skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 L
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:
23:24:07
01.09.2008
01.09.2008
stika87 - Maschinenführer
-> Tomáš#K: ty koberecky me hodne zaujali fakt paradni ;-) dobrej napad a je to origos stejne tak jako kufr. jen bych se bal ze pod tim kobercem budes mit vodu ;-) jako to u skodovek byva zvikem :) jak to mas reseny ;-) dik za odpoved a sorry ta OT
21:25:50
01.09.2008
01.09.2008
Tomáš#K
-> stika87: K těm koberečkům: Chtěl jsem textilní, nejsou sice tak praktický, ale jsou mnohem hezčí, než gumové. Navíc do nich jde lépe dát to logo. Měl jsem dvě nabídky na výrobu koberců do interiéru i do kufru. Obě za zhruba stejnou cenu. 2000,- není málo, ale je to originál - vyrobený pouze v jedné sadě podle mých šablon - takže za to se holt platí...
-> doly120: , -> Jožynek : Díky. Jsem rád, že se moje práce líbí. Dělám to taky pro lidi :-)
-> doly120: , -> Jožynek : Díky. Jsem rád, že se moje práce líbí. Dělám to taky pro lidi :-)
20:51:52
01.09.2008
01.09.2008
Jožynek
-> Tomáš#K: Fakt super auto, nadhera, hned je v oblubenych, uz na Hrochu som na nu pozeral, len tak dalej
14:46:14
01.09.2008
01.09.2008
doly120
-> Tomáš#K: nádhera:) ten kufr se ti fakt poved
10:55:27
01.09.2008
01.09.2008
stika87 - Maschinenführer
-> Tomash: Tak to neni zas tak hrozny pome chteli 2000 za ty 4 dovnitr taky sjem si je chtel delat ;-) ale sehnal jsme potom origos gumovi s tim napisem a nastrikal si je do barvy auta taky to vypada pekne ;-)
10:28:59
01.09.2008
01.09.2008
Tomash - zrušená registrace
-> stika87: Tomáš#K 19.05.08 21:21:13 napsal:
-> Turbo Péďa17: Koberečky stály 1 500 Kč do interiéru + 500 Kč za ten kufrový.
-> Turbo Péďa17: Koberečky stály 1 500 Kč do interiéru + 500 Kč za ten kufrový.
23:39:51
31.08.2008
31.08.2008
stika87 - Maschinenführer
MOc pekna skodule fakt pekna hele kolik te stali ty koberecky ? :) dik
23:15:04
31.08.2008
31.08.2008
minno
-> Tomáš#K: tak s 260tkami to vpredu určite nie je vyššie ako vzadu, je to zarovno, akurát tie veľké výkroje predných lemov opticky klamú.
18:14:45
31.08.2008
31.08.2008
Tomáš#K
-> minno: Díky za tu chválu. :-) Barva na nápravě je Hammerite se zárukou 6 let proti korozi. Je to lakováno 3mi až 4mi vrstvami. Stříkal jsem to kompresorem. Na kotoučích je silikonová vypalovací barva - 2 vrstvy. S 260kama jsem spokojenej. Kdyby se montovaly při výrobě sériově, nebyly by všechny 742jky vepředu tak ,,nakopnuté"! Teď je to vpředu sice stále o něco výš ale už to není jak offroad... :-)
-> Tuner#2: jj, taky se mi to líbí. Akorát si řikám, že si asi budu nadávat až se mi toho kufru něco vyleje! Je to nepraktický, ale člověk to překousne, když to dělá parádu. ;-)
-> Vencars: Není zač, rád sem poradil.
-> Tuner#2: jj, taky se mi to líbí. Akorát si řikám, že si asi budu nadávat až se mi toho kufru něco vyleje! Je to nepraktický, ale člověk to překousne, když to dělá parádu. ;-)
-> Vencars: Není zač, rád sem poradil.
