TUNER / Zelenka TUNER / Zelenka

komentáře | popis | fotky | TUNER | 27.06.13 08:35 | 591x v oblíbených
Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)





Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.



Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.



Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.



Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17

DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.

Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan



Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).



Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...



Muzika

Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.



Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.

Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))

Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)



Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(



Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s



Alfa V6 vs. Zelenka




www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...



VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004



1. jízda Zelenky




Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB



Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...

TUNER / Zelenka - komentáře:

17:27:44
07.07.2004
TUNER
čus,tlumiče jsem šteloval až na autě.Nevim jestli to jde když jsou venku.Je slyšet jasný cvaknutí,něco jako u momenťáku.Cvaká to cvaká to a když jsi na konci tak to cvakne víc.

Jinak už jezdim,,,,huráá,,,vlastně jsem to přivezl před 14 dny,ale do dneška jsem neměl čas zajít na net to sepsat....Najel jsem už asi 300 km.

Je na tom ale ještě dost práce.Geometrie je hotová,brzdy si začínají sedat ale ještě vyměnim vzadu hadičky za pancéřovaný.Jinak si potřebuju ještě pohrát s přilnavostí,když jedu přes sto tak se to nechová tak jak bych chtěl - zatim jsem jel nejvíc asi 130--- takže zkoušim pomalu a zlehka.Jel jsem už i asi hodku a pul v kuse a v sedačkách se sedí uplně bombově,nikde nic netlačí,okna krásně pohlcujou horko od sluníčka a kromě kraválu kterej jde přímo od motoru na kterej zatim ještě nemam dekl --aspoň pořádně slyšim jak na mě štěká POP-OFF ventil--tak je to velice hezký svezení.

Krásně to zrychluje a s fabkou 1,5 co jsem měl se to nedá srovnat.Pár lidí jsem už svezl tak můžou něco připsat o dojmech..

Mrzí mě že jsem nemohl na sraz stránek......ale teď jedu na letiště u PRAHY do Panenskýho týnce tak kdo chce může to přijet omrknout a pokud bude doladěnej motor tak bych jel i nějakej sprintík.....zatim ahojdaaa
22:04:56
21.06.2004
Pepino RS
-> TUNER: pry mas tlumice spax se 28 polohama utlumu, jak jsi je steloval uplne natazeny, nebo uplne zmacknuty ? 4
12:25:07
18.06.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Držím palce ať už to vyjde - vím čím vším si prošel, tak už by jsi si zasloužil vyject.4
10:49:51
18.06.2004
TUNER
Já vim,ale s tim že to pojede nebo ne já nic nezmůžu....10 Kdybych si to uměl dodělat a zapojit sám,tak už rok jezdim a furt na někoho nečekam...Převodovka je doma rezervní....2
10:32:40
18.06.2004
Saky
je tady spousta veci co nekomentuju-)) nicmene kdybych nekomentoval tak by to bylo obcas nudne.. jinak nechtel jsem se te nijak dotknout tve auto je tady jedno z tech nejlepsich v mych ocich nebot se uplne vymyka seriovosti.. akorad nejede-) me vzdycky jen pobavi kdyz se takhle zactes jak je to vzdycky a ted uz pojede a zase ne a zase jo a zase ne-) jinak ja do toho samozrejme nemam co kecat-) ono je to jedno.. zase cim dyl to vyjede tim dyl vydrzi prevodovka-)) aby jsme zustali v rejpavem duchu-)
10:17:00
18.06.2004
TUNER
No jooo SAKY,ale to nikoho už nepřekvapuje...Spíš by jsi překvapil kdyby jsi nic nekomentoval.....3

