jarda.u1/100-Tříca jarda.u1/100-Tříca

komentáře | popis | fotky | jarda.u1 | 18.03.12 20:06 | 147x v oblíbených
Škoda 130 l,r.v.1986,přestavba na 136,motor favorit-1.4.

Základem motoru je blok 781.136 a vnitřní komponenty včetně hlavy z motoru Fabia 1.4-Mpi



Auto jsem koupil v roce 2004 jako seriovou Škodu 130 L.




Karoserie:



Původní karoserie měla v den mojí koupě najeto cca 69000 km a na svůj věk byla dosti zachovalá.Po odstrojení byly vyměněny přední blatníky a čelo a opraveny vršky předních podběhů a sloupky pod blatníky.Zbytek,jako prahy,zadní lemy a podlaha byly téměř bez známek koroze.Dále byl ošetřen spodek karoserie a dutiny proti korozi a došlo i na celolak.Původní bílou barvu nahradila barva modrá pastelová.

V roce 2006 jsem měl nehodu a auto bylo havarováno na přední část.Jelikož by se oprava původní karoserie nevyplatila,začal jsem shánět jinou Škodovku,nejlépe typ 136.Protože je tento typ málo k sehnání a když už zrovna je,tak buď za spoustu peněz a nebo ve stavu ne zrovna ucházejícím,povedlo se mi nakonec sehnat Škodu 105 L r.v.85 a s najetými 63000 km.

Hned po koupi mi bylo jasné,že nebudu jezdit ve "stopětce" a tudíž nové auto se stalo dárcem karoserie pro mojí 100-Třícu.Potřebné díly na přestavbu jsem měl z předchozího auta a tak mohlo začít vše nanovo.

Nejprve jsem přez známého vyřídil povolení k přestavbě (výměně karoserie) a s potřebnými doklady a povoleními se vydal na STK,kde mi bylo vyraženo původní VIN náhradní technologií.(Vše kvůli tomu,aby auto zůstalo typově 130,protože jsem měl v plánu montáž motoru 136,jehož montáž právě do "stotřicítky" výrobce povoluje).

Po vyřízení všech formalit došlo opět ke kompletnímu odstrojení karoserie,byly vyměněny přední blatníky a čelo,ošetřen spodek a dutiny a přišlo i na celolak.Barvu jsem vybral RAL 5002 akrylát,kterou jsem již dříve měl na užovce.

Musím podotknout,že stav této karoserie je mnohem lepší,než byla ta předchozí,protože jí nebylo třeba nikde vyvařovat.Přední blatníky a čelo jsem měnil pouze z důvodu pár ťukanců a také jsem byl zvědav,jak vypadají přední podběhy.Po demontáži předních blatníků jsem byl mile překvapen,protože se neobjevila jediná dírka.Vše jsem očistil a ošetřil a namontoval nové blatníky,které jsem si nechal předem nazinkovat.

Dále následoval již zmiňovaný celolak a následné kompletování auta.Na celou přestavbu jsem měl podle dopravního inspektorátu 3 měsíce,a po dokončení jsem musel absolvovat STK.

Po provedení přestavbové STK,kterou jsem absolvoval se seriovou Škodou 130 jsem si opět přez známého zažádal o přestavbu motoru na typ 136.Přestavba mi byla schválena,a tak se mohl do auta stěhovat nový motor.

Favoriťácký motor jsem měl již doma,ale lákala mě úprava zvětšení objemu na 1400 ccm.Zakoupil jsem tedy motor z Fabie,který měl údajně najeto kolem 60000 km a začal s úpravou.Rozhodl jsem se pro použití vnitřních komponentů Fabiáckého motoru do bloku z Favorita z několika důvodů.



