Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

14:13:25
21.03.2010
Tomáš#K
-> rolls:

Galvanický chrom mi dělaly tady: www.galvenn.cz/ Díly jsem tam dával chemicky očištěné od starých nátěrů a starých povrchových vrstev. Víko ventilů jsem částečně leštil sám, zbytek dodělaly oni. A ostatní díly leštily pouze oni.

Vakuový chrom jsem zadal sem: www.chromovani-plastu.cz/
upraveno 1x, naposled 21.03.2010 14:14:36
13:06:51
21.03.2010
rolls
Tomáš#K 06.03.10 13:25:19 napsal:

Včera jsem si vyzvedl hotovou zakázku v galvanovně, takže přidávám

zase nějaké fotky. :-)
v ktorych firmach si to nechal chromovat? pripravu povrchu ti robili oni ci ty?
12:54:59
21.03.2010
Tomáš#K
-> minno: Dík. Nechal jsem si to čalounit v Praze na Zbraslavi. Doporučený čalouník několika mými známými: www.autocalounictvi-horac ek.wz.cz/. Dělá to fakt moc hezky, kvalitní práce.
12:47:48
21.03.2010
minno
-> Tomáš#K: ty brďo tak ten volant s ručkou je fakt pecka. kto ti to čalúnil?
12:43:59
21.03.2010
Tomáš#K
-> benes1989: Díky, koukal jsem i na tu tvojí - krásně zachovalá.

-> Šulda: Dík. Detaily dělají celek.

-> mishom: Jo, červená je na 742 dle mě nejhezčí. 6
12:29:39
21.03.2010
mishom
krasa.. sa tesim kedy budem ja dedit1 skoda len ze mame bielu
11:45:17
21.03.2010
Šulda
Masakr kára hrozný píčovinky na to dáváš ale pěkný 4
11:30:17
21.03.2010
benes1989
fakt krasavice
18:01:13
20.03.2010
Tomáš#K
-> Strikees: Díky!
21:12:01
16.03.2010
Strikees
moc pěkná škodovenka 6 . nádhernej stav !9
12:32:46
07.03.2010
Tomáš#K
-> Quest: Dík. Bohužel, se ti to nezdá, je to tak. Pochroumaných míst je na karoserii víc. Jsou to ještě pozůstatky z doby, kdy auto sloužilo na bežné ježdění. Jednou se to všechno opraví. 4
23:20:34
06.03.2010
Quest
Krásná škodovka, btw je v oblíbených, a ještě zdá se mi to nebo je ten pravej zadní blatník ve spoji s čelem malinko pochroumanej?
23:17:57
06.03.2010
Tomáš#K
-> Joki: Díky!

-> 4dams: Na tvoje auto jsem už koukal před časem. Ten tvůj vzor se mi taky líbí. Tak přeju ať se dílo podaří!
14:41:04
06.03.2010
4dams
Pekna, len tak dalej;) ja robim nieco podobneho...
13:36:42
06.03.2010
Joki
Nádherná škodověnka 4
13:25:19
06.03.2010
Tomáš#K
Včera jsem si vyzvedl hotovou zakázku v galvanovně, takže přidávám zase nějaké fotky. :-)
21:50:49
02.02.2010
Tomáš#K
-> palinator: Akorát někdo si to může finančně dovolit a někdo ne...! 4
12:58:09
02.02.2010
palinator
-> Tomáš#K:

To by chtěl každej...3
15:04:09
01.02.2010
Tomáš#K
-> palinator: Ale je teda pravda, že něco by snad vyovnat šlo, ale rozhodně ne vše. Ten nový lak by to prostě chtělo... A taky pořádně spasovat díly.
11:20:01
01.02.2010
palinator
-> Tomáš#K:

Tož a proč ne?3
Extreme Tyres