skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)
Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.
Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.
Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.
Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17
DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.
Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan
Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).
Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...
Muzika
Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.
Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))
Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)
Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(
Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s
www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...
VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004
Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB
Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...
Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.
Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.
Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.
Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17
DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.
Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan
Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).
Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...
Muzika
Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.
Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))
Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)
Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(
Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s
www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...
VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004
Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB
Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...
TUNER / Zelenka - komentáře:
-> TUNER: pozoruju to auto teměř od začatku a klaním se...zelenka je pro mě top auto z virtu...na těch 16kach se mi to líbí víc..ty 17 mi přišly "přerostlý"...a zadní světla velkoplošny origo místo těch 4ech kulatych..no nadhera:-)
-> M@rtin: Jj,jsou malý no,neudělam nic...Kdybych viděl inzerát za tu samou cenu na 17ky tak je koupim,ale naskytlo se tohle,tak jsou 16ky nooo...holt si na to musíme zvyknout....Ale měl jsem takovou představu,že bych ty kola střídal,podle toho na jakou akci bych jel.... ;-) OZta by dostali kvalitní gumy ala Eidy........uvidíme
-> MATTESS: Nj,musel jsem vás trochu pozlobit
Tak aspoň že to bylo překvapení v dobrym. 
-> radekp: Auto jak je užší,tak se chová na běžnej silnici uplně jinak....řekl bych líp...Hlavní rozdíl je tam kde jsou vyjetý koleje,kde to tolik netancuje. Řekl bych že je i lepší kontakt s vozovkou,prostě líp cítit co pod kolama zrovna je. Kola půjdou ven cca na stejnou hodnotu jako to bylo se 17kama...to znamená cca ten jeden palec o co jsou užší. To je ale jen na zadku...předek ještě nevim jak budu řešit,větší podložkou určitě ne...
Ještě to bude chtít časem vyměnit litinový brzdiče za duralový - kvůli váze. Jinak brzdy na okruhu no problem,po zahřátí to spíš brzdí líp...po vadnutí žádnej náznak.Na 6,5 roku starý gumy tak se 4 mm vzorkem,který za studena šli utrhnout pouhym pohledem na brzdovej pedál (vždy první zatáčku po výjezdu z boxů jsem probrzdil))) tak se po ohřátí nechalo rozumě jezdit... Největší problem byl s odlejvajícím se benzínem,takže každej výjezd z pravý zatáčky,jsem několik vteřin čekal než se auto rozjede a ztrácel moc moc vteřin v každym kole ((( to musim nějak vyřešit.

-> MATTESS: Nj,musel jsem vás trochu pozlobit


-> radekp: Auto jak je užší,tak se chová na běžnej silnici uplně jinak....řekl bych líp...Hlavní rozdíl je tam kde jsou vyjetý koleje,kde to tolik netancuje. Řekl bych že je i lepší kontakt s vozovkou,prostě líp cítit co pod kolama zrovna je. Kola půjdou ven cca na stejnou hodnotu jako to bylo se 17kama...to znamená cca ten jeden palec o co jsou užší. To je ale jen na zadku...předek ještě nevim jak budu řešit,větší podložkou určitě ne...
Ještě to bude chtít časem vyměnit litinový brzdiče za duralový - kvůli váze. Jinak brzdy na okruhu no problem,po zahřátí to spíš brzdí líp...po vadnutí žádnej náznak.Na 6,5 roku starý gumy tak se 4 mm vzorkem,který za studena šli utrhnout pouhym pohledem na brzdovej pedál (vždy první zatáčku po výjezdu z boxů jsem probrzdil))) tak se po ohřátí nechalo rozumě jezdit... Největší problem byl s odlejvajícím se benzínem,takže každej výjezd z pravý zatáčky,jsem několik vteřin čekal než se auto rozjede a ztrácel moc moc vteřin v každym kole ((( to musim nějak vyřešit.
-> TUNER: Kolečka jsou luxusní. 16" jsou opticky tak akorát. Jaký je subjektivní dojem z hmotnostního rozdílu?
O kolik půjdou kola ještě ven?
O kolik půjdou kola ještě ven?
OZka Zelence seknou. Dost to auto oživily. Ještě až se doladí rozchod, tak to bude luxusní
Příjemně jsi včera překvapil.
H: "Co Lubka, jede?"
J: "Nevím, zatím se neozval."
H: "Tak chvíli počkáme."
J: "Ty wole, a pak že mu to nejezdí. Pacient. Na na OZkách!"
Tak nějak to včera ráno bylo
Příjemně jsi včera překvapil.
H: "Co Lubka, jede?"
J: "Nevím, zatím se neozval."
H: "Tak chvíli počkáme."
J: "Ty wole, a pak že mu to nejezdí. Pacient. Na na OZkách!"
Tak nějak to včera ráno bylo

-> TUNER: No pěkný kolečka, jen ten jeden palec na průměru jim chybí, najednou má Zelenka mrňavý kola :-D
kolieska skvele sekne jej to.)
-> TUNER: Moc pěkně. To máš z toho, že šlapeš málo na plyn a ta převodovka pak není zvyklá na výkon.
toje vprdeli. Ekologický likvidáor převodovek v čechách :D teda pokud ji někde nerozkřápneš a nevyteče ti :D doufám, že jich namě pár zbyde tvl:D
-> TUNER: tj., nocni mura z gear box uz je vohrana
-> TUNER: Jeje, uz je to tu zase 

-> U-Geen: Na horory po 22 hodině jsou jiný příběhy....
-> TUNER: jo ale poustet az po 22:00 jako horror tydne :)
tak mnozstvi jsem vypustil stejne zelezne .

-> Rapid05: Ona jednou dojde...a když ne trpělivost,tak dojdou převodovky )))
-> Nwkt: Chtělo by to nějakou minirychlokameru do převodofky aby bylo vidět co to dělá )))
-> Nwkt: Chtělo by to nějakou minirychlokameru do převodofky aby bylo vidět co to dělá )))
-> TUNER: Mazec, jak se tohle povedlo 

-> TUNER: Tak to je hodně slušný, ten diferák se musel v tu chvíli posunout celkem dost. No, ještě že máš s těma špajzkama takovou trpělivost 

-> TUNER: kola cool! 

-> TUNER: Nemáš jen tak pro zajímavost nafocenej ten popraskanej obal?