skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahle Škodovka byla jedno z prvních eMek (vyrobena 2.10.1983) jako model 120L v barvě 2040. Tehdy si ji jako novou koupil starý pán (ročník 1920), který v roce 1986 zemřel a tuhle škodovku zdědila jeho dcera, se kterou v roce 1989 prodělala totálku o sloup, měnila se karoserie (kupodivu to přežilo čelní sklo, které bylo až do další nehody jedinou vzpomínkou na prapůvodní vůz). V roce 2007 jsme ji koupili my. Protože mi tehdy ještě nebylo 18 let, byla psána na otce. Na mě se převedla 16/12/08, v den mých 19. narozenin (ve frontě před DI jsem stál od 03:27)
Jak se to vyvíjelo :
V době koupi to byla obyčejná Š120L s mokrým 5q. S touhle konfigurací jsem vystačil asi 4 měsíce, do doby, než původní motor začal žrát nepřiměřené množtví oleje. Následovala "přestavba" na 120LS, kteroužto jsem hodně odbyl (no ale aspoň jsem se něco naučil :D). Po 3 měsících LS motoru přišel 781.135, který sloužil někdy do prosince kdy byl zamontován další 120L (absolutně vylágrovaná sračka) motor z důvodů ek a tk.
Pak přišel motor 742.136, KP 10.5, vačka 278°/270° od chovance, rozdělovač 136X atd.. S vyladěním motoru byly neustále problémy, dost pomohla lambda sonda s LEDkovým ukazatelem.
I tak maximálka po rovině v jednom člověku a běžně naloženým autem byla pouze 162kmph (reálný údaj, ne tacho!) což je docela slabé. Sílu ale měl, zničil i jednu převodovku. V půlce července se stala nehoda, auto se cca v 80kmph podívalo na pole, párkrát se otočilo přes budku a zastavilo se o strom, karoserie to totálně odnesla (náraz dokonce rozerval nápravnici). Proto byla zakoupena červená 120L/87 s krásnou karoseríí, příšernou výbavou a bordelem uvnitř a provedla se přestavba a v papírech výměna karoserie.
Současný stav je ten, že je to Š140GL. S touhle konfigurací se dají skvěle cestovat i štreky po dálnicích, 150kmph real v kuse to snadno udrží (to už musí bejt kopec aby to kleslo pod 140), maximálku po rovině mám 180kmph real. V plánu snížení a přitvrzení podvozku. Co se vzhledu týče, hodlám se držet originálu - nějaké plasty, čirá světla, tahokov před chladičema podobné hnusy absolutně nepřipadají v úvahu.
Podvozek
vlečka dle dokumentace LA
nové dlouhé pružiny
Převodovka 5q SP 4.22
Brzdy
4 pístové, HBV 19mm, prasátka 19mm
posilovač po GO, zpětný ventil Fa
Motor
Fabia 1.4 8V
vačka Fel MPi
Vůz je vybaven samozřejmě centrálem s alarmem na DO, alternátor 70A Bosch, chystají se Kopretiny, el. palivová pumpa Facet a jiné nezbytné věci. Časem možná bude MPi systém, a když finance dovolí tak taky klimatizace.
Jak se to vyvíjelo :
V době koupi to byla obyčejná Š120L s mokrým 5q. S touhle konfigurací jsem vystačil asi 4 měsíce, do doby, než původní motor začal žrát nepřiměřené množtví oleje. Následovala "přestavba" na 120LS, kteroužto jsem hodně odbyl (no ale aspoň jsem se něco naučil :D). Po 3 měsících LS motoru přišel 781.135, který sloužil někdy do prosince kdy byl zamontován další 120L (absolutně vylágrovaná sračka) motor z důvodů ek a tk.
Pak přišel motor 742.136, KP 10.5, vačka 278°/270° od chovance, rozdělovač 136X atd.. S vyladěním motoru byly neustále problémy, dost pomohla lambda sonda s LEDkovým ukazatelem.
I tak maximálka po rovině v jednom člověku a běžně naloženým autem byla pouze 162kmph (reálný údaj, ne tacho!) což je docela slabé. Sílu ale měl, zničil i jednu převodovku. V půlce července se stala nehoda, auto se cca v 80kmph podívalo na pole, párkrát se otočilo přes budku a zastavilo se o strom, karoserie to totálně odnesla (náraz dokonce rozerval nápravnici). Proto byla zakoupena červená 120L/87 s krásnou karoseríí, příšernou výbavou a bordelem uvnitř a provedla se přestavba a v papírech výměna karoserie.
