skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Již hodně let se sem chodím jen dívat a závidět např.Borisovy skvosty.Dnes sem se odhodlal přispět též svou troškou do mlýna i když není hotová a myslím, že obyčejná a rezavá není. Posuďte vy. Máte před sebou Škodovkáře srdcem i rozumem. Doplácí na to rodina, čas a peněženka.
Začínal sem na zánovní světle modréŠ 120L 5Q 1987 + pracovní bílé Š 120 LS 5Q 1985,pot´jsem koupil po důchodci nádhernou rudě červenou s černou střechou a béžovými poklicemi Š 130 GL model1987,pak tuto Š 135 GLi Apollo red 1990,po invalidní paní Š 130 L o měsíc mladší než 130 GL i s paragonem o koupi v Mototechně Horácké Autodružstvo Třebíč a od kamaráda Š 135 GLi modrofialové barvy 1989.Tyto poslední tři vozy(130L,2x GLi)+své první vozidlo Š 120 L jsem měl zároveň včetně pronajatých garáží.No,ale jak to bývá přišel konzum a já nejen že je nestíhal projíždět a orpavovatm,ale lidi se začali smát že sem snílek a blázen(každá moje škodovka musela být v velice dobrým stavu viz www.skoda-club.net login Standa)a začaly se nedostávat peníze,mladá mi pořád nadávala(zvlášť když sem s tím třeba jeli do Vídně na vánoce tak se styděla,Vídeňáci obdivovali)a mít bydlení a pořádnou práci měn vedla k tomu že sem to rozprodal. Mé první auto bylo nabourané-šlo do šrotu Š 130L a 135 GLi vedla zpět ke kamarádovi v Třebíči kam kdysi odjela i Š 130 GL.takže má teď3vozy + mondeo 2.0.Bohužel vždy když přijedu na návštěvu je tam nějaký radikální zasah který obrečím.Auta už nevypadají jako nová,navíc v GLi začal zlobit motor(vystřeluje víčko oleje)a tak ho nedostatek financí vedl k tomu auto předělat totálně na Š 130 GL.O jedno GLi míň..No a já mám pořádnou práci ve státních službách, koupil sem si nový auto Saab 9-3 SE,ale když se chci vrátit do svých mladých let,protože snílek pořád jsem čeká na mně v garáži GLi.V roce 2009 se mu chci začít věnovat,aby nevypadalo pořád jako tehdy když sem jej koupil.Lak je naprosto odpudivý,ale to tyto Apolla Redy dělávaly i na Favoritech..A dotedˇnebyl na auti čas a bylo spíš jak opracovní, popelářský auto,chci jej nyní dát do originál stavu bez GO kastle,protože je dobrá a mít to časem jako veterána.už má GO brzd, ECU, ložisek a motoru takže to nebude problém ten zbytek.Jinak auto bylo amx.poruchové a jak se to poladilo tak je bezporuchové.Na rok 1990 a originál plechy je div že to ještě nesežrala koroze-viz podlaha.Díky vstřikování,automat. předstihu,sytiči atd..auto výborně akceleruje,nad 120km/h řve,ale ješte to jede až k tachometrovejm 185 čili v reálu to 170km/h z kopce jede,ale je to trápení.Mnohem zábavnější je ten zátah a toto auto neví co to je zadýchat se v kopci a podřazovat.Pokud tedy jedete max.ve dvou.To vše při výkonu 41kW!Nelžu.Měl ho nějaký pán z Vídeňska,který to bral jako auto pro socku, pak už v CZ děda z Tábora,pak těhotná mamina teď já.Auto se natahal ovleků s cihlama,mazlení žádný nebylo a stejně není rozkročený ani sedlý no ne?MMCH měli relativní zájem v muzeu Škoda Auto kvuli origo stavu kastle, vnitřku a dokladů,ale já naposlední chvíli cuknul.Až čas ukáže jestli to byla chyba nebo ne.Přece bych svoji Matyldu.můj sen nedal pryč.
jinak uvedení do provozu 11/1990 GLi číslo série kastle je 90 860,číslo motoru 5 966 754 135/8*a číslo kastle je 37 63 308
Podařilo se mi sehnat dvoudílnou masku škoda 135 a spoiler Škoda 135 GL.
