skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)
Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.
Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.
Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.
Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17
DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.
Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan
Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).
Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...
Muzika
Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.
Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))
Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)
Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(
Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s
www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...
VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004
Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB
Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...
Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.
Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.
Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.
Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17
DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.
Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan
Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).
Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...
Muzika
Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.
Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))
Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)
Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(
Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s
www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...
VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004
Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB
Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...
TUNER / Zelenka - komentáře:
00:14:26
19.02.2004
19.02.2004
Saky
ale nevim jak ji zapaltis..
00:13:37
19.02.2004
19.02.2004
Saky
kdyz ze superba tak z 2,8benzinu a nebude muset delat asi ani prirubu ale nevim jak otocit resp vim ale tak to asi nechce..
19:49:49
18.02.2004
18.02.2004
aDAm
a co takhle převodovku ze Superba s tím novým dieslem? je tam jako ve škodárně jen na opačnou stranu ;-)
16:29:06
18.02.2004
18.02.2004
Rosta
No uvidíme až vyjede třeba nás překvapí nebo bude v inzerci shánět jeden pětikvalt za druhým.
15:43:03
18.02.2004
18.02.2004
Zdany
S tímhle souhlasím se Sakym.. Mít převodovka ruce, tak mlátí Tunera hlava nehlava.. Taky se těším až se to uvede do chodu.. Chci to rozhodně vidět.. a nebo postavit závodní převodovku..
15:33:49
18.02.2004
18.02.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen: jj Já na tom budu stejně, jestli teda někdy vyjedu...
15:27:59
18.02.2004
18.02.2004
Saky
no ja videl mrkev prevodovky po jednom zavode a ten motor mel ubohejch 140Nm a byla do vrtule.. ale jeste nepraskla to by praskla az ten dalsi.. ale to je fuk.. hlavne at uz to jezdi..
15:27:51
18.02.2004
18.02.2004
U-Geen
-> Tuner#2: jj, kdyz bude jezdit pro rohliky, to moc km nenajezdi
15:17:51
18.02.2004
18.02.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
K té baterce - netvrdím, že to Lubošovi vyrovná nadváhu motoru, ale u normálního to dost výrazně pomůže, obzváště pokud tam bude 75Ah a více. Kabely stačí dát větší průřez a OK.
Převodovka to asi určitě nevydrží. Vráťovi lehala tak prý po 5 - 7 tkm a Kláskovi s tou červenou s TTčkem lehla teď po 12 tkm, ale to s tím jezdí sprinty a dost tvrdě rozjezdy. Pokud se s tím rozumně rozjedeš, tak to vydrží mnohem déle a na to co Luboš najede, tak na dvě sezóny by to mohlo vydržet.
Převodovka to asi určitě nevydrží. Vráťovi lehala tak prý po 5 - 7 tkm a Kláskovi s tou červenou s TTčkem lehla teď po 12 tkm, ale to s tím jezdí sprinty a dost tvrdě rozjezdy. Pokud se s tím rozumně rozjedeš, tak to vydrží mnohem déle a na to co Luboš najede, tak na dvě sezóny by to mohlo vydržet.
15:11:34
18.02.2004
18.02.2004
Saky
z audi
15:09:19
18.02.2004
18.02.2004
CHIP
-> Saky: Aspon jsi mohl napsat ze kteryho auta ji chces pouzit ... zadnou technickou dokumentaci jsem nechtel ...
15:07:14
18.02.2004
18.02.2004
Saky
ja uz prevodvku mam-) ale jak jsem rikal ja volim jinou koncepci ta prevodovka se popere hrave s kroutakem 400Nm tak neni co resit.. -) ale nechci toho moc prozrazovat je to na dlouho a jeste nevim co a jak ale uz mam motor prevodovku a brzdy komplet elektriku atd..
15:02:03
18.02.2004
18.02.2004
CHIP
-> Saky: A jakou prevodovku zvolis .... kdyz se na to chystas musis mit nejakou vyhlidlou ....
14:57:14
18.02.2004
18.02.2004
Saky
no to je problem, porshe je draha a jina asi snad ani neni leda zvolit jinou koncepci ulozeni a prevodovky-) tak to chystam ja nekdy..
14:50:10
18.02.2004
18.02.2004
CHIP
-> Saky: Navrhni jakou ... jedina ktera vypada ze by byla bez problemu je porsche ...