1.motor typu 781.136 jsem měl legálně zapsaný v TP

2.úprava zvětšení objemu není zvenčí poznat(narozdíl,kdybych namontoval motor z Fabie komplet)

3.možnost použití mechanického palivového čerpadla

4.po úpravě kliky už ostatní komponenty z fabie pasují do Fávo-bloku bez úprav



Motor:



Původní motor 742.13 nahradil motor 781.136 se zvětšeným obsahem na 1400ccm

upravená klika - (díra pro ložisko,zmenšený průmer,zkrácení a úprava pro axiály v predni casti u rozvodů)

vačka 265/265 zdvih 6.6 a 6.4 (výroba pan Chovanec)

nový karburátor 136 (přetryskovaný) momentálně trysky 120/145 a vzdušníky 185/140

bezkontaktní rozdělovač ze Škody Favorit s odstředivou regulací 11 stupňů

příčný výfuk s nerezovým obalem+svody 4-1 (výroba pan Hricina) - Tlumič výfuku upraven na vstupu i výstupu tak,aby byl výš nad zemí.

tvrdé silentbloky motoru

motorový olej Mobil1 5W-50



Převodovka:



sériová se stálým převodem 3.90

Komplet rozebraná,vyčištěná,vyměn ěny ložiska,synchrony a gufera.

Převodový olej 75W-90

Reduktorový starter



Zadní náprava:



vlečená sériová

komplet rozebraná,opískovaná a nově nastříkaná

nové silentbloky,brzdové obložení,brzdové válečky průměr 22 mm

tvrdé silentbloky podélných ramen

tlumiče HP-Sporting

pružiny z kyvky (škoda 120) délka 325,5 mm, 39,5 kn

upravené kyvkové domky pružin : skoda-virt.cz/cz/.../6984 -uprava-kyvkovych-domku-na -vlecku

repasované poloosy



Přední náprava:



sériová (po kompletní repasy)

pružiny 220 mm 80 kn (Tuner#2)

tlumiče HP Sporting

repasované čtyřpístové brzdiče

nové vrtané kotouče a destičky



Kola:



Ronal 7x15 palců,rozteč 4x100 + duralové podložky se změnou rozteče (šíře v předu 26 mm,v zadu 35 mm)

Středové pokličky kol se znakem pochází z Octavie I

Pneu Barum Bravuris 195/50/15



Interier:



Palubní deska Rapid

Přední sedačky Rapid

Karbonová folie na středním díle ipur-palubky (kolem rádia) a na plastovém panelu nad (kaslíkem)

Volant Victor

Rádio Panasonik

Centrální zamykání na dálku+alarm



Exterier:



Auto se mi nejvíc líbí tak,jak je z fabriky.Jen tak viniknou nejlépe původní linie.

Použil jsem pouze nedobové doplňky jako jsou bílé přední blinkry a zadní světla s bílým blinkrem.

Dále mi bylo líto vrtat díru pro anténu autorádia,proto jsem ji schoval v pravém předním "A" sloupku











Zde jsou další fotky ze stavby: jarda130.rajce.idnes.cz/1 00-Trica







jarda.u1/100-Tříca - komentáře:

