skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ: Škoda 120L
Rok výroby: 1988
Motor: původní 742.12
Moje první (a zatím stále ještě první) auto, které jsem zakoupil na podzim 2006 (se stavem tachometru něco málo pod 50000). Do tuningu se moc nepoušítm, jen ji udržuji v provozuschopném a reprezentativním stavu.
Venku:
Vzhledově jsem ŠKodlovku neměnil, přesně v takovém stavu (vzhledu) jsem ji koupil. Původní barva byla brčálově zelená, předchozí majitel ji přestříkal na červeno, na některých místech ovšem nekvalitně, takže třeba přední kapota a střecha bledne do růžova. Nejlépe barvu zachovaly přední blatníky.
Původní majitel se snažil auto trochu vytunit, takže obdrželo zadní křídlo WRC (aneb okap) a čiré kryty předních a bočních blinkrů a zadních světel (ty zadní kryty jsem dal původní a v květnu 2009 nahradil půlenými).
Střešní okno je originál Škoda a teklo už při koupi, ale teď už díky silikonovému tmelu neteče.
Jediná moje venkovní úprava je nová anténa (u původní urezl závit a během jízdy upadla), oprava ťuklého zadního pravého rohu a alu kola "kopretiny" (ještě nemám fotky).
Uvnitř:
První co jsem vyměnil, byla přístrojová deska bez otáčkoměru. Doma jsem sice měl hranatou přístrojovku ze Š136, ale ta se mi nelíbí. Na vrakáči jsem sehnal kulaté budíky (a později i volant) z Rapida, které se mi líbí víc. Díky tomu jsem také mohl zachovat původní tachometr. S instalací otáčkoměru a tažení kabelu od cívky jsem zrenovoval problémovou část elektriky.
O prázdninách 2007 jsem do ŠKodlovky dal centrál, který jsem v lednu 2008 rozšířil o modul na dálkové ovládání a později také o elektrické odemykání kufru.
Na palubní desce se také usadil digitální otáčkoměr alá Knight Rider, který jsem si postavil (http://youtube.com/watch? v=UCCi4l9ws6Y).
Autorádio je sice jen starý Blaupunkt na kazety, ale hraje hezky a přes podomácku vyrobený kazetový adaptér se na něm nechá poslouchat i hudba z externího přehrávače. O ozvučení se starají dva přední (výškové) reproduktory usazené v kapsách na předních dveřích (od předchozího majitele) a dva velké (basové) reproduktory z přijímačů rozhlasu po drátě za zadními sedadly.
Nakonec ŠKodlovka také může posloužit pro LAN párty v přírodě, protože disponuje 100 Mbps switchem se čtyřmi přípojkami (3 vzadu, 1 vpředu) UTP kabelů se standardními RJ-45 konektory. To má v autě asi opravdu málokdo.
Zatím poslední úpravou je nahrazení (původního Made in Czechoslovakia) přerušovače blinkrů přerušovačem z Felicie.
Motor a podvozek:
Po koupi jsem nechal vyměnit pružiny, tlumiče pérování, brzdy a repasovat přední nápravu - takže podvozek je téměř nový a je to znát!
Rok a půl jsem jezdil se čtyřstupňovou převodovkou, kterou jsem v květnu 2008 vyměnil za pětistupňovou.
Motor je původní až na karburátor, který jsem musel vyměnit kvůli vysoké spotřebě, a bezkontaktní zapalování. Nynější kombinace staršího EDSR a bezkontaktu z Favorita papá hezkých 6,5 litrů na 100 kilometrů, proto jsem (zvláště při dnešních cenách benzínu) spokojen.
Aktuálně:
březen 2009 - konec zimního spánku, předěláno zapalování na favoriťácké
duben 2009 - úspěšný průchod STK, tachometr překročil 70000
květen 2009 - ŠKodlovka(tm) osazena zakoupenou sadou kopretin i s pneu a půleným zadním krytem světel
červen 2009 - nové zadní tlumiče
leden 2010 - upadlo levé zadní kolo, únava materiálu :)
duben 2010 - GO motoru
Rok výroby: 1988
Motor: původní 742.12
Moje první (a zatím stále ještě první) auto, které jsem zakoupil na podzim 2006 (se stavem tachometru něco málo pod 50000). Do tuningu se moc nepoušítm, jen ji udržuji v provozuschopném a reprezentativním stavu.
