Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

20:17:12
05.02.2009
Tomáš#K
-> eresak136: -> jarda.u1: Díky za pochvaly!

-> MyMajkl: Čau. Kozlíky na spodní ramena přední nápravy jsem koupil v Praze v Autodílech Krč (www.autodilykrc.cz/). Nechal jsem si je chemicky odbarvit a následně antikorozně upravit v galvanovně. Bohužel už nevím, co je to za povrchovou úpravu, ale je to údajně odolnější proti korozi než zinek-chromát a požívá se to v letecké výrobě. Kozlíky na horní ramena se mi nepodařilo sehnat nové a tak jsem nechal opískovat ty původní a pak prošly stejnou povrchovou úpravou jako ty spodní kozlíky.
02:42:52
05.02.2009
MyMajkl
-> Tomáš#K: Cau, kde si prosimte sehnal ty kozliky na ramena na predni napravu?
23:54:25
04.02.2009
jarda.u1
-> Tomáš#K: moc pekna prace4
23:48:49
04.02.2009
eresak136
velmi pěkna!6
15:34:04
09.10.2008
Tomáš#K
-> mAATT: Díky. Jo obouchaný to je, to je fakt. Bohužel - to je důsledek parkování v centru Prahy.
15:24:17
01.10.2008
mAATT
-> Tomáš#K: Moc hezký auto, okukoval jsem ho na praxi, na Valentince. Akorát škoda že je tak obouchaný. Ten podvozek je ale prostě perfektní4
15:10:54
01.10.2008
Tomáš#K
-> M3Power: Moc děkuju! Práce je v tom autě opravu dost... Prostory na to ale taky zrovna moc dobrý nemám. Vše dělám na chatě venku před dílnou a ležim pod tim, ani jámu nemám... :-( Ale když je co dělat, tak se to dá udělat i v polních podmíkách! :-)
11:34:17
29.09.2008
M3Power
Tak to je mazec. Snažím se udržovat svoje auto v dobrém stavu, tak vím, co je v tom tvém autě práce. Takhle pěkné to ale asi mít nikdy nebudu, není na to čas a prostory :( Dávám 1* !!
12:31:30
22.09.2008
Tomáš#K
-> Péďa17: Díky. Jestli pojedu do Běšin zatim ještě nevim. Taky podle počasí...
19:37:53
21.09.2008
Péďa17
-> Tomáš#K:pojedeš do Běšin???Jinak luxusní škodovka
14:19:33
19.09.2008
Tomáš#K
-> Majkl: Jasně, když tu šablonu budeš potřebovat, máš ji u mě! :-)
14:00:04
19.09.2008
Majkl
-> Tomáš#K: ok tak kdybych ji potreboval tak se ozvu ok?
13:21:39
19.09.2008
MATTESS
já jsem Newmanovi posílal moje šablony znovu, protože po něm nějaký cizinec chtěl koberce da Rapida taky a on je nemohl najít.
12:54:40
19.09.2008
Tomáš#K
-> havlik: jj, přesně tak, ještě mít ty peníze. Plány by byly.

-> Majkl: Díky za pochvalu. Od tebe si jí vážím! :-) Na fotky už jsem koukal. Díky moc.

K tomu koberci do kufru: Čekal jsem, že tu šablonu bude někdo chtít. Nevim jestli ji má on, ale já jsem si udělal jednu kopii navíc a mám jí doma.
09:05:19
19.09.2008
Majkl
-> Tomáš#K: otazka, ma Newman sablonu na ten koberec do kufru?
09:03:59
19.09.2008
Majkl
-> Tomáš#K: nazdááár :))) ta kto jsi ty :))) tady jsou nejaky ty fotecky

www.skoda136.cz/Princezna /.../doksy2008.html



jinak musim samozrejme pochvalit.. 4
08:30:13
19.09.2008
havlik
-> Tomáš#K: Jj viděl sem zadní lem a tak no ale určitě to půjde udělat jen na to ušetřit penízky
08:28:45
19.09.2008
Tomáš#K
-> havlik: Jasně, viděli jsme se v Doksech. Lak je vlastně poslední co mi na autě zbývá dodělat. Bohužel je to obouchané ze všech stran... :-(
19:29:26
14.09.2008
havlik
-> Tomáš#K: ha tak s tebou sme mluvili s Majklem:) já sem to nemohl najít každopádně parádní auto škoda toho laku a různě pobouchaný kastle
19:26:47
14.09.2008
Tomáš#K
-> jordison - Flat Eric: , -> krejča: , -> targa 2: Díky. Snažím se dělat vše do detailu, protože podle mě detaily dělají kvalitní celek. Jsem rád, že se to líbí!
Extreme Tyres