Algol / Škoda 105 Algol / Škoda 105

komentáře | popis | fotky | Algol | 04.06.03 09:14 | 4x v oblíbených
Tento automobil jsem koupil v létě roku 2002 jako Škodu 105 S, tj. v základní výbavě bez vymožeností, jako jsou stahovací okna zadních dveří, byla vyrobena v roce 1983 jako jeden z prvních modelů v provedení M. O tom, že to bylo vždy "Emko" ale pochybuji, neboť v technickém průkazu jsou uvedeny pneu 155/80 R 14. Vůz totiž prošel v roce 1994 přestavbou, kompletní

byly vyměněny plechy a vyvařen skelet, což bylo zdokumentováno v TP. Nemilé překvapení na mě ovšem čekalo při zjištění počtu ujetých kilometrů, motor měl za sebou po GO 60 000 km, ale před GO jich najel 360 000. Překvapením bylo, že ještě držel pohromadě, takže bylo jasné, že mě brzo opustí.



Od toho se také odvíjely úpravy:



1. Motor a funkční části

- výměna motoru Š 105 za Š 120 LS s poctivými 30 000 km po starém pánovi, který potkal svou Škodou sloup veřejného osvětlení,

motor byl vyroben roku 1980 a je velmi dobrém stavu, ponechal jsem jej jako sériový výrobek s několika malými úpravami

- "kosmeticky" upravené kanály (leštěné), zcentrované svodné potrubí

- nový karburátor se zvýšenou hladinou benzínu v komoře

- během letního provozu zkrácený tubus sání vzduchu

- řemenice menšího průměru na vodní pumpě, klínový řemen ze Š 100

- kompletní GO elektriky v motoru (rozvody, kabely, alternátor, relé)

- rozdělovač původní ze Š 105

- výměna pružin a tlumičů (přední i zadní náprava)

- GO brzd (vpředu čtyřpístky)

- kompletní rekonstrukce elektriky v interiéru vozu (např. natvrdo zapojená zadní mlhovka)

- pneu Continental vpředu 165/80 R 13, vzadu 175/80 R 13

- výfukové potrubí+tlumič original Š 120 s koncovým dílem průměru 50 mm a koncovkou 80 mm



2. Interiér a vzhled vozu

- výměna původního celoplošného budíku ze Š 100 za dělené přístroje ze Š 120 LS s chromovanými prstenci

- vypolstrování spodní části interiéru technickým kobercem (nahrazení původní gumotextilie)

- osazení plastových kapes na dveře

- řadící páka s hlavicí a chromovanou tyčí

- střední panel původní, hudba Sencor 4 x 20 W, repro v předních dveřích Sencor, vzadu třípásmové repro MTC, pod předními

sedadly třípásmové reproduktory Sencor

- přídavná přední mlhová světla, přídavná dálková světla (100 W)

- bílé přední a boční blinkry, v potkávacích světlech žárovky H4 Bluelight

- sportovní mřížka (domácí výroba z původní plastové dvojdílné mřížky

- plastové ofuky na zadním sloupku

- přídavná zadní mlhová světla

- zadní křídlo Elri design

- černá mřížka na zadních svělech

- zadní značka na nárazníku

- třetí brzdové světlo



3. Plánované úpravy a opravy

- bílý podklad budíků

- plastové lemy blatníků a plastové prahy

- rozšíření náprav (podložky)

- lité disky

- snížení vozu (redukce závitů přední nápravy)

- GO řízení

- úprava interiéru a čalounění (sladění s barvou vozu)



7.5.2003

Provedeno:

-bílý podklad budíků vlastní výroby (Corel), ale zatím jenom 2 malé

-plastové lemy zadních blatníků

-snížení vozu (1 závit)

-GO řízení (oprava komplet všech součástí)

-laděný výfuk (standartní tlumič Škoda, převařená trubka na 52 mm, DTM v chromu 70 mm)

Algol / Škoda 105 - komentáře:

08:50:13
24.03.2003
Algol
Zato Favorit, to byl bourák, že ? S rokem výroby nevím ,kde vzali odvahu na výrobu takovýho šrotu. Vždyť ty první byly horší jak škodovky. Ale to je věc názoru a já Ti ho neberu, akorát nevím, co teda děláš na stránce Škodovek, když se Ti nelíbí?
13:39:05
22.03.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
to, ze skoda proste nebyla nadcasove auto uz se tu resilo. MOzna to bylo nadcasove auto, ale jen na uzemy CSSR a SSSR
08:59:38
22.03.2003
Algol
To Dan: To je tak nějak o srdceti, když na tom vyrůstáš a líbí se Ti, protože já si osobně myslím, že Škoda byla ve své době nadčasové auto, tak není co řešit.
19:43:52
21.03.2003
Dan
Tak tomu řikam nadšenec, páč to udělá málogdo, aby se pouštěl do Škodofky, dyž má takový dělo v garáži.
07:26:02
21.03.2003
Algol
To Tomáš: doufám jenom, že si nemyslíš, že jsem si koupil AT na začátku března a za 14 dní tam navěsil všechno podle AT, to by mě mrzelo76. Ale stejně jsi měl napsat svůj názor 32
20:18:19
20.03.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
prave myslim v sobotu mi nesli pridavat novy temata. Chtel jsem pridat jedno o skodovce ktera je v A&T brezen 2003