Březen 2012 kompletní GO karoserie, disků a laku (vše ostatní děláno již předtím..).Tak dlouho sem to odkládal až to bylo na poslední chvíli.. Ale bude to ranec práce i peněz. na Želiv už snad v novým..
135ka je už ve šrotě,ale zachránil sem červenou Š 105 GL bez TP,loni žlutou oužu 120 GLS a letos se chystám takovýmto dárcovským způsobem zachránit Š 136 GL po jedné doktorce.Ale třeba si ji budu muset nechat já a třeba ji paní nedá. Čert ví. Takže lidi zachraňujte pěkné kousky a ptejte se po okolí známých kdo touží po takových autech ala veterán/nové z fabriky..
BŘEZEN 2012: po všech těch možných GO motoru, brzd, ríd. jednotky apod.. se konečně na řadu dostala i několikrát odkládaná karoserie a řeknu vám, že už to bylo potřeba. Karoserie byla 22 let stará, dovedete si představit jak to vypadalo pod blatníkama, čelo, A sloupky dole, trochu podlaha u řidiče, preventivně dávány nové prahy a chytající lemy, prasklinky v kufru, krycí plech katalyzátoru (ten neúspěšně) a na fotkách vidíte jak to dopadlo. Modré díly jsou zánovní a použité z mého prvního vlastního automobilu Škody 120 L 1987, budiž jí země lehká..
Proběhla další etapa. Auto nalakováno a na učilišti základně nastrojeno potřebnými díly pro převoz . Všichni se na učilišti snažili i když některým by ani jasná hvězda nad hlavou nepomohla a tímto bych jim chtěl poděkovat ne za práci kterou odvedli, ale v čase v jakém to stihli a mistry ,že je dobře vedli. Ale musel jsem nad nimi i já neustále stát jak dráb a koukat se jim pod ruce, aby něco nezlomili, neodřeli pořád někoho někde nahánět a takto tři dopoledne po sobě. A stejně jak sem se někam na sekundu otočil už u toho auta nikdo nebyl a všici se rozprchli a museli to dělat jiní, kteří zrovna byli po ruce. Navíc prach v interiéru snesu,ale jakýsí otisky prstů od vazelíny, oleje a základovky či co to si mohli odpustit. Od střechy přes všechny pásy až po palubní desku.. Auto jsem si nakonec převzal a odjel, abych dojel jen docentra okresního města a silně se mi přidřel motor.. je zralý na repas či výměnu.. takže teď mám sice auto 3dny po novém laku,ale stojí v opravně v autosalonu Škoda, který byl nejblíž a bude se sundavat čelo apod a opravovat.. No neje.lo by vás z toho?? Takže na Škoda sraz Želiv nejedu. Auto na ten sraz asi jet nechtělo a když už něco zvládnu a stihnu, abych na sraz jel tak se musí stát tohle. takže když GLi nechce jet tak ho nebudeme nutit, nepojede. Dost mně to naštvalo, myslel jsem že mně omejou.. Toť za tím vše.
Podzim 2016,nic noveho pod sluncem,ani pod kapotou,cim dal vic prace,coz znamena min srazu,vyletu,dokonce jsem za cely leto nebyl schopen dovezt auto na STK,tak to dohanim ted.Kdyby byl jeste nejaky blizky sraz na morave v zari,rijnu,tak bych se jel podivat.