Současný stav je ten, že je to Š140GL. S touhle konfigurací se dají skvěle cestovat i štreky po dálnicích, 150kmph real v kuse to snadno udrží (to už musí bejt kopec aby to kleslo pod 140), maximálku po rovině mám 180kmph real. V plánu snížení a přitvrzení podvozku. Co se vzhledu týče, hodlám se držet originálu - nějaké plasty, čirá světla, tahokov před chladičema podobné hnusy absolutně nepřipadají v úvahu.
Podvozek
vlečka dle dokumentace LA
nové dlouhé pružiny
Převodovka 5q SP 4.22
Brzdy
4 pístové, HBV 19mm, prasátka 19mm
posilovač po GO, zpětný ventil Fa
Motor
Fabia 1.4 8V
vačka Fel MPi
Vůz je vybaven samozřejmě centrálem s alarmem na DO, alternátor 70A Bosch, chystají se Kopretiny, el. palivová pumpa Facet a jiné nezbytné věci. Časem možná bude MPi systém, a když finance dovolí tak taky klimatizace.
Šemik / Š120L (140GL) - komentáře:
09:07:30
12.05.2019
12.05.2019
havlik
-> Voplik: Jo
10:23:48
11.05.2019
11.05.2019
Voplik
-> havlik: To je ta ze ktery mam motor?
08:11:18
08.05.2019
08.05.2019
Bukaj
-> kraska98:
07:53:48
08.05.2019
08.05.2019
kraska98
-> Bukaj: Není to tahle ? -> Matthes, záškodník z TechWebu 08.12.18 21:27:33:
07:45:34
08.05.2019
08.05.2019
Bukaj
-> havlik 07.05.19 19:55:53:
-> castrol 07.05.19 20:27:29: Není, no.
K popisu ještě upřesním, že původní barva nebyla 2040 (to byla až barva nové olakované karoserie, kterou to auto dostalo po nehodě v roce 1989), ale brilantní oranž...
První majitel byl můj děda, pak auto zdědila mamka, postupně jsem upgradoval z maticového řízení, 4Q a původního motoru 120L modelu 84 na nápravy a agregát ze 125L a pak tento náš rodinný vůz koupil Šemik...
-> castrol 07.05.19 20:27:29: Není, no.
K popisu ještě upřesním, že původní barva nebyla 2040 (to byla až barva nové olakované karoserie, kterou to auto dostalo po nehodě v roce 1989), ale brilantní oranž...
První majitel byl můj děda, pak auto zdědila mamka, postupně jsem upgradoval z maticového řízení, 4Q a původního motoru 120L modelu 84 na nápravy a agregát ze 125L a pak tento náš rodinný vůz koupil Šemik...
20:27:29
07.05.2019
07.05.2019
castrol
-> havlik: a asi uz nieje ani auto ?
19:55:53
07.05.2019
07.05.2019
havlik
-> Jarda: V tomhle autě už určitě žádnej altik neni
21:24:58
06.05.2019
06.05.2019
Jarda - zrušená registrace
aha, tak v tomdle stroji mas ten altik... taky ho namontuju
15:34:05
27.12.2009
27.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Hmmmmmmm jelito
13:29:58
27.12.2009
27.12.2009
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale to červený ty jelito
13:24:52
27.12.2009
27.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel Sysel P..: No dyk auto myslim... Založeno: 25.04.09 19:53
13:21:23
27.12.2009
27.12.2009
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale auto ty kecale
13:19:37
27.12.2009
27.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel Sysel P..: Je tady pres pul roku
-> petr s: Nojo, premysleli sme ze ten motor udelame na rychloupinaky aby se porad nemuselo povolovat tolik sroubu
-> petr s: Nojo, premysleli sme ze ten motor udelame na rychloupinaky aby se porad nemuselo povolovat tolik sroubu
11:20:26
27.12.2009
27.12.2009
Pavel P..
sakrapes... už i tady?
10:52:13
27.12.2009
27.12.2009
petr s
To auto žere motory místo benzínu?
10:45:31
27.12.2009
27.12.2009
havlik
No nekecej:D knížata TW už i na virtu
10:32:23
27.12.2009
27.12.2009
Šemik
-> novomi: Však netvrdím že to při 180 neplave, zvlášť když ještě fouká vítr je to při vyšších rychlostech někdy kovbojka. Dost ale udělají gumy, i tyhle divný zimáky se s OR34 vůbec nemůžou rovnat. -> Nwkt:
10:26:58
27.12.2009
27.12.2009
Nwkt
Odkud to znam?
10:25:47
27.12.2009
27.12.2009
novomi
Jj pěkný . Jen se pořád divim, že se při 180 km/h udržíš na dálnici, já jel 160 tacho a auto úplně plavalo a volant jakoby přestla reagovat.
15:03:35
26.04.2009
26.04.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
Pekny vuz Jako bych ho nekde uz videl