Ovečka / Škoda 105 S Ovečka / Škoda 105 S

komentáře | popis | fotky | Ovečka | 06.05.09 00:27 | 7x v oblíbených
Jedná se o Škodu 105 S.



Rok výroby: 1985

Místo výroby: AZNP Mladá Boleslav

Barva: zelená světlá, odstín 5122





Auto jsem dostala pod stromeček od Matsofta dne 24.12.2007.



Posledních 12 let mělo auto jednu majitelku, má vyměněné přední blatníky, nepomuchlané přední čelo, nová přední světla, najeto cca 122 000 km a to je asi vše...



Dne 27.12.2007 prošlo auto technickou kontrolou a může bez potíží legálně jezdit až do 12/2009, zároveň je i pojištěno.



Auto normálně jezdí, nechám ho v základu, jen podstoupí pár kosmetických úprav, pokud nenastane nečekaná situace :-D viz Matsoftova winter kára :-)



Je akutní:

Přední sedačky vyměnit! (Mám problém, že nedosáhnu na pedály a sedačka řidiče nemá polohovatelné opěradlo :-( )



Výměna oleje - předchozí majitel neměnil olej přibližně 30 000 km a taky to tak vypadá - to, co je v motoru, není olej, ale černá, skoro nemazlavá kapalina neurčitého složení a po zahřátí maže až od 1 800 otáček :-/



Výměna přístrojové desky - byla bych ráda, kdyby tam byly kulaté budíky, pokud možno i s otáčkoměrem, jelikož jsem na ně zvyklá :-)



Dát nové lanko na otevírání kufru.



Auto je potřeba uklidit, tzn. vyluxovat, umýt, vyleštit a vyladit interiér - trocha plyšáků, ať je tam útulno :-)





Méně akutní:

Na přední nápravě je pravděpodobně potřeba vyměnit pravý svislý čep, jelikož auto táhne doprava....

Výhledově vyvařit prahy, které nejsou až tak papírové, ale něco už za sebou mají... :-/









Co se na autě udělalo:



rok 2007



27.12.

auto prošlo technickou kontrolou a emisemi



28.12.

vyluxováno, odbordelizováno, dány hliníkové koberce originál škoda; sestaveny kulaté budíky, zatím leží na zadních sedačkách :-)



29.12.

výměna oleje - ten starý byl velmi chutný :-D ale maže to pro změnu až od 1 100 otáček :-/ trochu pokrok, ale stejně......



30.12.

konečně mi jde otevírat kufr páčkou a nemusím brát na drát kleště :-)





rok 2008



1.1.

po seznámení auta i s jinými řidiči, než jen se mnou, bylo zjištěno, že auto by potřebovalo vyměnit obě nápravy, a dokonce po hodinovém protáhnutí z Litně do Prahy a zpět to začalo i mazat v nízkých otáčkách, což mě potěšilo :-) ale možná by chtělo vyměnit čidlo na olej a nebo vyčistit sací koš.....

Místo toho se tam dá nejspíše jiný motor :-)





13.1.

Dnes konečně vyměněna sdružená přístrojovka za kulaté budíky. Tachometr proměřuje o 5 km/h, otáčkoměr asi nekecá a všechno bliká a svítí, jak má... Konečně se vyznám v tachometru a konečně zjištěno, že při zahřátí motoru to maže až od 4 000 otáček :-D

chce to ten jinej motor :-/





3.2.

Nově ukostřen motor => lepší startování, lepší ukazování teploty, už neproměřuje a konečně nesvítí mazání, takže to maže ;-)

Vyměněny zadní tapce s madlem za tapce s ouškem.

Vyměněn přední ofuk na kapotě.

Umyto, naleštěno, vyluxováno.





20.2.

Auto je přehlášeno na mě :-)





23.2.

Jelikož se mi včera chroupla lamela (roztrhla se na dva kusy), šel motor 105 ven a po vyměnění lamely šel motor 120 dovnitř :-)

Takže výměna motoru.





24.2.

Motor dokompletován, vyměněn olej, olejový filtr, svíčky, rozdělovač, karbec a startér.

Snad bude jezdit v pohodě....





9.3.

Dnes vyměněny zadní světla, konečně to vypadá zezadu trochu jako auto :-D





30.3.

Konečně mám polohovatelnou sedačku řidiče :-)

Dále pak tjůningové zadní okna - okna pokovená, trojúhelníky a zadní okno zatmavovací fólie :-)

Fotos až budou baterky do foťáku a auto bude umytý :-D



5.4.