Začínal sem na zánovní světle modréŠ 120L 5Q 1987 + pracovní bílé Š 120 LS 5Q 1985,pot´jsem koupil po důchodci nádhernou rudě červenou s černou střechou a béžovými poklicemi Š 130 GL model1987,pak tuto Š 135 GLi Apollo red 1990,po invalidní paní Š 130 L o měsíc mladší než 130 GL i s paragonem o koupi v Mototechně Horácké Autodružstvo Třebíč a od kamaráda Š 135 GLi modrofialové barvy 1989.Tyto poslední tři vozy(130L,2x GLi)+své první vozidlo Š 120 L jsem měl zároveň včetně pronajatých garáží.No,ale jak to bývá přišel konzum a já nejen že je nestíhal projíždět a orpavovatm,ale lidi se začali smát že sem snílek a blázen(každá moje škodovka musela být v velice dobrým stavu viz www.skoda-club.net login Standa)a začaly se nedostávat peníze,mladá mi pořád nadávala(zvlášť když sem s tím třeba jeli do Vídně na vánoce tak se styděla,Vídeňáci obdivovali)a mít bydlení a pořádnou práci měn vedla k tomu že sem to rozprodal. Mé první auto bylo nabourané-šlo do šrotu Š 130L a 135 GLi vedla zpět ke kamarádovi v Třebíči kam kdysi odjela i Š 130 GL.takže má teď3vozy + mondeo 2.0.Bohužel vždy když přijedu na návštěvu je tam nějaký radikální zasah který obrečím.Auta už nevypadají jako nová,navíc v GLi začal zlobit motor(vystřeluje víčko oleje)a tak ho nedostatek financí vedl k tomu auto předělat totálně na Š 130 GL.O jedno GLi míň..No a já mám pořádnou práci ve státních službách, koupil sem si nový auto Saab 9-3 SE,ale když se chci vrátit do svých mladých let,protože snílek pořád jsem čeká na mně v garáži GLi.V roce 2009 se mu chci začít věnovat,aby nevypadalo pořád jako tehdy když sem jej koupil.Lak je naprosto odpudivý,ale to tyto Apolla Redy dělávaly i na Favoritech..A dotedˇnebyl na auti čas a bylo spíš jak opracovní, popelářský auto,chci jej nyní dát do originál stavu bez GO kastle,protože je dobrá a mít to časem jako veterána.už má GO brzd, ECU, ložisek a motoru takže to nebude problém ten zbytek.Jinak auto bylo amx.poruchové a jak se to poladilo tak je bezporuchové.Na rok 1990 a originál plechy je div že to ještě nesežrala koroze-viz podlaha.Díky vstřikování,automat. předstihu,sytiči atd..auto výborně akceleruje,nad 120km/h řve,ale ješte to jede až k tachometrovejm 185 čili v reálu to 170km/h z kopce jede,ale je to trápení.Mnohem zábavnější je ten zátah a toto auto neví co to je zadýchat se v kopci a podřazovat.Pokud tedy jedete max.ve dvou.To vše při výkonu 41kW!Nelžu.Měl ho nějaký pán z Vídeňska,který to bral jako auto pro socku, pak už v CZ děda z Tábora,pak těhotná mamina teď já.Auto se natahal ovleků s cihlama,mazlení žádný nebylo a stejně není rozkročený ani sedlý no ne?MMCH měli relativní zájem v muzeu Škoda Auto kvuli origo stavu kastle, vnitřku a dokladů,ale já naposlední chvíli cuknul.Až čas ukáže jestli to byla chyba nebo ne.Přece bych svoji Matyldu.můj sen nedal pryč.
jinak uvedení do provozu 11/1990 GLi číslo série kastle je 90 860,číslo motoru 5 966 754 135/8*a číslo kastle je 37 63 308
Podařilo se mi sehnat dvoudílnou masku škoda 135 a spoiler Škoda 135 GL.
Březen 2012 kompletní GO karoserie, disků a laku (vše ostatní děláno již předtím..).Tak dlouho sem to odkládal až to bylo na poslední chvíli.. Ale bude to ranec práce i peněz. na Želiv už snad v novým..
135ka je už ve šrotě,ale zachránil sem červenou Š 105 GL bez TP,loni žlutou oužu 120 GLS a letos se chystám takovýmto dárcovským způsobem zachránit Š 136 GL po jedné doktorce.Ale třeba si ji budu muset nechat já a třeba ji paní nedá. Čert ví. Takže lidi zachraňujte pěkné kousky a ptejte se po okolí známých kdo touží po takových autech ala veterán/nové z fabriky..
BŘEZEN 2012: po všech těch možných GO motoru, brzd, ríd. jednotky apod.. se konečně na řadu dostala i několikrát odkládaná karoserie a řeknu vám, že už to bylo potřeba. Karoserie byla 22 let stará, dovedete si představit jak to vypadalo pod blatníkama, čelo, A sloupky dole, trochu podlaha u řidiče, preventivně dávány nové prahy a chytající lemy, prasklinky v kufru, krycí plech katalyzátoru (ten neúspěšně) a na fotkách vidíte jak to dopadlo. Modré díly jsou zánovní a použité z mého prvního vlastního automobilu Škody 120 L 1987, budiž jí země lehká..