Já doufám že tuhle neděli...Celej příští tejden mam 12 a nevim jak bych to stíhal přivezt...Takže bych pak musel čekat až do další neděle1
09:42:59
18.06.2004
Saky
jeste ze nepises jakou nedeli-) no to bych nebyl ja abych si nerejpnul.. ono je to sibenicni udavat terminy.. clovek se tesi tesi a zase nic..
09:33:33
18.06.2004
TUNER
Tak ještě musim sehnat pár čidel k motoru a snad to v neděli bude,jestli ne tak snad v tejdnu.....7
08:40:22
15.06.2004
CHIP
-> TUNER: No uz aby to bylo ... chci to videt v akci ...4
08:34:34
15.06.2004
TUNER
Tak jednotka už je na světě......Do konce týdne by to mělo vrčet.....Pokud jeko obvykle nebude někde problém a nezačne se to protahovat tak si to snad na víkend přivezu domů a začnu ladit.....geometrie,brzdy atd...
18:20:50
03.06.2004
TUNER
-> Vici : tak to nevim,az tam pojedu tak se jich na to zeptam4 ....ale šikovný jsou dst.



Pořád mi nepřivezli jednotku a tak se to zase jako obvykle protahuje 10
09:48:55
02.06.2004
Vici
-> TUNER: tak to asi kluci umi oblbnout RJ aby nepotrebovala imobilizer:o) umi to same i u jednotky 1,3 mpi?:o)

09:46:43
02.06.2004
Vici
turbo nafta rulez! partner v nafte bez turba mi zere 10 a k tomu jeste hovno jede, felda zrala 9.......1
20:15:28
01.06.2004
U-Geen
-> TUNER: jojo, nafta rulez...
20:07:44
01.06.2004
Rapid
HURÁ :o)
18:25:46
31.05.2004
TUNER
Tak jsem tuhle sobotu odvezl auto na zapojení motoru,ale nevim přesně kdy bude hotový.Dam sem nějaký fotky když jsme jí naložily na podval....Překvapila mě spotřeba s očiplou OCTAVIJI a vlekem s autem za sebou.Tam jsme jeli pořád 70,víc vlek nedovolil.Ale zpátky jsme to drandily 130 a na přes 300 km dlouhej cestě si řekla v průměru 5,3 litru naftičky...velice pěkný.

No a po zapojení už jen pár dnů testování,zkoušení a ladění a hurá na srazy1

> SAKY : Desky mam nový oktávacký a v pohodě tam šli.

> VICI : tak původně musela bejt řídící jednotka,budíky a klíček aby se to všechno sladilo....Teď už to prej kluci vymysleli líp a tohle nebudu potřebovat.Takže se to jen nastaví a bude to v pohodě... 4
19:04:56
25.05.2004
Saky
no a pak taky nemuzes pouzit novy desticky z oktavky co?-) musis kupovat z Audiny a nebo jety-)
17:34:49
25.05.2004
TUNER
Jak píše SAKY.....Musel jsem upravit ještě třmen na sílu kotouče....Nevim přesně o kolik ale asi tak o necelej 1 mm na každej straně se to muselo ubrousit aby se tam vešli.....
16:25:25
24.05.2004
Saky
technickej dotaz k tem zadnim brzdam, pises trmeny z oktavky a kotouce z feldy-) myslim ze nam ctenare mates.. -) nebot zadni kotouc z oktavky ma prumer 9mm a kotouc z feldy ma 12mm dira v trmenu u oktavky je asi 11mm tzn ze tam proste ten kotouc nedas.. bud ho musis nejdriv zuzit na soustruhu na silu cca 10mm a nebo nemas brzdic z oktavky-) jeste se totiz delaji ty same (podobne) a ma je treba Audi a ty maji silnejsi kotouc a tam uz by se asi dal teoreticky kotouc sirky 12mm nacpat a nebo je vsechno jinak a ty si upravil jeste brzdic takze jak je to? Kdyztak se daji pouzit kotouce treba z Ibizi ty maji silu 10mm a hodne podobne rozmery..
16:16:30
24.05.2004
Vici
tak to jo, preju hodne zdaru :o) nic sloziteho to nebude, jen to chce mit sehnane ty spravne veci a rozumet tomu :o)
Extreme Tyres