14:17:12
31.08.2008
31.08.2008
Vencars
-> Tomáš#K: ok díky moc no právě že muj dodavatel má ještě origináli starý a ty už docházej tak s tím chce skončit bohužel net stránky nemá tak moc dík za tohle ted v praze budu pečenej vařenej jelikož tam studuji. tak to pro mě neni problém
09:57:02
31.08.2008
31.08.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: Ale nepřeháněj :-) Sem si říkal, že jsem to už někde podobně viděl a popravdě jsem na Zdeňka úplně zapomněl, ale je super, že se to dá takhle tvarovat. Fakt moc hezký.
09:38:44
31.08.2008
31.08.2008
minno
Tak ty ideš ako drak. To čumím, že to už máš hotové. Si rýchly :-) Ale vyzerá to fakt všetko fantasticky. Akou farbou sú lakované všetky tie diely? Koľko vrstiev? Aká je spokojnosť s 260tkami? Podľa mňa je to na sériovku tak akurát - na zarovnanie auta. Tieto pružiny mali dávať v závode :)
Ale už musím od tvojho auta utekať, lebo dostanem infarkt
Ale už musím od tvojho auta utekať, lebo dostanem infarkt
09:05:15
31.08.2008
31.08.2008
Tomáš#K
-> Tuner#2: :-) Moc Děkuju za pochavalu od Tebe. To potěší, protože tvoje auto je fakt špička. ;-)
K tomu kufru: Přiznávám, že předtím nebyl úplně O.K. protože tam kdysi zatékalo, tak jsem nejdřív celý prostor kufru vybrousil od rezu a jiných hnusů co tam byly (rezistin) a pak celý nalakoval černou protikorozní barvou Hammerite. Teprv pak na ,,zdravý" podklad jsem lepil ten koberec. Obyčejnám chemoprenem. Jde to krásně tvarovat, koberec nemá žádný gumový podklad. Tímto bych chtěl poděkovat Zdenkovi z Lovo, který mi dal tip na koupi koberce. Díky!
K tomu kufru: Přiznávám, že předtím nebyl úplně O.K. protože tam kdysi zatékalo, tak jsem nejdřív celý prostor kufru vybrousil od rezu a jiných hnusů co tam byly (rezistin) a pak celý nalakoval černou protikorozní barvou Hammerite. Teprv pak na ,,zdravý" podklad jsem lepil ten koberec. Obyčejnám chemoprenem. Jde to krásně tvarovat, koberec nemá žádný gumový podklad. Tímto bych chtěl poděkovat Zdenkovi z Lovo, který mi dal tip na koupi koberce. Díky!
23:33:07
30.08.2008
30.08.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: No nápravu bych ještě zkousnul, mám taky skoro tak pěknou, ale kvůli kufru jsem si poslintal klávesnici... Kdo to má furt utírat? Ten koberec je asi lepený - klasika chemoprénem?
23:26:15
30.08.2008
30.08.2008
Tomáš#K
-> Tomi: Díky za takovou chválu, ale tolik si jí snad to auto ani nezaslouží. Ono to hlavní co je nejvíc vidět stále ještě zbývá udělat... Zvenku to zkrátka nevypadá nic moc... Ale koukal jsem na tvůj stroj! Držím palce ať to dotáhneš do zdárného konce. Podle fotek děláš kvalitní, pečlivou práci, tak držím palce!
22:11:18
30.08.2008
30.08.2008
Tomi
Zdravim,musim udělit pochvalu je to moooc krasná škůdka tak krásná že mi aji oči malem nezůstali tam kde maji byt moc krasna práce přesně tak doufam že dopadne i ten muj pokus
15:06:40
30.08.2008
30.08.2008
Tomáš#K
-> minno: njn, není se čemu divit... Všichni se snaží takhle stará auta dostat do šrotu a dílů ubývá a takových ,,bláznů" jako jsme my je asi málo.
12:54:39
30.08.2008
30.08.2008
minno
-> Tomáš#K: keď vykúpiš posledné zásoby, ešte je to dobre, na Slovensku už nie sú ani tie, zohnať sa už nedá skoro nič, diely na nápravu aby človek zháňal po desiatkách mototechien aby aspoň niečo kúpil....