Venku:
Vzhledově jsem ŠKodlovku neměnil, přesně v takovém stavu (vzhledu) jsem ji koupil. Původní barva byla brčálově zelená, předchozí majitel ji přestříkal na červeno, na některých místech ovšem nekvalitně, takže třeba přední kapota a střecha bledne do růžova. Nejlépe barvu zachovaly přední blatníky.
Původní majitel se snažil auto trochu vytunit, takže obdrželo zadní křídlo WRC (aneb okap) a čiré kryty předních a bočních blinkrů a zadních světel (ty zadní kryty jsem dal původní a v květnu 2009 nahradil půlenými).
Střešní okno je originál Škoda a teklo už při koupi, ale teď už díky silikonovému tmelu neteče.
Jediná moje venkovní úprava je nová anténa (u původní urezl závit a během jízdy upadla), oprava ťuklého zadního pravého rohu a alu kola "kopretiny" (ještě nemám fotky).
Uvnitř:
První co jsem vyměnil, byla přístrojová deska bez otáčkoměru. Doma jsem sice měl hranatou přístrojovku ze Š136, ale ta se mi nelíbí. Na vrakáči jsem sehnal kulaté budíky (a později i volant) z Rapida, které se mi líbí víc. Díky tomu jsem také mohl zachovat původní tachometr. S instalací otáčkoměru a tažení kabelu od cívky jsem zrenovoval problémovou část elektriky.
O prázdninách 2007 jsem do ŠKodlovky dal centrál, který jsem v lednu 2008 rozšířil o modul na dálkové ovládání a později také o elektrické odemykání kufru.
Na palubní desce se také usadil digitální otáčkoměr alá Knight Rider, který jsem si postavil (http://youtube.com/watch? v=UCCi4l9ws6Y).
Autorádio je sice jen starý Blaupunkt na kazety, ale hraje hezky a přes podomácku vyrobený kazetový adaptér se na něm nechá poslouchat i hudba z externího přehrávače. O ozvučení se starají dva přední (výškové) reproduktory usazené v kapsách na předních dveřích (od předchozího majitele) a dva velké (basové) reproduktory z přijímačů rozhlasu po drátě za zadními sedadly.
Nakonec ŠKodlovka také může posloužit pro LAN párty v přírodě, protože disponuje 100 Mbps switchem se čtyřmi přípojkami (3 vzadu, 1 vpředu) UTP kabelů se standardními RJ-45 konektory. To má v autě asi opravdu málokdo.
Zatím poslední úpravou je nahrazení (původního Made in Czechoslovakia) přerušovače blinkrů přerušovačem z Felicie.
Motor a podvozek:
Po koupi jsem nechal vyměnit pružiny, tlumiče pérování, brzdy a repasovat přední nápravu - takže podvozek je téměř nový a je to znát!
Rok a půl jsem jezdil se čtyřstupňovou převodovkou, kterou jsem v květnu 2008 vyměnil za pětistupňovou.
Motor je původní až na karburátor, který jsem musel vyměnit kvůli vysoké spotřebě, a bezkontaktní zapalování. Nynější kombinace staršího EDSR a bezkontaktu z Favorita papá hezkých 6,5 litrů na 100 kilometrů, proto jsem (zvláště při dnešních cenách benzínu) spokojen.
Aktuálně:
březen 2009 - konec zimního spánku, předěláno zapalování na favoriťácké
duben 2009 - úspěšný průchod STK, tachometr překročil 70000
květen 2009 - ŠKodlovka(tm) osazena zakoupenou sadou kopretin i s pneu a půleným zadním krytem světel
červen 2009 - nové zadní tlumiče
leden 2010 - upadlo levé zadní kolo, únava materiálu :)
duben 2010 - GO motoru
Kodl / ŠKodlovka 120L - komentáře:
17:10:33
01.02.2011
01.02.2011
darabos
aaa, kolega, vidim, ze aj Ty si sa pustal do takych svietilkujucich blbosti...
17:53:43
19.09.2008
19.09.2008
Darth_Falcon
měl jsem tu vzácnou příležitost se v tomhle autě několikrát (hodněkrát) svíst a je to opravdu nádhernej adrenalinovej zážitek ...120ky fakt maj pořád něco do sebe
18:40:46
02.08.2008
02.08.2008
Kodl
Je. Ale dojezdim ho, protože spotřebu benzínu má pěknou. Pak seženu 742.12x abych měl alespoň trochu vyšší výkon :D
21:56:01
31.07.2008
31.07.2008
Honza88
motor je
vyrizenej co
vyrizenej co