uz ani nemusim psat, co se mi na ni libilo a co ne, kazdej to vidi a spousta z toho uz tu byla i recena.
13:44:16
20.03.2003
Rapid
jestli mas cas tak pod na chat...
13:43:09
20.03.2003
Rapid
1
13:32:27
20.03.2003
Algol
Já ti ale říkám, že tam žádný spojlery nebudou. A kdybys věděl, co ta "hezká škůdka" stála nervů, mám ji 14 dní a někdo to u Hradce neubrzdí a mám zadek jako harmoniku. A rozhodně na tebe, opakuju nejsu naštvanej. Taky mám blbej den.
13:29:51
20.03.2003
Algol
Ani ne, já to tak nějak předpokládal, proto jsem to auto sem dal. Beru to jako konstruktivní kritiku, každýmu se hold líbí něco jinýho! A naštvanej na něj rozhodně nejsem.
13:28:54
20.03.2003
Rapid
jojo, soráč!!! však sem se omluvil... mam prostě blbej den a pak kouknu sem na web a vidim jak nekdo na hezkou skudku zacina davat ty sarapaticky co tak nesnasim... pardon...11¨



do brna nejedu8 rapid bude hotovej az pristi rok... pojedu stilec a tabor...ale jinym autem



este jednou promin!
12:56:35
20.03.2003
U-Geen
Rapid: přeháníš to.
12:40:31
20.03.2003
Algol
Rapide, já nikdy neřekl, že jsi posměvačnej magor, to bych si nikdy nedovolil. Já ti akorát chcu říct, že se mi ty výdechy líběj a jinak taky, kdybys mě znal, že kašlu na módní trendy, prostě se mi to tak líbí a finito. Ale jinak spojlery ani mračítka tam dávat nechcu, jenom ty prahy a lemy, nějak to s tím dostává jinej šmrnc. A navíc ten zadek není zavařenej, prostě jsem se jednou večer rozhodl, že zkusím, jak vypadá Škoda se značkou na nárazníku. Ale kecal bych Ti, kdybych tvrdil, že mě to napadlo samotnýho, to bys mě mohl považovat za magora. A taky už nemám věk na to, abych si hrál na nějakýho těžkýho tunera a balil ženský na káru se spojlerama, zvlášť když mi doma v garáži stojí Supra 3,0i (209 k), na tu bych mohl balit líp, nemyslíš. Tím neříkám, že se mi nelíbí auta bez plastů, v takovým stavu, v jakým sjely s pásu, akorát tuněný motoricky (ne notoricky), nebo v interiéru. A jinak, doufám třeba, že se potkáme v Brně, jestli tam jedeš.
11:32:27
20.03.2003
Rapid
já bych řek že se právě těma výdechama a plánovanejma prahama a spojlerama a buh vi cim jeste zaradis do skupiny tzv. "stromečkářů" ... asi víš co tim chci říct... nezlob se na mě! je to jen muj názor. To samý zadní SPZ. moda je" zavarit a spz narvat na naraznik nebo este lip pod nej.... kazdej ten "tezkej tuner" to tak má... nakejm autum to dost slusi, ale rek bych ze skodovka je jedna z mála který to vůbec nesluší....



PS: nezapomen koupit mracitka.. tim se urcite odlisis3 ty nikdo nemá!



misto tehdle veci který vzhled kazej a stoji penize si kup radsi vlečku!!! je to rozdil kterej sice nikdo na prvni pohled neuvidi, ale sakra to poznas pri jizde...



nebud na me nastvanej! nejsem zadnej posmevačnej magor...

koukni na "zelenku" nebo zazzy gardovku a na spoustu jinejch.... taky by si meli nakoupit mracitka a falesný výdechy, urcite by to pak bylo o moc hezci, vid? 69
09:37:23
20.03.2003
Algol
Vzadu už jsou jiný pruhy, stejný jako vepředu, totéž se týká zadní kapoty. Taky výfuck je jiný, originál Škoda s převařenou výstupní trubkou (50 mm) a koncovkou DTM. Ale je spousta věcí, do kterých se nepustím, protože to nezvládnu a taky bych to rád všechno dělal sám a pro zábavu, tunning je podle mě o tom, aby si každý to auto udělal podle svýho vkusu a nálady, a ne v servise a proto se mi třeba líbí i ty poklice a ty výdechy, který nikdo z Vás nemůže ani cítit. Je to holt otázka vkusu a tuním auto proto, abych se odlišil od davu Škodovkářů a ne proto, abych potom zase zapadl do nějaké krabičky, která mi určuje, co smím a co nesmím. Ne????
09:30:28
20.03.2003
Rapid
tojo... ty falešný hodně pomůžou3
09:11:21
20.03.2003
wekky
Já myslím, že výdechy na kufru jsou bezva věc, zvlášť jestli chceš vozit hnůj nebo tvarůžky 3 .

Asi taky nějaký udělám. A s ventilátorem. 75
08:37:31
20.03.2003
Rapid
hmm, to zní rozumně. a co ty pruhy... vepredu jiny nez vzadu... na strese a zadni kapote nic... proc... a ty falesný výdechy51
08:32:22
20.03.2003
Algol
1 Algol

To Rapid: to víš, nic moc to nestálo, ale vyvrtat to, to byla fuška! Teď vážně, dokud nemám to, co se mi líbí, tak tam dám něco jinýho. Nebudu dávat plecháče do pucu, když tam budu dávat litý, ne?
08:13:36
20.03.2003
Rapid
hmmm.... kolik si dal za ty fajnový vrtaný kotouče8
Extreme Tyres