Vyměněna L palubka za GL z Ropuchy, přidány ipury na dveře, vyměněn štítek Škoda 105 S na zadním čele za štítek se stejným nápisem, ale nevybledlý.



Mám z auta velkou radost, že se na tom něco udělalo, začíná to vypadat jako "auto" :-D

Fakt dobrý pocit z dobře vykonané práce :-)



11.4.

Motor má seštelované ventily, předstih a ještě něco, ale to už nevim :-)

Matsoft přivezl přední spoiler, tak už je na autě a vyměněny žehličková světla za hranatý M-kový :-)

vypadá to zajímavě, ještě spoiler hodit do barvy auta....



20.4.

Spoiler nastříkán na zeleno, vyměněna přední maska za masku s přídavnýma dálkovýma...

Chtěla bych poděkovat Czertovi, že mi s tím pomohl - Díky Jíro :-)



21.4.

Vyměněno plynové lanko i s bovdenem.

Vyměněny přední kryty blinkrů za nové.





13.6.

Z důvodu toho, že mi opět drhne plyn, prostě se zasekává a zůstává viset v cca 4000 ot., vyměníme celý plynový pedál, lanko i bovden. Jestli to nepomůže, tak už fakt nevim. Nikde to nedrhne, kluci pod tím leželi, hledali, nic nenašli.

Následně by to chtělo seřídit kulisu řazení.

Další plán je vyměnit 4q za 5q, ale na kyvku, jinej neni.





16.6.

Tak dnes vyměněn plynový pedál, bovden a místo struny je lanko. Záhada zasekávajícího se plynu odhalena. Z důvodu toho, že je to 105 S, a mám gumový koberce, tak o ty caplíky, který držej koberec u tunelu, se to zasekávalo. Caplíky odstraněny.

Dále zakoupeny brzdové destičky FERODO, následně vyměněny. Už mi nepískaj brzdy při sebemenším sešlápnutí. Ty staré stály za to, byly lesklý a sjetý.



29.8.

Auto je poháněno motorem 135 Favorit, předchozí motor 120 žral olej. Ale podemnou žádná olejová skvrna nebyla, svíčky čisté, jel na všechny válce. Prostě se ztrácel... :-)

Mám rádio: Medion na MP3, sice nic moc, ale zatím to stačí. Repra jsou pod předními sedačkami.

Teklo mi topení, takže nohy se koupaly v jakési neidentifikované tekutině. Dotáhla se nějaká spona a zatím neteče (Díky Pavle P. ;-) )





29.12.

O víkendu vyměněné přední tlumiče, které jsem dostala od Matsofta k Vánocům.

Při výměně tlumičů zjištěno, že je vytrhlý kus ramene na přední nápravě, proto chyběla kolíbka, ve který je usazen tlumič => proto to netlumilo. Navařen kus plechu, na kterém už kolíbka drží :-) (Díky Czerte)

Na zadní nápravě mám asi naštíplou poloosu, vydává to divný, pištivý a skřípavý zvuk.... :-/



31.12.

Utekla mi 2 na převodovce :-D mám 2 neutrály :-(

V co nejbližší době se to vymění => vlečková náprava a 5q



rok 2009



2.5.-3.5. EDIT BY MATSOFT :-)

do auta byla naimplantována vlečková náprava (všechna ložiska a gufera nová, nové brzdy) s 5q převovkou a zpět motor. A světe div se, vše funguje jak má. O dalším prodlouženém víkendu nás čeká instalace zadních tlumičů, odvzdušnění brzd a spojky, "umravnění" hadic a elektroinstalace, vyvaření prahů a podélníků prahů.



Nyní je auto až na brzdový systém na přední nápravě skoročistokrevná 135 :)

Ovečka / Škoda 105 S - komentáře:

13:25:04
17.02.2009
Ovečka
-> Zeke-kaviárový toust: jezdí, už je tam sice 3. startér, ale jinak si nestěžuji ;-)
09:42:25
13.02.2009
Matsoft
-> Zeke-kaviárový toust: az na skubani kolem 2500ot. se to da prezit.... 4
20:13:01
11.02.2009
Zeke-ten šestý
Hoj,jak jezdi žlutej rapidek? děs a běs nebo se to da přežít? :D
20:37:03
01.09.2008
Ovečka
-> Nwkt: Tak já to klidně přepíšu na peníz, jestli se vám tohle nelíbí 1
22:53:20
29.08.2008
Nwkt
-> Pavel P..: Rozumný penis 3 3 -> Ovečka: Kde bys ho vzala? Nebo spíš komu? 3
22:46:24
29.08.2008
Pavel P..
"Kdyby někdo měl dobrou zadní vlečkovou nápravu za rozumný penis, dejte mi, please, vědět před ID. Díky"



a to se vyplatí3 3 2
20:39:12
13.06.2008
magor-no1
3 3
14:32:20
13.06.2008
Ovečka
-> magor-no1: neboj, já ty fotky taky ještě neviděla 3 ale jakmile budou, posílám 4
19:01:11
08.06.2008
magor-no1
jěstě prosím o fotku nějakou tu fotku na mail jestli mohu poprosit
07:54:43
07.06.2008
Ovečka
-> magor-no1: nemáš zač 4 plyn je skoro v poho, já bych teda vyměnila komplet s pedálem, lankem a bowdenem, ale uvidíme...
08:36:35
03.06.2008
Matsoft
-> magor-no1: na plyn jsme koukali a nevime. asi probehne opet vymena bowdenu. pedal je OK. a vepredu to nedrhne.
23:18:24
02.06.2008
magor-no1
-> Ovečka: díky za pučení na spanilou jízdu a doufám že Matěj už udělal ten plyn
11:10:50
22.04.2008
Tuxik
-> Ovečka: pravda boli, to je fakt nicmene nevim co to ma spolecnyho se mnou 3
21:28:27
21.04.2008
Ovečka
-> Tuxik: pravda bolí co? A já vim, že to auto nejni nejlepší, ale nesdílím tvůj a ostatních názor, že to vypadá hnusně
16:11:45
21.04.2008
Tuxik
Ovečka 21.04.08 16:07:21 napsal:

A buď tak hodnej a než začneš hrotit moje auto, zameť si před svým prahem. 4




3 3 3 3 ze jsem neco psal



dobre, mas to kraaaaaasnnnyyyy a nejlepsi



spokojenost ?
16:07:21
21.04.2008
Ovečka
-> Majkl: víš, že mě vůbec nezajímá, jestli se na srazu na moje auto koukneš, nebo ho budeš přehlížet? Mě se tam líbí, vypadá to dobře, říká mi to dost lidí a na nějakou sériovku se můžu vy*rat.





-> Tuxik: já ti něco povim. Zdeněk měl ale každej díl jinou barvou, což se o mě říct nedá. Nemám tam žádný plastový sráče kromě přední a zadní haubny. Nemám tam žádný nálepky...



A buď tak hodnej a než začneš hrotit moje auto, zameť si před svým prahem. 4
13:05:50
21.04.2008
Tuxik
jinak co se tyce "originality" tohoto napadu



skoda.edison-radotin.cz/b arvich2.jpg



foto Zdenka jsem nenasel
12:57:58
21.04.2008
Tuxik
-> Ovečka: hm zajimaci je to ze to vypada uplne stejne jako auto jednoho cloveka co momentalne sidli v Ricanech a kteremu ses i ty smala ze je to spatlany... ale to je fuk...



kdyz se ti to libi a myslis ze je to pekny tak ti to neberu
12:26:48
21.04.2008
Majkl
-> Ovečka: to je teda pristup :) proc bych ti mel davat prachy? pokud sama veris ze existuje lepsi (coz si napsala) tak proc se spokojit s timhle? to radeji budu mit seriovku, a pak az nasetrim, tak dam nejakej mazec co nikdo nema.. ne tohle.. jako doufam ze z toho vyrostes a tohle je jen prestupni stanice ;-) takovyhle auta na srazu uz jen prehlizim.. vsechny na jedno brdo.. ale je to tvoje auto a delej si s nim co chces, me to muze byt ve vyslednu uplne jedno
22:14:47
20.04.2008
Ovečka
-> Syny: a jakmile se s tim autem cokoliv děje, co by se dít nemělo, tak to hlásim a skoro hned se odstraňuje závada, např. teď - škubalo to jako sviňa, tak jsem se ozvala, kluci mi všechno seštelovali, vyměnili karbec i rozdělovač (ten za to nakonec mohl) => neškube to, jede to o hodně líp, nežere to a je to tichý...



závěr: každou závadu hlásim a řešim.... Nenechávám nic náhodě...
Extreme Tyres