14:11:17
18.02.2004
18.02.2004
Saky
co se tyka kabelu k baterce pokud se dodrzi to ze se delka zvetsi X krat a prurez taky Xkrat bude to mit stejne parametry..
jako reseni to je.. kdyz se tam dobre nekam ukotvi a nebude vadit ze zabije kus kufru a nadimenzuje se dostatecne privodni kabel tak asi urcite plus. ale stejne to nevyrovna vahu toho motoru..
ale ja nerikam ze je to spatny fakt je to dobre, hodnotim ze nekdo dela fakt neco jinyho nez co spousta lidi, uznavam ze koupit jakejkoliv "dospelej" motor je levnejsi nez se tunit s rapidackym a spotreba bude mensi a vykon a kroutak vetsi.. jenze to je prave ten problem ta prevodovka.. chce to proste jinou prevodovku..
jako reseni to je.. kdyz se tam dobre nekam ukotvi a nebude vadit ze zabije kus kufru a nadimenzuje se dostatecne privodni kabel tak asi urcite plus. ale stejne to nevyrovna vahu toho motoru..
ale ja nerikam ze je to spatny fakt je to dobre, hodnotim ze nekdo dela fakt neco jinyho nez co spousta lidi, uznavam ze koupit jakejkoliv "dospelej" motor je levnejsi nez se tunit s rapidackym a spotreba bude mensi a vykon a kroutak vetsi.. jenze to je prave ten problem ta prevodovka.. chce to proste jinou prevodovku..
14:06:39
18.02.2004
18.02.2004
Baghira
Co já vím, tak 1,6 VW oproti 1,3 Škoda je snad rozdíl někde okolo 100 kilo...
Hmm já myslel že má nějaký super řešení na tu baterku, taky bych jí chtěl zezádu vyhodit, ale vepředu v kufru mám nádrž a dát vedle baterku se mi moc nechce...
Hmm já myslel že má nějaký super řešení na tu baterku, taky bych jí chtěl zezádu vyhodit, ale vepředu v kufru mám nádrž a dát vedle baterku se mi moc nechce...
14:02:38
18.02.2004
18.02.2004
Rosta
no plně souhlasím se Saky i když jsem před nějakou dobou měl rozdílné názory, a nebudou velké zdráty v těch dlouhých startovavích kabelech, které půjdou přez celé auto?
13:58:42
18.02.2004
18.02.2004
Saky
no ze to je stejny jako kdyz nekdo vzadu sedi di vzal kde? tady je rozdil hmotnosti za zadni napravou a jestli je 70kg nebo 120kg je rozdil a podle me vazi vic je to celolitinovy ne? ja mam motor a ten ma 180kg a to ma hlinikovy hlavy-) jestli nekoho povezes nebo nepovezes vzadu je jedno.. spis se to da porovnat asi tak jako kdybys vozil mrtvolu v kufru -) proste neni dulezita hmota mezi napravama ale ta za napravou..
13:55:23
18.02.2004
18.02.2004
Saky
podle me je to taky blbost at uz z hlediska vahy tak hlavne z hlediska ty prevodovky vsak ona rychle poda ruku a podekuje-) ale jinak pekny to jo.. jen bych poste nemel tu trpelivost cekat kde me to auto necha az se ta prevodovka rozsype a ze se rozsype o tom snad nepochybujes? nerikam ze hned, zalezi na stylu jizdy ale vic jak 10000km to nevydrzi podle me ani vic jak 3000km ale to se uvidi..
co se tyka jizdnich vlastnosti nemyslim si ze to bude mit dokonalou prilnavost pri prujezdu zatackou treba na dvojku pod plnym plynem myslim si ze to bude mit tendenci jet rovne.. ale to je muj nazor.. vsak my uz sme vsichni zvedavy kdy to vyjede.. a co se tyka dalsich veci zhlediska legalnosti atd o tom uz radsi nemluvim vubec..
co se tyka jizdnich vlastnosti nemyslim si ze to bude mit dokonalou prilnavost pri prujezdu zatackou treba na dvojku pod plnym plynem myslim si ze to bude mit tendenci jet rovne.. ale to je muj nazor.. vsak my uz sme vsichni zvedavy kdy to vyjede.. a co se tyka dalsich veci zhlediska legalnosti atd o tom uz radsi nemluvim vubec..