10:45:42
22.04.2010
jarda.u1
-> Kočislav: Ja naopak mam ted na aute ty puvodni a oproti tem novym "smejdum"je to nebe a dudy.U vsech druhovyrobnich bubnu jsem mel problemy s ovalitou,buben byl zborcen na obvodu,jako by byl upnut v nejakem tricelistovem sklicidlu velkou silou.Radeji nez tyto si necham mozna ty svoje stocit na soustruhu a nebo investovat vice a prejit na kotouce.
09:19:49
22.04.2010
Kočislav
Já mám též druhovýrobní bubny, i když asi jiný výrobce - zvnějšku vyraženo písmeno H a naproti tomu A73. Každopádně jsem ale z hlediska kmitání či házivost nepoznal změnu od předchozích, jetých bubnů. Při brždění mi to kmitá taky, unašeč sedí taky pevně, ale přičítám to celkovému stavu nápravy.
21:22:59
21.04.2010
jarda.u1
-> Pavel P..: no uvidis sam,treba mas od jineho vyrobce.V mototechne mi tvrdili,ze je vyrabi porad stejny vyrobce,tak jsem jim uveril.Na bubnu zvenku jiz neni znak skoda ani vyrobni cislo,ale na prvni pohled vypadaji stejne.Pouze na vnitrni strane je nejaky napis a rozmer max. opotrebeni.Moje puvodni bubny jsou oproti temto uplne suprove.Citim pouze male vibrace pri brzdeni hlavne ve vyssich rychlostech.Nejhorsi je,ze jsou bubny na reklamaci a vyrizeni trva vzdy cca mesic.Kdyz jsem je byl reklamovat prvne,tak mi jeden uznali a druhy mi vratili s tim,ze je dobry.Po opetovnem nasazeni jsem byl dost zklaman a dalsi varku uz si asi nevezmu,radsi si vezmu zpet penize.
21:15:17
21.04.2010
Pavel P..
-> jarda.u1: já mám taky doma druhovýrobní bubny který chci teď dávat na auto, tak se bojim aby nebyli stejný, je to ale nějaká ta první druhoška.... ty by mohli ještě bejt OK.
21:12:41
21.04.2010
jarda.u1
-> Jarda: Tak unasec urcite vycvachtanej neni,kdyz jsem ho naposledy sundaval,tak mel co delat i stahovak.-> Pavel P..: bubny jsou krivy jako prase (kdyz to prezenu,tak maji tvar trojuhelnika,namisto kruhu) za jizdy je to v pohode,ale prirzdeni je styk bubnu s paknami pouze na 3 mistech a proto jsou i ta mista vyhrata do fialova.Ze 3 bubnu co se mi dostaly do ruky byly vsechny 3 krive.
20:48:00
21.04.2010
Jarda - zrušená registrace
-> jarda.u1: 9 toto spis dela vycvachtanej unasec na drazkovem hrideli...
20:44:26
21.04.2010
Pavel P..
-> jarda.u1: to byli tak křivý že to drhlo o pakny?
20:39:34
21.04.2010
Kaprof-Pisařík
-> jarda.u1: no ty vado8 jedny doma mám to je tam ani nebudu dávat48
22:04:57
07.04.2010
jarda.u1
Vyhnete se zadnim bubnum z druhovyroby,mam s nimi spatnou zkusenost 8
zvětšit jarda.u1/100-Tříca - obrázek od jarda.u1 vložen 07.04.2010 22:04:57
22:04:12
07.04.2010
jarda.u1
A jeste jedna...
zvětšit jarda.u1/100-Tříca - obrázek od jarda.u1 vložen 07.04.2010 22:04:12
09:47:35
06.04.2010
jarda.u1
-> bibendum30: jj,na namesti v Klatovech si me mohl potkat.Tvoji jsem taky videl v kempu.Jinak diky 4
23:42:28
05.04.2010
bibendum30
Paradní kousek...a hlavně-mooodrá je dobrá4 Pamatuji si jí z podzimních Běšin 20096
23:30:46
05.04.2010
jarda.u1
-> havlik: to nerikam,ale ja s tim budu jezdit pres leto takrka denne.4
23:27:03
05.04.2010
havlik
-> jarda.u1: odvážlivče:)
21:54:19
05.04.2010
havlik
-> jarda.u1: jo jo je to rozumný žehlička je na hovno4
21:52:33
05.04.2010
jarda.u1
-> havlik: Ja delal zadek primerenej k tomu predku,zatim jsem s tim nejel,tak to tak necham a uvidi se.Uplnou "zehlicku" z toho delat zase nechci,nekde bych akorat orval spodek,mame tu silnice nah*vno.4
21:46:14
05.04.2010
havlik
-> jarda.u1: no už to skoro vypadá jako auto eště o kus níž a bude dobře2 2
21:45:27
05.04.2010
jarda.u1
Tak dneska jsem prvne vyjel,ale zatim jen na dvur.Alespon jsem ji umyl,byla holka docela pekne zaprasena po tom pulroce nicnedelani 3
zvětšit jarda.u1/100-Tříca - obrázek od jarda.u1 vložen 05.04.2010 21:45:27
Extreme Tyres