Proběhla další etapa. Auto nalakováno a na učilišti základně nastrojeno potřebnými díly pro převoz . Všichni se na učilišti snažili i když některým by ani jasná hvězda nad hlavou nepomohla a tímto bych jim chtěl poděkovat ne za práci kterou odvedli, ale v čase v jakém to stihli a mistry ,že je dobře vedli. Ale musel jsem nad nimi i já neustále stát jak dráb a koukat se jim pod ruce, aby něco nezlomili, neodřeli pořád někoho někde nahánět a takto tři dopoledne po sobě. A stejně jak sem se někam na sekundu otočil už u toho auta nikdo nebyl a všici se rozprchli a museli to dělat jiní, kteří zrovna byli po ruce. Navíc prach v interiéru snesu,ale jakýsí otisky prstů od vazelíny, oleje a základovky či co to si mohli odpustit. Od střechy přes všechny pásy až po palubní desku.. Auto jsem si nakonec převzal a odjel, abych dojel jen docentra okresního města a silně se mi přidřel motor.. je zralý na repas či výměnu.. takže teď mám sice auto 3dny po novém laku,ale stojí v opravně v autosalonu Škoda, který byl nejblíž a bude se sundavat čelo apod a opravovat.. No neje.lo by vás z toho?? Takže na Škoda sraz Želiv nejedu. Auto na ten sraz asi jet nechtělo a když už něco zvládnu a stihnu, abych na sraz jel tak se musí stát tohle. takže když GLi nechce jet tak ho nebudeme nutit, nepojede. Dost mně to naštvalo, myslel jsem že mně omejou.. Toť za tím vše.
Podzim 2016,nic noveho pod sluncem,ani pod kapotou,cim dal vic prace,coz znamena min srazu,vyletu,dokonce jsem za cely leto nebyl schopen dovezt auto na STK,tak to dohanim ted.Kdyby byl jeste nejaky blizky sraz na morave v zari,rijnu,tak bych se jel podivat.
Lokaj/Š 135 GLi - komentáře:
14:04:05
30.03.2012
30.03.2012
Viliam - zrušená registrace
-> lokaj: Páči sa mi, že po okolí zachraňuješ takéto zaujímavé kúsky. Čo tak pridať foto tej zelenej 135 GL čo je už v šrote, resp. 136 GL na ktorú sa chystáš? :-)
08:08:33
17.03.2012
17.03.2012
rsvancara
-> lokaj: Jsem zvědavej na výsledek :-)
17:54:44
16.03.2012
16.03.2012
lokaj
Tak lidičky, moja Škodovka právě teď prochází kompletní Go karoserie a pak novým lakem. Po 5 letech už si to zaslouží. Pod blatníkama durch, A sloupky, dole, pod řidičem dírka+ preventivní výměna prahů,lemů všeho co by jen mohlo naznačit že by za půl roku zkur..lo můj nový lak. Znám spostu krásných laků i přímo od Škody na řadu 742, ale jednou to dostalo Apollo Red a tak to zase bude mít Apolo red. Třeba bude nová pěkná. Kola už opískování dostala (zimáky),ale špatně mnou natřena protože orezla za tři jízdy...
07:58:44
30.07.2011
30.07.2011
rsvancara
-> lokaj: To znám, takhle jsem přišel o Jupitery :-)
14:30:24
26.07.2011
26.07.2011
lokaj
Apolla sem prodal i s kompletem za dvojku a koupil meteory.tenkrát sem neměl vůbec peníze takže mi ani nic jiného nezbývalo.na svou renovaci čeká.teď pomáhám na jednom sršňu GLS.
21:03:37
17.03.2011
17.03.2011
Herbal
Hej ty prečo si my použil moje priezvisko do svojho nicku ?
20:24:05
29.05.2010
29.05.2010
Jarda - zrušená registrace
-> lokaj: ahoj, tak drzim palce at se dari renovace, budes davat apolla nebo meteory?
