byl zamontován další 120L (absolutně vylágrovaná sračka) motor z důvodů ek a tk.
Pak přišel motor 742.136, KP 10.5, vačka 278°/270° od chovance, rozdělovač 136X atd.. S vyladěním motoru byly neustále problémy, dost pomohla lambda sonda s LEDkovým ukazatelem.
I tak maximálka po rovině v jednom člověku a běžně naloženým autem byla pouze 162kmph (reálný údaj, ne tacho!) což je docela slabé. Sílu ale měl, zničil i jednu převodovku. V půlce července se stala nehoda, auto se cca v 80kmph podívalo na pole, párkrát se otočilo přes budku a zastavilo se o strom, karoserie to totálně odnesla (náraz dokonce rozerval nápravnici). Proto byla zakoupena červená 120L/87 s krásnou karoseríí, příšernou výbavou a bordelem uvnitř a provedla se přestavba a v papírech výměna karoserie.
Současný stav je ten, že je to Š140GL. S touhle konfigurací se dají skvěle cestovat i štreky po dálnicích, 150kmph real v kuse to snadno udrží (to už musí bejt kopec aby to kleslo pod 140), maximálku po rovině mám 180kmph real. V plánu snížení a přitvrzení podvozku. Co se vzhledu týče, hodlám se držet originálu - nějaké plasty, čirá světla, tahokov před chladičema podobné hnusy absolutně nepřipadají v úvahu.
Podvozek
vlečka dle dokumentace LA
nové dlouhé pružiny
Převodovka 5q SP 4.22
Brzdy
4 pístové, HBV 19mm, prasátka 19mm
posilovač po GO, zpětný ventil Fa
Motor
Fabia 1.4 8V
vačka Fel MPi
Vůz je vybaven samozřejmě centrálem s alarmem na DO, alternátor 70A Bosch, chystají se Kopretiny, el. palivová pumpa Facet a jiné nezbytné věci. Časem možná bude MPi systém, a když finance dovolí tak taky klimatizace.