15:55:01
13.03.2010
13.03.2010
lokaj
Zdravím,auto jak má po GO motoru a brzd tak jezdí ndáherně,akorát je asi nejvyšší čas zaměřit se na karoserii.Přeci jen 20let je na jedny blatníky hodně.Prahy jsou OK,lemy jakžtakž,ale blatníky KO a pod nimi asi taky.A la ktaky zrovna není nejmladší a nejhezčí,jenže kde já dnes seženu dobrýho lakýrníka za laciný peníz.navíc sem měl před 14dny nehodu,Naštestí to byl ťukanec,a šl oto vyklepat,bohužel přední půlená maska la Škoda 130 je nenávratně v pr..Nápis naštestí přežil.Sháním nutně přední půlenou masku 130 bez nápisu.
12:25:07
13.11.2009
13.11.2009
lokaj
Černobílé foto je z vyrovnávací nádrže Dalešické/Mohelnské přehrady a já utíkám zachraňovat auto,protože sme si s Katkou nevšimli,že začala stoupat voda a ohrožovala auto.Jednou tam rybář usnul v Trabantu a utopil si ho..Je to strašná rychlost stoupání skoro sem to nestihl.Tato fotka je aktuální z podzimního srazu v Doksech.Zimní pneu s poklicemi navíc.Auto stojí na dešti 1x,2x za měsíc ho vytáhnu do práce.Musím vyklidit garáž.V Květnu přijedu na Doksy určitě znova.Pokud nebude SAAB sraz.
12:15:11
13.11.2009
13.11.2009
lokaj
Ahoj no už se na ní začali vychytávat první masařky.Jinak motor je už po 2GO(1.mi tak báječně zajeli v vservisu,že během týdne skákání s mechaniky po poli a hnaní do červených na jedničku to auto mělo zničený motor a muselo znova na GO.Flek té rzi biohužel nejde dát pryč.Nyní komplet po GO brzd a čeká se na karoserii a lak.ALe hned tak to nebude.Zase stojí venku,protože naši do garáže vyklidili sklep..Než přijde zima tak musí dovnitř.Už s ní totiž vůbec nejezdím.Momentálně měním startér.
14:07:57
11.03.2009
11.03.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> lokaj: Tohle by jsi asi měl vidět: www.tuningforum.cz/viewto
pic.php?f=20&t...
Co máš v plánu s autem? Koukal jsem, že asi občas vaří, když je tam špinavej nosník, ale jinak by stála za záchranu a renovaci.
Co máš v plánu s autem? Koukal jsem, že asi občas vaří, když je tam špinavej nosník, ale jinak by stála za záchranu a renovaci.
11:58:52
11.03.2009
11.03.2009
Viernez
zdareeeeeeeec
21:44:12
08.03.2009
08.03.2009
Kapřík
-> lokaj: koukni ke mně k autu, máš tam zprávu. Myslím, že se známe z jedné akce
21:33:35
08.03.2009
08.03.2009
jarda.u1
-> lokaj: Nádhera
22:34:51
23.11.2008
23.11.2008
lokaj
Ahoj,právěže vše na tom autě je originál dokonce i samolepky,takže vstřikování Bendix(Renault 19 ho měl taky) a ŘJ Renix.To auto sice nevypadá vábně,protože nebylo garážováno a používaly ho jak orodinný vůz pro socky a pak i jako pracovní vůz a nestaral ise o něj,ale paradoxně možná proto je tak zachovalá a v origostavu.nikdo nic netunil,negumoasfaltoval,
nikam nic nelepil(tedy skoro)takže paráda.
20:37:02
23.11.2008
23.11.2008
Dušan
-> libor-nem: dle me original bendix
20:32:07
23.11.2008
23.11.2008
libor-nem
co tam máš za vstřikovaní z favorita?
13:22:35
23.11.2008
23.11.2008
lokaj
tady jsme se s pracovní Škodou-kvůil soli vydali s mladou 22.12 2006 vpátek odpoledne do Vídně.Odjeli sme celkem naštvaný,protože většinu dne sme buď stály v zácpě,nebo hledali parkoviště.Nakonec sme stejně parkovali v zákazech a pak sme se ztratili,tak sem to bez známky šikl 150kou zpět po dálnici či co to bylo na Haťe a pak k nám domů.Mladá byla navíc ještě naštvaná že ji v takovým verglu viděli u Prátru turisti a fotili si nás a na křižovatkách stahovali okénko a vyptávaly se co že to je za auto.To už byla zalezlá pod palubní deskou..No jo ženský..